خوشا به حال پروفسور بوکای!!!و وای بر من مسلمان!!!!!!

m-s

New Member
ارسال ها
577
لایک ها
129
امتیاز
0
#1
[JUSTIFY]پروفسور موریس بوکای متولد سال 1920میلادی است، وی از پدر و مادری فرانسوی متولد شد و خود مانند آنان متدین به دین مسیحیت بود، وی در رشته پزشکی ادامه تحصیل داد و پس از پایان تحصیل بعنوان رئیس کلینیک جراحی دانشگاه پاریس انتخاب شد.
با دیدن آیات اعجاز آمیز قرآن مسلمان شد و چند سال به تحقیق درباره ارتباط میان مفاهیم متون مقدس و دستاوردهای تکنولوژی جدید پرداخت و کتابی به نام «تورات، انجیل، قرآن و علم» تألیف کرد.

موریس بوکای پس از ده سال مطالعه در قرآن در سال 1976 خطاب به مجمع پزشکی فرانسه اظهار داشت: در قرآن موضوعات علمی در ارتباط با تولید مثل و فیزیولوژی وجود دارد که کاملاً با دستاوردهای کنونی علم مطابقت دارند.
علم از اصول قرآنی است و باید اعتراف کنیم که این مسائل پیچیده علمی که پس از 1400 سال علم به تازگی به حقیقت آنها پی برده است، نمی تواند توسط یک شخص امی (و درس ناخوانده) مطرح شده باشد و تنها باید اعتراف کرد که آن حضرت به منبع ما فوق بشری در آن روزگار متصل بوده است. این غیر ممکن است که یک شخص درس نخوانده، کتابی را خلق کند که از لحاظ ادبی سرآمد کتب دیگر ادبای عرب باشد و از لحاظ علمی هنوز پس از چهارده قرن منبع زایش علوم جدید باشد.
[/JUSTIFY]
[JUSTIFY] کتاب مذکور ---»
[/JUSTIFY]




هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981م زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل شود.

هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست،بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.


پس از اتمام مراسم،جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه،آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه بنام پروفسور موریس بوکای بود که برخلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، او در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.
تحقیقات پرفوسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد،آن را مومیایی کرده اند .
اما مسئله ی غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد باقی مانده است در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.

پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (مرگ فرعون بوسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از بیرون کشیدن از دریا ) بود که یکی از حضار در گوشی به یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند،چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مور غرق شدن فرعون است.

ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجه ی بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری. در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه
غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ی او بعد از مرگ را خبر داده است.


حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898م و تقریبا درحدود دویست سال قبل کشف شده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟ چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟


موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر میکرد که چگونه قرآن مسلمانان درمورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالی که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن میگوید اما
از نجات جسد هیچ سخنی بمیان نمیآورد.. و با خود میگفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟ و آیا ممکن است که محمد هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته است؟


او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم به سفر کشورهای اسلامی گرفت تا از صحت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل کند. یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود:

{فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ
کَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ} [یونس:92]

امروز فقط بدن تو را نجات میدهیم تا برای افراد پس از خودت درسی باشد. هر چند
خیلی از مردم از آیات ما غافلند...

این آیه او را بسیار تحت تآثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد
:

من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم.

موریس بوکای بار تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و دهها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده ذر عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد.

وبر ایمان او به کلام الله جل جلاله افزوده شد (لا یأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه تنزیل من حکیم حمید).

حاصل تلاش سالها تحقیق این دانشمند فرانسوی کتابی بود بنام( قرآن و تورات و انجیل و علم بررسی کتب مقدس در پرتو علوم جدید.
اگه دوست دارید بیشتر درمورد ایشون بدونید و بخونید برید به این لینکه :
http://www.01.mymusicbaran10.com/forum/showthread.php/51943-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%81%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%88%D9%83%D8%A7%DB%8C
بهتر از این نمی تونستم لینکه رو بذارم ببخشید دیگه .
 

anishtain71

New Member
ارسال ها
92
لایک ها
9
امتیاز
0
#2
باتشکر از مطلبتون اماااااااااا لینکش بسته است.
 

f-alizadeh

New Member
ارسال ها
375
لایک ها
693
امتیاز
0
#3
عجب شخصیتی بود !!افرین به فطرت پاک وروح جستحوگر ش !!

در ضمن لینکش هم هم بسته بود !!
 

m-s

New Member
ارسال ها
577
لایک ها
129
امتیاز
0
#4
من همون موقع که میخواستم بذارم باز بود و کامل توضیح داده بود اما الان میبینم بستست!!!!

با عرض شرمندگی دوستان عزیز
 

f-alizadeh

New Member
ارسال ها
375
لایک ها
693
امتیاز
0
#5
m-s گفت
من همون موقع که میخواستم بذارم باز بود و کامل توضیح داده بود اما الان میبینم بستست!!!!

با عرض شرمندگی دوستان عزیز
خواهش میکنم عزیزم !!ممنون از این مطلب قشنگت !! من که این شخصیتو تاحالا نمیشناختم !!حالا باهاش بهتر اشنا شدم !!
 

haniye

New Member
ارسال ها
259
لایک ها
234
امتیاز
0
#6
سلام مطلب جالب و تاثیرگذاری بود با اجازه منم یکی شبیه به این بگم.
من توی یه کتاب خوندم که در حدود 40 سال قبل دانشمندی آمریکایی که در مصر زندگی میکرده از دوستان مسلمانش در مورد سنگ حجرالاسود چیزهایی میشنوه برای اینکه از اصل موضوع سر دربیاره به مکه میره و هنگام طواف به طور پنهانی قسمتی از سنگ رو برمیداره و با خودش به مصر میبره و اونجا روی سنگ تحقیقاتی انجام میده و میفهمه که یک سنگ آسمانی یعنی همان شهاب سنگ هست و اینطور میشه که اسلام میاره و البته سنگ رو هم به مکه برگردانده بود.
 

rami

New Member
ارسال ها
108
لایک ها
4
امتیاز
0
#7
واقعآ جالب بود.

ما هم یعنی مسلمانیم؟
 

F-narges-F

New Member
ارسال ها
113
لایک ها
143
امتیاز
0
#9
پاسخ : خوشا به حال پروفسور بوکای!!!و وای بر من مسلمان!!!!!!

خیلی ممنون به خاطر مطلب زیباتون ...
واقعا تاثیر گذار بود...
 

ayyynaz

New Member
ارسال ها
3
لایک ها
0
امتیاز
1
#10
فرانسه از جمله کشورهایی است که در سال 2023 نیز امکان تحصیل رایگان را می دهد و همچنین دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات خود را به صورت رایگان در این کشور ادامه دهند. البته با وجود هزینه های رایگان شرایط سختی را برای تحصیل در رشته های پزشکی مشخص نموده است. با وجود کاهش هزینه های تحصیل در این کشور هزینه های زندگی فرد ممکن است بالا باشد و البته نکته ای که حائز اهمیت است، این است که فرد در صورتی می تواند در دانشگاه های رایگان و دولتی تحصیل کند که به زبان فرانسوی مسلط باشد و همچنین بتواند در آزمون پزشکی رتبه قابل قبولی را به دست بیاورد. در این صورت ممکن است دانشگاه با اعطای بورسیه به دانشجو، امکان تحصیل رایگان او را فراهم کند.
بورسیه پزشکی در فرانسه به دلیل هزینه های کمی که تحصیل و زندگی در این کشور به همراه دارد، کمتر امکان پذیر می شود و دانشجویان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند. محدودیت های دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در فرانسه ممکن است بسیاری از افراد را از تحصیل در این کشور باز دارد اما باید در نظر گرفت که پس از تحصیل در فرانسه می توان از طریق کار در فرانسه این هزینه ها را جبران کرد.
منبع از سایت سفیران سروش سعادت:

https://emigrationplus.com/تحصیل-پزشکی-در-فرانسه/
 
بالا