ارتباط ریز تراشه با مغز انسان

ارسال ها
33
لایک ها
74
امتیاز
0
#1
نورولوژیستهای کانادایی نوعی ریزتراشه زیستی را توسعه داده اند که می تواند با سلولهای مغزی ارتباط برقرار کند و با آنها حرف بزند.به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کالگاری در کانادا این "نورو- ریز تراشه" را توسعه دادند. این تراشه قادر است کوچکترین تغییرات را در ارتباطات الکتریکی بین سلولهای مغز نشان دهد و اولین سیگنالهای مربوط به بیماریهای تخریب نورونی را جمع آوری کند.
این دانشمندان در خصوص عملکرد این تراشه توضیح دادند: "ما از سلولهای مغزی نمونه برداری کردیم. سپس این ریزتراشه را به یک کشت سلولی نصب کردیم. به این ترتیب توانستیم حالات و تغییرات اتصالات بین سلولی را بررسی و کنترل کنیم و بفهمیم که کدام سلولها سالم هستند و کدام سلولها در انتقال یونها به یک سلول دیگر دچار نقص شده اند."
براساس گزارش اکونومیک تایمز، این تراشه می تواند مکالمات الکتریکی و شیمیایی میان سلولهای مغزی را ضبط و کنترل کرده و کوچکترین تغییرات را در فعالیت مغز ردیابی کند.
به گفته این دانشمندان، این تراشه می تواند در مبارزه با بیماریهای تخریب نورونی مثل آلزایمر و پارکینسون و همچنین توسعه روشهای درمانی جدید در معالجه بیماریهای چون صرع و برخی اشکال افسردگی نقش مهمی ایفا کند.
منبع: خبرگذاری مهر
 
بالا