چند سوال راجع به تولید مثل :

ali19

New Member
ارسال ها
164
لایک ها
260
امتیاز
0
#1
سلام علیکم طاعات عبادات تون قبول درس خوندنتون با نتیجه خسته نباشید .


ممنون میشم به این چندتا سوالم پاسخ قابل قبول بدین :

1: انسان نیز مانند سایر موجودات تولید مثل می کند اما در اکثر موجودات بخصوص پستان داران در هر تولید مثل چندین بچه به دنیا می آید مثل موش گربه و ... که حد اقل سه یا چهار فرزند محصول تولید مثل آنها است ولی چرا تولید مثل در انسان به حد اکثر یک و دو فرزند متناهی می شود ؟؟؟؟

2. چرا حیوانات در فصول خواصی از سال به تولید مثل می پردازند؟؟؟

3. دو جنسه در انسان یعنی چه ؟؟؟ ( تا اون جایی که معلم های بنده به ما گفتن جنین(؟) یا x و یا y را در یافت می کنه و فقط یکی از این دو تا پس مقصود از دو جنسه چیه البته من دوجنسه رفتاری رو قبول دارم به صورتی که مثلا پسری متولد میشه لباس های دخترانه می پوشوننش به صورت یک دختر با هاش رفتار می کنن کار های دخترانه انجام می ده و ... و همین باعث میشه که شخص تصور کنه زن هست و در او تمایلات زنانه بوجود بیاد ولی هنوز جوهر اصلی او که مرد هست پس ... ممنون میشم واسم توضیح بدین .



:54:
 

zeezee

New Member
ارسال ها
74
لایک ها
27
امتیاز
0
#2
پاسخ : چند سوال راجع به تولید مثل :

3-دوجنسی انواع مختلف داره.مثلا در یکیش که بهش سندرم ترنر میگن شخص خانمه ولی کروموزومش xoهست و در دوران رویانی تخمدان هاش از بین میره و خصوصیات جنسی تمایز نیافته داره.در سندرم کلاین فیلتر مرد کروموزومش xxyهست این شخص بیضه هاش تحلیل میره و رشد سینه دارد و در سلولش جسم بار دارد.

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

2- فکر کنم دلیلش وجود شرایطمساعد برای تولید مثل در اون فصله.
 

Mehdi.IBO

New Member
ارسال ها
3
لایک ها
2
امتیاز
0
#3
پاسخ : چند سوال راجع به تولید مثل :

1- دقیقا مطمئن نیستم ولی فک کنم به دلیل چیزی که بهش استراتژی تولید مثلی می گن باشه توی یه استراتژی مراقبت والدینی بالا و تعداد فرزندان کمتر می شه و به نسبت شانس تامین غذا و فرار از دست دشمنا برای هر فرزند زیاده مضاف بر اینکه اغلب جانوارانی که از این استراتژی استفاده می کنن جثه بزرگی دارن و اون هایی که طی این شیوه تولید مثل میکنه تو انتخاب طبیعی می مونن و شایستگی (میزان انتقال ژن به نسل بعد )‌آن ها میره بالا و بقیه استراتژی ها نابود میشه ولی تو یه استراتژی دیگه مراقبت والدینی پایینه و نسبت شانس زنده موندن برا هر فرزند کمه برای همین این نوع استراتژی تو انتخاب طبیعی می مونه

3 - علاوه بر اون سندرومایی که روی کروموزوم های جنسی است و zeezee به درستی اشاره کرد یه مشکل دیگه هم هس و اون اینه که تو بعضی مردا هورمون تستوسترون که مسئول تکوین صفات ثانویه و اولیه جنسی و صفات افتراقی زن و مرد هست وجود داره ولی سلول های بنده خدا دیگه رسپتور(گیرنده های سیگنال خارج سلولی) این هورمون رو نداره در نتیجه یارو کلا مثل زنا تکوین پیدا می کنه ولی در واقع مرده!!!
 
بالا