ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#1
یکی ازسوال هایی که خیلی مطرح میشه اینه که آیا رشته های دانشگاهی مرتبط باعلم نانو دردانشگاه های کشورهست یاخیر؟؟؟؟چندنفری ازاعضای سایتم این سوالوچندجامطرح کرده بودند....اینجاسعی کردم که رشته های داشگاهی مرتبط باعلوم نانوروجمع وبهتون معرفی کنم...
درضمن چون ایران درفناوری نانوجزوکشورهای پیشتازمحسوب میشه خدماتی که به این رشته ها ارائه میشه واقعاخوبه وطوری نیستش که مثل بعضی دیگرازرشته هاتفاوت چشمگیری باسایرکشورهاداشته باشیم...
وعلاوه براین کسانی که ازالان میخوان یه پروژه خوب نانویی روشروع کنند(درهرمبحث وموضوعی باشد)میتونند به باشگاه نانوبرندوباکمک اونهاپروژشونو شروع کنند...علاوه بررباشگاه هم موسسه ی آقای هاشم رفیعی تباردرزمینه های تخصصی ترکمک های خوبی میکنند...


اکنون در دانشگاه های کشور در زمینه علوم و فناوری نانو رشته های زیر دانشجو می پذیرد که شرح هر کدام به اختصار آمده است.

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]1- نانو شیمی (دانشگاه های : تهران،کاشان)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]2- نانو فیزیک (دانشگاه های :تهران ، سیستان و بلوچستان،صنعتی شاهرود،کاشان)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]3- مهندسی فوتونیک گرایش نانو فوتونیک (دانشگاه تبریز)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]4- نانو فناوری(دانشگاه های : تبریز ، تربیت مدرس)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]5- مهندسی پلیمر-نانو پلیمر (دانشگاه صنعتی امیر کبیر)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]6- مهندسی شیمی گرایش نانو (دانشگاه های :شیراز ، صنعتی امیر کبیر)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]7- نانو فناوری-نانو مواد (دانشگاه تربیت مدرس)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]8- مهندسی مواد-نانو مواد (دانشگاه های شیراز، تربیت مدرس ، سهند تبریز،پژوهشگاه مواد و انرژی)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]9- مهندسی ساختار های نانو لیفی (دانشگاه صنعتی امیر کبیر)[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#2
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

