وضعیت
موضوع بسته شده است.

k-khaleghi

New Member
ارسال ها
114
لایک ها
230
امتیاز
0
#1

متولد 22 اردیبهشت 1369 هستم. فعالیتهای تخصصی در نجوم آماتوری را از سال 1375 و در رصدخانه زعفرانیه آغاز کردم و از آن زمان تا کنون در شاخه های مختلف ستاره شناسی فعالیتهایی داشته ام. علاقه ی اصلی و حرفه ی تخصصی من معلمیست و این کار را در رده ها و روشهای گوناونی پیگیری کرده ام. نخستین کلاسهای تخصصی من به حدود ده سال پیش و تدریس ریاضیات در مقطع اول راهنمایی در مدرسه ی فجر ایمان، باز می گردد. از آن زمان به بعد در سمتهای گوناگونی به عمومی سازی دانش آسمانی نجوم و به طور کلی دانش پرداخته ام. نخستین فعالیتهای ترویجی و آموزشی مکتوب خود را در روزنامه ایران آغاز کردم و از آن زمان تا کنون با مجلات گوناگونی از جمله دانشمند، آسمان شب، نجوم، هوا فضا و... و روزنامه هایی همچون شرق، اعتماد، اعتماد ملی، هم میهن، همشهری، جام جم و... تحت عنوان همکار تحریریه و در روزنامه ی تهران امروز (پیش از توقیقف دور اول) در سمت دبیر گروه دانش به اطلاع رسانی اخبار علمی و بالاخص نجومی پرداخته ام. با راه اندازی المپیاد نجوم در ایران فعالیتهای خود را به سمت تدریس در این حوزه هدایت کردم و بعد از همکاری در دوره ی کوتاهی با باشگاه دانش پژوهان جوان، به تدریس این المپیاد در مدارسی همچون علامه طباطبایی، دبیرستانهای سلام (تجریش، ایران زمین، دیباجی، زین الدین، یوسف آباد، دخترانه ونک و دخترانه رسالت) ، مفید، علامه حلی و سمپادهای سایر شهرستانها پرداخته ام. هم اکنون در دبیرستان سلام اسلامشهر به عنوان معاونت آموزش و المپیاد مشغول به فعالیت هستم. در کارنامه ی تدریس المپیادیم به جز المپیاد ادبی و زیست شناسی در تمامی حوزه ها (کامپیوتر، ریاضی، شیمی و فیزیک) -هر چند در دوره هایی کوتاه مدت و در بعضی موارد، شرایطی خاص- به تدریس پرداخته ام.

تحصیلات دوره دبیرستان خود را به ترتیب در دبیرستانهای علامه طباطبایی واحد کارگر، علامه طباطبایی واحد آبشناسان(ادونس)، انرژی اتمی(باشگاه) و دبیرستان سلام یوسف آباد گذراندم. در دوران دبیرستان به مطالعه در حوزه ی المپیاد ریاضی پرداختم، بعدها در مقطع دانشگاه رشته ی فیزیک را در دانشگاه تهران ادامه دادم و هم اکنون نیز در مقطع لیسانس مشغول به ادامه تحصیل در همین حوزه هستم.

کتبی که تاکنون از من به چاپ رسیده یا در آینده نزدیک منتشر خواهد شد به قرار ذیلند:

راهنمای رصد اجرام اعماق آسمان، انتشارات دانش پژوهان جوان

نجوم مقدماتی جلد 2 و 3 تالیف صمد غلامی، انتشارات دانش پژهان جوان (ویرایش)-این کتاب هم اکنون در مقطع لیسانس و تحت عنوان واحدی اختیاری در دانشکاه علوم و تحقیقات فارس تدریس می شود-.

اخترفیزیک برای رصدگران، انتشارات خوشخوان

مبانی نجوم در دو جلد (fundamental astronomy) ، در دست انتشار

نجوم و مثلثات کروی، تالیف کامبیز خالقی، در دست انتشار


اخترفیزیک مقدماتی در سه جلد ( an introduction to modern astrophysics) ، در دست انتشار


مکانیک کلاسیک، تاتوم، در دست انتشار


حل المسائل اخترفیزیک مقدماتی( an introduction to modern astrophysics) ، در دست انتشار


تاریخچه نجوم، در دست انتشار


فرهنگ لغات ستاره شناسی، در دست انتشار





از دیگر فعالیتهایم می توان به:

عضویت در ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری

عضویت کمیسیون علم مجمع استراتژیک تشخیص مصلحت نظام

کارشناس نجوم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (شبکه 2، شبکه 4، رادیو جهانی صدای آشنا، و رادیو جوان)

دبیر تشکیل
هیئت علمی انجمن نجوم آماتوری ایران

نماینده انجمن بین المللی آلودگی نوری در خاورمیانه

نماینده بخش ترویج پایگاه فضایی گودارد ناسا در حوزه نجوم آماتوری (www.iranapod.com)

عضو انجمن مخترعین ایران

و چندین سخنرانی داخلی و بین المللی در کشورهای انگلستان، کرواسی، رومانی، امارات متحده عربی و ... در همین حوزه اشاره کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا