ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#1
بالاخره سومین المپیاد نانو هم پایان یافت وبرگزیدگان اعلام شدند ودر چند روز آینده مراسم اختتامیه نیز برگزار میشود....
واما یه اخبار کوتاه از زمان اعلام برگزیدگان مرحله اول تا کنون:


جزئیات اردوی عملی سومین المپیاد نانو:
اردوی عملی المپیاد نانو، 17 الی 27 تیر ماه سال جاری در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.
داوطلبانی که در این دوره از المپیاد نانو، موفق به کسب رتبه‌های یک تا سی و سه کشوری شده‌اند، در این اردو حضور داشتند.
قبل از برگزاری دوره، بسته‌ای حاوی کتاب و جزوات آموزشی به منظور آمادگی بیشتر برگزیدگان برای حضور در دوره، به آدرس منزل آنها ارسال شد.
مراسم افتتاحيه دوره عملی، شنبه 17 تير ماه ساعت 9 صبح در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.
برنامه زمان‌بندی دوره عملی به گونه‌ای است که افراد حاضر در دوره به سه گروه نانوالکترونیک، نانومواد و نانوزیست‌فناوری تقسیم شدند و 4 روز اول اردو را در آزمایشگا‌های تخصصی حضور داشتند و تحت نظر اساتید هر حوزه، آموزش‌های لازم را دریافت کردند.
روز 21 تیر ماه، برای هر گروه، بازدید تخصصی از مراکز تحقیقاتی معتبر مانند پژوهشگاه صنعت نفت، آزمایشگاه لایه نازک دانشکده برق دانشگاه تهران و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در نظر گرفته شد. 22 و 24 تیر ماه نیز همه شرکت‌کنندگان در دوره شبیه‌سازی و نانومحاسباتی شرکت کردند.
برای روز جمعه 23 تیر ماه، برنامه تفریحی درنظر گرفته شد همه شرکت‌کنندگان روز نهم اردو، برای بازید عمومی به پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و باغ ملی گیاه‌شناسی رفتند و روز دهم به جمع‌بندی فعالیت‌های صورت گرفته طی این ده روز پرداختند. آزمون تئوری و شفاهی مرحله دوم، آخرین روز اردو (27 تیر ماه) برگزار شد.
مراسم اختتامیه چهارشنبه 28 تیر ماه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور مديران و دست ‌اندرکاران آموزش و پرورش، مديران ستاد ويژه توسعه فناوری نانو و اساتيد و همکاران برگزاری مراحل مختلف المپياد برگزار می‌شود.

ونقشه ی دسترسی به محل برگزاری اردوی عملی:
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#2
پاسخ : پایان سومین المپیاد نانو

و مرحله دوم سومین المپیاد نانو:

مرحله دوم سومین المپیاد دانش‌آموزی نانو، صبح روز هفدهم تیرماه، با حضور برگزیدگان کشوری مرحله اول، دبیر و کارشناسان کارگروه ترویج ستاد نانو، مسئولان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، اساتید و مدرسان دوره عملی، والدین برگزیدگان و کارشناسان باشگاه نانو در سالن فارابی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد.
در این مراسم، آقای دهقان، مدیر روابط عمومی سازمان، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، به معرفی سازمان پرداختند و اظهار داشت: «مسئولان سازمان تلاش و همکاری لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن دوره انجام خواهند داد» و برای همه برگزیدگان آینده‌ای درخشان را در زمینه‌های مختلف فناوری نانو آرزو کرد.
در ادامه، مهندس قربانعلی، کارشناس کارگروه ترویج ستاد نانو، به معرفی کوتاهی درباره چگونگی و اهداف شکل‌گیری ستاد نانو پرداخت و ترویج و آموزش فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی را از اولویت‌های کارگروه ترویج ستاد نانو عنوان کرد و گفت: «باشگاه نانو در راستای آموزش دانش‌آموزان، فعالیت خود را به صورت رسمی و گسترده در سال 1387 آغاز کرد».
وی برگزاری سه دوره المپیاد نانو، اجرای 14 نمایشگاه استانی، تجهیز آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش، حمایت از پروژه‌های دانش‌آموزی، تامین محتواهای آموزشی مانند سایت باشگاه نانو، تهیه مقالات، تدوین کتب و تهیه و طراحی بسته‌های نرم‌افزاری آموزشی را از جمله فعالیت‌های جاری باشگاه نانو برشمرد.
سپس خانم مهندس اسلامی‌پور، مدیر باشگاه نانو و خانم مهندس سلیمی، دبیر برگزاری سومین المپیاد نانو،درباره جزئیات اردوی علمی برگزیدگان مانند برنامه کلاس‌ها، بازدیدهای عمومی و تخصصی، تهیه مقاله در طول دوره و نحوه ارزیابی دانش‌آموزان برای تعیین امتیاز نهایی آنها توضیحاتی ارایه دادند.
در پایان مراسم، دکتر حسینی نسب، سرپرست ارشد علمی گروه‌های نانومواد و نانوالکترونیک، ضمن تشریح فعالیت‌های آزمایشگاهی دوره و بیان دورنما و کاربرد پژوهش‌هایی که دانش‌آموزان با راهنمایی سرپرست‌های علمی در طی اردو انجام می‌دهند، به سوالات دانش‌آموزان درباره جزئیات علمی اردوی مرحله عملی، پاسخ داد.
 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#3
پاسخ : پایان سومین المپیاد نانو

بخش آزمایشگاهی اردوی عملی سومین المپیاد نانو به روایت تصویر
برگزیدگان سومین المپیاد دانش‌آموزی طی 4 روز اول اردوی عملی المپیاد، در آزمایشگاه‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در قالب سه گروه نانومواد، نانوالکترونیک و نانوزیست فناوری، کلاس‌های آزمایشگاهی طراحی شده توسط سرپرستان علمی المپیاد را گذراندند.دو گروه نانومواد و نانوالکترونیک به سنتز دو نانوکامپوزیت متفاوت و بررسی خواص آنها پرداختند. گروه نانوزیست فناوری نیز رهایش دارو توسط نانوذرات را تجربه کردند. در ادامه بخشی از تصاویر فعالیت دانش‌آموزان در این مرحله را مشاهده می‌کنید.






 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#4
پاسخ : پایان سومین المپیاد نانو

مراسم اختتامیه سومین المپیاد نانو
مراسم اختتامیه سومین المپیاد نانو، چهارشنبه 28 تیر ماه 1391 از ساعت 10 صبح در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌گردد.
در مراسم اختتامیه سومین المپیاد نانو، از نفرات اول برگزیدگان استانی تقدیر می‌گردد. بنابر اعلام باشگاه نانو داوطلبانی که نام آنها در انتهای خبر آمده است، نفرات اول هر استان هستند و می‌توانند در مراسم اختتامیه سومین المپیاد نانو به همراه یکی از والدین خود شرکت کنند.لازم به ذکر است این افراد موفق به کسب بالاترین امتیاز (البته بعد از برگزیدگان کشوری) در میان شرکت کنندگان استان خود شده‌اند.
جوایز سایر افرادی که به عنوان برگزیده استانی در اطلاعیه‌های قبلی معرفی شده‌اند به نشانی منزل آنها ارسال خواهد شد.
نقشه دسترسی به محل برگزاری مراسم اختتامیه

  1. اردبیل: ناصر حاتمی‌نیا

  2. اصفهان: محمدرضا مکارم

  3. البرز: میترا امیری

  4. آذربایجان شرقی: مهسا جنگجو

  5. تهران: محمد فرهادپور

  6. چهارمحال و بختیاری: طیبه قربان‌پور

  7. چهارمحال و بختیاری: علی قائدی

  8. خراسان جنوبی: مطهره کرمی

  9. خراسان رضوی: علیرضا شرکت بزازان

  10. خراسان شمالی: زهرا فیروز

  11. خوزستان: مهشید یاعلی

  12. سمنان: احمد احمدیان

  13. فارس: فروزان عابدینی

  14. قم: غزاله طهماسبي

  15. کردستان: سحر خضری

  16. کرمان: میلاد تانوردی

  17. کهکیلویه و بویراحمد: بهرام انصاریان

  18. گلستان: سروش نردینی

  19. گیلان: شمیسا کاسپور

  20. مرکزی: سجاد اسکندری

  21. هرمزگان: محمود سپندار

  22. همدان: علیرضا بیات

  23. یزد: مسعود فیصل

 
ارسال ها
690
لایک ها
2,054
امتیاز
0
#5
پاسخ : پایان سومین المپیاد نانو

تصاویری از دوره نانومحاسباتی اردوی سومین المپیاد نانو


دوره نانومحاسباتی اردوی مرحله دوم سومین المپیاد دانش‌آموزی نانو، با هدایت دکتر مهدی نیک‌عمل، 22 و 24 تیر ماه در دانشگاه شهید رجایی با حضور برگزیدگان مرحله اول المپیاد، در دو سطح تئوری و عملی برگزار شد.





 
بالا