راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان

green8

New Member
ارسال ها
8
لایک ها
27
امتیاز
0
#1
[h=2]راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان[/h]
گام اول در خرید یک محصول الکترونیکی مانند لپ تاپ، تعیین کردن نیازهای اولیه و اساسی است. برای مثال ممکن است برای فردی، طول عمر باتری یکی از فاکتورهای مهم در خریدن یک لپ تاپ باشد و برای فردی دیگر قدرت پردازنده در اولویت نخست قرار گیرد.

آن‌چه نیاز دارید
:
1-طول عمر زیاد باتری
مهم نیست که در چه مقطعی تحصیل می‌کنید، زیرا قطعاً روزهایی در انتظار شما هستند که ممکن است از صبح تا شب مجبور به استفاده از لپ تاپ به صورت ممتد و بدون امکان اتصال آن به برق باشید. اگر شما جزو این گروه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا یک لپ تاپ مجهز به نسل چهارم پردازنده‌های چند هسته‌ای اینتل موسوم به هسول را خریداری نمایید. برای تشخیص این پردازنده‌ها کافیست تا شماره مدل آن‌ها را بررسی نمایید. شماره مدل پردازنده‌های این نسل در محدوده 4000 قرار دارند. به عنوان مثال پردازنده Core i3-4010U یکی از همین پردازنده‌ها می‌باشد.

2- صفحه کلید راحت:
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که کاغذ و قلم را به طور کامل از برنامه درسی خود حذف کرده‌اید و قصد دارید تمامی امور خود را با استفاده از ماوس و صفحه کلید به انجام رسانید، باید حتماً راحتی صفحه کلید لپ تاپ مورد نظر خود را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین بسیاری از صفحه کلیدهای جدید طوری طراحی شده‌اند که کمترین میزان آسیب را به دست و مچ کاربر وارد سازند.

3- وزن و حجم کم:
کیف و کوله پشتی یک دانشجو پر است از کتاب‌ها و جزوات درسی گوناگون. در این شرایط باید به فکر خرید لپ تاپی سبک و کم حجم بود. تبلت های جدیدی که قابلیت اتصال صفحه کلید به آن‌ها وجود دارد، می‌توانند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ باشند. البته همواره باید قیمت و قابلیت‌های نرم‌افزاری این محصولات را مد نظر قرار داد.

4- صفحه نمایش بزرگ برای انجام کارهای گوناگون به صورت همزمان:
هیچ چیزی زجرآور تر از کار کردن با چند برنامه مختلف به صورت همزمان در یک صفحه نمایش کوچک نیست. فرض کنید قصد دارید همزمان با اینکه در حال نگارش یک متن در برنامه Word هستید، به یک ترانه گوش کنید و صفحه مخصوص خود در فیسبوک را نیز چک نمایید. انجام این کارها در یک صفحه نمایش کوچک واقعاً آزار دهنده است. برای راحت انجام دادن اینگونه کارها، پیشنهاد میکنیم یک لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 14 اینچ و یا بزرگتر خریداری نمایید.

5-نرم‌افزارهای امنیتی:
در این‌ بخش، دو نوع نرم افزار امنیتی وجود دارند. اولین گروه نرم افزارهایی مانند نورتون، مک‌آفی، کسپرسکی و... هستند که کامپیوتر شما را از گزند ویروس‌ها و بدافزارها حفظ می‌کنند. البته اکثر این نرم افزارها رایگان نیستند اما گزینه‌های رایگان خوب نیز در بین آن‌ها پیدا می‌شود. برای مثال نرم‌افزار Avast و Microsoft Security Essentials از جمله این برنامه‌ها می‌باشند.
گروه دوم نرم‌افزارهایی هستند که لپ تاپ شما را از گم یا دزدیده شدن حفظ می‌کنند. نرم‌افزارهایی مانند GadgetTrak، Hidden و LoJack از این دسته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم تا از هر گروه پیشنهادی، یک نرم‌افزار را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید.

