چگونه می توانیم یک رادیو ساده درست کنیم؟

kamgh

Active Member
ارسال ها
298
لایک ها
196
امتیاز
43
#1
دوستان چگونه می تونیم یک رادیو ساده درست کنیم؟خودشم با وسایل ساده مثل یه باطری قلمی و کمی سیم لاکی و زغال و ....
اگه میدونید ادامش رو شما بگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!:165:
 

rebel

New Member
ارسال ها
27
لایک ها
28
امتیاز
0
#2
پاسخ : چگونه می توانیم یک رادیو ساده درست کنیم؟

من میدونم آنتنش یه مدار RLC با خازن متغیره که با تغییر Cفرکانس تشدیدش را تغییر میدند.مقادیر R , l , c بستگی به طول موجی داره که می خوای باهاش کار کنی.
 

kamgh

Active Member
ارسال ها
298
لایک ها
196
امتیاز
43
#3
پاسخ : چگونه می توانیم یک رادیو ساده درست کنیم؟

من میدونم آنتنش یه مدار rlc با خازن متغیره که با تغییر cفرکانس تشدیدش را تغییر میدند.مقادیر r , l , c بستگی به طول موجی داره که می خوای باهاش کار کنی.


درست ولی گفتیم ساده این ساده نیس که !در ضمن نیازی نیس که ما از مقاومت متغییر استفاده کنیم!

لوازم مورد نیاز : 1-سیم لاکی به مقدار لازم:198: 2-یک عدد باطری قلمی 3-زغال رادیو 4-گوشی کریستال 5- یک عدد دیود


حالا شما بگین چطوری با این ها یه رادیو ساده درست می کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
 

rebel

New Member
ارسال ها
27
لایک ها
28
امتیاز
0
#4
پاسخ : چگونه می توانیم یک رادیو ساده درست کنیم؟

زغال رادیو چیه؟
 

kamgh

Active Member
ارسال ها
298
لایک ها
196
امتیاز
43
#5
پاسخ : چگونه می توانیم یک رادیو ساده درست کنیم؟


توی رادیو های قدیمی یه قطعه ی زغالی وجود داشته که عین اتتوانه ی تو پره.که دور اون سیم پیچ بوده .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

navid_hacker

New Member
ارسال ها
256
لایک ها
46
امتیاز
0
#6
پاسخ : چگونه می توانیم یک رادیو ساده درست کنیم؟

ساختن یک رادیوی کریستالی ساده

یک رادیو کریستالی مختصر یک رادیوی کامل است. این رادیو چند بخش کوچک دارد که نیاز به باطری یا منبع انرژی دیگری ندارد و در مدت زمان کوتاهی می توان آن را با اشیایی که اطرافتان پیدا می کنید بسازید.
علت این بود که رادیوی کریستالی نیازی به باطری ندارد به خاطر قابلیت های شگفت گوش انسان است. گوش حساسیت فوق العاده ای به صداهای کوچک دارد. رادیوی کریستالی صرفاً از انرژی امواج فرستند رادیویی استفاده می کند. این فرستنده های رادیوی برخی مقادیر انرژی عمده (ده هزار وات) را از خود صادر می کنند. در هر صورت برای این که این مقادیر انرژی دور از گیرنده هستند و ما در نهایت چند صدمتر سیم برای یک آنتن داریم مقدار انرژی که با رادیو کریستالی دریافت می کنیم بیلیون ها وات تخمین زده شده است. گوش انسان اصواتی را دریافت می کند که پائین تر از یک میلیون موج باشد. ما در این فصل با استفاده از قطعاتی که در فروشگاههای قطعات رادیویی و یا سفارش پستی می خواهیم ساختن یک رادیو را شروع کنیم. تلاش ما بر این است که تا آنجا که مقدور است از اشیاء دم دستی خانگی استفاده کنیم اما تأکید ما بر مونتاژ این قطعات است به صورتی که به شکل یک رادیوی که کار کند در بیاید.
سپس ما در مورد رادیوهایی که به صورت نسخه های ساده تری هستند بیشتریاد خواهیم گرفت که ممکن است به خوبی رادیوی اولیه کار نکند اما می تواند مفاهیم مهم رادیو را آسان تر نشان بدهد چرا که اجزاء کمتری دارد.
بعد از این رادیویمان را ارتقاء خواهیم داد که صدای بلندتری داشته باشد ایستگاههای بیشتری را دریافت کند که زیباتر هم به نظر آید.
نهایتاً ما هرجزء رادیو را با سر هم بندی کردن، استفاده از اشیاء اطراف خانه تأمین می کنیم این رادیوی اخیر مقدار طولانی تری از رادیو اولی وقت می گیرد اما این کار را می توانیم با جایگزین کردن قطعات خریداری شده دیگری سروقت عوض کنیم که در این صورت ما غالباً یک رادیویی را که ایستگاههای مختلف را دریافت می کند داریم.
رادیو اولیه ما
برای رادیوی اولیه ما نیاز به این اجزا داریم:
• یک بطری محکم پلاستیکی
من از بطری پلاستیکی که هیدروژن پروکسید داخل آن بوده یا بطری که برای پاک کردن لنزها استفاده می شود استفاده می کنم. این بطری ها حدود سه اینچ قطر دارند و 5 اینچ طول دارند. بطرهای شامپو نیز همین کار را می کنند. منتها باید از آنهایی که جداره ضخیم تری دارند استفاده کنیم تا آنهایی که نازک ترند به علت اینکه وقتی سیم ها را اطراف آن می پیچیم راحت ترند.

• حدود 50 فوت سیم که روکش لعاب دار مغناطیسی دارد.
معمولی ترین قطر به کار ما می خورد، اما سیم ضخیم تر کار کردن با آن آسان تر است . چیزی مثل 18 تا 22 . این سیم را می توان از نمایندگی های قطعات رادیو تهیه کرد. ( شماره قطعه 278-1345) یا از فرستنده قدیمی یا موتور الکتریکی که استفاده نمی شود نیز تهیه کرد. شما می توانید همچنین از سیم هایی که روکش پلاستیکی دارند استفاده کنید مثل رادیو قطعه شماره 1270-278 ) که از بخی جهات استفاده از آن از سیم روکش لعاب دارد آسان تر است).

• یک دیود آلمانی
بیشتر مغازه هایی که قطعات الکترونیکی می فروشند این قطعه را دارند. آنها این قطعه را به نام 1N34A می شناسند (قطر 1123-276 قطعه رادیو SHACK) این نوع برای رادیوی ما بهتر از بیشتر انواع دیودهای سیلیسی است که می توان استفاده نمود ولی صدایی که دیودهای آلمانی ایجاد می کنند این نوع نمی توانند . ما غالباً این را در کاتالوگمان نگه می داریم.

• یک دستی تلفن
شما به این رادیو فقط مثل اینکه به تلفن گوش می دهید گوش می کنید. اگر شما یک دستگاه تلفن قدیمی دارید یا می توانید این قطعه را در انبار خانه پیدا کنید برای کار شما کافیست. (قطعه رادیو SHACK شماره 316-279 ) و یا این دستی را از تلقن منزلتان قرض بگیرید برای رادیویی استفاده کنید که به آن آسیبی نرساند.)

• یک دستگاه گیره فلزی با سیم رابط
رادیو SHACK قطعه 1156-278) می توانید این قطعه را از هر جایی که وسایل الکترونیکی می فروشند تهیه کنید.

• حدود 50 تا 100 فوت سیم عایق دار برای یک آنتن
از آنجایی که شما می توانید از یک آنتن تلویزیوین با رادیوی FM*استفاده کنید که در این صورت یک اتصال رادیویی به یکی از خطوط پیدا می کنیم انتخابی واقعی است. اما جالب خواهد بود سیم آن را در بالای یک درخت یا یک خانه قرار دهید که رادیو را مقداری بیشتر پرتابل خواهد کرد.
از یک شی تیز مثل سیخ یا یخ شکن برای ایجاد چهار سوراخ (حفره) در دو طرف بطری استفاده کنید. دو تا از سوراخ ها (حفره ها) نزدیک نیم اینچی بالای بطری باشد و در انتهای بطری نیز همین حفره ها را ایجاد کنید این حفره ها سیم را در خود نگه خواهد داشت.




سیم را از طریق دو حفره ای که در قسمت بالایی ایجاد کرده اید عبور دهید و 8 اینچ از سیم را از این دو حفره (به شکل تصویر) عبور دهید. اگر حفره ها بزرگ هستند و سیم داخل آنها ناپدید می شود بهتر است که دو بار سیم را از حفره ها عبور دهید. یک حلقه در انتهای سیم ایجاد کنید که سیم را کیپ نگه ندارد.



سیم را از طریق دو حفره ای که در قسمت بالایی ایجاد کرده اید عبور دهید و 8 اینچ از سیم را از این دو حفره (به شکل تصویر) عبور دهید. اگر حفره ها بزرگ هستند و سیم داخل آنها ناپدید می شود بهتر است که دو بار سیم را از حفره ها عبور دهید. یک حلقه در انتهای سیم ایجاد کنید که سیم را کیپ نگه ندارد.


کامل کردن سیم پیچی بطری
به پنج دور دیگر ادامه دهید و یک حلقه کوچک دیگر ایجاد نمائید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا سطح بطری از سیم پوشیده شود و به دسته دوم سوراخ ها در انتهای بطری می رسید.




سیم را تا آنجا ببرید که فقط 18 اینچ باقی بماند و این کار را نیز با دو سوراخ انتهای بطری تکرار کنید بطری نهایتاً باید شبیه به این شکل شوند:






اکنون ما این عایق را در انتهای سیم بر می داریم و حلقه های کوچکی که در هر پنج دور ایجاد کردیم این حلقه ها (توپی) نامیده می شوند) اگر از سیم لعاب دار استفاده کرده اید می توانید از کاغذ سمباده برای جدا کردن عایق استفاده کنید. همچنین می توانید از پاک کننده قوی استفاده نمایید که برای البسه کوچک استفاده می شود که معمولاً بد بو و کثیف می شود این عایق را دو قسمت عمده و اصلی سیم پیچ را برندارید فقط از انتهای سیم ها و حلقه های کوچکی که ایجاد کردید این کار را انجام دهید اگر از سیم روکش پلاستیک استفاده می کنید کار شما با یک چاقوی تیز آسان می شود.



اضافه کردن دیود ژرمانیومی
سپس ما دیود ژرمانیومی را به هم وصل می کنیم در انتهای بطری. بهترین راه این است که آنها را لحیم کنید اگر چه می توانید دو به دو سیم ها را به هم بپیچید و بالا نگه دارید یا می توانید از گیره فلزی رابط استفاده کنید و رادیو SHACK قطعه شماره 1156-278) و این در صورتی است که واقعاً عجله دارید.
یکی از طرفین سیم دستی تلفن را ببرید برای یکی ازواحدهای اتصال دهنده تلفن. چهار رشته سیم داخل این کابل وجود دارد. اگر خوش شانس باشید این رشته ها با رنگ کد بندی شده اند که ما از سیم زرد و مشکی استفاده می کنیم. اگر خوش شانس نیز نباشید همه رشته های سیم یک رنگ باشد یا یکی قرمز و بقیه سفید باشد برای پیدا کردن رشته سیم درست ابتدا عایق را نیم اینچ بقیه سیم جدا کنید و سپس یک باطری تهیه کنید مثل باطری های D* ، e یا AA سلولی و سیم ها را در پایانه بطری لمس کنید که یک سیم در قطب مثبت و یک سیم در قطب منفی َ،*تا زمانی که شما یک تقه در گوشی بشنوید. این دو رشته سیم که لمس کرده اید که به گوشی راه دارند و آن رشته هایی که ما نیاز داریم این رشته هایی که در دستی قرار دارند معمولاً با ورقه نازکی از مس و لایه پلاستیکی پیچیده شده اند. این ورقه نازک به آسانی شکسته می شود. بعضی اوقات اصلاً دیده نمی شود در حالی که رشته نخی این اجزاء را به هم نگه می دارد و به نظر می رسد که این رشته ها به هم پیوسته هستند و هنوز به هم وصل هستند.
پیشنهاد کرده بودم که با دقت سیم های دستی تلفن را با سیم های محکم تر لحیم کنید سپس بعد از اتصال به طور محکم ورقه مسی را نکشید.
یک طرف دسته سیم های تلفن را به بخش انتهایی آزاد دیود المانی وصل کنید. اگر می توانید لحیم کنید. آن سیم دیگر را به سیم بالای بطری وصل کنید لحیم کاری این قسمت ایده خوبی است اما ضرورتی ندارد.
حالا یک طرف گیره رابط را هدایت کنید به سیمی که از بالای بطری می آید این بخش زمینه سیم ماست و باید وصل شود به یک لوله آب سرد با یک ... فلزی یا سیمی که اتصال خوبی با زمین دارد .




