استفاده از مار رباتی برای تعمیر لوله ها

nimaa70

New Member
ارسال ها
5
لایک ها
9
امتیاز
0
#1


رباتی ساخته شده است که می تواند درون لوله ها بخزد و آنها را تعمیر کند. یک شرکت به نام TWI ربات مار مانندی ایجاد کرده که قادر است درون لوله های هسته ای حرکت کند و آنها را تعمیر نماید، همچنین می تواند مطمئن شود که هیچ چیز خطرناکی از این لوله ها نشت نمی شود و در صورت نشت اقدامات لازم را انجام دهد. این پروژه به عنوان بخشی از مسابقه نوآوری انگلستان بوده است.

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی LaserPipe راه حلی برای مشکل بسیار جدی تعمیر لوله ها است که مزیت آن این است که علاوه بر تعمیر نقاط حساس بسیار سریع هم عمل می کند. اغلب لوله ها بسیار سخت تعمیر می شوند، به خصوص اگر در اعماق زمین خاک شده باشند، فرقی نمی کند که در این لوله آب در جریان است یا زباله های هسته ای به هر حال تعمیر کردن لوله ها بیشتر اوقات مشکل است و در بسیاری از موارد ارسال یک انسان به درون لوله امکان پذیر نیست.
هدف LaserPipe توسعه یک سیستم لیزری جوشکاری جمع و جور و بررسی روشی برای تمام فرآیند های جوشکاری لیزری موضعی، است. سر دستگاه جوشکاری لیزری یک ربات مار مانند تعبیه شده است، تا محل اتصال جوش، تنظیم لیزر و جوش لیزری را نشان دهد.”
برای تعمیر لوله، یک اپراتور، LaserPipe را کنترل کرده و آن را به محل مناسب هدایت می کند. به دلیل قدرت LaserPipe، این سیستم بدون نیاز به هیچ گونه حمایتی، قادر خواهد بود در لوله ها پیچ و تاب بخورد که این قابلیت می تواند آن را برای خزیدن در لوله هایی که پیچ زیادی دارند، مناسب سازد. هنگامی که به محل مناسب هدایت شد، به درستی موقعیت یابی کرده، سپس لیزر خود را روشن می کند که با استفاده از آن می تواند لوله را جوش دهد. پس از اینکه کار انجام شد این بدنه ی مار مانند می تواند به جایی که از آن آمده باز گردد.
برای دنبال کردن اخبار روز تکنولوژی می توانید به وبسایت تکرا مراجعه کنید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر
بالا