آیا بازاریابی موتورهای جستجو به اندازه کافی در افزایش سود بازاریابان B2B موثر است؟ همانطور که می دانید معاملات B2B با اکثر معاملات مصرف کنندگان متفاوت می باشد، زیرا این تصمیمات مستلزم هماهنگی بین افراد مختلف قبل از معامله نهایی است. بنابراین، این فرآیند نیاز به یک دوره زمانی بین تحقیق در مورد محصول و نهایی شدن سفارش است. “The Role of Search in Business to Business Buying Decisions” یک نظرسنجی 40 سوالی است که بر روی جمعیت آماری 1500 نفری مطالعات تحقیقاتی خود را انجام داد. این نظرسنجی نکات بسیاری داشت که در زیر به برخی از نکات مهم آن اشاره شده است:
هنگامی که از شرکت کنندگان در مورد اینکه چگونه می خواهند یک معامله B2B انجام دهند سوال شد. 93.2 درصد از آنها خرید آنلاین را ترجیح دادند.
95.5 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که برای یافتن معاملات B2B از موتورهای جستجو استفاده می نمایند.
هنگامی که از آنها پرسیده شد که برای کسب اطلاعات از چه روشی استفاده می کنید، 63.9 درصد آنها موتورهای جستجو را به سایتهای سازندگان آن محصول، پرتالها و سایتهای تجارت الکترونیک ترجیح دادند چون نمی توانستند آدرس سایتها را به خاطر بسپارند.
از نظرسنجی انجام شده می توان نکات کلیدی زیر را استخراج نمود:
موتورهای جستجو نقش مهمی در معاملات B2B دارد.
خریداران سایتهای B2B معمولا از موتورهای جستجو برای تحقیق اولیه خرید استفاده می نمایند.
گوگل محبوبترین موتور جستجو می باشد که کاربران استفاده می نمایند.
رتبه، یک فاکتور است زیرا سه لینک اول موتورهای جستجو، 100 درصد توجه جستجوگران را جلب می کند.
از موارد بالا می توان نتیجه گرفت که بیشتر ترافیک یک سایت از موتورهای جستجو حاصل می شود، لذا داشتن موقعیت خیلی خوب در نتایج جستجو برای بازاریان B2B و عمده فروشان بسیار حیاتی و سودآور است. ترافیک موتورهای جستجو بسیار هدفمند هستند به خاطر اینکه خریداران بالقوه سایتهای B2B که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو یافته اند، واقعا به دنبال محصولات و خدمات شما هستند به طوریکه مستعد شنیدن پیامهای بازاریابی شما می باشند. شما نمی توانید شرایطی بهتر از این بیابید!! اینجاست که بازاریابی موتورهای جستجو از سایر تبلیغات متمایز می شود. می توانید متن کامل مقاله را اینجا بخوانید. منتظر نظرات همه بچه ها هستم. نظرات شما موجب میشه که منم بهتر تشخیص بدم کدوم مقالات رو منتشر کنم؟