وضعیت
موضوع بسته شده است.

khalina

مدیر آیریسک
ارسال ها
2,082
لایک ها
6,497
امتیاز
113
#1
سلام به همه‌ی دوستانی که آیریسک را به عنوان کمک برای پیشرفت علمی خود انتخاب نموده اند.

در زیر قوانین کلی تالارهای آیریسک را مشاهده میکنید که برای نظم دهی و حفظ انسجام تدوین شده‌اند. رعایت این قوانین برای کاربران، مشاورین، مدیران و ... الزامی هست و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد. از شما کاربران خواهشمندیم این قوانین را به دقت بخوانید و رعایت کنید، اگر در جایی با نقض این قوانین مواجه شدید، برای حفظ نظم سایت به متخلف تذکر دهید و در صورت لزوم آن را به مدیران بخش اطلاع رسانی کنید.

:95:

1) استفاده از کلمات نامناسب در نام کاربری افراد مجاز نیست و در صورت مشاهده دسترسی فرد به سایت قطع و اکانت کاربری وی حذف خواهد شد. بهتر است برای همخوانی بهتر با مرورگرهای مختلف، نام کاربری با حروف لاتین و بدون استفاده از کاراکترهای غیراستاندارد (مثل . = * % و ...) انتخاب شوند.


2) استفاده از عکس شخصی یا تصاویر نامناسب برای اکانت کاربری یا پست ها ممنوع است و در صورت مشاهده بعد از اخطار ، تصویر حذف خواهد شد و در صورت تکرار دسترسی کاربر به سایت مسدود می شود. اما استفاده از عکس شخصی (مناسب برای اجتماع دانش آموزی) در پروفایل کاربری بلامانع است.

3) مسئولیت مطالب و فایلهای ارسال شده بر عهده‌ی فرستنده‌ی آن‌ها است. تارنمای المپیادهای علمی ایران به عنوان ناظر عملكرد اعضا را مشاهده مي‌كند ولي هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با مطالب و فایلهای منتشر شده توسط کاربران ندارد.

4) کاربران باید در هنگام ارسال مطالب و يا ايجاد بحث جديد، از یک عنوان مناسب استفاده نمایند. این موضوع باید در رابطه با سوال، مشکل و یا مطلب ایشان باشد، در غیر اینصورت به او اخطار داده خواهد شد. در صورت تکرار این موضوع توسط کاربران، (با هر درجه‌ی کاربری) به ایشان اخطار داده شده و موضوع حذف می‌گردد.


5) از انتخاب عناويني از جمله كمک، تورو خدا كمكم كنيد، خيلي مهم، هر كي ميتونه جواب بده، نياز به پاسخ فوري، يك برنامه، چطوري ميتونم و جملاتي شبيه به اين مطالب جدا خودداري نماييد. (براي انتخاب موضوع مي‌توانيد از كلمات كليدی سوال خود استفاده كنيد)


6) در صورتی که مایل به ارسال مطلبی از سایت دیگر هستید، فقط در صورت ارزشمند بودن مطلب مجاز به ارسال هستید و حتماً منبع آن را ذکر کنید. در صورتی که مطلب یا موضوع نوشته‌ی شخص معروف یا مشخصی بود، حتماً نام ایشان را ذکر نمایید.


7) در هنگام مطرح کردن بحث خود، انجمن مناسب و مربوط به آن بحث را انتخاب نمایید و از مطرح کردن مباحث خود در انجمن های نامربوط خودداری نمایید. مطالب نامرتبط با انجمن ها در صورتی که دارای ارزش باشند، به انجمنی مناسب منتقل می شوند و به کاربر فرستنده تذکر داده می شود. در ضمن از ارسال مباحث تکراری خودداری کنید. در صورتی که مبحث تکراری باشد به سرعت حذف خواهد شد.


8) با توجه به علمی بودن سایت ، بحث در خصوص مسائل
سیاسی ، اعتقادی و مذهبی ممنوع است.

9) لطفاً در هنگام طرح سوالات خود، سوالات مربوط به موضوعات مختلف را جداگانه مطرح فرمایید. اگر سوال‌هایی با موضوعات گوناگون دارید، آنها را در چندین تاپیک مطرح نمایید و از مطرح کردن تمامی سوالات (غیر مرتبط) در یک تاپیک خودداری فرمایید.


10) از ارسال مطالب بی‌ربط به بحث خودداری فرمائيد و در صورتي كه جواب سوالی را نمی‌دانيد پاسخي ارسال نفرماييد. (لازم نیست در مورد هر مقاله و هر بحث چیزی به ذهنتان برسد را ثبت کنید!)


11) در صورت مشاهده هر گونه بی‌احترامی به كاربران ديگر و مديران و مسئولان سايت با كاربر مربوطه برخورد خواهد شد و در صورت لزوم دسترسی وی به انجمن‌ها قطع خواهد شد. همچنین هرگونه درگیری و دعوا و منازعه در بحث‌ها ممنوع است. در صورتی که مشاهده شود بلافاصله ارسال‌ها یا بحث ها حذف خواهد شد و دسترسی کاربر خاطی مسدود خواهد شد.


