khalina

مدیر آیریسک
ارسال ها
2,082
لایک ها
6,497
امتیاز
113
#21
پاسخ : .: گزارش سوء استفاده از آيريسك :.

سلام به همه‌ی دوستان گرامی،
خیلی دوست دارم فکر کنم تمام کسانی که در زمینه‌ی المپیادهای علمی فعالیت دارند هدف خوبی را دنبال می‌کنند و به دنبال سود و منفعت از هر راهی نیستند، اما چه کنم که عده‌ای به شدت با این فکر من مبارزه می‌کنند.
یکی از دزدان اینترنتی که در پست زیر به معرفی بخشی از سوابق پرزحمت ایشان پرداخته شده است را در نظر بگیرید:

http://www.irysc.com/forum/t12064/#post149526

در چند روز اخیر، تبلیغات گسترده و غیر قانونی ایشان در تالارهای آیریسک را نادیده گرفتیم و فقط به تذکر و حذف توسط ناظمین اکتفا شد. امروز سه کاربر جدید با نام‌های زیر در آیریسک عضو شدند و هر یک فقط طی یک ساعت به تبلیغ سایت مذکور در تاپیک‌های گوناگون پرداختند. اسامی این کاربران:

نمایش مشخصات: beeep - تالار المپیاد آیریسک
نمایش مشخصات: alibio32 - تالار المپیاد آیریسک
نمایش مشخصات: gg123 - تالار المپیاد آیریسک

با توجه به پشتکار مدیران آنجا! در کپی و پیست کردن نام خودشان در نتیجه‌ی زحمات دیگران، تلاش امروزشان در نوشتن کلمات جدید قابل ستایش است. حتما به زودی توانمندی علمی خوبی هم به دست خواهند آورد تا در کنار تایپ کردن از آن استفاده کنند.
شاید من زیادی سخت‌گیرانه فکر می‌کردم، اما جالب آنکه آیپی ثیت نام شده و مرورگر هر سه کاربر عدد زیر است:

5.52.122.2

خلاصه در دوران ماهی‌گیری از آب‌های گل‌آلود، مجبوریم تا قوانین جدیدی را برای تبلیغ و معرفی لینک در آیریسک وضع کنیم تا دیگران خود را محق در سوء استفاده از اعتماد کاربران آیریسک ندانند. به زودی این قوانین جدید اجرایی خواهد شد تا هر کس بتواند با آسایش خیال و به دور از تبلیغات و کشمکش به بحث‌های علمی مربوطه بپردازد.

در همه حال، موفق و پیروز باشید :)
 

penta

New Member
ارسال ها
371
لایک ها
476
امتیاز
0
#22
پاسخ : .: گزارش سوء استفاده از آيريسك :.

همین که اون سایتو تو این سایت معرفی کردن من رفتم
اولش فک کردم آیریسک شعبه دومش رو زده!
یه اشتباهی هم کردم که خودمو ثبت نام کردم:185:
راهی رو سراغ دارین که اسم من از اونجا دربیاد؟
 

monam

New Member
ارسال ها
126
لایک ها
116
امتیاز
0
#23
پاسخ : .: گزارش سوء استفاده از آيريسك :.

اگه واقعن هدفت خدمت به جامعه ی بشری باشه خیلی
 

sina

New Member
ارسال ها
402
لایک ها
385
امتیاز
0
#24
پاسخ : .: گزارش سوء استفاده از آيريسك :.


سلام به دوستان گرامي،


در طول فعاليت چند ساله‌ي آيريسك به عنوان يك نهاد علمي خودباور و مولد مفاهيم گوناگون، همواره گروه‌ها، سايت‌ها و حتي بخش‌هاي دولتي اقدام به كپي‌برداري از ايده‌ها، فايل‌ها، روند آموزشي و حتي جزوه‌هاي اساتيد المپيادي آيريسك نموده‌اند. اگرچه اين موضوع به دور از اخلاق حرفه‌اي و فرهنگي است، اما تا آنجا كه به رشد علمي و فرهنگي و آسايش دانش‌پژوهان مربوط بوده است، آيريسك حتي از اين دزدي‌ها (نام موضوع دقيقا همين است) حمايت كرده است.

به طور مثال، از ابتداي سال 87 كه آزمون‌هاي مجازي آيريسك متولد شد، سايت‌هاي كوچك و بزرگ فراوان اين پديده‌ي نو را پيگيري كردند و دقيقا الگوريتم آيريسك را پياده‌سازي نمودند. خوشبختانه با سرمايه‌گذاري در حوزه‌ي برگزاري و طراحي نرم‌افزار ويژه‌ي آزمون‌هاي مجازي، اين گونه سايت‌هاي كپي‌بردار به حاشيه رانده شدند.
جالب آنكه در ابتداي سال تحصيلي 91 تماس‌هاي فراواني از شهرستان‌هاي گوناگون (مانند مازندران، بوشهر، تبريز،‌اصفهان و ...) داشتيم كه نمايندگي‌هاي خودجوش آيريسك در اين شهرستان‌ها با ايجاد اين نرم‌افزار مخالفت مي‌كردند. اين نمايندگان خودجوش، تا سال گذشته آزمون‌هاي آيريسك را كپي كرده و در موسسه‌ي خود برگزار مي‌نمودند. سپس با ايجاد يك جامعه‌ي مجازي! (در اينجا يعني تخيلي) شركت كنندگان به داوطلبين وعده مي‌دادند كه نتيجه‌ي آنها با شركت‌كنندگان سراسر ايران مقايسه مي‌شود. سپس اقدام به برنامه‌ريزي و فروش محصولات جانبي و جزوه‌هاي گوناگون به دانپ‌آموزان بي‌خبر از همه‌جا مي‌نمودند. خلاصه آنكه بدون زحمتي خاص و فقط با استفاده از نام و آزمون‌هاي آيريسك، در ميداني عجيب جولان مي‌دادند. (اميدواريم در سال جديد با فكر خود نتيجه‌ي مطلوب‌تري گرفته باشند)