6-گارانتی و خدمات پس از فروش:
اگر بخواهیم کمی رک و رو راست سخن بگوییم، یکی از اهداف ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش گسترده، خالی کردن جیب مشتری است، زیرا در شرایط فعلی بسیاری از تولید کنندگان مطرح لپ تاپ، هیچ گونه نمایندگی معتبری در ایران ندارند و ارائه گارانتی از طرف آن‌ها به معنی دریافت پشتیبانی از شرکت اصلی نیست. اکثر شرکت‌هایی که خود را نماینده رسمی کمپانی‌های بزرگ معرفی می‌کنند، فقط یک وارد کننده عمده هستند و هیچ ارتباطی با شرکت تولید کننده محصول ندارند. در ضمن موارد بی‌شماری وجود دارند که گارانتی لپ تاپ را به طور کامل باطل می‌نمایند‌. برای مثال اگر خدای نکرده لپ تاپ از دست شما به روی زمین بیافتد و آسیب ببیند، هیچ شرکتی حاضر به تعمیر آن به طور رایگان نخواهد بود. پس بهتر است در انتخاب لپ تاپ دقت کافی را به خرج داده تا بعدا مجبور به استفاده از خدمات پس از فروش آن نشوید.

آن‌چه نیاز ندارید
:
1-صفحه نمایش لمسی:
ویندوز 8 مایکروسافت به طور کامل برای استفاده در صفحات نمایش لمسی بهینه سازی شده است، اما یک دانشجو می‌تواند به راحتی از این قابلیت صرف نظر نماید. می‌توان با استفاده از ماوس و کیبورد نیز با ویندوز 8 کار کرد. بنابراین نیازی نیست تا پول خود را صرف این نوع لپ تاپ ها نمایید. به جای این می‌توانید تمرکز خود را بر روی مواردی همچون پردازنده، حافظه رم و حافظه ذخیره سازی بگذارید.


2-پردازنده‌های چهار هسته‌ای:
قدرت، چیز وسوسه کننده‌ای است و استفاده از پردازنده با هسته‌های پردازشی بیشتر، قطعا لذت بخش خواهد بود. اما اگر واقع بین باشیم، یک دانش‌آموز یا دانشجو، نیازی به یک چنین پردازنده‌ای ندارد. هسته های پردازشی بیشتر هنگامی قدرت اصلی خودشان را به رخ می‌کشند که بخواهید در اموری مانند ویرایش صدا و تصویر که نیاز به قدرت پردازشی زیاد دارند، استفاده نمایید. اگر شما از لپ تاپ تنها در اموری مانند نگارش، وب‌گردی و انجام کارهای معمولی استفاده می‌کنید، یک لپ تاپ دو هسته‌ای نیاز شما را به طور کامل برآورده خواهد کرد. همچنین استفاده از این پردازنده ها باعث خواهد شد تا طول عمر باتری شما تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند.

3-درایو حالت جامد (SSD):
سرعت این حافظه ها در مقایسه با حافظه های مکانیکی بسیار بیشتر است. البته نباید فراموش کرد که قیمت آن‌ها نیز به مراتب بیشتر از حافظه ها معمولی است. البته با توجه به این‌که حافظه های SSD، هیچ بخش متحرکی ندارند، در صورت وارد شدن ضربه، اطلاعاتشان از بین نخواهد رفت. البته در شرایط فعلی خرید این نوع حافظه پیشنهاد نمی‌شود زیرا ارزان‌ترین لپ تاپ های مجهز به حافظه SSD، تنها 128 گیگبایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند

4-کارت گرافیک مجزا:
اکثر لپ تاپ های امروزی علاوه بر دارا بودن یک پردازنده گرافیکی متوسط که بر روی پردازنده اصلی قرار گرفته، از یک کارت گرافیک قدرتمند، برای انجام اموری مانند بازی برخوردارند. اگر قصد دارید تا یک لپ تاپ مخصوص بازی خریداری کنید، پیشنهاد میکنیم تا با صرف هزینه به مراتب کمتر، یک کامپیوتر رومیزی مخصوص این کار یا یک کنسول بازی خریداری کنید. استفاده از کارت گرافیک با قدرت بیشتر، نه تنها منجر به افزایش نمرات درسی شما نخواهد شد، بلکه طول عمر باتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. فراموش نکنید که مدرسه و دانشگاه جای بازی کردن نیست.
منبع : تک شو
 
بالا