ضدماده،نقطه عطف علم نانو!!!!

ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#1
فکرکنید بااضافه کردن ماده ای به ماده ی دیگر روی ترازو برخلاف انتظار شما وزن وحتی جرم آنها کم شود......فرض کنید با اضافه کردن ماده ای به ماده ی دیگر به کلی آن ماده را به معنی ی خود کلمه محو کنید!!!!! که همه ی اینها با ضد ماده امکان پذیر است....

دانشمندان مؤسسه کاولی دانشگاه فنی دلفت و بنياد تحقيقات بنيادي ماده براي اولين بار موفق به شناسايي ذره نظري ماجورينا شده‌اند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اين دانشمندان كه از مدارات عجيب و بسيار كوچك براي اثبات وجود اين ذره استفاده كرده‌اند، بر اين باورند كه نتايج آنها نشان از واقعي بودن فرميونها دارد.
در دهه 1930، اتور ماجورينا، فيزيكدان ايتاليايي به استنباط وجود يك ذره بسيار خاص موسوم به فرميون ماجورينا كه ضد خود بوده، از نظريه كوانتومي پرداخت. اين ذره در مرز ميان ماده و ضدماده قرار دارد.محققان نانو در هلند، ماه فوريه، به ارائه نتايج اوليه خود در مورد اين ماده در يك كنگره علمي پرداخته و اكنون نتايج نهايي خود را در مجله ساينس منتشر كرده‌اند.فرميونهاي ماجورينا بسيار جالب بوده و شناسايي آنها نه تنها به گشايش يك بخش جديد و نامعلوم از فيزيك پايه پرداخته، بلكه ممكن است نقش مهمي در كيهان‌شناسي ايفا كنند.يك نظريه پيشنهادي بر اين اساس بوده كه ماده تاريك از فرميونهاي ماجورينا ساخته شده است. علاوه بر آن دانشمندان به اين ذرات به عنوان عناصر اصلي رايانه كوانتومي نگاه مي‌كنند. چنين رايانه‌هايي بسيار قدرتمندتر از بهترين ابررايانه‌ها بوده اما تاكنون تنها در فرضيات وجود داشته‌اند. برخلاف يك رايانه كوانتومي عادي، يك رايانه كوانتومي مبتني بر فرميونهاي ماجورينا ثابت بوده و در برابر تاثيرات خارجي حساس نيستند.دانشمندان براي اولين بار توانسته‌اند يك دستگاه الكترونيكي مقباس نانو ايجاد كنند كه در آن يك جفت فرميون ماجورينا در انتهاي هر نانوسيم ظاهر مي‌شوند. آنها اين كار را با تركيب يك نانوسيم بسيار كوچك ساخته شده توسط محققان دانشگاه فناوري آیندهوون با يك ماده ابررسانا و يك ميدان مغناطيسي قدرتمند انجام داده‌اند.از لحاظ نظري مي‌توان يك فرميون ماجورينا را با شتاب‌دهنده‌هايي مانند شتاب‌دهنده موجود در سرن شناسايي كرد. برخورددهنده بزرگ هادروني براي چنين هدفي به اندازه كافي حساس نبوده اما به گفته فيزيكدانان، احتمالات ديگري نيز وجود دارد: فرميونهاي ماجورينا همچنين در نانوساختارهاي با طراحی مناسب نيز ظاهر مي‌شوند.در حال حاضر، گروه‌هاي ديگري نيز در حال كار بر روي اين حوزه بوده كه در آينده نزديك احتمالا نتايج مشابه خود را اعلام خواهند كرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#2
پاسخ : ضدماده،نقطه عطف علم نانو!!!!

کیهان شناسی ضدماده
یک مدل کیهان شناسی که توسط دانشمندان سوئدی با نامهای HANNES ALFVEN و Oskar Benjamin Klein به عنوان مدل جانشین برای نظریه بیگ‌بنگ معرفی شده است.
در این مدل فرض شده که جهان اولیه به صورت ابری بزرگ و کروی شکل با نام متاکهکشان بوده که به طور یکسان از ماده و ضد ماده تشکیل شده بوده است. هنگامی که این ابر تحت تاثیر گرانش شروع به ریزش وفروریزی کرده است چگالی آن افزایش یافته است تا جائیکه ذرات ماده و ضدماده شروع به برخورد کرده‌اند.
در نتیجه این برخوردها انرژی تولید شده و این انرژی جلوی رمبش را گرفته وموجب توسعه این کره شده است.
دراین زمان ابرهای ماده و ابرهای ضد ماده موجب ایجاد کهکشان و ضد کهکشان شده‌اند.یکی از ایرادهای که به این مدل گرفته شده این است که تاکنون هیچ آثاری از وجود این همه ضد ماده بدست نیامده است.
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#3
پاسخ : ضدماده،نقطه عطف علم نانو!!!!

پرتاب ضد ماده به فضا توسط توفان تندری
دانشمندان با استفاده از تلسكوپ اشعه گاماي «فِرمي» موفق به مشاهده پرتوهاي ضدماده شدند كه در بالاي توفان‌هاي تندري زمين توليد مي‌شوند و تا كنون ديده نشده بودند.
دانشمندان گمان مي‌كنند كه ذرات ضدماده از انفجار اشعه گاماي زمين كه درون توفان‌ها توليد شده و به صورت رعد و برق خود را به نمايش مي‌گذارندt تشكيل مي‌شوند.

بر اساس تخمين‌ها روزانه 500 انفجار اشعه گاما در جهان اتفاق مي‌افتد كه بيشتر آنها شناسايي نمي‌شوند. تلسكوپ فرمي براي نظارت بر اشعه گاما به عنوان بالاترين شكل انرژي نور طراحي شده است.
اگر چه فرمي براي مشاهده رويدادهاي با انرژي بالا در جهان طراحي شده، اطلاعات قابل توجهي نيز از اين پديده عجيب در اختيار دانشمندان قرار داده است.
اين تلسكوپ به صورت پي در پي، تمام آسمان و زمين را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد. تيم تحقيقاتي تلسكوپ فرمي از زمان برپايي آن در سال 2008 تاكنون توانسته‌اند 130 انفجار اشعه گاما را شناسايي كنند.
دانشمندان فكر مي‌كنند كه اين انفجارها از ميدان‌هاي الكتريكي نزديك راس توفان‌ها ناشي مي‌شوند.
به گفته آنها ميدان الكتريكي در شرايط مساعد به قدري قوي مي‌شود كه يك بهمن رو به بالا از الكترون ايجاد مي‌كند.

اين الكترون‌هاي پرانرژي با رسيدن به سرعت نور، پس از انكسار توسط ملوكول‌هاي هوا از خود اشعه‌هاي گاما آزاد مي‌كنند.

مقاله‌اي در مورد اين يافته‌ها در مجله «جئوفيزيكال ريسرچ لترز» به چاپ رسيده است.
 
بالا