و ردپای 25 رشته دانشگاهی درفناوری نانو

محققان دانشگاه الزهرا(س)، با بررسی سیر تحولی فناوری نانو در ایران، تصویر روشن‌تری از جایگاه رشته‌های مختلف دانشگاهی را در توسعه‌ی علوم و فناوری نانو در ایران ارایه دادند.شناخت رشته‌های علمی درگیر در پیدایش و توسعه‌ی یک رشته‌ی علمی جدید از جمله فناوری نانو کمک می‌کند تا نیازهای آموزشی آن رشته بهتر آشکار شده و برنامه‌ای تدوین گردد که در چارچوب آن بهترین روش‌ها بین اساتید و مربیان توسعه یابد. در ترسیم آینده‌ی علم و فناوری نانو در ایران، احتمالا رشته‌های شیمی و فیزیک با ایجاد مبنای علمی و پایه‌های آن و رشته‌های مهندسی خصوصاً مهندسی مواد، تاثیرگذارترین رشته‌ها خواهند بود.خانم هدی عابدی، فارغ‌التحصیل ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی، در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو گفت: «از روش تحلیل استنادی برای موارد مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آنها، ترسیم روند تولید و تکامل یک علم است که من نیز از این روش به منظور روند شکل‌گیری و تولید علوم نانو در ایران استفاده کرده‌ام».وی هدف از انجام این پژوهش را «شناخت گرایش‌های موضوعی علم و فناوری نانو، تعیین میزان وامداری آن از رشته‌های مختلف و بررسی سیر تحول و تولید علم و فناوری نانو در ایران» بیان کرد و افزود: «این پژوهش سعی بر آن دارد تا با شناخت گرایش‌های موضوعی علم و فناوری نانو، در برنامه‌ریزی‌های آتی آموزش و پژوهش کشور کمک نماید.همچنین امید است که نتایج این پژوهش، تصویر روشن‌تری از جایگاه علم و فناوری نانو در میان رشته‌های دیگر فراهم آورد و در تدوین چارچوب همکاری‌های میان رشته‌ای بین متخصصان و شناخت بهتر نیازهای اطلاعاتی آنان و نیز برنامه‌ریزی به منظور برآوردن این نیازها، مفید فایده قرار گیرد».وی برای تعیین و تکمیل حوزه‌های موضوعی، از اصطلاح‌نامه پیوسته یونسکو و برای تعیین رشته‌های مرتبط با نانو، از دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۸۷ (سازمان سنجش آموزش کشور) استفاده نموده‌است.شایان ذکر است که نتایج این پژوهش تمام حوزه‌های وابسته به فناوری نانو را با تعیین اولویت‌بندی مشخص می‌کند. به‌طوری‌که در یافته‌های پژوهشی در این حوزه، حدود ۸۶ درصد، استناد به منابع سایر رشته‌ها صورت گرفته و در مجموع ۲۵ رشته غیر از علوم و فناوری نانو، حداقل یک و حداکثر ۱۳۸۳ بار مورد استناد قرار گرفته‌اند که بیشترین آنها مربوط به رشته مهندسی مواد (گرایش شکل دادن فلزات) است. پس از این رشته، رشته‌های فیزیک (همه گرایش‌ها) با ۸۵۶ استناد و مهندسی مواد (سایر گرایش‌ها) با ۸۱۴ استناد، بیشترین سهم را در ساختار میان رشته‌ای علوم و فناوری نانو دارا هستند».جزئیات این پژوهش که با همکاری دکتر رویا برادر، دکتر سیدمجید سیدموسوی و دکتر منصور تاجداران انجام شده، در مجله‌ی Malaysian Journal of Library & Information Science (جلد ۱۴، صفحات ۱۰۷- ۹۵، سال ۲۰۰۹) منتشر شده‌است.
به نقل از : ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#3
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

مهندسی مواد-نانو مواد :


یکي از مقوله‌هاي مهم در نانوفناوري توليد و کاربرد نانومواد مي باشد. نانومواد به موادي اطلاق مي شود که كه ابعاد خارجي و يا اندازه فازهاي تشكيل دهنده آن حداقل در يك بعد كمتر از 100 نانومتر باشد. نانو مواد به گروه‌هاي نانوذرات، نانولوله‌ها، نانولايه‌ها و نانوساختارها تقسيم‌بندي مي‌شوند. مهمترين ويژگي در همه انواع نانومواد اين است که فصل مشترک موجود در ساختار آنها سهم قابل ملاحظه‌اي از ساختار ماده را تشکيل مي‌دهد. به همين دليل رفتار ماده در مقياس نانومتري تفاوت بنيادي با رفتار آن در مقياس‌هاي بزرگ‌تر (ميکروني) دارد و کنترل اين رفتار با کمک ‌نانوفناوري موجب پديد آمدن خواص متنوع و مفيدي مي‌شود. بطور کلي نانومواد خواص فيزيکي، شيميايي و مکانيکي متفاوت و اغلب برتر نسبت به مواد متداول از خود بروز مي‌دهند. بکارگيري نانومواد کاهش وزن، افزايش مشخصه‌هاي مکانيکي و نوري را بدنبال دارد و به اين ترتيب کاربرد نانومواد مي‌تواند تحولات گسترده‌اي را در صنايع مختلف ايجاد کند.
در سال‌هاي اخير تحقيقات علمي در داخل کشور در زمينه مواد نانوساختار سهم بيشتري در مقايسه با ديگر انواع نانومواد را به خود اختصاص داده است که دليل عمده آن سهولت ساخت، امکان تجاري‌سازي و بکارگيري اين گروه از مواد در صنايع الويت‌دار کشور بويژه صنايع خودرو، هوا-فضا، نفت و صنايع دفاعي مي‌باشد. در اين راستا وجود گروه های پژوهشی منسجم حائز اهميت مي‌باشد و مي تواند در روند تحقيقات در اين بخش راه گشا باشد.



