آموزش بازاریابی ایمیلی
برای بازاریابی موفق محصولات از طریق ایمیل باید با دلایل مشتری برای خرید آشنا شوید و بتوانید بهترین آگهی تبلیغاتی را با توجه به نیاز مشتری بنویسید. این مقاله که برگرفته از کتاب فروش به یک میلیون نفر در یک ثانیه است به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
چرا کلمات موثر موجب می شوند تا افراد اقدام به خرید کنند؟
یک عبارت قوی به مشتری شما کمک می کند تا در ذهن خود احساسی را تصور کند که پس از خرید محصول یا استفاده از خدمات شما به او دست خواهد داد. این امر یک احساس قابل تصور را ایجاد کرده و مشتری را ترغیب می کند تا این تصویر را به واقعیت تبدیل کند. اغلب مشتریان شما بر اساس احساساتشان تصمیم به خرید از شما می گیرند. اما در واقع تصمیم آن ها یک فرایند احساسی می باشد نه تصمیمی بر پایه عقل و منطق.
عبارات و کلمات قوی و موثر، تمایل و اشتیاق مشتری را برای خرید محصول شما یا استفاده از خدمات ارائه شده توسط شما افزایش می دهد و ناگهان آن ها برای خرید از شما تصمیمی بر مبنای احساسات شان می گیرند.
نوشتن یک متن آگهی خوب
سخت ترین کار یک بازاریاب، نوشتن یک متن آگهی خوب است. بازاریابی یعنی فروش محصول به کسی که احتیاج به آن دارد. تک تک افراد جهان در کار خود به مشتری احتیاج دارند. حتی صاحب وبلاگی که هیچ قصد اقتصادی از راه اندازی وبلاگ ندارد، به مشتری محتاج است. اگر وبلاگ خواننده نداشته باشد، او خوشبخت نخواهد بود. همه اهداف ما با اجتماع ما در ارتباط است. ما سایت خود را به خاطر جذب بازدید کننده بیشتر، با در نظر گرفتن استانداردهای موتورهای جستجو سئو می کنیم. ایمیل بازدیدکنندگان را می گیریم تا بتوانیم او را از محصولات جدید آگاه کنیم. و با این کار تلاش می کنیم تا مشتریان قدیمی خود را حفظ کنیم بالاخره ما مجبور می شویم برای جذب بازدیدکنندگان جدید اقدام به نوشتن آگهی کنیم. هر چقدر هم آدم صاحب مقامی باشیم، باز هم محتاج مشتری هستیم. بعد از کشف مشکلات مشتریان نوبت به نوشتن آگهی می رسد. ما به طرق مختلف اقدام به انتشار آگهی می کنیم ولی تاکید ما بر نوشتن آگهی در اینترنت و سایت آگهی است. ابتدا اجازه دهید هدف یک بازاریاب از نوشتن آگهی را برایتان بازگو کنم
یک بازاریاب از نوشتن یک آگهی دو هدف می تواند داشته باشد:
یک: خواننده آگهی به فروشگاه مراجعه کند و از محصولات بازدید کند و در مورد آن ها قضاوت و خرید کند یا بصورت آنلاین اقدام به سفارش کند.
دو: برای کسب اطلاعات بیشتر با شما ارتباط برقرار کند. بعضی مواقع خود آگهی نیز برای دادن اطلاعات بیشتر نوشته می شود.
آخرین پاراگراف تمام آگهی ها ساده و شبیه به یکدیگر است. در این پاراگراف، نویسنده آگهی، خواننده را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از حدمات می کند. هر جمله ای در این پاراگراف که هدف آن، تحریک خواننده به خرید بدون تفکر یا القاء حس اعتماد به نویسنده آگهی باشد، منجر به شکست آگهی می شود.
نویسنده آگهی باید قبل از نوشتن آگهی در خلوتکده خود به وضوح دریافته باشد که قرار است چه چیزی از خواننده آگهی درخواست کند. برای این که عکس العمل آرمانی را از خواننده بگیرم باید آگهی ما دارای چهار خصیصه باشد:
یک: توجه مشتری بالقوه را جلب کند.
دو: مشتری بالقوه را به خواندن آگهی ترغیب کند.
سه: حس نیاز خفته خواننده را بیدار کند.
چهار: انجام عمل را در خواننده القا کند.
همیشه به خاطر داشته باشید اگر خواننده آگهی به علت تنبلی اقدام به عمل نکند، شما فروشی نخواهید داشت. اگر نتوانید در آگهی حس نیاز خفته خواننده را بیدار کنید، او قبل از رسیدن به پاراگراف عمل با متن آگهی خداحافظی خواهد کرد. اگر نتوانید او را ترغیب به خواندن متن کنید، قادر نخواهید بود از نیازهای او صحبت کنید و بالاخره اگر آگهی شما نتواند نظر خواننده را جلب کند، اصلا خوانده نخواهد شد. این چهار نکته چیزی است که شما باید همیشه به خاطر داشته باشید، تمام آگهی های زَرگران کلمات، این چهار رکن اساسی را به صورت کاملا حرفه ای در خود پنهان کرده اند. همه می توانند اقدام به درج آگهی کنند اما نوشتن یک آگهی خوب یا آگهی طبقه بندی شده کار هر کسی نیست!
برای اینکه آگهی نویس ماهری شوید، باید شروع به تحقیق و کسب تجربه کنید. به یک سایت آگهی بروید دَه آگهی را فقط در عرض یک دقیقه انتخاب کرده، در صفحات جداگانه باز کرده و سپس شروع به تحقیق نمایید. عکس، تیتر و متن آگهی ها را به دقت مطالعه کنید. چهار رکن اساسی را سرمشق خود قرار داده و شروع کنید. بعد از ارزیابی، این ده آگهی را به نسبت قدرت از یک تا ده رتبه بندی کنید. آگهی یک قدرتمندترین و آگهی ده ضعیف ترین آگهی است.
دیگر آگهی های نوشته شده توسط آگهی نویس قدرتمند و دیگر آگهی های نوشته شده توسط نویسنده شماره ده را نیز ببینید. تعداد بازدیدها از آگهی های ایشان را مد نظر قرار دهید. تمام آگهی های شخص برنده را روی کاغذ بنوسید و تعداد بازدیدها را نیز در گوشه صفحه هر آگهی بنویسید. آگهی های شخص برنده به شما خیلی کمک خواهد کرد تا اقدام به درج آگهی خوب بکنید. به یک سایت تبلیغاتی سر بزنید این سایت باید سایتی باشد که در قسمت آمارش آگهی های پربازدید را نشان دهد. پنج آگهی اول را باز کنید و آن ها را ارزیابی کنید.
در کشور ما خرید کنندگان از اینترنت، اکثرا خانم ها هستند! البته این را نگفتم که شما هم از فردا شروع به فروش محصولات مخصوص خانم ها کنید.کارتان را آغاز کنید توانایی انجامش در پی آن می آید.
خب حالا که آگهی های خوب را پیدا کردید و با در نظر گرفتن فاکتورها، طرز نوشتن آگهی خوب را یاد گرفتید
آگهی های بد را روی یک کاغذ نوشته و شروع به اصلاح آن ها بکنید. ببینید چگونه می توانید آن ها را تبدیل به آگهی های خوب کنید؟
اشکالات آگهی های بد را بطور خلاصه در پایین آگهی بنویسید. مثلا تیتر یا عکس آگهی جالب توجه نیست.
