IRYSC-team

مدیر آیریسک
ارسال ها
350
لایک ها
683
امتیاز
93
#1
سلام دوستان آیریسکی،
این تاپیک برای بررسی سوالات المپیاد فیزیک 13 آذر آیریسک و بیان راه حل‌های مختلف ایجاد شده است.
 

FarzinNasiri

New Member
ارسال ها
1
لایک ها
4
امتیاز
0
#2
پاسخ : بررسی سوالات المپیاد آزمایشی فیزیک آیریسک - آذر 94

با سلام
متاسفانه پاسخنامه ای که اخیراً منتشر شد ایرادات کوچکی داشت و چون تصحیح برگه ها براساس پاسخنامه هاست تقاضا دارم که جواب سوال ها را دوباره چک کنید.
اول سوال تخمین که ضرب(365*2*60)اشتباه انجام شده و گزینه ی درست گزینه ی دو است.
سوال 15 هم در پاسخنامه اشاره کرده که مشتق دوم باید منفی باشد تا تعادل پایدار شود در حالی که طبق متن کتاب کلپنر(صفحه های 224 و 225)مشتق دوم باید مثبت باشد.در واقع ریشه های ممکن (b,-b/2)هستن که حتی در گزینه ها نیست!
سواد من در همین حد بود ولی ممکن است سوال های بیشتر مشکل داشته باشند لطفا رسیدگی کنید.
با تشکر
 
ارسال ها
1
لایک ها
2
امتیاز
0
#3
پاسخ : بررسی سوالات المپیاد آزمایشی فیزیک آیریسک - آذر 94

سلام. من توی صفحه ی اینستاگرام سایتتون مطالبی رو ذکر کردم که گفتن باید بیام و اینجا بگم.
اولا که گفته دوستمون در بالا کاملا درست هست.
دوما سوال ۳ معلوم نکرده h چیه؟؟؟
سوما سوال شش گزینه سه که میتونه درست باشه ولی توش غلط املایی داره و خوب معلوم نیست چی میگه.
بعد میرسیم به سوال ۱۱ که از کتاب Aptitude هست و متاسفانه گزینه ها غلط هستند که البته گثته شده سوال حذف میشه.
سوال ۱۵ رو ک دوستمون اشاره کردن.
سوال ۲۸ رو هم که جوابی رو که تو خود جواب هایی که دادید نوشته شد حتی اگر بدون ماشین حساب ساده و ذهنی هم محاسبه کنید میبینید که جواب از مرتبه چهار هست نه شش.
در کل از آیریسک با چنین سابقه ای انتظار نمی رفت که چنین آزمونی برگزار کنه و از سی تا سوال ۵ - ۶ تاش غلط باشن و جواب ها رو هنوز تو خود سایت نذاشتید و اگه کسی تو کانالتون عضو نباشه هنوز اطلاع نداره که جوابا اومده. امیدوارم حداقل ایم مواردی که من و دیگر دوستان در صفحه اینستاگرام و در آخرین post ذکر کردیم رو مورد توجه خودنون قرار بدید و با همون کلید اشتباه برگه ها رو تصحیح نکنید تا حقی از کسی ضایع نشه و هم چنین امیدواریم که تو آزمون بعدی از این اشتباهات نبینیم.
با تشکر از سایت خوبتون
 
ارسال ها
1
لایک ها
2
امتیاز
0
#4
پاسخ : بررسی سوالات المپیاد آزمایشی فیزیک آیریسک - آذر 94

با سلام.
اولا باید خدمتتون عرض کنم که هنوز پاسخ نامه تشریحی رو روی سایت آپلود نکردید و صرفا دوستانی که توی کانال تلگرام عضو بودن تونستن به پاسخ نامه دسترسی داشته باشن؛ البته از دیدگاه متفاوت بعضا کار بسیار خوبی در این زمینه انجام شده، چراکه قبل از آنکه پاسخ های اشتباه مورد نقد همه قرار بگیره میشه اون ها رو اصلاح کرد.
سوال 6:
گزینه الف اشاره می کنه که ناظر خارجی می تونه شاهد میدان های حاصله از وجود بار qi باشه؛ که این البته اشتباه هست. چراکه رسانا ناظر خارجی رو از نحوه توزیع بار موجود در درونش مطلع نمی کنه. بلکه ما با توجه به هندسه رسانا می تونیم میدان هایی رو در خارج شاهد باشیم و به این نتیجه برسیم که در درون رسانا باری قرار داده شده.
و اما گزینه سوم با اینکه در نگارشش خبطی صورت گرفته درست ترین گزینه میان تمام موارد داده شده در گزینه هاست.
سوال 11:
این سوال رو همونطور که اشاره کردید به اشتباه در تایپش پاسخ درست رو توی توی گزینه وارد نکردید !!!!
سوال 15:
لازم هست به اون دوستی که پاسخ نامه رو تهیه کرده یادآورد بشم که مشتق پتانسیل برابر منفی نیرو هست. بعله منفی. و صد البته از اونجا نتیجه میشه که باید مشتق دوم بزرگتر از صفر باشه چراکه ضرب دو عدد منفی مثبت میشه. و ابلته همونطوری که قبلا هم بهتون ایمیل دادم، پیش از انتشار پاسخنامه، و شما توجه نکردید پاسخ درستی همچون سوال 11 در گزینه هاتون وجود نداره.
سوال 28:
همچون بقیه دوستان باید یادآور بشم که با یک ماشین حساب ساده که توانایی انجام چهار عمل اصلی رو داشته باشه و تخمین هایی که خودتون توی پاسخ نامه آوردید گزینه درست ب میشه.

در آخر هم باید از تمامی افرادی که تهیه این آزمون رو برعهده داشتن تشکر کنم. و از عوامل آیریسک به خاطر عمل به تعهداتشون تشکر کنم که با قرار دادن کارنامه ها در روز دوشنبه روی سایت و ارسال پاسخنامه تشریحی در وقت مقرر بیش از پیش موجبات رضایت دانش آموزان المپیادی رو فراهم ساختن.
با تشکر
 

khalina

مدیر آیریسک
ارسال ها
2,082
لایک ها
6,497
امتیاز
113
#5
پاسخ : بررسی سوالات المپیاد آزمایشی فیزیک آیریسک - آذر 94

سلام دوستان،
تمام نظرات شما دوباره توسط طراحان و همچنین مدرسین دیگر در حال بررسی است و کارنامه‌ها بر اساس جمع‌بندی این نظرات ارایه خواهد شد.
پاسخنامه تشریحی تصحیح شده هم دوباره در کانال و همچنین روی سایت قرار خواهد گرفت.
موفق و پیروز باشید
 
ارسال ها
202
لایک ها
314
امتیاز
0
#6
پاسخ : بررسی سوالات المپیاد آزمایشی فیزیک آیریسک - آذر 94

سلام.
سؤال 6: راستش این سؤال مشکل داره و غلطه. ینی از ناظر داخل که اصلا بار خارج حفره رو نمیبینه. ناظر خارج هم مکان بار داخل براش مهم نیست و فقط مقدار بارش براش مهمه و شاید گزینه1 منظور صورت سؤال باشه که البته اون هم خالی از اشکال نیست و این سؤال رو فراموش کنین.
 
بالا