چه طور زمان، انرژی و پول خود را در شبکه های اجتماعی هدر ندهیم؟

zohre.rabie

New Member
ارسال ها
3
لایک ها
2
امتیاز
0
#1
امروزه حضور در شبکه های اجتماعی از یک تبلیغ و کار لوکس، به یک لزوم اجتناب ناپذیر بدل شده، چرا که اگر شما مشتریان و مخاطبان تان را جذب نکنید به راحتی، سراغ صفحه رقبایتان می روند ....
شبکه های اجتماعی بر اساس نوع کاربرانشان، کاربردهای متفاوتی دارند و طبق قانون معروف هشتاد بیست، بیست درصد از فعالیت شما اگر در شبکه اجتماعی مناسب صورت پذیرد، تاثیر هشتاد درصدی دارد و هشتاد درصد باقیمانده از فعالیت تان به نوعی اتلاف وقت و انرژی محسوب می شود.
شبکه های اجتماعی فرصتی طلایی را فراهم آورده اند که شرکت ها، بتوانند آزادانه و بدون هیچ محدودیت، با رقبا و مشتریان شان، در ارتباط بوده و به بحث و تبادل نظر بپردازند. امروزه حضور در شبکه های اجتماعی از یک تبلیغ و کار لوکس، به یک لزوم اجتناب ناپذیر بدل شده، چرا که اگر شما مشتریان و مخاطبان تان را جذب نکنید به راحتی، سراغ صفحه رقبایتان می روند. با من همراه شوید تا تجربیاتم راجع به شیوه ی صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی را در اختیارتان قرار دهم، تا شاید به کارتان بیاید و به کسب و کارتان رونق بخشد. هرگاه نام شبکه های اجتماعی مطرح می شود، فیسبوک به عنوان بازیگر اصلی در این زمینه شناخته می شود. اما لازم است بدانید شبکه های اجتماعی بر اساس نوع کاربرانشان، کاربردهای متفاوتی دارند و طبق قانون معروف هشتاد بیست، بیست درصد از فعالیت شما اگر در شبکه اجتماعی مناسب صورت پذیرد، تاثیر هشتاد درصدی دارد و هشتاد درصد باقیمانده از فعالیت تان به نوعی اتلاف وقت و انرژی محسوب می شود. حتی حضور شما در شبکه اجتماعی متناسب با نوع فعالیت تان موجب می شود که راه حل های مناسبی برای کسب و کارتان بیابید. امیدوارم فراموش نکرده باشید که حضور در شبکه های اجتماعی صرفا جنبه گفتاری و برندسازی ندارد، بلکه وجهه مهمتر آن، شنیدن و یادگیری است. مثلا یادگیری شیوه های متفاوت بازاریابی و ترفند های فروش مختص هر شبکه ی اجتماعی.

پس بگذارید اول به شما کارکردهای مخصوص هر شبکه اجتماعی را توضیح دهم :

فیسبوک : یک شبکه ی اجتماعی قدرتمند با بیش از 1 میلیارد کاربر عضو است که بیشتر مشترکین، از آن، برای ارتباط با دوستان قدیمی و ارتباطات شخصی استفاده می کنند و بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی دارد. به همین دلیل است که اکثر کسب و کارهای فعال در حوزه B2C فیس بوک را فضای مناسبی می یابند. در همین راستا، معرفی شرکت و تبلیغ محصولات، باید به صورت غیررسمی، دوستانه و در پاره ای از موارد همراه با اندک طنزی باشد.

توییتر : یک شبکه ی اجتماعی محبوب با بیش از 560 میلیون کاربر فعال است و شبکه اجتماعی اول در ایالات متحده محسوب می گردد. چرا که به کاربران این امکان را می دهد تا پیام های کوتاه (140 کاراکتری) را ارسال کنند. اما نقطه قوت این شبکه اجتماعی در اطلاع رسانی لحظه ای آن است. بنابراین مدیران شرکت ها، می توانند از شیوه ی بازاریابی ویروسی توییتر برای تبلیغات فوری محصولشان استفاده کنند.

اینستاگرام : شبکه ی اجتماعی است که به کاربران امکان ارسال عکس های جذاب را می دهد و در بین نوجوانان بسیار محبوب است. اینستاگرام 150 میلیون کاربر فعال دارد و بستر مناسبی را برای برند سازی و تبلیغات در زمینه های جذابی همچون مد و لباس و فروش مواد غذایی در اختیار شرکت ها می گذارد.

گوگل پلاس : هیچکس نیست که به اهمیت بالا بودن در موتور جستجوی گوگل برای رونق کسب و کار واقف نباشد. شبکه ی اجتماعی قدرتمند گوگل که در زمینه ی سئو حرف های زیادی برای گفتن دارد و در بین تجارت هایی که در رقابت تنگاتنگ کسب رتبه بهتر در گوگل به شکلی نفس گیر فعالیت می کنند، محبوبیت زیادی دارد. اگرچه گوگل پلاس هم اکنون فقط 400 میلیون کاربر فعال دارد، اما کارشناسان آینده ی روشنی را برای آن پیش بینی می کنند.

لینکداین: وقتی بحث از فعالیت در عرصه B2B است، لینکداین همیشه جزو قوی ترین شبکه های اجتماعی فعال در این زمینه محسوب می شود. جالب است بدانید بیش از 79 درصد از کاربران لینکداین، بالای 35 سال سن دارند. این به این معنی است که مخاطبان تان، به کیفیت و محتوای مطالب شما اهمیت زیادی می دهند. این شبکه بهترین بستر برای استخدام نیروهای متخصص و حرفه در دنیاست.

پینترست : یک شبکه ی اجتماعی مبتنی بر جلوه های بصری که عمده ی کاربران آن را خانم ها و هنرمندان تشکیل می دهند. اگر تجارت شما حول کالاهای لوکس و آنتیک می گردد و انتشار عکس های زیبا و با کیفیت، به جذب مشتریان بیشتری کمک خواهد کرد، پس باید هر چه زودتر به این شیکه ی اجتماعی بپیوندید.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Sharifi_M

New Member
ارسال ها
561
لایک ها
348
امتیاز
0
#3
پاسخ : چه طور زمان، انرژی و پول خود را در شبکه های اجتماعی هدر ندهیم؟

قانون 80-20 قشنگ بود
ممنون
 
بالا