سرعت سنج ها

ssaba

New Member
ارسال ها
3
لایک ها
0
امتیاز
0
#1
سلام
یه سوال از قسمت سرعت سنجها ی فصل 2دارم.
واکنش 2NO+O[SUB]2[/SUB]_2NO[SUB]2[/SUB] در تعادل است . درلحظه ای که غلظت NO[SUB]2[/SUB]را کاهش میدیم چه تغییری در سرعت سنجهای رفت وبرگشت ایجاد می شود؟
دبیرهای مدرسمون میگن سرعت رفت سریع وسرعت برگشت اهسته میشود,ولی من میگم سرعت رفت فقط وابسته به غلظت واکنش دهنده ها است و سرعت رفت نباید تغییری کند .
لطفامنو قانع کنید که سرعت رفت هم باید تغییر کنه واگه این طوریه پس وابستگی سرعت به غلظت واکنش دهنده ها «قانون فصل 1»چی میشه؟
 
ارسال ها
98
لایک ها
6
امتیاز
0
#2
وقتی غلظت NO2 را کاهش دهیم در لحظه اپسیلون! سرعت واکنش باز گشت کم میشه و سرعت رفت همونیه که بود..این موجب میشه بیش تر از اون که NO2 در واکنش برگشت مصرف شه از طریق واکنش رفت تولی شه..یعنی لفزایش غلظت NO2 و اگر این طور باشه و برگشت اهسته تر از رفت باشه NO بیش از تولید شدن مصرف میشه..این دوتا یعنی به هی از غلظت NO2 کم و به غلظت NO2 افزوده میشه..تا جایی که سرعت ها یکسان شه و به تعادل برسیم..دبیرتون منظورش دقیقا اپسیلون ثانیه بعد از کاهش هست ؟ اگه این طوره حرف شما درسته به نظرم.
 

minasa1355

New Member
ارسال ها
5
لایک ها
0
امتیاز
0
#3
اتفاقا هر دو سرعت کم میشه!!!!ولی بخاطر لوشاتلیه سرعت رفت بیشتر از برگشت خواهد بود!دقت کنید بیشتر است نه بیشتر کم میشود/این لحظه تغییره !لحظات بعدی رفت کم و برگشت زیاد میشه تا دوباره مساوی بشن!
 
بالا