بررسی نحوه عملكرد داوطلبان برتر كنكورهای سراسری گذشته میتواند نقش بسزایی در موفقیت شما داشته باشد و ضریب خطای شما را بشدت كاهش دهد.
آنچه مسلم است، این است كه موفقیت تصادفی نیست و دارای اصول و قواعدی است كه معمولا در همه رتبههای برتر كنكور سراسری، با احتساب تفاوتهای شخصی، مشترك است! كه به تعدادی از آنها اشاره میكنیم:
1. معمولا این افراد از نظر شخصیتی، افردی با اعتماد به نفس، ثابت قدم، با اراده، پیگیر، منظم و دقیق هستند.
2. این افراد دارای هدفی مشخص بوده و برای رسیدن به این هدف، برنامهریزی دقیقی داشتهاند.
3. با عشق و علاقه مطالعه كرده و در یادگیری مطالب بسیار حریص و مشتاق بوده و معمولا افرادی حسود و رقابتی هستند.
4. معمولا افرادی یك بعدی نبوده و تعدادی از آنان تفریحات عادی خود مثل نقاشی، ورزش و موسیقی را در حدی كه به درسشان لطمه نزده و باعث نشاط در اجرای برنامه درسی آنها شود، در طول سال ادامه دادهاند.
5. به صورت آگاهانه یا نا آگاهانه، این افراد هنگام مطالعه، اصول مطالعه صحیح را رعایت كردهاند و بخصوص هنگام مطالعه یا سر كلاس، تمركز بالایی داشته و قواعدی چون حاشیهنویسی، نتبرداری و كدگذاری را رعایت كردهاند.
6. از حداقل دقت خود، بیشترین استفاده را میكنند و در استفاده بهینه از زمان، چه برای مطالعه، چه استراحت و چه تفریح، با كسی شوخی ندارند و به هیچكس اجازه تغییر این برنامهها را نمیدهند؛ اگرچه خود، برنامه دیگران را براحتی بر هم میزنند. به هر حال در اجرای برنامه خود بسیار خودمحور هستند.
7. مهمترین منبع اطلاعاتی این افراد، كتاب درسی بوده كه با مطالعه تستهای كنكور سراسری و آزاد و سایر كتب كمك آموزشی، روی آنها مسلط شدهاند.
8. انجام تكالیف داده شده و تعهد به حضور در كلاسها و فعالیت بدون خودنمایی سر كلاس، از مشخصات بارز این داوطلبان است.
آنچه مسلم است، این است كه موفقیت تصادفی نیست و دارای اصول و قواعدی است كه معمولا در همه رتبههای برتر كنكور سراسری، با احتساب تفاوتهای شخصی، مشترك است! كه به تعدادی از آنها اشاره میكنیم:
1. معمولا این افراد از نظر شخصیتی، افردی با اعتماد به نفس، ثابت قدم، با اراده، پیگیر، منظم و دقیق هستند.
2. این افراد دارای هدفی مشخص بوده و برای رسیدن به این هدف، برنامهریزی دقیقی داشتهاند.
3. با عشق و علاقه مطالعه كرده و در یادگیری مطالب بسیار حریص و مشتاق بوده و معمولا افرادی حسود و رقابتی هستند.
4. معمولا افرادی یك بعدی نبوده و تعدادی از آنان تفریحات عادی خود مثل نقاشی، ورزش و موسیقی را در حدی كه به درسشان لطمه نزده و باعث نشاط در اجرای برنامه درسی آنها شود، در طول سال ادامه دادهاند.
5. به صورت آگاهانه یا نا آگاهانه، این افراد هنگام مطالعه، اصول مطالعه صحیح را رعایت كردهاند و بخصوص هنگام مطالعه یا سر كلاس، تمركز بالایی داشته و قواعدی چون حاشیهنویسی، نتبرداری و كدگذاری را رعایت كردهاند.
6. از حداقل دقت خود، بیشترین استفاده را میكنند و در استفاده بهینه از زمان، چه برای مطالعه، چه استراحت و چه تفریح، با كسی شوخی ندارند و به هیچكس اجازه تغییر این برنامهها را نمیدهند؛ اگرچه خود، برنامه دیگران را براحتی بر هم میزنند. به هر حال در اجرای برنامه خود بسیار خودمحور هستند.
7. مهمترین منبع اطلاعاتی این افراد، كتاب درسی بوده كه با مطالعه تستهای كنكور سراسری و آزاد و سایر كتب كمك آموزشی، روی آنها مسلط شدهاند.
8. انجام تكالیف داده شده و تعهد به حضور در كلاسها و فعالیت بدون خودنمایی سر كلاس، از مشخصات بارز این داوطلبان است.