- ارسال ها
- 134
- لایک ها
- 141
- امتیاز
- 43
سلام علیکم و عرض ادب خدمت همه دوستان گرامی
اول اینکه عنوان تاپیک یه ذره بدجور است یعنی منظورم شگفت انگیز برای ما هست !!!!وگرنه این معجزاتی که می خواهم در زیر اشاره کنم قطره ای هستند
حضرت علی ع امیر المومنین یعسوب المسلمین سید الاولیاء علیه السلام می فرمایند ::
ولاتنقضی عجائبه
عجائب قرآن پایان ندارد
نهج البلافه ج2 ص 41
هر كه را بخواهد گمراه كند سينه اش را تنگ و سخت نموده گوئي مي خواهد به آسمان بالا رود
سوره انعام ایه 125
این عجیب نیست !!!در ان زمان که نه سیاره ای نه سفینه ای نه چیزی وجود داشته بود این سخنان زده شده است
چیزه شده بر رومیان :
۞ الم [٣٠:١]
الم
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿١﴾ [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
غُلِبَتِ الرُّومُ [٣٠:٢]
رومیان مغلوب شدند،
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿٢﴾ [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ [٣٠:٣]
در نزدیک ترین سرزمین [خود به حجاز که نواحی شام است] ، و آنان پس از مغلوب شدنشان به زودی پیروز خواهند شد،
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿٣﴾
این غیب صریحه دوستان بدون هیچ کنایه ای
رفتن به کرات به وسیله سفینه و کرات ::
يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا ۚ لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ [٥٥:٣٣]
ای گروه جن و انس! اگر می توانید از کرانه ها و نواحی آسمان ها و زمین بیرون روید، پس بیرون روید؛ نمی توانید بیرون روید مگر با نوعی توانایی و قدرت.
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿٣٣﴾[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
سوره الرحمن
یعنی اگه وسیله داشته باشی می تونی بری به کرات و کرانه های دیگر خوب این فکر رفتن به فضا چند ساله که اون قدر رونق گرفته عجیب است اخر 1400 سال پیش این حرف ها گفته شده است
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
دقت کنید جن و انس اومده خوب !!!
نگاه کنید این ها فقط قطره ای بودند وگرنه از لحاظ بلاغت بسیار عجیب بسیار عجیب
من یک مثال می زنم برای شما یک بیت حافظ برای ان چند معنی می توانید پیدا کنید فوق فوقش 3 تا
اما ببينيد یک آیه قران برای ان چند تفسیر تا به حال گفته شده
مد نظرم این ایه است :
وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ ۖ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُم بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ [٢:١٠٢]
و [یهودیان] از آنچه شیاطین در زمان پادشاهی سلیمان [از علم سحر بر مردم می خواندند] پیروی کردند. و [سلیمان دست به سحر نیالود تا کافر شود، بنابراین] سلیمان کافر نشد، ولی شیاطین که به مردم سحر می آموختند، کافر شدند. و [نیز یهودیان] از آنچه بر دو فرشته هاروت و ماروت در شهر بابل نازل شد [پیروی کردند] ، و حال آنکه آن دو فرشته به هیچ کس نمی آموختند مگر آنکه می گفتند: ما فقط مایه آزمایشیم [و علم سحر را برای مبارزه با ساحران و باطل کردن سحرشان به تو تعلیم می دهیم] ، پس [با به کار گرفتن آن در مواردی که ممنوع و حرام است] کافر مشو. اما آنان از آن دو فرشته مطالبی [از سحر] می آموختند که با آن میان مرد و همسرش جدایی می انداختند؛ در حالی که آنان به وسیله آن سحر جز به اذن خدا قدرت آسیب رساندن به کسی را نداشتند؛ و همواره چیزی را می آموختند که به آنان آسیب می رسانید و سودی نمی بخشید؛ و یقیناً [یهود] می دانستند که هر کس خریدار سحر باشد، در آخرت هیچ بهره ای ندارد. و همانا بدچیزی است آنچه خود را به آن فروختند اگر معرفت می داشتند.
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿١٠٢﴾ سوره بقره[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
علامه طباطبایی ره که در وصف او و تفسیر میان علما سخن است و تفسیر کم نظیری است ایشون پس از شمردن چند اختلاف ان می گویند ::
....البته اختلافهاى ديگرى در خارج اين قصه دارند، هم در ذيل آيه ، و هم در خود قصه ، و آن اين است كه آيا اين آيات در مقام بيان داستانى است كه در خارج واقع شده ، يا آنكه ميخواهد مطلبى را با تمثيل بيان كند، و يا در صدد معناى ديگر است ،
كه اگر احتمالها و اختلافهائى را كه ذكر كرديم در يكديگر ضرب كنيم ، حاصل ضرب سر از عددى سرسام آور در مى آورد، و آن يك مليون و دويست و شصت هزار احتمال است .
منبع ::
کتاب تفسیر المیزان - جلد اول - قسمت 8
یک میلیون دوستان این یکی از اعجاز بلاغتی قران است عجیب است عجیب !!!
