چگونه یک ساختار url سئو دوستانه داشته

ارسال ها
63
لایک ها
13
امتیاز
0
#1
دوستان و همکاران عزیز با مشارکت تون در این بحث ، از نویسنده سایت کاسپید به خاطر مقاله خوبش تشکر کنید   یکی از اساسی ترین تکنیکهای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده از ساختار URL سئو دوستانه می باشد. یک ساختار خوب به روند ایندکس شما کمک می کند که متأسفانه بسیاری از طراحان وب سایت به آن توجه ندارند.
در این مقاله و مقاله بعدی نگاهی به عناصر مختلف یک URL خواهیم داشت و اینکه چگونه می توان یک ساختار URL سئو دوستانه ایجاد نمود که به جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت کمک کند. عناصر URL یک URL ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد در صورتیکه شامل اطلاعات مهمی است. با یک مثال به توضیح آن می پردازیم.
1- HTTP پروتکلی است که برای انتقال ابر متن و صفحات وب در شبکه بکار می رود. این پروتکل از محبوب ترین پروتکل های مورد استفاده در وب جهان گستر می باشد. 2- نام دامنه سایت 3- زیر شاخه فایل 4- نام صفحه درخواست شده سه بخش از URL در حال تغییر می باشد، نامه دامنه، زیرشاخه و نام فایل که در ادامه به تشریح هر یک از آنها خواهیم پرداخت و اینکه چگونه میتوان با استفاده از آنها یک ساختار URL سئو دوستانه داشت. نام دامنه سایت نام دامنه در واقع آدرس شما در شبکه جهانی وب است و یکی از قابل رویت ترین بخش های URL می باشد در اغلب ایمیل ها، کارت های تبلیغاتی و آگهی ها از آن استفاده می شود. نام دامنه خوب دارای شرایط زیر است: 1- به راحتی به ذهن سپرده می شود. 2- کوتاه است 3- شامل کلمات کلیدی است فقط توجه داشته باشید انتخاب یک نام (دامنه خوب) لزوماً به افزایش رتبه سایت کمک نمی کند اما به دلیل اینکه آسانتر به یاد می ماند برای کاربران مفید است. پسوند های دامنه
یک دامنه COM. هنوز هم محبوبترین پسوند دامنه است. هنگامی که در نتایج جستجو به پسوندهای متنوع دامنه ها نگاه می کنیم متوجه می شویم که 87 درصد سایتها پسوند COM. دارند 6 درصد ORG. 3 درصد NET. سایر پسوندها همانند INFO. و غیره نیز از محبوبیت کمتری برخوردارند. آیا پسوند یک دامنه در سئوی سایت تاثیر می گذارد؟ پاسخ: پسوند دامنه در کیفیت و رتبه سایت هیچ تأثیری ندارد. اما تعدد پسوند به افزایش ترافیک سایت کمک می کند. در این مقاله نگاهی کلی به عناصر URL داشتیم. در مقاله بعدی ابتدا سایر عناصر یک URL را تشریح می نمایم و در ادامه آن به بحث و بررسی ساختار URL سئو دوستانه خواهیم پرداخت. می توانید متن کامل مقاله را اینجا بخوانید.
 
بالا