- ارسال ها
- 63
- لایک ها
- 13
- امتیاز
- 0
دوستان و همکاران عزیز با مشارکت تون در این بحث ، از نویسنده سایت کاسپید به خاطر مقاله خوبش تشکر کنید در مقاله قبل به بررسی تعدادی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی همچون مدیریت اکانت و ابزارهای مربوط به محتوا پرداختیم و در ادامه این مقاله ابزارهای تحلیلی در بازاریابی شبکه های اجتماعی را معرفی خواهیم نمود.
ابزار های تحلیلی Crowd Booster: این ابزار قدرتمند به شما معیار هایی را معرفی می کند که بتوانید با استفاده از آنها از بهترین زمان ایده آل برای گذاشتن پست در رسانه های اجتماعی آگاهی یابید و همچنین از محبوب ترین پست های Facebook خود مطلع شده و آنها را طبقه بندی کنید. البته اطلاعات و خدمات ارائه شده توسط Crowd Booster رایگان نبوده و در قبال دریافت مبلغ این خدمات را به شما عرضه می دارد. Facebook insight: این ابزار به شما کمک می کند که پیشرفت های خود را در Facebook مشاهده و پیگیری کنید و به شما این امکان را می دهد تا از مقدار محبوبیت پست های تان آگاهی یابید. این ابزار تحلیلی، به شما کمک می کند تا درک بهتری از طرفداران خود و فضاهایی که از لحاظ تبلیغاتی نیازمند اصلاحات هستند را شناسایی کنید. Klout: این ابزار رایگان بازاریابی رسانه های اجتماعی، نسبت به مقدار مؤثر بودن شما در فعالیت های رسانه های اجتماعی، به شما امتیاز می دهد. 400 نوع متغیر وجود دارد که بر این امتیاز و اندازه گیری آن تأثیر می گذارد. این ابزار همچنین به شما این امکان را می دهد تا فضاهایی که از نظر تبلیغاتی نیاز به اصلاحات دارند را شناسایی کنید و فعالیت هایی که بیشترین تأثیر را بر روی برند شما می گذارد را به شما معرفی می کند. How Sociable: روند کار این ابزار بسیار شبیه klout می باشد و بر اساس فعالیت هایی که شما در رسانه های اجتماعی دارید، به شما امتیاز بالایی می دهد. هر چه این امتیاز بیشتر باشد، مشخص می کند که شما حضور قوی و پررنگ تری در فضای آنلاین دارید و یا برند شما در حال دست یابی به اهداف مخاطب تان می باشد. Engag.io: این ابزار علاوه بر ارائه سیستم مدیریت اکانت در رسانه های اجتماعی، نگرشی درباره افرادی که در فضای آنلاین با آنها تعامل دارید به شما می دهد. با این کار، افراد خاصی که باید تمرکز بیشتری بر روی آنها داشته باشید مشخص می شود و کمک می کند که احتمال به اشتراک گذاشتن محتوا را توسط این افراد بسنجید. مسلماً این افراد خاص باعث می شوند که افراد دیگری هم به پیروی از آنها، خواستار تعامل با برند شما باشند. Brand Monitor: این ابزار قدرتمند پنلی را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از آن، اکانت رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید. Brand Monitor همچنین شما را به محلی که کاربران در باره برند شما صحبت کرده و به آن اشاره کرده اند، هدایت می کند. این امر به شما کمک می کند که سهم فعال تری در تعاملات خود با مخاطبان و کاربرانتان داشته باشید. تعاملاتی که علاقه اصلی و حقیقی کاربران به محصولات شما، در آن جریان دارد. Google Analytic Social Report: ابزار Google Analytic به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را بسنجید، حال اگر شما از قبل در این ابزار حساب کاربری داشته باشید می توانید به راحتی Social Report را در پنل خود در Google Analytic ادغام کرده و به کمک آن فرآیند بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید. این ابزار تصوری قابل درک از بازدیدکنندگان شما را ارائه داده و شما را از فعالیت های آنان در حساب کاربری شبکه اجتماعی شما مطلع می سازد. به عنوان مثال از شلوغ ترین ساعات حضور کاربران در حساب کاربری خود آگاه شوید و یا نوع اطلاعاتی را که باعث ایجاد تعامل میان شما و بازدید کنندگانتان می شود را بشناسید. موارد گفته شده در بالا، مثال هایی از تنوع گسترده این ابزار ها می باشد که شما قادر خواهید بود از آنها استفاده نمایید تا بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را منظم تر، سازمان دهی شده و مؤثر تر سازید. بدون این ابزار تشخیص درست یا غلط بودن استراتژی های شما برای گسترش بازاریابی اینترنتی، سخت می شود و شما باید انرژی و زمان بیشتری را صرف بهبود سازی استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود کنید تا نتیجه ای مؤثر تر حاصل شود. می توانید متن کامل مقاله را اینجا بخوانید.