پاراگراف آخر قادر به القاء عمل نیست.آشنایی با سوالاتی که در ادامه مطرح خواهد گردید به شما در درک مبحث آموزش بازاریابی کمک می کند. مهمترین سوالاتی که برای خریدار یک محصول پیش می آید و باید در تبلیغ یک محصول به آن توجه داشت: مزایا و مشخصات این محصول چیست؟ مهمترین مزیت آن کدام است؟
تفاوت این محصول با محصولات رقیب چیست؟ اگر محصول شما متفاوت از سایر محصولات مشابه، نیست بر روی چه نکاتی می توانید تاکید کنید که شرکتهای رقیب آن را نادیده گرفته اند؟محصول شما چه مسئله ای را در بازار حل می کند؟ جایگاه محصول شما نسبت به محصولات مشابه چیست؟
طرز کار آن چگونه است؟ تا چه حد قابل اطمینان است؟ دوام آن چقدر است؟ کارایی آن چقدر است؟
قیمت آن چقدر است؟ آیا استفاده از آن آسان است؟ نگهداری آن چطور؟
چه کسانی این محصول را خریده اند و در مورد آن چه می گویند؟
محصول شما در چه اندازه ای و چه مدلی در دسترس است؟
تولید کننده با چه سرعتی محصول خود را تولید می کند؟
تولید کننده چه خدماتی را تضمین می کند؟ آیا این محصول ضمانت دارد؟ آیا کتابچه آموزشی دارد؟
آیا به راحتی در دسترس مشتریان می باشد؟
پنجاه دلیل اصلی خرید کردن مشتریان
هر چقدر علت و دلیل مشتریان برای خرید را بدانید به نیازهای آن ها برای خرید محصول بیشتر آگاهی پیدا می کنید. این 50 دلیل به خلاقیت شما کمک می کند که با توجه به پی بردن به نیاز خرید کردن مشتریان متن تبلیغاتی جذاب بنویسید و آن ها را توجیه کنید که محصولات شما را که باعث رفع نیاز آن ها می شود خریداری کنند. این 50 دلیل می تواند به شما در نوشتن عنوان های موثر تبلیغاتی کمک کند، همچنین دانستن این پنجاه دلیل به شما برای انتخاب محصول مناسب که باعث رفع نیاز دیگران می شود نیز کمک می کند.
این 50 دلیل عبارتند از:
خرید برای راحتی بیشتر
خرید برای جلب تحسین دیگران
خرید برای افزایش شادی و لذت از زندگی
خرید برای به تملک در آوردن عوامل زیبایی و مسرت
خرید برای اجتناب از مورد انتقاد قرار گرفتن
خرید برای سهولت کارها
خرید برای سرعت بخشیدن به کارها
خرید برای ارضا تمایلات شخصی و درونی
خرید برای احساس تمول و پولدار بودن
خرید برای اینکه جوانتر به نظر برسند
خرید به منظور کارایی بالاتر و صرفه جویی در زمان
خرید برای دوستی
خرید برای اجتناب از تلاش
خرید برای فرار از درد و رنج
خرید برای حمایت از دارائی ها
خرید برای حفظ استیل و سبک زندگی
خرید برای احتزاز از دردسر
خرید برای دسترسی به فرصت ها
خرید به منظور بیان عشق
خرید به منظور سرگرمی
خرید برای رتق و فتق کارها
خرید برای احساس امنیت
خرید برای صرفه جویی در انرژی
خرید به منظور مورد قبول قرار گرفتن
خرید برای صرفه جویی در زمان
خرید برای تناسب اندام و سلامتی بیشتر
خرید برای حمایت از خانواده
خرید برای رقابت و چشم هم چشمی با دیگران
خرید برای حفظ آبرو
خرید برای احساس برتری
خرید برای همرنگ جماعت بودن
خرید برای هیجان
خرید برای برقرار کردن بهتر ارتباط
خرید برای حفظ محیط زیست
خرید برای ارضا یک انگیزه آنی
خرید برای صرفه جویی در پول خرج کردن
خری برای پول در آوردن
خرید برای تمیزتر بودن
خرید برای شهرت
خرید برای ارضا کنجکاوی
خرید برای ارضا اشتها
خرید برای منحصر به فرد بودن
خرید برای فرار از استرس
خرید به منظور راحتی خیال و رفاه
خرید به منظور مطلع بودن
خرید به منظور هدیه دادن به دیگران
خرید برای اینکه احساس جوانتری داشته باشید
خرید به منظور تبعیت از یک عادت
خرید به منظور بقا و باقی گذاردن برای دیگران
حالا که تا این مرحله از آموزش بازاریابی را با اشتیاق مطالعه فرمودید نوبت به ارائه لیست عناوین پرفروش برای ساخت تبلیغات می رسد که می توانید با به کارگیری خلاقیت خود در آن دخل و تصرف نمایید و از آن ها برای پر کردن فیلد عنوان ایمیل های تبلیغاتی خود استفاده نمایید. این عناوین برای ایده گرفتن بسیار عالی هستند. حتما می دانید که 95 درصد افراد فقط عناوین را می خوانند پس با انتخاب عناوین خوب آگهی تبلیغاتی را موثرتر سازید.
