فصل گیاهی سال اول دبیرستان

ارسال ها
91
لایک ها
74
امتیاز
18
#1
سلام بر همه ی دوستان عزیز ، چند تا سوال داشتم می خواستم بپرسم
1-صفحه ی 19 کتاب بیشتر بدانید که وجود داره ، نوشته که « باکتری های بی هوازی در غیاب اکسیژن مواد آلی رو به الکل و اسید تبدیل می کنند . » و بعدش هم می گه که « باکتری های بی هوازی در آب ها زندگی می کردند و می کنند . »
حالا مگه آب h2o نیست و اکسیژن نداره . پس چرا می گه بدون حضور اکسیژن .

2- چرا اگه غلظت کربن دی اکسید اگر از یک حد معینی بیشتر بشه باز هم شدت فتوسنتز در صورتی که آب و شدت نور رو هم افزایش بدیم ، تغییر نمی کنه .
3- به غیر از وجود کلروپلاست فراوان در برگ چه ویژگی هایی رو در برگ سراغ دارید که باعث شده برگ اندام اصلی فتوسنتز محسوب بشه ؟
4- گیاهانی که برگ قرمز دارند به نظر من نباید فتوسنتز کنند چون کلروفیل ندارند ولی فکر می کنم انرژی خودشون رو از انرژی تولید شده توسط قسمت های سبز رنگ گیاه می گیرند یعنی اون قسمت هایی که فتوسنتز می کنند . درسته این تصورم ؟ !!
5- سبز رنگ بودن پوسته بعضی از غده های سیب زمینی دلیلش اینه که سیب زمینی چون غده ای پس قاعدتاً نباید سبز رنگ باشه اما بعد از تولید این سیب زمینی ها در معرض نور خورشید قرار می گیرند و فتوسنتز انجام می دهدند کلروفیل می توانند بسازند و در نتیجه سبز می شوند . آیا این تصورم هم درسته ؟ !!
با تشکر
 

ArmyA

New Member
ارسال ها
184
لایک ها
148
امتیاز
0
#2
پاسخ : فصل گیاهی سال اول دبیرستان

1- اكسيژن منظورش o2 هست.... اتم اكسيژن آب رو كه نميتونه استفاده كنه!
تنها سيستم بيوشيميايي كه ميتونه از h2o - اكسيژن -o2 - توليد كنه...كمپلكس آزادكننده ي اكسيژن در گياهانه!‌ (تايز)

2- خب به هر حال سازگان نوري محدودي داره!!

3- سطحش!!‌ روزنه!! ...
 
ارسال ها
91
لایک ها
74
امتیاز
18
#3
پاسخ : فصل گیاهی سال اول دبیرستان

حالا چرا باید روزنه ها در سطح پایینی برگ بیشتر از سطح بالایی باشن البته معمولاً این طور است ؟؟
 

fateme

New Member
ارسال ها
157
لایک ها
175
امتیاز
0
#4
پاسخ : فصل گیاهی سال اول دبیرستان

چون هم خدا رو می خواییم (تبادل گاز های تنفسی) و هم خرما رو (به خاطر گرمای خورشید آب از دست ندیم)
 

yosemite

New Member
ارسال ها
184
لایک ها
31
امتیاز
0
#5
پاسخ : فصل گیاهی سال اول دبیرستان

4-بعضی از گیاهان دارای برگ قرمز می باشند ای گیاهان هم مانند سایر گیاهان قادر به انجام فتوسنتز می باشند و انرژی خود را از این راه نامین می کنند .قرمز بودن برگ
گیاهان دلیل بر آن نیست که گیاه ملروفیل نداشته باشد.چنین گیاهانی کلروفیل دارند ولی مقدار کلروفیل آن ها کم است لذا شدت فتوشنتز در آن ها نسبت به سایر گیاهان کم تر بوده و رشد کند تری دارند.مانند جلبک های قرمز در دریاها
کلروپلاست ها اغلب سبز رنگ اند اما در برخی شرایط فیزیولوژیکی یا برحسب نوع یاخته و مزیان نسبی ربگیزه های غیر کلروفیلی ممکن است به رنگ های دیگری دیده شوند.
 
ارسال ها
1
لایک ها
0
امتیاز
0
#6
پاسخ : فصل گیاهی سال اول دبیرستان

سوال 4.گیاهان برگ قرمز فتوسنتز می کنند اما زنگدانه های موجود در برگ هایشان بیشتر تز مقدار سبزینه هست.
 
ارسال ها
20
لایک ها
7
امتیاز
0
#7
پاسخ : فصل گیاهی سال اول دبیرستان

ج1:منظور ازاین جمله مولکول اکسیژن به صورت گازی است ج2: راستش مطمئن نیستم. شاید در اون شرایط , فتوسنتز دیگه در بیشترین شدت قرار داشته باشه,و بیشتراز اون دیگر گیاه توانایی آن را نداشته باشه. ج3: قطر کم آن,سطح وسیعی را که ایجاد میکند.بهترین موقعیت برای جذب نور و گرما,وجود روزنه ها و ............................. ج4: باید بگم که تصور شما اشتباه است. در برگ این نوع گیاهان کلروفیل وجود دارد, اما مقدار آن کم است بنابراین در این نوع گیاهان علاوه بر کلروفیل رنگ دانه نیز وجود دارد و کار آن ها هم مثل کلروفیل است, و چون مقدارآن ها از کلروفیل بیشتره پس رنگ برگ ها رنگ هایی غیر از سبز است. ج5: در این مورد تصور شما درست است. امیدوارم همیشه موفق باشید و با زیست حال کنید.:221:
 
بالا