دوستی را با داستان بیاموزیم

ارسال ها
127
لایک ها
3
امتیاز
0
#1
دوستی را با داستان بیاموزیم


در شرایط عصر حاضر، علاقه‌ی کودکان به بازی‌های رایانه‌ای، باعث عدم ارتباط آنها با هم سن‌هایشان شده.


پنج جلد اولِ سری کتاب‌های داستان‌های دوستی برای کودکان نوشته‌ی سید محمد مهاجرانی و تصویرگری سمیه علیپور، ماهنی تذهیبی، مهدیه صفایی‌نیا روانه بازار کتاب شد.


وقتی کودکان در فضایی بیرون از جمع خانواده خود، مانند اقوام و خویشاوندان، دوستان و همسایه‌ها، همکلاسی و ... حضور پیدا می‌کنند با تربیت‌ها و برخوردهای گوناگونی روبرو می‌شوند که به سبب آن تفاوت‌ها و تعارض‌هایی پیش می‌آید که باید آن‌ها را حل کرده و برطرف کنند و از آن‌ها بهره ببرند برای بهتر شدن شرایط و روابط اجتماعیشان.


سید محمد مهاجرانی، در این مجموعه توانسته با زبانی ساده و روان با بهره‌گیری از زبان و ادبیات ساده‌ی کودکان ساده‌ترین و البته مهم‌ترین اصول انسانی را به آنها آموخته و به کمک عامل قدرتمندی در رساندن مفاهیم، به نام داستان، در این راه موفق عمل کند.

پنج جلد اول این مجموعه با عناوین: همیشه مثل تو، خرس عروسکی، طناب‌های قرمز، موهای طلایی، سیب سرخ، تألیف شده‌است.


در بخشی‌هایی از جلد 3 و 5 این مجموعه آمده:


"... آقای کرم‌پور، معلم پرورشی مدرسه، توی راهرو بود. صدای خنده‌ی بچه‌ها را شنید. نگاهش به طناب‌های قرمز افتاد. بچه‌های گروه نیش، پشت سر سامان و فرهاد می‌آمدند و بلندتر از همه می‌خندیدند. آقای کرم‌پور نفس عمیقی کشید: احتمالاً کار خودشونه ..."


"...شریفه خانم از ساعت شش و نیم سفره را پهن کرده بود. نان سنگک تازه و کره و عسل توی سفره چیده و لیوان‌ها را هم پر از شیر کرده بود. تا شیوا را صدا زد... "


منبع : کتاب کودک
 
بالا