لیست عناوین تبلیغاتی:
شما هم می توانید یک شرلوک هولمز باشید!!!
دلیل جذابیت جهانی آقای شرلوک هولمز چیست؟
همه را مبهوت توانایی خود خواهید کرد
شما هم ماننده یک حرفه ای آنگونه که انتخاب کرده اید دنیا را می بینید و حس می کنید
روش جذابیت با استفاده از تواناییهای ذاتی
سمینار رایگان مشاوره مالی و افزایش درآمد برای شما رزرو شد
یک جشن شاد شاد شاد برای کودک دلبند شما
جشن تولد کوچولوی نازنین خود را شادتر از همیشه برگزار کنید
بهترین هدیه به فرزند دلبندتان
برای بچه ها یک بسته تابستانی دارم
بهترین و جدیدترین متد رسیدن به آرامش
محصولی بی نظیر و متفاوت
وکیل شما نمیخواهد شما این آگهی را بخوانید!
قیمت این محصول ... تومان است و این یک اشتباه تایپی نیست
می خواهید با کامپیوتر درآمد کسب کنید؟
استخدام بازاریاب با حقوق ثابت و پورسانت بالا
خلاصی از مشکلات پوستی آرزوی شماست؟
پول کجاست و چگونه بدستش بیاوریم؟
شغلی که با آن پس از سه سال می توانید بازنشسته شوید
کدامیک بهتر است؟ تماشای تلویزیون یا کسب در آمد در منزل؟
از کار کردن برای دیگران خسته شده اید؟
راز داشتن پوست شاداب به همین سادگی است
جدیدترین آگهی های استخدام را از دست ندهید
روشی شگفت انگیز برای کاهش وزن
روش افراد تنبل برای ثروتمند شدن
از ثروتمند ساختن رئیس خود خسته شده اید؟
چگونه موانع را به فرصت های طلایی تبدیل کنیم؟
چگونه خانه رویایی خود را بدست آوریم؟
مفیدترین ها را دانلود کنید دانلود کتاب بازاریابی
کارت ویزیت خود را به وسیله ای برای فروش تبدیل کنید
خانم های خوش سلیقه حتما خوششون میاد
چگونه در ... حرفه ای شویم؟
لاغر شدن هنر نیست لاغر ماندن هنر است
جذاب ترین ها را دانلود کنید دانلود آهنگ جدید
با چاقی خداحافظی کنید
لطفا به این (کتاب-سریال) معتاد نشوید!!
تا به حال از تعجب شاخ در آورده اید؟
روش جذابیت با استفاده از توانایی های ذاتی
شما با این عناوین می توانید ایده های جالبی برای نوشتن عنوان متناسب با محصول خود بدست آورید. با بازی کردن با کلماتی که در عناوین بالا استفاده شده برای محصولات خود عناوین جذاب بنویسید.حالا وقت آن است که خلاقیت شما پا به میدان بگذارد.