معایب و مزایای تصفیه آب به روش ro چیست؟

ارسال ها
127
لایک ها
3
امتیاز
0
#1
بررسی تاثیر مصرف طولانی مدت آب فاقد املاح روی بدن


W.H.O. ثابت کرده است که آب تصفیه شده در دستگاه تصفیه آب به روش RO برای سلامتی شما مضر است مگر اینکه دوباره به آن املاح اضافه کنید.


خلاصه ای از این تحقیق


آزمایش های علمی و بهترین اندیشمندان “بی طرف” دنیا مکرراً ثابت نموده اند که مصرف طولانی مدت آب بدون یون حاصل از سیستم RO برای سلامت بدن شما مضر می باشد.


اگر آب شرب مصرفی شما، آب بدون یون حاصل از سیستم RO است، چه کاری باید انجام دهید؟


لازم نیست سیستم RO را قطع کنید و از آن استفاده نکنید (مگر اینکه دستگاه عملکرد خوبی نداشته باشد و این امر فقط در موردی اتفاق می افتد که بدرستی از آن نگهداری نشده باشد). سیستم های RO کار بزرگی در ارتباط با جدا کردن ناخالصی ها و آلاینده ها از آب انجام می دهند و این مطلب کار خوبی محسوب می شود. مشکلی که در رابطه با سیستم های RO مطرح می شود این است که آنها بین موارد خوب و بد تبعیض قائل نمی شوند و همه آنها را حذف می کنند. کاری که شما باید انجام دهید این است که وقتی آب از میان غشای RO عبور کرد مجدداً به آن برخی از مواد معدنی را اضافه کنید. افزودن منیزیم و کلسیم با غلظت های مناسب، این مشکل را حل می کند.


صنعت RO به این واقعیت رسیده است که مصرف طولانی مدت آب بدون یون برای سلامتی شما مضر است. در حال حاضر فروشندگان تجهیزات RO در تلاش هستند تا راه حلهای مناسبی برای سالم سازی آب پیدا کنند. اما برخی از شرکت ها که از فیلترهای Corosex و Calcite استفاده می کنند به راه حل خوبی نرسیده اند چون این فیلترها با وجود برگرداندن یون به آب، برای کار با آب اسیدی تولید شده توسط سیستم طراحی نشده اند. در نتیجه این فیلترها می توانند مواد معدنی بیشتری را وارد آب کنند و در نتیجه باعث بروز بیماری سنگ کلیه شوند. بنابراین بدیهی است که استفاده از فیلترهای Corosex و Calcite راه حل مناسبی برای آب اسیدی تولید شده توسط سیستم های RO نمی باشد.


راه حل چیست؟


به نظر می رسد که استفاده از فیلترهایی که بطور طبیعی مواد معدنی را به آب اضافه می کنند، همانند فیلترهای یونی، روش مناسبی باشد. بهر حال انجام تغییرات کوچکی در بستر فیلترها، یا مقدار مواد استفاده شده در بستر، و یا حتی روش قرارگیری لایه های بستر در درون فیلتر، می تواند باعث بروز تغییرات بزرگی در عملکرد و طول عمر مفید فیلتر گردد.


اگر شما در حال حاضر از یک سیستم RO استفاده می کنید بهتر است که برای داشتن آبی سالم از فیلتری برای اضافه نمودن مواد معدنی در حد و اندازه مناسب نیز استفاده نمایید.
 
بالا