داروها و پماد برای کیست مویی

mahnaz56

New Member
ارسال ها
23
لایک ها
0
امتیاز
1
#1
بیماری کیست مویی چیست؟ که با نام های دیگری مثل سینوس پیلونیدال آیا سینوس مویی نیز شناخته می‌شود،در نتیجه شکل گرفتن سوراخ یا گودالی عمیق زیر پوست اطراف و پایین تر از کمر ایجاد می شود. در این گودال معمولا عفونت تجمع کرده به همین ترتیب این بیماری،جز عارضه های عفونی نیز شناخته می شود.
درمان کیست مویی با دارو
همانطور که اشاره کردیم، کیست مویی، بیماری عفونی به شمار می رود. ‌عده ای از بیمار را تصور می‌کنند که اگر با مصرف دارو عفونت برطرف شود کیست مویی درمان شده است. این تصور کاملا غلط است!

همه داروهای کیست از جمله داروهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم در بهترین حالت فقط به جهت رفع عفونت کیست موثر بوده و و هیچ تاثیری در برطرف کردن کامل آن ندارد.

این داروها معمولا قبل و بعد از جراحی به منظور کنترل عفونت و پیشگیری از عود مجدد توصیه می شود.

تحقیقات به عمل آمده نشان دهنده بیمارانی که قبل از جراحی عفونت کیست مویی را درمان کردند،نتیجه بهتری از درمان گرفته و سریعتر به درمان قطعی رسیده اند.
پماد سیاه برای کیست مویی
روغن سیاه یا مرهم سیاه یا ایکتیول داروی موثر است که با خاصیت ضدعفونی کنندگی شناخته می شود. این پماد رنگ سیاه زغالی داشته و برای درمان عفونتهای پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

طریقه مصرف این مرهم برای کیست مویی به این شکل است که بیماران باید ۲ الی ۳ مرتبه در روز لایه ای ضخیم از پماد را بر روی کیست اعمال کنند. ۶الی ۷ ساعت بعد، باید این پماد با آب گرم و صابون شستشو داده شود.
آنتی بیوتیک ها
آنتی بیوتیک ها مهمترین دسته دارویی هستند که جهت کنترل عفونت کیست مویی به کار می روند. مصرف یک دوره آنتی بیوتیک قبل از جراحی سنتی یا لیزر می تواند حداقل ۳۰ درصد زمان بهبودی را کاهش دهد. هر مقدار حین عمل عفونت کمتر باشد، طول مدت زمان بهبودی هم کاهش می یابد.

آنتی بیوتیک مناسب باید توسط پزشک و با توجه به میزان عفونت تجویز شود. قبل از مصرف هر یک از این داروها حتما با پزشک مشورت کنید ‌.

سفالکسین
سفکسیم
مترونیدازول
فنل
داروی فنل یکی از رایج ترین و قدیمی ترین داروهای است که برای رفع کیست مورد استفاده قرار می گرفت. فنل در واقع مایع ضدعفونی کننده است که جهت کنترل عفونت و التهاب کیست مویی درون آن تزریق می شود.

تزریق فنل در بیمارستان انجام شده و همزمان با تزریق این ماده،پارافین این نیز داخل کیست تزریق می شود علت این کار،جلوگیری از آسیب های احتمالی بافت های اطراف است. همچنین در برخی مواقع ممکن است قبل از تزریق بافت کیست مویی را تخلیه کنند.

بعد از تزریق نیز باید بیمار ۲۴ ساعت ساعت در بیمارستان تحت نظر باشد زیرا ممکن است تزریق فنل خطر التهاب را افزایش دهد.
منبع
 
بالا