نانو شیمی و نانو مهندسی شیمی:

با توجه به صحبت های سرکار خانم مهندس پریوش حسین پور ، رئیس هسته تحقیقاتی نانو تکنولوژی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ،اگر از دیدگاه شیمی ومهندسی شیمی به فناوری نانو نگریسته شود، می توان گفت رشته نانو شیمی تقریباً درتمامی علوم و فنون به کار می رود.به عبارت دیگر در زمینه های مختلفی از جمله سوخت، پلیمر ، رنگ ، ساخت و ساز ، پوشاک ، دارو ، غذا و به طور کلی هر آنچه که به شیمیو مهندسی شیمی مربوط می شود، می توان از مزایای این فناوری بهره جست. به طور کلیتوجه به کلیه علوم و فناوری های موجود در مقیاس نانو و کار و تولید در این مقیاسبرای دستیابی به فراورده های با کیفیت و کمیت بهتر به عبارتی ارزانتر ، محکمتر ،سبکتر و کارا تر می باشد. یکی از مشخصه های علمشیمی و مهندسی شیمی ، شناخت علم مواد و مهندسی مواد است که در علوم محض ، مطالعه وپژوهش و در مهندسی، تولید انبوه مورد نظر است. از دیدگاه شیمی دانان ، گرایش هایاین رشته می تواند همان گرایش های شیمی آلی ، معدنی ، تجزیه و شیمی فیزیک باشد کهدر مقیاس نانو مطالعه و بررسی می گردد تا نتایج یافته های جدید خود را برای انبوهسازی در مورد خاص به مهندسان مربوطه ارائه کنند. از دیدگاه مهندسان شیمی ، اینگرایش ها بسته به نوع نیاز های جامعه و توانایی بر آوردن آن نیاز ها می تواند بهطور متفاوت دسته بندی شود. . در کشور ما همان طور که اشاره شد ، پتانسیل های خوبی درزمینه مطالعه پلیمر و رنگ و غیره وجود دارد .دانشجویان فارغ التحصیلاین رشته می توانند در صنایع و مراکز به خصوص در بخش های تحقیق و توسعه ای که فارغالتحصیلان رشته شیمی و مهندسی شیمی را می پذیرند، مشغول به پژوهش شوند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#4
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

مهندسی فوتونیک-نانو فوتونیک :
اصولاً به علوم و فناوری‌های مربوط وبه کار گیرنده نور و فوتون (ذره بنیادی نور) که به برهم‌کنش‌های بین نور و ماهمی‌پردازند فوتونیک گفته می‌شود که لیزر، اپتیک،‌تصویری‌سازی نوری و الکترونیک نوریاز حوزه‌های اصلی آن هستند.
به طور بالقوه بسیار زیاد. بنابر گزارش منتشر شده در ژانویه ۲۰۰۵ به وسیله Business Communications (Norwalk)، بازار جهانی تجهیزات نانوفوتونیک از ۴۲۱ میلیوندلار در سال ۲۰۰۴به ۳/۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ خواهد رسید که کاربردهایی کلیدی،بین دیودهای نورافشان و نور میدان- نزدیک متغیر خواهد بود.
یکی از گزارش‌هایی که امسال توسط شرکت Strategies با مسئولیتنامحدود در mountainview کانادا منتشر شده است، اشاره می‌کند که کاربردهای کوتاهمدت نانوفوتونیک به چهار دسته اصلی نمایشگرها، دیودها، نورافشان، سلول‌های خورشیدی (دریافت کننده‌های انرژی خورشیدی) و حسگرهای زیست شیمیایی تقسیم خواهد شد و بازارنهایی آن از مسائل مربوط به امنیت و پزشکی تا هوش کنترل شده و فناوری اطلاعات وارتباطات گسترده خواهد بود.
در حوزه فناوری‌های تواناساز سه فناوری که رشدبیشتری نسبت به دیگر فناوری‌های نانوفوتونیک داشته‌اند نقاط کوانتومی، نانولوله‌هایکربنی و بلور‌های فوتونیکی بوده‌اند.
نقاط کوانتومی در حجم وسیعی برایکاربردهایی چون زیست پزشکی تولید می‌شوند. همین طور نانولوله‌های کربنی کاربردهایجدیدی در خودرو، پزشکی، نمایشگرها و محاسبات می‌یابند. بلور‌های فوتونیکی نیز بهجهان نانو هجوم آورده‌اند. به طور مثال در IBM محققان از بلور‌های فوتونیک برایساخت مدارهای نانوفوتونیک استفاده می‌کنند ‌(که هم‌اکنون ۲۰۰تا ۳۰۰ نانومتر هستند) که هدف نهایی آنها به وجود آوردن ‌نانوفوتونیک با قابلیت تطبیق‌پذیری بانیمه‌رساناهای اکسید فلزی یا همان CMOSها برای دستیابی به تولید انبوه مدارمجتمع‌های فوتونیکی و به طور تدریجی مدارهای نانوئی ۱۰۰ نانومتری و کوچکتر است.