ان شاء الله که بتوانیم از این کتاب گرانسنگ استفاده کامل را ببریم نه اینکه بذاریم تو پنجره و بذاریم خاک بخوره
اول اینکه عنوان تاپیک یه ذره بدجور است یعنی منظورم شگفت انگیز برای ما هست !!!!وگرنه این معجزاتی که می خواهم در زیر اشاره کنم قطره ای هستند
حضرت علی ع امیر المومنین یعسوب المسلمین سید الاولیاء علیه السلام می فرمایند ::
ولاتنقضی عجائبه
عجائب قرآن پایان ندارد
نهج البلافه ج2 ص 41
تنگی نفس در اثر بالا رفتن به فضا::
این دانشمندان که رفتند کره رفتند کرات بالا اینا می گند وقتی که ما رفتیم احساس کردیم نفسمون خیلی تنگ شده برگشتیم به قران شما دیدیم گزارش ما تو قران شما هم هست
حالا کدوم آیه جالب این است که قرآن در قالب تشبیه بیان کرده فقط و فقط
ومن يرد أن يضله يجعل صدره ضيقا حرجا كأنما يصعد في السماء حالا کدوم آیه جالب این است که قرآن در قالب تشبیه بیان کرده فقط و فقط
هر كه را بخواهد گمراه كند سينه اش را تنگ و سخت نموده گوئي مي خواهد به آسمان بالا رود
سوره انعام ایه 125
این عجیب نیست !!!در ان زمان که نه سیاره ای نه سفینه ای نه چیزی وجود داشته بود این سخنان زده شده است
چیزه شده بر رومیان :
۞ الم [٣٠:١]
الم
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿١﴾ [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
غُلِبَتِ الرُّومُ [٣٠:٢]
رومیان مغلوب شدند،
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿٢﴾ [/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ [٣٠:٣]
در نزدیک ترین سرزمین [خود به حجاز که نواحی شام است] ، و آنان پس از مغلوب شدنشان به زودی پیروز خواهند شد،
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿٣﴾
این غیب صریحه دوستان بدون هیچ کنایه ای
رفتن به کرات به وسیله سفینه و کرات ::
يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا ۚ لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ [٥٥:٣٣]
ای گروه جن و انس! اگر می توانید از کرانه ها و نواحی آسمان ها و زمین بیرون روید، پس بیرون روید؛ نمی توانید بیرون روید مگر با نوعی توانایی و قدرت.
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿٣٣﴾[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
سوره الرحمن
یعنی اگه وسیله داشته باشی می تونی بری به کرات و کرانه های دیگر خوب این فکر رفتن به فضا چند ساله که اون قدر رونق گرفته عجیب است اخر 1400 سال پیش این حرف ها گفته شده است
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
دقت کنید جن و انس اومده خوب !!!
نگاه کنید این ها فقط قطره ای بودند وگرنه از لحاظ بلاغت بسیار عجیب بسیار عجیب
من یک مثال می زنم برای شما یک بیت حافظ برای ان چند معنی می توانید پیدا کنید فوق فوقش 3 تا
اما ببينيد یک آیه قران برای ان چند تفسیر تا به حال گفته شده
مد نظرم این ایه است :
وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ ۖ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُم بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ [٢:١٠٢]
و [یهودیان] از آنچه شیاطین در زمان پادشاهی سلیمان [از علم سحر بر مردم می خواندند] پیروی کردند. و [سلیمان دست به سحر نیالود تا کافر شود، بنابراین] سلیمان کافر نشد، ولی شیاطین که به مردم سحر می آموختند، کافر شدند. و [نیز یهودیان] از آنچه بر دو فرشته هاروت و ماروت در شهر بابل نازل شد [پیروی کردند] ، و حال آنکه آن دو فرشته به هیچ کس نمی آموختند مگر آنکه می گفتند: ما فقط مایه آزمایشیم [و علم سحر را برای مبارزه با ساحران و باطل کردن سحرشان به تو تعلیم می دهیم] ، پس [با به کار گرفتن آن در مواردی که ممنوع و حرام است] کافر مشو. اما آنان از آن دو فرشته مطالبی [از سحر] می آموختند که با آن میان مرد و همسرش جدایی می انداختند؛ در حالی که آنان به وسیله آن سحر جز به اذن خدا قدرت آسیب رساندن به کسی را نداشتند؛ و همواره چیزی را می آموختند که به آنان آسیب می رسانید و سودی نمی بخشید؛ و یقیناً [یهود] می دانستند که هر کس خریدار سحر باشد، در آخرت هیچ بهره ای ندارد. و همانا بدچیزی است آنچه خود را به آن فروختند اگر معرفت می داشتند.
[TABLE]
[TR]
[TD]﴿١٠٢﴾ سوره بقره[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
علامه طباطبایی ره که در وصف او و تفسیر میان علما سخن است و تفسیر کم نظیری است ایشون پس از شمردن چند اختلاف ان می گویند ::
....البته اختلافهاى ديگرى در خارج اين قصه دارند، هم در ذيل آيه ، و هم در خود قصه ، و آن اين است كه آيا اين آيات در مقام بيان داستانى است كه در خارج واقع شده ، يا آنكه ميخواهد مطلبى را با تمثيل بيان كند، و يا در صدد معناى ديگر است ،
كه اگر احتمالها و اختلافهائى را كه ذكر كرديم در يكديگر ضرب كنيم ، حاصل ضرب سر از عددى سرسام آور در مى آورد، و آن يك مليون و دويست و شصت هزار احتمال است .
منبع ::
کتاب تفسیر المیزان - جلد اول - قسمت 8
یک میلیون دوستان این یکی از اعجاز بلاغتی قران است عجیب است عجیب !!!
ان شاء الله که بتوانیم از این کتاب گرانسنگ استفاده کامل را ببریم نه اینکه بذاریم تو پنجره و بذاریم خاک بخوره