nimaa70

New Member
ارسال ها
5
لایک ها
9
امتیاز
0
#1


تیمی از دانشمندان در حال تلاش برای تولید سیب زمینی در شرایط جوی مریخ هستند. آنها می خواهند ثابت کنند که می توان در نامساعد ترین شرایط نیز سیب زمینی کاشت و در نهایت این می تواند به نجات زندگی بر روی زمین منجر شود.

مرکز بین المللی کاشت سیب زمینی (CIP) ناسا اجرای این آزمایش را بر عهده گرفته است، این می تواند به یادگیری انسان برای چگونگی رشد محصولات گیاهی در سیاره سرخ کمک کند.
پایگاه آزمایش این تیم در کشور پرو است، آنها امیدوارند آگاهی در مورد انعطاف پذیری رشد سیب زمینی را بالا ببرند و به مقامات برای تامین بودجه بیشتر برای تحقیقات و کشاورزی در مناطق ویران سراسر جهان، فشار بیاورند. جوئل رنک، رئیس ارتباطات CIP، گفت: برای مطالعه و یادگیریشکلات تغییر آب و هوایی چه چیز بهتر از این که محصولات زراعی را بر روی سیاره ای که دو میلیارد سال پیش مرده، رشد دهیم؟ مردم باید درک کنند که اگر می توان سیب زمینی را در شرایط سختی مانند مریخ رشد داد، بنابراین می توان زندگی بر روی زمین را نجات داد. ”
قحطی در حال حاضر ۸۴۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد ولی این رقم به طور مداوم در حال افزایش است. به این دلیل CIP مصمم است سیب زمینی را در مکان های غیر معمول و یا محیط های شبیه سازی شده با شرایط مناطق نا مساعد کشت دهد.
حاصل این پژوهش نه تنها به افزایش دانش در مورد چگونگی رشد سیب زمینی در شرایط مریخ کمک می کند، بلکه این موضوع را نیز برجسته می کند که در زمان تصرف مریخ توسط انسان محصولات کشاورزی قادر به رشد در آن سیاره خواهند بود.
برای دنبال کردن جدید ترین اخبار نجومی به سایت اخبار روز تکنولوژی تکرا مراجعه فرمایید
 
بالا