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]ساختارهای نانو لیفی :[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]مهندسی ساختار های نانولیفی یکی از 5 گرایش مهندسی نساجی است.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]مهندسی نساجی در حال حاضر در دانشگاه‌های ایران دارای گرایشهای مهندسی تکنولوژی نساجی ، مهندسی شيمی نساجی و علوم الياف، مهندسی پوشاک، مديريت نساجی و ساختارهای نانو لیفی(نانو الیاف) می باشد.[/FONT]
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#5
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]مهندسی پلیمر-نانو پلیمر :[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]رشته مهندسي پليمر نسبت به رشته‌هاي مهندسي ديگر تقريباً رشته جواني است و شكوفايي آن از زمان جنگ جهاني دوم آغاز شده است. اما به دليل كاربرد روزافزون پليمر در صنايع مختلف، اين رشته به سرعت رشد كرده و امروزه جزء يكي از رشته‌هاي مهم كشورهاي صنعتي و پيشرفته است. در كل مهندسي پليمر يك رشته مهندسي است كه طراحي، آناليز و يا اصلاح پليمرها را انجام مي‌دهد. مهندسي پليمر صنعت پتروشيمي، پليمريزاسيون، ساختار و شناسايي پليمرها، خواص پليمرها، تركيب و فرايند پليمرها و توصيف پليمرهاي اصلي و روابط خواص ساختاري و كاربردها را دربرمي‌گيرد.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]- مهندسي علوم و تكنولوژي پليمر :[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]در كل مهندسي پليمردر دوره كارشناس ارشد به دو گرايش مهندسي علوم و تكنولوژي پليمر و مهندسي صنايعپليمر تقسيم مي شود [/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]علم پليمر يا علم ماكرو مولكول‌ها زير شاخه‌اي از علم مواد است كه با پليمرها سر و كار دارد. رشته علوم پليمر داراي محققاني است كه به سه رشته‌ شيمي، فيزيك و مهندسي، سمت و سو مي‌دهد. در مقطع كارشناسي ارشد، مهندسين علوم پليمر در زمينه شناسايي، سنتز و بهبود خواص انواع مواد پليمري پيشرفته، پليمرهاي زيست سازگار، سامانه‌هاي دارو رساني، سروكار دارند. [/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]ين رشته شامل سه زير شاخه است:[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]اشيمي پليمر يا شيمي ماكرومولكول، كه با سنتز شيميايي و خواص شيميايي پليمرها سروكار دارد.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]فيزيك پليمر، كه با خواص توده مواد پليمري و كاربردهاي مهندسي آن‌ها سروكار دارد.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]شناسايي (تعيين هويت پليمرها)، كه با آناليز ساختار شيميايي و مورفولوژي و تعيين خواص فيزيكي مرتبط با پارامترهاي تركيب اجزاء و ساختار، سروكار دارد.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]- مهندسي صنايع پليمر[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]مهندسي صنايع پليمرخود، داراي سه گرايش‌ صنايع پليمر، فرآيند پليمريزاسيون و نانوفناوري است.