یکی از فعالیت های شیرینی(!) که در سال دوم دبیرستان مربوط به بچه های ریاضی است انجام پروژه ای آماری با استفاده از مفاهیمی است که در کتاب آمار سال می آموزند.
من و یکی از دوستانم در سال گذشته پروژه ای را به انجام رساندیم که اگر خودستایی نشود باید بگویم فوق العاده است !!!!!
«البته مُشک آن است که خود گوید نه آنکه عطار گوید!:92:!»
موضوع این پروژه "رابطه ی بین توانایی ریاضی و ضریب هوش افراد" بود. در یکی از موسسات آموزشی شهر ما آزمونی متشکل از دو بخش ریاضیات و هوش برگزار شد و ما داده های خود را از نمرات این آزمون فراهم کردیم.
سپس با استفاده از شاخص هایی که از آمار سال دوم دبیرستان یاد گرفتیم (+ یک قسمت از بیشتر بدانید) داده ها را تجزیه و تحلیل کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم.
نمونه ای از نمودارها و یکی از جداول
ما در این پروژه تقریباً همه ی نمودارهایی که در کتاب آمار سال دوم بود را رسم کردیم ( از حق نگذریم نمودارها بسیار قشنگ شدند!:39:!!) همچنین تحلیل این نمودارها را هم نوشتیم ..... خلاصه یک پروژه کامل ولی در سطح کتاب ارائه دادیم....
اگر هرگونه راهنمایی خواستید در خدمت هستم ...
من و یکی از دوستانم در سال گذشته پروژه ای را به انجام رساندیم که اگر خودستایی نشود باید بگویم فوق العاده است !!!!!
«البته مُشک آن است که خود گوید نه آنکه عطار گوید!:92:!»
موضوع این پروژه "رابطه ی بین توانایی ریاضی و ضریب هوش افراد" بود. در یکی از موسسات آموزشی شهر ما آزمونی متشکل از دو بخش ریاضیات و هوش برگزار شد و ما داده های خود را از نمرات این آزمون فراهم کردیم.
سپس با استفاده از شاخص هایی که از آمار سال دوم دبیرستان یاد گرفتیم (+ یک قسمت از بیشتر بدانید) داده ها را تجزیه و تحلیل کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم.
نمونه ای از نمودارها و یکی از جداول
ما در این پروژه تقریباً همه ی نمودارهایی که در کتاب آمار سال دوم بود را رسم کردیم ( از حق نگذریم نمودارها بسیار قشنگ شدند!:39:!!) همچنین تحلیل این نمودارها را هم نوشتیم ..... خلاصه یک پروژه کامل ولی در سطح کتاب ارائه دادیم....
اگر هرگونه راهنمایی خواستید در خدمت هستم ...
آخرین ویرایش توسط مدیر