تلویزیون شهری

givaa

New Member
ارسال ها
1
لایک ها
0
امتیاز
0
#1

تلویزیون شهری به نوع خاصی از نمایشگرهای ال ای دی اطلاق می گردد که قابلیت پخش عکس و فیلم را دارا می باشند ( 16 میلیون رنگ )
در اصطلاح به این نمایشگرها ، فول کالر گفته می شود .با توجه به اینکه این نمایشگرها عمدتا برای فضای بیرون استفاده می گردد ، برای ساخت آن ، از ماژول ها و کابینت هایی استفاده می شود که در برابر آب و ضربه کاملا محافظت شده و در برابر نور خورشید کاملا آفتابدید باشند .رزولوشن ( تراکم ) تلویزیون های شهری متفاوت بوده و بسته به سایز و ارتفاع محل نصب انتخاب می گردد .

برخی کارکردهای نمایشگرهای شهری

1- تبلیغات محیطی : از آنجا که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم تبلیغات نیز باید دیجیتالی باشد . طبق آمار 30% صاحبان تلفن های هوشمند بعد از دیدن تبلیغات ویدئویی شهری جالب ، به صورت آنلاین شروع به جستجوی محصول مورد تبلیغ می کنند .نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون شهری در بزرگراه ها و معابر ، شیوه تبلیغاتی رایج در بیشتر شهرهای بزرگ دنیاست . تبلیغات محیطی روی ساختمان ها ، انواع نورپردازی ها ، آگهی های تصویری و نوشتاری در بزرگراه ها و معابر بخشی از زیبایی های شهری محسوب می شود .آنچه که سبب شده تلویزیون های شهری امروزه به سرعت در تبلیغات شهری در جهان پذیرفته شوند ، تاثیر گذاری سریع بر مخاطبان است .​
تجارب کشورهای دیگر : اين روزها كمتر كسي مي تواند تاثير مستقيم تابلوهای روان یا تلویزیون شهری را در فروش محصولات خود انكار نمايد.
در اروپا چندين تحقیق براي ارزيابي تأثير تابلوهاي روان انجام شده است. اين پژوهش‌ها بر اساس این بوده است كه چه ميزان از افزايش فروش‌ها در نتيجه استفاده از تبليغات براي محصولات و خدمات بر روي چنين تابلوهايي بوده است.
نتيجه يك تحقيق كه بر روي يك شبكه تبليغات تلويزيوني در فروشگاه ASDA صورت گرفت (شعبه سوپرماركت وال مارت انگليس) حاكي از اين بود كه دو فروشگاه كه از اين شبكه تبليغي استفاده مي‌‌كردند، يازده درصد افزايش فروش داشتند.
آزمون‌هاي ديگري هم در اين باره به عمل آمده است. در سال 2004 نتيجه يك تحقيق در يك فروشگاه انگليس نشان داد كه محصولات خاصي حتي تا 45 درصد افزايش فروش داشته‌اند.
تحقيق ديگري هم كه در سال 2005-2004 در 182 فروشگاه COMPUSA به عمل آمد، نشان داد ميانگين فروش كالاهاي مورد تبليغ 29 درصد افزايش داشته است.
كارشناسان اين صنعت معتقدند افزايش فروش‌ها در موقعيت‌هاي مختلف با هم فرق دارند ، اما حداقل ميانگين بين 10 تا 20 درصد می باشد.
2- اطلاع رسانی پیام های اضطراری : در مواقع اضطراری تلویزیون های شهری نقش مهمی در اطلاع رسانی عمومی در مورد رویدادهای جاری یا اضطراری به صورت فوری ایفا می کنند . به طور مثال در حادثه برج های دوقلوی نیویورک ، تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال در سراسر کشور به تلویزیون های بزرگ خیابانی برای پخش زنده تبدیل شدند . نمایشگرهای دیجیتال شهری ، باعث خلق رسانه اطلاعاتی مدرن و جدید در خیابان ها و میادین شهرها شده اند .3- استفاده در برنامه های امنیت عمومی : به طور مثال در جولای 2012 اطلاعات موفقیت آمیزی در مورد جستجو برای یک نوجوان گم شده در انگلستان پس از فقط یک روز عملیات با استفاده از تلویزیون های شهری بدست آمد .
4- سایر کارکردها : پخش اخبار و رویدادهای روز ، برنامه های تلویزیونی ، کنسرت ها ،همایش ها ، سمینارها ، پیام های مناسبتی ، پیام های آموزشی و فرهنگی


منبع:parseelectronic.com










 
آخرین ویرایش توسط مدیر
بالا