برای ثبت یک شرکت عمرانی چه اقداماتی لازم است؟

ارسال ها
127
لایک ها
3
امتیاز
0
#1
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی




کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای شرکت عمرانی


اصل گواهی عدم سوء سابقه هئیت مدیره شرکت عمرانی


امضای اقرارنامه شرکت


ارائه تمامی مدارک شرکت اعم از اساسنامه، اظهارنامه و شرکتنامه


مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت عمرانی


تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می‎شود




نحوه ثبت شرکت عمرانی


برای ثبت شرکت عمرانی باید مراحل زیر را طی نمود:




ابتدا متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به وکیل ثبت شرکت عمرانی سهامی خاص تحویل دهد که می‎تواند به شکل حضوری و یا از طریق پست ارسال می‎شوند.


پس از دریافت پرونده به همراه برگه نام به موکل جهت افتتاح حساب بانکی بنام شرکت توسط اداره ثبت، پرونده مورد بررسی قرار می‎گیرد.


تعیین نهایی نام برای شرکت عمرانی پس از 4 روز کاری صورت می‎گیرد. در صورتی که نام‎ها‎ی انتخاب شده متقاضی، مردود شناخته شود به اطلاع وی رسیده که در این صورت موظف است نام دیگری انتخاب نماید.


پس از تایید موضوع توسط اداره ثبت، پس از 7 روز مدارک واصله دفتر نویسی می‎شوند و ذکر شماره شرکت و آگهی تاسیس به مدت 3 الی 5 روز صورت می‎گیرد. روزنامه رسمی 15 روز پس از آگهی تاسیس توسط پست، به آدرس شرکت ارسال می‎گردد.




شرایط ثبت شرکت عمرانی




وجود حد اقل 2 نفر عضو الزامی می‎باشد.


داشتن 100 هزار تومان سرمایه اولیه ضرورت دارد.


برای پرداخت کل سرمایه شرکت، باید تعهد داده شود.


پروسه ثبت شرکت عمرانی به یک ماه کاری نیاز دارد.


تعداد اعضای هیئت مدیره، سمت آنها و میزان سهم الشرکه هر یک باید مشخص شود.




مراحل تشکیل تا ثبت شرکت عمرانی


گام اول؛ پیدا کردن شریک خوب


با توجه به اینکه یکی از شرایط تشکیل شرکت عمرانی وجود حدال دو نفر شریک یا سهامدار می‎باشد، لذا اولین گام پیدا کردن یک شریک خوب می‎باشد. مسئولیت هر سرمایه گذار در شرکت عمرانی، به اندازه میزان سرمایه او خواهد بود. کسی که سرمایه بیشتری در شرکت دارد؛ حق رای بالاتری نیز خواهد داشت و به همین نسبت مسئولیت بالاتری در پرداخت دیون و بدهی‎ها‎ی شرکت دارد.


گام دوم؛ مراجعه به سایت ثبت شرکتها


سایت ثبت شرکت توسط اداره کل ثبت شرکتها اعلام می‎شود. متقاضیانی که می‎خواهند از طریق آنلاین عملیات ثبت شرکت عمرانی را انجام دهند می‎توانند وارد سامانه اعلام شده و به قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت مراجعه نمایند. فرمی پیش روی آنها قرار می‎گیرد که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل کنند. اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم‎ها‎ باید درج شود. با کلیک بر روی «گام بعدی» وارد مرحله بعد می‎شوند.


گام سوم؛ تعیین نام شرکت


در این مرحله متقاضی باید نام شرکت را در فرم «نام و نوع شخص حقوقی» وارد نماید و به ترتیب اولویت ۵ نام برای شرکت انتخاب که از بین آنها یکی تایید می‎شود. انتخاب نام برای شرکت عمرانی باید و نبایدهای خاص خود را داشته باشد، به این معنا که نباید تکراری باشد، استفاده از اسامی مخفف شده که مربوط به اداره‎ها‎ی دولتی و... است، تنها با کسب مجوز از آنها امکان پذیر خواهد بود. پس از طی این مراحله، کد رهگیری در اختیار متقاضی قرار می‎گیرد.


