ارسال ها
11
لایک ها
6
امتیاز
0
#1
با سلام
من محمدم ، دوم ریاضی ! از بچگیم استعداد ریاضیم یکم خودشو نشون داده و به مدت چند سال هم پرورش داده شده ، اما بعد یه مدت ولش کردم ( و نتونستم آزمون تیزهوشان راهنمایی ) قبول شم ولی سوم راهنمایی که بودم با تشویق داداشم یه بار دیگه تلاش کردم و تونستم توی آزمون سمپاد قبول شم ( که البته به دلیل مشکلات مالی نرفتم) . همین قضیه یه کم توقعات رو از من که تا سوم راهنمایی معدلم 20 بود بالا برد . سال اول دبیرستان زیاد به درس ها توجه نکردم و همین باعث شد که توی معدل به شدت افت کنم و معدلم به شدت پایین اومد ، ولی یه مسئله ای که پیش اومد این بود که من پارسال با اینکه مدت کمی برای خوندن واسه المپیاد ریاضی وقت گذاشتم ، تونستم مرحله اول قبول شم .
تابستون پارسال کلا به این موضوع داشتم فکر میکردم که درس های دیگه رو بزارم کنار و برای المپیاد بخونم . بعد با خودم فکر کردم شیمی و فیزیک ( به علت علاقه :3:) که نمیشه کنارشون گذاشت و فارسی و عربی ( که کلا استعداد توشون ندارم ) رو هم اگه نخونم خیلی زیاد توش افت میکنم . بنا براین تصمیم گرفتم که بقیه ی درس ها رو هم به شدت بخونم و خب تاثیر داشت و معدلامتحان ماهانه هام و وضعیتم تا اینجای امتحانا ترم اول نسبت به پارسال خیلی بهتر شده !
.... خلاصه قضیه اینه که من یا باید برم سراغ درسای مدرسه و کنکور و تلاش کنم که توی اینا به یه جایی برسم و از خیر المپیاد بگذرم و یا اینکه بشینم برای المپیاد بخونم و خیلی به کنکور فکر نکنم و از اونجایی که احتمال اینکه آدم تو المپیاد بتونه مدال بیاره و قبولی کنکورش آسونتر شه کمه ، من به یه دوراهی ای رسیدم که دو طرفش الان کاملا تو شرایط مساوی برام قرار دارند.

چند وقتی هم هست که به این انجمن سر میزنم و به بعضی از مطالبش نگاه میندازم ولی الان بعد از اینکه با مشاورمون صحبت کردم و به نتایج قانع کننده ای نرسیدم ، گفتم بیام این مطلبو اینجا هم مطرح کنم ببینم شما نظرتون چیه !

ممنون اگه جواب بدین
خوش باشین
 

a-partovi

New Member
ارسال ها
434
لایک ها
1,015
امتیاز
0

AHZolfaghari

Well-Known Member
ارسال ها
935
لایک ها
1,654
امتیاز
93
#3
پاسخ : مشورت نیاز دارم

سلام
ببینید گه واقعا به المپیاد علاقه دارید و استعداد دارید بیاید اما اگه علاقه ندارید نیاید !!
 

Astronomy*

New Member
ارسال ها
62
لایک ها
73
امتیاز
0
#4
پاسخ : مشورت نیاز دارم

به آیریسک خوش آمدید:4:
اگرریاضی راخیلی دوست داریدوشوق بسیارزیادی برای یادگیری بشتروفراترازدرس ریاضی مدرستون داریدبدون شک بیاین المپیاد ولی...
بایدشناخت کافی ازخودتون داشته باشیدویک چیزدیگه که بنده بارهاوبارها به دوستان گفتم ازقول یک مشاوراین بودکه:
اگربرای منافع مادی امده ایدالمپیادبه طورقطع شماموفق نمیشیدوبهتره برای همون درس های مدرسه تلاش کنید.
به شماهم پیشنهادمیکنم به خودتون بگیدکه من فقط به خاطرعشق وعلاقم به یادگیری بیشترریاضی اومدم جایی که خواسته ی منوبرآورده میکنه واگرهمین تفکرراداشته باشیدخداراچه دیدشایدمدال طلای المیادنزد شماباشد.
ویک چیزدیگه مابایداون روی سکه راهم همیشه درنظرداشته باشیم اگرشما نتونستیدمدالی کسب کنیدولی پایه ی ریاضیتون بسیارقوی شده وبرای کنکورمشکل کمتری پیدامیکنید.
امیدوارم مفیدواقع بشه
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

sana_m

New Member
ارسال ها
25
لایک ها
54
امتیاز
0
#5
پاسخ : مشورت نیاز دارم

افرادی که المپیاد میخونن غالبا به خاطرعلاقه ی زیادی که به اون رشته خاص دارن
وقتی شما میبینی که استعداد داری بهتره که شانستوامتحان کنی
 

crouch

New Member
ارسال ها
19
لایک ها
9
امتیاز
0
#6
پاسخ : مشورت نیاز دارم

بنظر من المپیاد خیلی اسون تر از کنکور شما بخوای کنکور موفق شی باید هزار تا درس بیخودو که دوست نداری بخونی ولی المپیاد اون درسی که با خوندنش کیف میکنیو خیلی باید بخونی استعدادم که داری مرحله یکم که صبول شدی یکم وقت گذاشتی استعدادم داری منتظر چی هستی.....???????!!!!
فقط دست دست نکن که پشیمون میشی یه سری به قرانم بزن استخاره کن دیگه تکلیفت کامل مشخص میشه.... تصمیمتو به ماهم بگو.....
به امید موفقیت های چشم گیرت....
:53:
 

AHZolfaghari

Well-Known Member
ارسال ها
935
لایک ها
1,654
امتیاز
93
#7
پاسخ : مشورت نیاز دارم

حالا کاری به رشته المپیاد ندارم . فکر کنم این مطلبی که میگم برای همه المپیادها صدق کنه که حل کردن یه سوال المپیادی که روش وقت گذاشتی باشه یه حلاوت و یه شیرینی داره که اصلا تو خوندن یه درس برای کنکور ممکنه وجود نداشته باشه
 
بالا