در این مرحله اگر مراحل قبلی به خوبی انجام شده باشد شما باید قادر به شنیدن ایستگاههای رادیویی .... تلفن باشید. برای انتخاب ایستگاههای مختلف،*گیره فلزی رابط را به حلقه های سیمی کوچک بالای عایق جابجا کنید.
در برخی جاها دو یا چند ایستگاه را همزمان می توانید بشنوید هر چه آنتن بلندتری باشد سیگنال و علائم بلندتری را دریافت می کنید. همچنین اگر آنتن مرغوب تری داشته باشید بهتر است.
اکنون رادیوی شما کار می کند. می توانید ظاهر این رادیو را بهتر کنید و با جادادن آن داخل یک جعبه چوبی یا یک صفحه چوبی این کار را انجام دهید. پیچ های دستگاه را می توان داخل حفره های ایجاد شده قرار داد بجای اینکه آنها لحیم کاری کنید.
 

mohamad_javad

Active Member
ارسال ها
286
لایک ها
247
امتیاز
43
#7
پاسخ : چگونه می توانیم یک رادیو ساده درست کنیم؟

ساختن یک رادیوی کریستالی ساده

یک رادیو کریستالی مختصر یک رادیوی کامل است. این رادیو چند بخش کوچک دارد که نیاز به باطری یا منبع انرژی دیگری ندارد و در مدت زمان کوتاهی می توان آن را با اشیایی که اطرافتان پیدا می کنید بسازید.
علت این بود که رادیوی کریستالی نیازی به باطری ندارد به خاطر قابلیت های شگفت گوش انسان است. گوش حساسیت فوق العاده ای به صداهای کوچک دارد. رادیوی کریستالی صرفاً از انرژی امواج فرستند رادیویی استفاده می کند. این فرستنده های رادیوی برخی مقادیر انرژی عمده (ده هزار وات) را از خود صادر می کنند. در هر صورت برای این که این مقادیر انرژی دور از گیرنده هستند و ما در نهایت چند صدمتر سیم برای یک آنتن داریم مقدار انرژی که با رادیو کریستالی دریافت می کنیم بیلیون ها وات تخمین زده شده است. گوش انسان اصواتی را دریافت می کند که پائین تر از یک میلیون موج باشد. ما در این فصل با استفاده از قطعاتی که در فروشگاههای قطعات رادیویی و یا سفارش پستی می خواهیم ساختن یک رادیو را شروع کنیم. تلاش ما بر این است که تا آنجا که مقدور است از اشیاء دم دستی خانگی استفاده کنیم اما تأکید ما بر مونتاژ این قطعات است به صورتی که به شکل یک رادیوی که کار کند در بیاید.
سپس ما در مورد رادیوهایی که به صورت نسخه های ساده تری هستند بیشتریاد خواهیم گرفت که ممکن است به خوبی رادیوی اولیه کار نکند اما می تواند مفاهیم مهم رادیو را آسان تر نشان بدهد چرا که اجزاء کمتری دارد.
بعد از این رادیویمان را ارتقاء خواهیم داد که صدای بلندتری داشته باشد ایستگاههای بیشتری را دریافت کند که زیباتر هم به نظر آید.
نهایتاً ما هرجزء رادیو را با سر هم بندی کردن، استفاده از اشیاء اطراف خانه تأمین می کنیم این رادیوی اخیر مقدار طولانی تری از رادیو اولی وقت می گیرد اما این کار را می توانیم با جایگزین کردن قطعات خریداری شده دیگری سروقت عوض کنیم که در این صورت ما غالباً یک رادیویی را که ایستگاههای مختلف را دریافت می کند داریم.
رادیو اولیه ما
برای رادیوی اولیه ما نیاز به این اجزا داریم:
• یک بطری محکم پلاستیکی
من از بطری پلاستیکی که هیدروژن پروکسید داخل آن بوده یا بطری که برای پاک کردن لنزها استفاده می شود استفاده می کنم. این بطری ها حدود سه اینچ قطر دارند و 5 اینچ طول دارند. بطرهای شامپو نیز همین کار را می کنند. منتها باید از آنهایی که جداره ضخیم تری دارند استفاده کنیم تا آنهایی که نازک ترند به علت اینکه وقتی سیم ها را اطراف آن می پیچیم راحت ترند.