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]- مهندسي صنايع پليمر-صنايع پليمر :[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]هدف رشته توليد محصولات پليمري از لاستيكي، پلاستيكي، كامپوزيتي، چسب، رنگ، رزين، روكش‌هاي سطح و ساير مواد مورد نياز صنعت است. براي مثال طراحي و توليد تاير ماشين در صنايع لاستيك، لوله‌هاي پلي‌اتيلن در صنايع پلاستيك و انواع فايبرگلاسها در كامپوزيت به ياري متخصصان مهندسي صنايع پليمر انجام مي‌گيرد يا حتي در اين رشته شكل‌دهي رزين‌ها نيز مطرح است كه براي مثال مي‌توان به ساخت ملامين اشاره كرد.حتي كيسه‌هاي پلاستيكي و روكش ظروف نچسب (تفلون) از مواد پليمري مي باشند. در واقع در رشته مهندسي صنايع پليمر هر آنچه كه به اين مواد بر مي‌گردد، مورد مطالعه و بررسي قرار مي گيرد. فعاليتهاي عمده اين رشته، براساس فرايندهاي اختلاط، آميزه‌سازي، اصلاح سازي، آلياژسازي، شكل دهي پليمرها و نهايتاً ساخت محصولات پليمري از پليمرهاي مصنوعي و طبيعي مي‌باشد. جهت انجام اين امور لزوماً خواص و رفتارهاي فرايندي پليمرها قبل از ساخت محصول يا نمونه مورد آزمون با مطالعات رئولوژيكي، مورفولوژيكي و غيره كنترل مي‌گردد و بعلاوه خواص فيزيكي، مكانيكي، حرارتي، ديناميكي، الكتريكي، مورفولوژي، زمانمندي و كاربردي نمونه مورد آزمون يا محصول طبق روشهاي استاندارد معمول مورد مطالعه و كنترل قرار مي‌گيرد.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]- مهندسي صنايع پليمر - فرآيند پليمريزاسيون :[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif] تحقيق و مطالعه در زمينه انواع كاتاليست‌هاي پليمريزاسيون و بررسي‌هاي سينيتيكي و ترموديناميكي واكنش‌هاي پليمريزاسيون و همچنين توسعه فن‌آوري توليد پليمرها در مقياس نيمه‌صنعتي، با استفاده از روش‌هاي مدل‌سازي، شبيه‌سازي و طراحي فرايند‌هاي پليمر شدن و ساير فرايندهاي مرتبط در اين رشته انجام مي‌گيرد.[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]- مهندسي صنايع پليمر- نانو فناوري :[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]با توجه به رشد روز افزون نانو مواد، رشته هاي مرتبط با نانو مواد نيز در كشور ما به سرعت در حال گسترش است. مهندسين پليمر گرايش نانو، در تمامي گرايش‌هاي پليمري، كه در زمينه نانوفناوري پيشرفت كرده‌اند، فعاليت دارد. كه در زير به تعدادي از آن‌ها اشاره مي‌شود:[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]نانو كامپوزيت‌ها[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]نانو روكش‌ها[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]نانو الياف پليمري[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]نانو كاتاليزورها[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]نانو گويچه‌هاي پليمري[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]نانو امولسيون‌هاي پليمري[/FONT]
 