هم اكنون پديده‌ي المپياد سبب سوءاستفاده‌هاي فراواني شده است كه يكي از علل تاسيس آيريسك جلوگيري از اين موارد بوده است. بنابراين در ادامه‌ي اين تاپيك،‌ از كاربراني كه دغدغه‌ي المپياد دارند دعوت مي‌كنيم هرجا كه سوءاستفاده از نام يا ايده‌هاي آيريسك را مشاهده نمودند معرفي نمايند تا دانش‌پژوهان ديگر در دام اينگونه موسسات و گروه‌ها گرفتار نشوند. (همچنين مي‌توانيد به صورت خصوصي از طريق ايميل info@irysc.com مديران آيريسك را در جريان قرار دهيد.)

آيريسك همچون شش سال گذشته آماده است تا از فعاليت سازنده و حرفه‌اي تمام موسسات و گروه‌هاي المپيادي در سراسر ايران حمايت نموده و با گرفتن دست گروه‌هاي جديد و همراهي آنها، باعث رشد دانش‌پژوهاني شود كه به ايشان مراجعه نموده‌اند.

ياحق

[HR][/HR]
فهرست سایت‌ها یا گروه‌هایی که از اعتبار یا زحمات همکاران آیریسک سوء استفاده کرده‌اند:

سایت مدرسه‌ی المپیاد ایرانیان

دبیرستان کوشش پاینده منطقه (3) تهران

[HR][/HR]
پی نوشت (1): این‌گونه کپی‌برداری‌ها در هر کجای دنیا و حتی در ایران (که هنوز عضو قانون حمایت از حقوق نویسنده -کپی رایت - نشده ولی جامعه‌ی حمایت از گسترش‌دهندگان وب و وزارت ارشاد و ... دارد) جرم محسوب می‌شود و همه به خاطر داریم با مدیران سایت‌هایی چون مگاآپلود و رپیدشیر و ... چگونه برخورد شد (یکی از مدیران ارشد و متخلف مگاآپلود پس از متواری شدن از آمریکا، در مالزی دستگیر و به دادگاه‌های آمریکا تحویل داده شد) اما با توجه به قصد آیریسک که همواره حمایت خود را از سایت‌ها و گروه‌های تازه وارد نشان داده است، این تاپیک فقط جنبه‌ی اطلاع‌رسانی خواهد داشت و آیریسک تا اطلاع ثانوی از حق خود برای پیگیری قضایی این‌گونه مسایل خواهد گذشت.
برای اطمینان از هدف آیریسک، همواره می‌توانید آخرین ارسال‌ها را در تالار گفتمان مشاهده نمایید، گاهی بیش از 50% آن‌ها به معرفی فعالیت‌های گروه‌های المپیادی گوناگون در سراسر ایران اختصاص دارد.
ببخشید چرا آیریسک می خواد از حقش بگذره و به اطلاع رسانی اکتفا کنه؟!!
آخه این کارا جنبه ی علمی نداره که میگین می خوایم از گروه های کوچک علمی حمایت کنیم!
خوب حقه خودتون ضایع میشه این گروه هام به کارشون ادامه میدن
 

khalina

مدیر آیریسک
ارسال ها
2,082
لایک ها
6,497
امتیاز
113
#25
پاسخ : .: گزارش سوء استفاده از آيريسك :.

ببخشید چرا آیریسک می خواد از حقش بگذره و به اطلاع رسانی اکتفا کنه؟!!
آخه این کارا جنبه ی علمی نداره که میگین می خوایم از گروه های کوچک علمی حمایت کنیم!
خوب حقه خودتون ضایع میشه این گروه هام به کارشون ادامه میدن
سلام [MENTION=14575]sina[/MENTION]

فعلا برای آیریسک پیشرفت و گسترش المپیادی شدن در هر رشته‌ی تحصیلی اهمیت بیشتری دارد، هر کس که این کار را حتی با کپی‌برداری انجام دهد، قدمی در این راه برداشته است.
ارزش ایده داشتن در هر کاری بسیار بیشتر از کپی کردن است و همواره کپی کننده چند قدم عقب‌تر خواهد بود. اغلب اعضای اتاق فکر آیریسک خدمات رایگان بسیاری را برای المپیادی‌ها داشته‌اند و تکثیر آنها حتی بدون ذکر نام تهیه‌کننده، برایشان خوشحال‌کننده است. اما این حرکات ناشایست، روی رفتار برخی از پشتیبانان آیریسک تاثیر گذاشته است و به شدت دلسرد شده‌اند.
اطلاع‌رسانی در اینجا فقط بدین منظور است تا قدر ایجاد کننده‌ی ایده را بدانیم و بگوییم که چه اتفاقات جالبی در حوزه‌ی المپیاد شکل می‌گیرد.

یاحق
 

daryab

New Member
ارسال ها
256
لایک ها
163
امتیاز
0
#26
پاسخ : .: گزارش سوء استفاده از آيريسك :.

جالبه وقتی با سرعت سکرینو بالا پایین میکنم نوشته آیریسک تو اون فایله مشخص میشه:90::90:
 
بالا