سطح سوال این مسابقه برای شما چگونه بود؟

  • ساده و آسان (آب خوردن)

    رای 0 0.0%
  • مشکل و فیتیله‌ای

    رای 1 100.0%

  • مجموع رای دهندگان
    1

IRYSC-team

مدیر آیریسک
ارسال ها
350
لایک ها
683
امتیاز
93
#1
سلام دوستان گرامی،
شانزدهمین مسابقه‌ی فیتیلستان زیست‌شناسی از امروز آغاز شده و تا صبح جمعه‌ی هفته‌ی آینده (3 بهمن) ادامه دارد. برای آشنایی با مسابقه و جوایز آن به اینجا بروید.

در این دور از مسابقه هر کاربر فقط یک بار می‌تواند پاسخ سوال داده شده را در ادامه‌ی تاپیک بنویسد و در پایان 10 مسابقه‌، همه‌ی جواب‌ها به همراه امتیازهای تعلق گرفته به آن‌ها منتشر خواهد شد. فقط 5 هفته‌ی دیگر، برندگان سری دوم فیتیلستان زیست‌شناسی معرفی می‌شوند و جوایز ایشان اهدا خواهد شد.

[HR][/HR]سوال فیتیلستان 16 زیست‌شناسی

تصویر زیر یک میدان دید از لام جانوری تهیه شده از ضایعه‌ای به نام Pyogenic Granuloma است.



این تصویر به چهار بخش تقسیم شده است. با توجه به توضیحات ارائه شده در متن زیر، مشخص کنید شواهد میکروسکوپی هرکدام از التهاب های حاد و مزمن در کدامیک از بخش(های) تصویر موجود است؟ (با ذکر دلیل کامل)


Pyogenic granuloma is a polypoid form of capillary hemangioma which was previously considered to be part of a reactive or infective process. Usually occurs in children and young adults.Clinically, these are polypoid or pedunculated, reddish brown nodules usually less than 2cm in diameter. Often the surface of the lesions are ulcerated and bleeds easily.
Microscopically, this is an exophytic, often ulcerated lesion characterized by lobulated proliferation of capillary sized vessels in a loose and edematous stroma. The surface epithelium is attenuated and at the margin an epidermal collarette is formed by elongated rete ridges. Normal mitotic figures may be present. Extramedullary hematopoiesis has been reported in the stroma.




طراح سوال این مسابقه: محسن گلکار پروین
[HR][/HR]بهتر است با دلایل کافی، توضیح هر بخش را بنویسید و در صورت نیاز به محاسبه، آن را نیز همین‌جا وارد کنید. دو بخش فرمول نویس (Fx در ادیتور) و آپلودسنتر آیریسک برای گویا و زیبا نوشتن پاسخ‌ها به شما کمک خواهند کرد.
 

Wight

New Member
ارسال ها
1,188
لایک ها
888
امتیاز
0
#2
پاسخ : ▬ فیتیلستان زیست (16) - 26 دی 1393 ▬

در قسمت lr و به طور محدود تر و کمتری در بخش ur یک ضایعه سفید رنگ وجود دارد. که علت آن می تواند نقص در سیستم مویرگی باشد.

و همچنین در قسمت ll و مرکز آن یک ناحیه صورتی رنگ وجود دارد که به علت تجمع مویرگی و خونریزی به علت آسیب بافتی است.

البته در کل این لام ، بخش های دون دونِ (!) بنفش دیده می شود. که آن هم به علت ضایعات بافتی و خونریزی است.
 
بالا