تجربیات من در کنکور 93(مخصوص تجربی ها+عمومی رشته های دیگه)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

iman HN

New Member
ارسال ها
1,757
لایک ها
2,646
امتیاز
0
#1
با سلام خدمت دوستان عزیز کنکوری
به اصرار یکی از دوستانم که احتمالا امسال هم کلاسی خواهیم شد تصمیم گرفتم کار هایی که برای رسیدن و جنگیدن برای رتبه کردم رو در اختیار بچه های دیگه هم بذارم که ان شالله براشون مفید باشه.
در این پست من برای هر درس توضیحات جداگانه اعم از نحوه خوندن،تست زدن،رفتن به کلاس،کتاب های خوب در این درس و همچنین هر اطلاعات دیگه ای که نیاز باشه می گم و امیدوارم به دردتون بخوره!

در ضمن این رو هم بگم اینا تجربیاتیه که من دارم و ممکن که نه 100% باید شما خودتون خصوصی سازیش کنید و مناسب خودتون در بیاریدش!

در آخر هم برای همه دانش آموزان آرزوی موفقیت دارم!
یا حق:53:
 

iman HN

New Member
ارسال ها
1,757
لایک ها
2,646
امتیاز
0
#2
پاسخ : تجربیات من در کنکور 93(مخصوص تجربی ها+عمومی رشته های دیگه)

خب با درس ادبیات شروع می کنم!


همگی میدونیم که درس ادبیات تشکیل شده از 25 سوال که ما باید اون رو در وقتی به اندازه 18 دقیقه طبق نظر سازمان سنجش جواب بدیم!

ترتیب سوالات هم معمولا به اینصورته که 3 سوال اول لغت و معنی/2سوال املا/2یا3 سوال تاریخ ادبیات و درآمد ها و اعلام/3 سوال آرایه/5یا 6 سوال زبان

فارسی/9 سوال قرابت معنایی

همون طور که میبینید درس ادبیات درسی موضوعیه یعنی در سوال از درس خاصی سوال طرح نمی کنن(مگر در قرابت معنایی بتوان بعضی از درس هارو

مشاهده کرد اونم در صورت سوال فقط!)و دانش آموز برای موفقیت در این درس باید ادبیات رو موضوعی بخونه!




شاید برای شما جالب باشه که من حتی یک بار هم کتاب درسی رو کامل بررسی نکردم و بعضا توضیحات و در آمد هایی که لازم بود رو خوندم!

برای این درس بهترین کتاب سنجشی ادبیات موضوعی گاج هست و ترجیحا ترتیب خوندن این کتاب هم باید به صورت:1- آرایه 2-زبان فارسی 3- املا 4-

قرابت معنایی 5- اعلام و تاریخ ادبیات 6- لغت و معنی باشه.

اما اینکه هر کدوم رو چطور باید بخونیم بعدا توضیح میدم.




اما برسیم به کتاب های آموزشی که باید برای هر مبحث خونده بشه!
1-برای مبحث آرای کتاب های زیاد و حجیمی در بازار وجود داره اما من کتابی بهتر از کتاب دکتر سبطی ندیدم که واقعا کم حجم و مفید توضیح داده بود!
2-برای درس زبان فارسی هم کتاب دکتر سبطی خیلی خوب هست و مفاهیم رو کامل توضیح دادن و تست های کافی هم دارن،البته از حق نگذریم کتاب 5مبحث انرژی اتمی هم کمک شایانی به من کرد در پاسخ گویی کامل به مبحث زبان فارسی
3-برای املا من دو کتاب خوندم که هر دوشون واقعا کامل بودن و به نظرم نسبت به کتاب های دیگه ای که برای املا دیدم یه سرو گردن بالاتر بودن!اون ها عبارتند از املای دکتر سبطی و املای هفت خوان خیلی سبز!دیگه بقیشو باید بخونید که تستش کنید!:65:
4-اما برای قرابت معنایی علاوه بر کتاب اول به ذوق و خلاقیت خودتون احتیاجه ولی به من کتاب قرابت مفهومی دکتر سبطی واقعا کمک زیادی کرد!
5-برای اعلام و تاریخ ادبیات هم کتب زیادی در بازار وجود داره اما کتاب لقمه مهر و ماه و همجنین تاریخ ادبیات مصور کلک معلم ساجدی بهتر از بقیه عمل کردن و برای این بحث کافین!
6 برای لغت معنی هم کتاب لقمه مهر و ماه کافیه و به اندازه کافی لغت داره،البته برای تمرین میتونید از لغت و معنی هفت خوان خیلی سبز هم استفاده کنید!

در آخر هم باید بگم حتما به توضیحات کتاب درسی و متن بعضی از درس ها مثل ذکر حسین بن منصور،قاضی بسط و یا کویر توجه کنید چون درس هایی که میشه از متن اون ها سوال داد معلومن!

بازم اگر سوالی در مورد این درس دارید مطرح کنید که بعدش بریم سراغ درس شیرین(!!!!) عربی!
:204:

 
آخرین ویرایش توسط مدیر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا