عکس انواع زگیل تناسلی و بیماری‌های مشابه با زگیل

medicaldarman

New Member
ارسال ها
7
لایک ها
0
امتیاز
1
#1

همانطور که میدانید زگیل تناسلی یکی از شایعترین بیماری‌های مقاربتی است. عامل این بیماری ویروس پاپیلومای انسانی یا همان hpv است. این بیماری در اثر تماس پوست با پوست آلوده منتقل می شود و اغلب انتقال آن از طریق رابطه جنسی انجام می شود.پس از انتقال ویروس ممکن است بدن به این عامل واکنش نشان داده و زگیل ها و یا زائده های پوستی بر روی پوست در نواحی تناسلی ایجاد شود. در برخی موارد ممکن است فرد مبتلا به این بیماری باشد و بدن هیچ واکنشی از خود نشان ندهد، در صورتی که همچنان مبتلا به این بیماری است.
زگیل تناسلی در کدام نواحی بدن ایجاد می‌شود؟لازم به ذکر است که این نوع بیماری تنها موجب بروز زگیل در نواحی تناسلی و نیز مقعد می شود و البته در صورت برقراری رابطه دهانی امکان دارد، زائده های گوشتی در دهان و اطراف لب ها نیز ظاهر شود. پس انواع زگیل های تناسلی بر اساس موضع ایجاد آن دسته بندی می شود؛ که در این صورت این انواع عبارتند از :
  • زگیل های تناسلی (در زنان بر روی سطح پوست ناحیه تناسلی و یا داخل واژن و رحم و در مردان در نوک آلت، زیر پوست ختنه گاه و بر روی کیسه بیضه ایجاد می شود)
  • زگیل های مقعدی
  • زگیل های دهان، گلو و لب

در صورت مشاهده هر گونه علامت و یا زائده گوشتی بر روی سطح پوست، نیاز است با پزشک مشورت نمایید. اما مشاهده عکس زگیل تناسلی نیز می‌تواند به تشخیص کمک نماید، زیرا اغلب زگیل ها ظاهری مشابه یکدیگر دارند.
شکل ظاهری زگیل‌های تناسلیهمان طور که در عکس زگیل تناسلی مشاهده می‌کنید، این زگیل ها زائده های گوشتی هستند که در اندام‌های جنسی ظاهر می‌شوند و از نظر اندازه و شکل ظاهری و حتی تعداد در افراد مختلف متفاوت هستند. زگیل اغلب به شکل لکه های سفید رنگ و همرنگ با پوست ظاهر می شوند اما ممکن است شبیه به خوشه‌هایی به شکل گل کلم نیز باشند.
به علاوه در تصویر زگیل تناسلی قابل مشاهده است که این زائده‌ها سطحی صاف و یا برجسته داشته باشند. رنگ زگیل‌های تناسلی ممکن است صورتی، خاکستری، گوشتی و یا حتی بی رنگ باشد.
به یاد داشته باشید، زگیل ها در ناحیه تناسلی اغلب کوچک و نرم و در مقعد اغلب بزرگ تر و زبر هستند. با این حال امکان تشخیص دقیق تنها با مشاهده عکس و توسط بیمار وجود ندارد، زیرا این بیماری در افراد مختلف با ظاهر و تعداد متنوعی ایجاد می شود.

تنها پزشک می تواند این بیماری را با معاینه تشخیص دهد. برای مثال نوع خفیف این بیماری، تعداد زائده های گوشتی کمتری را ایجاد کرده و اندازه آنها نیز کوچک تر است و همچنین در این حالت تمرکز زگیل‌ها بر روی موضعی خاص نیز کمتر دیده می‌شود و حتی ممکن است با چشم غیر مسلح دیده نشوند. در مورد زگیل تناسلی خفیف احتمالاً شریک جنسی آلودگی کمتری داشته و بیمار خیلی زود برای درمان اقدام کرده است زیرا با گذشت زمان بیماری شدت می گیرند.

منبع مقاله
 
بالا