12) هرگونه بحث شخصی در بخش‌های عمومی آیریسک ممنوع است. بحث‌های خصوصی خود را می توانید از طریق پیغام خصوصی پیگیر باشید.


13) هرگونه بحثی که موجب انحراف تاپیک ها از مسیر اصلی خود بشود که به نوعی برخلاف قوانین انجمن باشد در صورت تشخیص مدیران، در صورت لزوم تاپیک و یا بحث های اضافه حذف خواهد شد. بنابراین کاربران موظف هستند از تاپیک‌های ارسال شده خود مراقبت کنند و از منحرف شدن آن جلوگیری کنند. در صورتی که کاربری باعث انحراف تاپیک های ارسالی شما شد می توانید لینک تاپیک را برای مدیر آن انجمن ارسال نمائید تا در صورت لزوم با آن کاربر برخورد شود.


14) از تایپ به صورت Pingilish جدا خودداری کنید . در صورت مشاهده بدون اطلاع قبلی تاپیک حذف خواهد شد یا با صلاح دید مدیرانجمن این ارسال به فارسی برگردانده خواهد شد.


15) پیش از پرسیدن سوال و ايجاد بحث، مقداری در انجمن جستجو کنید. ممکن است پاسخ سوال و بحث شما قبلا در انجمن موجود باشد. به احتمال قوی، با این روش سریعتر به پاسخ خود خواهید رسید. (در روز های اول عضویت می توانید به انجمن های مختلف سر بزنید و مطالب موجود را تا حدودی به خاطر بسپارید. عنوان های شبیه و کم ارتباط با سوال شما می توانند پاسخ گوی شما باشند) در صورت موجود بودن موضوعی در این رابطه، در صورتی که ارسال کابر با ارزش باشد به این موضوع انتقال خواهد یافت و در حالتی که مطلب جدید در ارسال کاربر وجود نداشته باشد، ارسال ایشان حذف خواهد شد.


16) برای تشکر از ارسالهای مفید دکمه ای طراحی شده است، پس از دادن پست برای تشکر و امثال آن و ارسال تنها یک یا چند شکلک بدون متن خاص به جهت نظم و یکپارچگی انجمن جدا خودداری فرمایید در صورت مشاهده بدون اطلاع قبلی حذف خواهد شد.


17) در صورت مشاهده تبلیغات و استفاده های تبلیغاتی از انجمن بدون اطلاع قبلی تاپیک حذف و در صورت تکرار با کاربر برخورد خواهد شد. برای تبلیغات می‌توانید با مدیر آیریسک هماهنگ کنید.


18) از قرار دادن شماره تلفن یا موبایل، دعوت به چت در مسنجرها، دعوت به ارتباط از طریق ایمیل و دعوت به ارتباط خارج از فضای این سایت در انجمن‌ها و پیغام‌های خصوصی بپرهیزید. این موضوعات به سرعت پاک خواهند شد.


19) هرکاربر فقط یک اکانت کاربری میتواند داشته باشد. همچنین ایجاد نام های کاربری مشابه نام های کاربری مدیران سایت ممنوع است.
فقط مدیران، مشاورین، راهبران و ناظمین انجمنها میتوانند در امضای خود لینکی خارج از این سایت را قرار دهند. امضای کاربرانی که دارای لینک تبلیغاتی است، مسدود خواهد شد.

20) کلیه‌ی نوشته‌های تالارهای المپیاد آیریسک باید در راستای موضوعات علمی یا صنفی دانش‌آموزان باشد. بخش‌های طنز، آزاد و ... نیز از این قانون پیروی می‌کنند.

21) ارسال دو نوشته متوالی در یک تاپیک، مناسب نیست. در صورتی که قصد اضافه کردن مطلبی را به نوشته‌ی قبلی دارید، از کلید ویرایش استفاده کنید.

22) فقط کاربرانی که بیش از 10 نوشته‌ی مفید در تالارها دارند می‌توانند از قابلیت پیغام خصوصی استفاده کنند.

23) تبلیغ هر موسسه، گروه و سایت دیگری در پیغام‌های خصوصی ممنوع است. برای معرفی سایت‌های دیگر، فقط از این بخش استفاده کنید.

:213:

در صورت رعایت این قوانین شما نیز یکی از کاربران خوب و مفید این سایت خواهید بود که در کنار یک خانواده‌ی چند هزار نفری مطالبی را به دانش خود و دیگران اضافه می‌کنید و از فضایی قانونمند لذت خواهید برد. در صورتی که پیشنهادی برای اصلاح قوانین دارید، آن را به مدیر آیریسک ارسال نمایید تا بررسی گردد.

موفق و پیروز باشید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا