غذاهایی که شما را خوش اخلاق می کنند!؟

soniiya

New Member
ارسال ها
1
لایک ها
0
امتیاز
0
#1
همچنین بررسی ها نشان می دهد،افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند پرانرژی‌تر بوده و در تمام طول روز خوش اخلاق‌ترند… …
براساس بررسی ها، دسته های مختلف غذایی برخلق و خو موثرهستند.

۱- کربوهیدرات هاکربوهیدرات ها

اگر چه در رژیم غذایی باید با احتیاط استفاده شوند اما برای تقویت انرژی و خلق و خو بسیار حیاتی هستند. آنها اولویت اول بدن برای سوخت هستند و می توانند سطح سروتونین بدن را هم افزایش دهند. اما نکته کلیدی، پرهیز از مصرف شیرینی ها است که می تواند قندخون را افزایش دهد و در نهایت با افزایش انسولین به خستگی و بی حالی منجر شود.به جای آن باید از کربوهیدرات های حاصل از غلات، حبوبات، نان گندم و برنج قهوه ای استفاده کرد. بدن خیلی آهسته از این مواد استفاده می کند و در نتیجه قند خون در حد متعادل حفظ می شود و انرژی همچنان پایدار خواهد ماند.


۲ – خشکبار:

خشکبارهایی مثل بادام، پسته و گردو افزون بر پروتئین فراوان، دارای منیزیم هم هستند. (ماده معدنی که در تبدیل قند به انرژی تاثیر حیاتی دارد) تحقیق ها نشان می دهد، کمبود منیزیم در بدن می تواند سبب تخلیه انرژی از بدن شود. منیزیم همچینن در غلات کامل به ویژه درحبوبات وجود دارد. خشکبار همچنین حاوی سلنیوم هستند که این نوع ماده طبیعی، تقویت کننده خلق و خو است. این ماده معدنی همچنین در گوشت ها، غذاهای دریایی، دانه ها و غلات وجود دارد.
۳ – گوشت لخم :


گوشت گوساله و گاو لخم و مرغ،جوجه بدون پوست وکباب های ترکی بدون چربی منبع پروتئین هستند که خود پروتئین حاوی آمینواسید تیروسین است و این ماده با تقویت سطح دوپامین و نوراپی نفرین،هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد. گوشت ها همچنین حاوی ویتامین ب ۱۲ هستند که از بی خوابی و افسردگی جلوگیری می کنند.

۴– ماهی سالمون :

ماهی های چرب سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این مواد بدن را در مقابل افسردگی محافظت می کنند. امگا ۳ موجود در ماهی ها مزایای متعدد زیادی دارد که از آن جمله می توان به سالم ماندن قلب اشاره کرد. درکنار ماهی ها، خشکبار و سبزی های برگ سبز تیره هم دارای امگا ۳ هستند.
همچنین بررسی ها نشان می دهد،افرادی که هر روز صبحانه می خورند پرانرژی تر بوده و در تمام طول روز خوش اخلاق ترند. صبحانه ای که دارای فیبر فراوان و مواد مغذی مثل کربوهیدرات ها (شامل غلات کامل )، چربی های مفید و پروتئین های مناسب باشد، بهترین صبحانه ها هستند.

یکی دیگر از راه های تنظیم قند خون، پرانرژی بودن و خلق مثبت،خوردن وعده های کوچک اما متعدد هر۳ تا ۴ ساعت یک بار است.

میان وعده هایی متشکل از کره بادام زمینی روی کراکرهای تهیه شده از غلات و گندم به اضافه یک ساندویچ گوشت بدون چربی و سالاد به همراه شیر و لبنیات بهترین میان وعده ها هستند.






 
بالا