گام چهارم؛ مشخص شدن حدود فعالیت شرکت عمرانی


مدت و موضوع فعالیت، اطلاعات مورد نیاز در مرحله بعدی که قبل از آن باید با شرکا مشورت صورت گیرد. در این مرحله دو گزینه «محدود»یا «نامحدود» در پیش روی متقاضی قرار‎ می‎‎گیرد. چنانچه شرکت عمرانی برای مدت زمان کوتاه تعیین شده، باید گزینه محدود انتخاب شود.


گام پنجم، مشخص کردن محل استقرار شرکت عمرانی


در فیلد آدرس شرکت، باید نشانی کامل آن به همراه شماره تماس و کد پستی صورت بگیرد. در صورتی که محل تشکیل شرکت عمرانی مشخص نشده، باید نشانی منزل یکی از شرکا ثبت شود. تمام مدارکی که از طرف اداره ثبت شرکت‎ها‎ برای متقاضی به همین نشانی ارسال می‎گردد.


گام ششم؛ مشخص شدن میزان سرمایه شرکت عمرانی


در قسمت «سرمایه شخص حقوقی» سایت،‎ باید تکلیف میزان سرمایه شرکت را مشخص گردد. حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت عمرانی، یک میلیون ریال‎ می‎‎باشد.


گام هفتم؛ معرفی نام شرکا


فرمی که در مرحله بعد در مقابل متقاضی قرار‎ می‎‎گیرد شامل مشخصات سهامداران و اعضای اصلی شرکت‎ عمرانی می‎‎باشد. در صورتی که تعداد این افراد بیش از ۱۵۰ نفر باشد، باید فرمی را که از پیش در سایت بارگذاری شده دریافت و اسامی و مشخصات افراد را در آن ذکر نمود. در این بخش اطلاعات شناسنامه ای و همچنین آدرس پستی و شماره تماس شرکا نیز ثبت‎ می‎‎شود.


گام هشتم؛ مشخص نمودن سهم هر یک از شرکا


تکمیل اطلاعات مربوط به سهام و سرمایه شرکا در این مرحله‎ می‎‎باشد. با انتخاب نام هر یک از اعضا مشخص می‎شود که این فرد چه تعداد سهام را به خود اختصاص داده است. موضوع دیگر در این مرحله، مشخص کردن نوع سهام است که به دو صورت نقدی و غیرنقدی‎ می‎‎باشد. سمت اشخاص و ارتباط آ نها با یکدیگر در فرم‎ها‎ی مراحل بعد ثبت است و منظور از آن، مشخص بودن وکیل و نماینده قانونی، موکل، قیم قانونی و... در ارتباط با شرکا و اعضای شرکت عمرانی‎ می‎‎باشد.


گام نهم؛ معرفی شعبه‎ها‎ی شرکت عمرانی


از آنجایی که گاهی شرکت تنها در یک شعبه خلاصه نمی‎شود و ممکن است چندین شعبه داشته باشد، لذا باید در فرم مربوط به این قسمت مشخصات این شعب وارد شود و چنانچه هنوز از طرف سهامداران برای این موضوع، تکلیفی روشن نشده باشد، می‎توان معرفی شعب را به زمانی دیگر موکول نمود و در فرم قسمت شعب، گزینه مربوط به نداشتن شعب را انتخاب کرد و پس از روشن شدن تکلیف شعب شرکت و سمت اشخاص در آن، به سراغ تعیین سال مالی شرکت رفت.


گام دهم؛ ارائه اساسنامه شرکت عمرانی


بعد از اطلاعات وارد شده، از متقاضی درخواست‎ می‎‎شود تا اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگذاری نمایند. شرکتنامه و اساسنامه شرکت‎ها‎، فرم‎ها‎ی پیش فرض دارند که باید پر شده و در سایت بارگذاری شوند. در صورتی که مدارک مذکور به شکل دستی باشند، باید اسکن شوند. در پایان متقاضی باید منتظر تایید از سوی اداره ثبت شرکتها بماند.


گام آخر؛ چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی


با اخذ شماره ثبت، متقاضی باید آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی چاپ شود که بعدها برای هر یک از امور، اصل یا کپی برابر اصل آن لازم است. در این آگهی، اطلاعاتی در مورد نام شرکت، نوع فعالیت و اطلاعاتی از این دست را مطرح می‎کنید. پس از گذشتِ دو هفته، آگهی ثبت شرکت در آن درج میگردد .
 
بالا