پاسخ : بررسی مرحله دوم بیست و چهارمین المپیاد ادبی
در مورد تلمیح گزینه ج موافقم ولی گزینه د تلمیح نداره.درسته منظور عبادت بردگانه ولی این که تلمیح نیست!!
من حدیث یا آیه ای تا به حال نشنیدم که بگه اگه عبادت بردگان نبود کسی به بهشت نمی رفت.
پاسخ : بررسی مرحله دوم بیست و چهارمین المپیاد ادبی
گزینه د می گه اگه ترس از جهنم نبود کسی به بهشت نمی رفت. در صورتی که در این حدیث صحبت از ترس از خداست نه ترس از اتش جهنم. بعدشم بهشت چه ربطی داره به پاک کردن آلودگی روحی؟! گزینه الف تلمیحش واضحه جای بحث نداره. الراسخون فی العلم. هر چند خودم د...
پاسخ : بررسی مرحله دوم بیست و چهارمین المپیاد ادبی
موافقم. منم اون سوال رو درست زده بودم. این سوال هیچ مشکلی نداشت. واسه این حذفش کردن که خارج از منابعه که در این صورت باید چند تا سوال دیگه از جمله 94 که شما گفتید حذف می شد. جای تاسف داره.
پاسخ : بررسی مرحله دوم بیست و چهارمین المپیاد ادبی
میشه بفرمایید این دو گزینه به چی تلمیح دارن ؟! سوال اول براعت استهلال داره هر چند به نظر تنسیق الصفات میاد. در این متن یه سری صفت به صورت وابسته پشت هم ردیف نشده که تنسیق داشته باشه. فضاسازی داره هر چند ضعیف چون می خواد یحیی رو معرفی کنه...
پاسخ : بررسی مرحله دوم بیست و چهارمین المپیاد ادبی
از شما دوست عزیز تشکر می کنم به خاطر دلیل این گزینه.
بله اینجا کعبتین به معنای دو تاس بازی نرده. ( البته نه ماروپله ).
اما کعبه به معنای رخ هم در بازی شطرنج استفاده می شه. رخ فقط می تونه روی خط مستقیم حرکت کنه. پس کعبتین کژ در میان آوردن می...
پاسخ : بررسی مرحله دوم بیست و چهارمین المپیاد ادبی
سلام دوستان.
به نظر منم این پاسخ نامه افتضاحه.
سوال 24 چرا گزینه الف و چرا د نه؟! مگه دیگ مجاز ظرف و مظروف نیست؟
سوال 18 چرا د؟ چرا الف نمیشه؟ هم شکر ایهام تناسب داره هم شیرین مجازش هم مجلسه.
سوال 6 چرا د نمیشه؟! مگه مردم شناسه جمع نمی خواد؟...