درمان اسهال و یبوست

amirgm

New Member
ارسال ها
1
لایک ها
0
امتیاز
0
#1
درمان اسهال:* دریافت آب و مایعات فراوان برای جبران مایعات و الکترولیت‌های از دست رفته بدن.* اجتناب از خوردن شیر و مواد لبنی مانند بستنی.* اجتناب از خوردن غذاهای چرب و سرخ شده.* پرهیز از مواد غذایی شیرین و شیرینی‌ها و انواع کیک‌ها و کمپوت‌ها (هم شیرین کننده‌های طبیعی و هم صنعتی).* پرهیز از نوشیدن آب‌میوه و میوه‌های خام خصوصاً خانواده مرکبات (طبیعی یا صنعتی).* پرهیز از خوردن سبزیجات خام و یا پخته، البته بعضی سبزیجات مانند هویج پخته یا سیب زمینی پخته به بهبود اسهال کمک می‌کنند که این به علت تفاوت نوع فیبر در این سبزیجات است که به صورت قابض عمل می‌کنند.
درمان یبوست:
* نوشیدن آب و مایعات فراوان: کمبود آب باعث خشک و سخت شدن مدفوع شده و لذا مدفوع به سختی در روده بزرگ حرکت کرده و ایجاد یبوست می‌کند.
* مصرف فیبر فراوان جهت حجیم شدن مدفوع و عبور راحت از روده بزرگ: به طور کلی منابع فیبر شامل غلات کامل، میوه‌ها خصوصاً با پوست و سبزی‌ها هستند (فراموش نکنیم میوه و سبزی سرشار از آب هم هستند.).* اجتناب از خوردن غذاهای آماده و فست‌فودها و غذاهای سرخ شده. * غذاهای پُرپروتئین مانند گوشت و پنیر به علت محتوی فیبر کمتر ممکن است در ایجاد یبوست موثر باشند.* غذاهایی مانند بیسکوئیت‌ها، کراکرها، بستنی و نوشابه‌ها نیز ممکن است در ایجاد یبوست موثر باشند.* خوردن میوه‌هایی مانند موز ممکن است باعث تشدید یبوست شود. باید در هنگام خوردن بعضی میوه‌ها کمی دقت شود، شاید فردی نسبت به نوعی از میوه‌ها حساس‌تر باشد.* آجیل باعث تشدید یبوست می‌شوند، البته میوه‌های خشک به درمان یبوست کمک می‌کنند خصوصاً وقتی به صورت خیس کرده استفاده شوند.* بعضی مواد گیاهی مانند خاکشیر، سنا، پودر گل سرخ در درمان یبوست کمک کننده هستند.
 

saeeds79

New Member
ارسال ها
7
لایک ها
6
امتیاز
0
#2
پاسخ : درمان اسهال و یبوست

از کجا برداشتی این رو اخه؟؟؟منبعت درست حسابی بوده!!؟؟با ذکر منبع بگو!!:)
 
بالا