• حدود 50 فوت سیم که روکش لعاب دار مغناطیسی دارد.
معمولی ترین قطر به کار ما می خورد، اما سیم ضخیم تر کار کردن با آن آسان تر است . چیزی مثل 18 تا 22 . این سیم را می توان از نمایندگی های قطعات رادیو تهیه کرد. ( شماره قطعه 278-1345) یا از فرستنده قدیمی یا موتور الکتریکی که استفاده نمی شود نیز تهیه کرد. شما می توانید همچنین از سیم هایی که روکش پلاستیکی دارند استفاده کنید مثل رادیو قطعه شماره 1270-278 ) که از بخی جهات استفاده از آن از سیم روکش لعاب دارد آسان تر است).

• یک دیود آلمانی
بیشتر مغازه هایی که قطعات الکترونیکی می فروشند این قطعه را دارند. آنها این قطعه را به نام 1N34A می شناسند (قطر 1123-276 قطعه رادیو SHACK) این نوع برای رادیوی ما بهتر از بیشتر انواع دیودهای سیلیسی است که می توان استفاده نمود ولی صدایی که دیودهای آلمانی ایجاد می کنند این نوع نمی توانند . ما غالباً این را در کاتالوگمان نگه می داریم.

• یک دستی تلفن
شما به این رادیو فقط مثل اینکه به تلفن گوش می دهید گوش می کنید. اگر شما یک دستگاه تلفن قدیمی دارید یا می توانید این قطعه را در انبار خانه پیدا کنید برای کار شما کافیست. (قطعه رادیو SHACK شماره 316-279 ) و یا این دستی را از تلقن منزلتان قرض بگیرید برای رادیویی استفاده کنید که به آن آسیبی نرساند.)

• یک دستگاه گیره فلزی با سیم رابط
رادیو SHACK قطعه 1156-278) می توانید این قطعه را از هر جایی که وسایل الکترونیکی می فروشند تهیه کنید.

• حدود 50 تا 100 فوت سیم عایق دار برای یک آنتن
از آنجایی که شما می توانید از یک آنتن تلویزیوین با رادیوی FM*استفاده کنید که در این صورت یک اتصال رادیویی به یکی از خطوط پیدا می کنیم انتخابی واقعی است. اما جالب خواهد بود سیم آن را در بالای یک درخت یا یک خانه قرار دهید که رادیو را مقداری بیشتر پرتابل خواهد کرد.
از یک شی تیز مثل سیخ یا یخ شکن برای ایجاد چهار سوراخ (حفره) در دو طرف بطری استفاده کنید. دو تا از سوراخ ها (حفره ها) نزدیک نیم اینچی بالای بطری باشد و در انتهای بطری نیز همین حفره ها را ایجاد کنید این حفره ها سیم را در خود نگه خواهد داشت.




سیم را از طریق دو حفره ای که در قسمت بالایی ایجاد کرده اید عبور دهید و 8 اینچ از سیم را از این دو حفره (به شکل تصویر) عبور دهید. اگر حفره ها بزرگ هستند و سیم داخل آنها ناپدید می شود بهتر است که دو بار سیم را از حفره ها عبور دهید. یک حلقه در انتهای سیم ایجاد کنید که سیم را کیپ نگه ندارد.



سیم را از طریق دو حفره ای که در قسمت بالایی ایجاد کرده اید عبور دهید و 8 اینچ از سیم را از این دو حفره (به شکل تصویر) عبور دهید. اگر حفره ها بزرگ هستند و سیم داخل آنها ناپدید می شود بهتر است که دو بار سیم را از حفره ها عبور دهید. یک حلقه در انتهای سیم ایجاد کنید که سیم را کیپ نگه ندارد.


کامل کردن سیم پیچی بطری
به پنج دور دیگر ادامه دهید و یک حلقه کوچک دیگر ایجاد نمائید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا سطح بطری از سیم پوشیده شود و به دسته دوم سوراخ ها در انتهای بطری می رسید.




سیم را تا آنجا ببرید که فقط 18 اینچ باقی بماند و این کار را نیز با دو سوراخ انتهای بطری تکرار کنید بطری نهایتاً باید شبیه به این شکل شوند:






اکنون ما این عایق را در انتهای سیم بر می داریم و حلقه های کوچکی که در هر پنج دور ایجاد کردیم این حلقه ها (توپی) نامیده می شوند) اگر از سیم لعاب دار استفاده کرده اید می توانید از کاغذ سمباده برای جدا کردن عایق استفاده کنید. همچنین می توانید از پاک کننده قوی استفاده نمایید که برای البسه کوچک استفاده می شود که معمولاً بد بو و کثیف می شود این عایق را دو قسمت عمده و اصلی سیم پیچ را برندارید فقط از انتهای سیم ها و حلقه های کوچکی که ایجاد کردید این کار را انجام دهید اگر از سیم روکش پلاستیک استفاده می کنید کار شما با یک چاقوی تیز آسان می شود.



اضافه کردن دیود ژرمانیومی
سپس ما دیود ژرمانیومی را به هم وصل می کنیم در انتهای بطری. بهترین راه این است که آنها را لحیم کنید اگر چه می توانید دو به دو سیم ها را به هم بپیچید و بالا نگه دارید یا می توانید از گیره فلزی رابط استفاده کنید و رادیو SHACK قطعه شماره 1156-278) و این در صورتی است که واقعاً عجله دارید.
یکی از طرفین سیم دستی تلفن را ببرید برای یکی ازواحدهای اتصال دهنده تلفن. چهار رشته سیم داخل این کابل وجود دارد. اگر خوش شانس باشید این رشته ها با رنگ کد بندی شده اند که ما از سیم زرد و مشکی استفاده می کنیم. اگر خوش شانس نیز نباشید همه رشته های سیم یک رنگ باشد یا یکی قرمز و بقیه سفید باشد برای پیدا کردن رشته سیم درست ابتدا عایق را نیم اینچ بقیه سیم جدا کنید و سپس یک باطری تهیه کنید مثل باطری های D* ، e یا AA سلولی و سیم ها را در پایانه بطری لمس کنید که یک سیم در قطب مثبت و یک سیم در قطب منفی َ،*تا زمانی که شما یک تقه در گوشی بشنوید. این دو رشته سیم که لمس کرده اید که به گوشی راه دارند و آن رشته هایی که ما نیاز داریم این رشته هایی که در دستی قرار دارند معمولاً با ورقه نازکی از مس و لایه پلاستیکی پیچیده شده اند. این ورقه نازک به آسانی شکسته می شود. بعضی اوقات اصلاً دیده نمی شود در حالی که رشته نخی این اجزاء را به هم نگه می دارد و به نظر می رسد که این رشته ها به هم پیوسته هستند و هنوز به هم وصل هستند.
پیشنهاد کرده بودم که با دقت سیم های دستی تلفن را با سیم های محکم تر لحیم کنید سپس بعد از اتصال به طور محکم ورقه مسی را نکشید.
یک طرف دسته سیم های تلفن را به بخش انتهایی آزاد دیود المانی وصل کنید. اگر می توانید لحیم کنید. آن سیم دیگر را به سیم بالای بطری وصل کنید لحیم کاری این قسمت ایده خوبی است اما ضرورتی ندارد.
حالا یک طرف گیره رابط را هدایت کنید به سیمی که از بالای بطری می آید این بخش زمینه سیم ماست و باید وصل شود به یک لوله آب سرد با یک ... فلزی یا سیمی که اتصال خوبی با زمین دارد .




در این مرحله اگر مراحل قبلی به خوبی انجام شده باشد شما باید قادر به شنیدن ایستگاههای رادیویی .... تلفن باشید. برای انتخاب ایستگاههای مختلف،*گیره فلزی رابط را به حلقه های سیمی کوچک بالای عایق جابجا کنید.
در برخی جاها دو یا چند ایستگاه را همزمان می توانید بشنوید هر چه آنتن بلندتری باشد سیگنال و علائم بلندتری را دریافت می کنید. همچنین اگر آنتن مرغوب تری داشته باشید بهتر است.
اکنون رادیوی شما کار می کند. می توانید ظاهر این رادیو را بهتر کنید و با جادادن آن داخل یک جعبه چوبی یا یک صفحه چوبی این کار را انجام دهید. پیچ های دستگاه را می توان داخل حفره های ایجاد شده قرار داد بجای اینکه آنها لحیم کاری کنید.
بد نبود که منبع کپی رو ذکر میکردین!!!از شما بعیده.....:228:
 

jojo22

New Member
ارسال ها
1
لایک ها
0
امتیاز
0
#8
آخرین ویرایش توسط مدیر
بالا