fhNaNo

New Member
ارسال ها
112
لایک ها
132
امتیاز
0
#6
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

این رشته هایی که گفتین به صورت مستقیم تو دفترچه انتخاب رشته(بعد از کنکور) وجود نداره
به خصوص برای بچه های تجربی
البته به جز مهندسی شیمی
از رشته هایی که از لیسانس بشه وارد نانو شد خبر ندارین؟
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#7
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

این رشته هایی که گفتین به صورت مستقیم تو دفترچه انتخاب رشته(بعد از کنکور) وجود نداره
به خصوص برای بچه های تجربی
البته به جز مهندسی شیمی
از رشته هایی که از لیسانس بشه وارد نانو شد خبر ندارین؟
برای کارشناسی وجود ندارند...و در اکـر دانشگاه ها برای ارشد و یا دکترا موجودند...
 

love star

Moderator
ارسال ها
556
لایک ها
942
امتیاز
93
#8
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

این رشته هایی که گفتین به صورت مستقیم تو دفترچه انتخاب رشته(بعد از کنکور) وجود نداره
به خصوص برای بچه های تجربی
البته به جز مهندسی شیمی
از رشته هایی که از لیسانس بشه وارد نانو شد خبر ندارین؟
مهندسی شیمی؟؟؟میشه بگی منظورت چیه؟
 

fhNaNo

New Member
ارسال ها
112
لایک ها
132
امتیاز
0
#9
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

مهندسی شیمیو میشه از رشته تجربی هم خوند بعد تو فوق لیسانس گرایش نانو رو بری

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

البته برای بچه های تجربی از دارو سازی و بیوتکنولوژی هم راه داره که به نظرم خیلی هم هیجان انگیزه
 

love star

Moderator
ارسال ها
556
لایک ها
942
امتیاز
93
#10
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

مهندسی شیمیو میشه از رشته تجربی هم خوند بعد تو فوق لیسانس گرایش نانو رو بری

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

البته برای بچه های تجذبی از دارو سازی و بیوتکنولوژی هم راه داره که به نظرم خیلی هم هیجان انگیزه
وااا مطمینی؟؟؟؟
من تا جایی که میدونم شیمی کاربردی مشترکه...مهندسی شیمی برای ریاضیاست...به سایت قلمچی یه سر بزن دفترچه راهنمای انتخاب رشته هم اگه داری ببین..من که دیدم نبود...:)
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#11
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

مهندسی شیمیو میشه از رشته تجربی هم خوند بعد تو فوق لیسانس گرایش نانو رو بری

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

البته برای بچه های تجربی از دارو سازی و بیوتکنولوژی هم راه داره که به نظرم خیلی هم هیجان انگیزه
شیمی میشه...مهندسی شیمی نمیشه
 

fhNaNo

New Member
ارسال ها
112
لایک ها
132
امتیاز
0
#12
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

بله:)
اشتباه شد حق با شماست دوستان:)
چه ریز بین!
 

love star

Moderator
ارسال ها
556
لایک ها
942
امتیاز
93
#13
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

بله:)
اشتباه شد حق با شماست دوستان:)
چه ریز بین!
وظیفست:)
نه ریز بینی:)
ولی من یجا دیده بودم یکی از گرایشای مهندسی شیمی نانو بوده که تازه اومده..اما دیگه جایی ندیدم...
نمیدونم حالا هست یا نه...گیج شدم:/
 

fhNaNo

New Member
ارسال ها
112
لایک ها
132
امتیاز
0
#14
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

وظیفست:)
نه ریز بینی:)
ولی من یجا دیده بودم یکی از گرایشای مهندسی شیمی نانو بوده که تازه اومده..اما دیگه جایی ندیدم...
نمیدونم حالا هست یا نه...گیج شدم:/
آقای فرهاد پورکه تو پست اول به مهندسی شیمی اشاره کرده:

6- مهندسی شیمی گرایش نانو (دانشگاه های :شیراز ، صنعتی امیر کبیر)

ولی یه سوال خب الان واسه همون شیمی تجربیا میشه گرایش نانو خوند دیگه؟؟؟
 

love star

Moderator
ارسال ها
556
لایک ها
942
امتیاز
93
#15
پاسخ : رشته های دانشگاهی مربوط به علوم نانودردانشگاه های کشور

آقای فرهاد پورکه تو پست اول به مهندسی شیمی اشاره کرده:

6- مهندسی شیمی گرایش نانو (دانشگاه های :شیراز ، صنعتی امیر کبیر)

ولی یه سوال خب الان واسه همون شیمی تجربیا میشه گرایش نانو خوند دیگه؟؟؟
آره ولی اینا برای ارشده..من کارشناسی منظورمه
آره میشه
 
بالا