پرداخت غرامت 548 میلیون دلاری سامسونگ به اپل !

ارسال ها
127
لایک ها
3
امتیاز
0
#1
پس از گذشت 5 سال درگیری های قضایی شرکت سامسونگ سرانجام این شرکت به علت نقض پتنت های اپل محکوم به پرداخت غرامت به شرکت اپل شد . این مبلغ که برابر با 548 میلیون دلار است بعد از اینکه دو شرکت زمان زیادی را در دادگاه ها در چند سال اخیر گذراندند می تواند کمک شایانی به برنامه هایی که شرکت اپل در آینده برای خود دارد داشته , کند .
شرکت سامسونگ موظف است این مبلغ را تا قبل از تاریخ 14 دسامبر به شرکت اپل به عنوان غرامت بپردازد . البته قابل ذکر است که کمپانی سامسونگ در تلاش است بندهایی در این غرامت قرار دهد که به سود خودش باشد و امکان پس گیری این مبلغ را برای خود فراهم کند . هرچند که شرکت اپل این بندها را رد کرده است .
گفتنی است که دربهار سال 2011 که پرونده های حقوقی زیادی در آن زمان در خصوص تلفن های همراه در جریان بود , از کمپانی سامسونگ شکایت کرد . در سال 2012 دادگاه شرکت سامسونگ را به دلیل نقض قوانین حق ثبت اختراع کمپانی اپل محکوم کرد . و اتهام اصلی آن تشابه ویژگی های از قبیل کنترل چند انگشتی و tap-tap-zoom بود . در مرحله ی اول شرکت اپل خواهان دریافت غرامت 2,5 میلیاردی داشت ولی دادگاه با غرامت کمتری بیش از 1 میلیارد دلار موافقت کرد .
در مراحل بعدی با درخواست دو طرف برای رسیدگی مجدد به پرونده , باعث شد که رسیدگی به این پرونده سالها طول بکشد و شرکت سامسونگ موفق که میزان غرامت را به 930 میلیون دلار و در آخر به 548 میلیون دلار کاهش دهد . که در نهایت دادگاه نیز با این مبلغ موافقت کرده و دو شرکت نیز با هم توافق کردند .
با این حال می توان حدس زد که با وجود این که شرکت سامسونگ پرداخت غرامت را پذیرفته است , این پرونده همچنان در جریان باشد و حضور 5 ساله ی این دو کمپانی در دادگاه های بین المللی در این زمان پایان نیابد .


منبع : طراحی سایت
 

elii23

New Member
ارسال ها
14
لایک ها
0
امتیاز
1
#2
سوئیچ شبکه چیست ؟ مقصود از سوییچ شبکه ، سخت افزاری بسیار کوچک است که قادر به متمرکز سازی ارتباطات صورت گرفته مابین چندین دستگاه و وسیله ی ارتباطی در یک شبکه ی LAN (Local Area Network) می باشد. در گذشته، پیش از رایج شدن روترهای پهن باند، استفاده از دستگاه های اِترنتی ِ سوئیچی مجزا و مستقل در شبکه های خانگی، بسیار معمول بوده است. اما امروزه، سوئیچ های اترنتی مستقیماً و به عنوان بخشی از هستهی حافظه درون روترهای پهن باند تعبیه شده اند. با این حال، هنوز هم سوئیچ های شبکه ای سطح بالا در بسیاری از جاها مورد استفادۀ شرکت ها و مراکز داده می باشند.در ادامه با هزارسو همراه باشید.

سوییچ شبکه چگونه کار می کند سوئیچ یکی از دستگاه های مهم در شبکه است. همانگونه که می دانید استفاده از هاب باعث ایجاد سربار زیاد در شبکه می شود و این مشکل را می توان با استفاده از سوئیچ حل کرد. به منظور آشنایی با سوئیچ و پاسخ به این سوال که سوئیچ شبکه چگونه کار می کند ، ابتدا انواع سوئیچ و لایه ای که سوئیچ در آن کار می کند را بررسی می کنیم. انواع سوئیچ شبکه سوئیچ شبکه مجازی : به سوئیچ های نرم افزاری گفته می شود که در محیط VM میزبان مستقر می شوند. سوئیچ شبکه مسیر یابی (Routing Switch): این نوع سوئیچ ها شبکه LAN ها را به یکدیگر ارتباط می دهند و علاوه بر سوییچینگ لایه ۲ مبتنی بر MAC می توانند توابع مسیریابی (Routing Function) را در لایه ۳ مدل OSI یعنی همان لایه شبکه مبتنی بر پروتکل اینترنت (Internet Protocol) انجام دهند. سوئیچ شبکه مدیریتی (Managed Switch): سوئیچ های شبکه که به کاربر اجازه تنظیم هر پورت و پیکره بندی و کنترل ترافیک در سوئیچ را می دهد. سوئیچ شبکه هوشمند (Smart Switch): به سوئیچ هایی اطلاق میشود که نسبتا مدیریتی هستند و می توان آنها را جهت کنترل انتقال داده پیکره بندی کرد. اما در مقایسه با سوئیچ های مدیریتی از محدودیت های بیشتر دارند. سوئیچ شبکه غیر مدیریتی (Unmanaged Switch): این نوع سوئیچ شبکه به دستگاه های اترنت اجازه میدهد تا داده ها را از طریق Auto-negotiation عبور دهند و قابل پیکره بندی نیست به عبارت دیگر پیکره بندی آن ثابت است . سوئیچ شبکه POE: کلمه POE مخفف عبارت Power Over Ethernet می باشد بدین معنا می باشد که سوییچهای دارای ویژگی POE قادرند از طریق پورتهای خود جریان الکتریسیته را جهت روشن کردن دیوایسهای مورد نظر عبور دهند. سوییچهای POE می توانند مدیریتی یا غیر مدیریتی باشند.سوئیچ شبکه صنعتی (Industrial Switch): سوییچهایی که در شرایط دمایی و محیطی خاص و خارج از ساختمان قابلیت بکارگیری دارند . سوئیچ صنعتی می تواند POE، مدیریتی و یا غیر مدیریتی باشد .
محصولات سامانه ارتباط وستا
رک ایستاده
مدیا کانورتور

پچپنل فیبر نوری
پچکورد فیبر نوری
کیستون
رک دیواری
 
آخرین ویرایش
بالا