حمید آنالیز

Well-Known Member
ارسال ها
1,351
لایک ها
1,322
امتیاز
113
#1
خدا چرا من باید اینقد بد بخت باشم آخه بعضبا تو تهرانو وکلانشهرا کلاسایی که من ارزوشونو میکنم خدا چرا من نمیتونم امکانات داشته باشم بااین که از سه المپ قبول شدم
ولی رشتم ریاضی و توش زیدی واسه مرحله 2 اشکال درم اگه 10 20 جلسه کارکنم ینی یه ماه مطمئنم تا طلا هم میرم !!
خدا آخه من چرا بغضی بگیرم که بعضی دبیرا اصلا اهمیتی نمیدن که من المپ دارم ینی چه میخام عشقمو بیشتر کنم ولی نمیشه مخصوصا با دیدن قابلیت دوستای عزیزم که بهش ایشالا بر نمیخوره من واقعا غبطه میرم اصلا اینجا ایرانه؟؟؟؟خدا 954 نفر واسه یه شهر و 600 نفر واسه 800 شهر؟؟!!!
منم میخوام یه طلای باشم چون تو ایران از همه استعدادا استفاده نمیشه اگه شما وضعیت منو داشتین خودکشی میکردین !!
خانوادم منو درک نمیکنن تو المپ که میگم تهران ولی نه الان وضعیت جوری شده که امیدم از خودم رفته و امید به بچه ی اینده دارم که خواهم داشت و ازش دریغ امکانات میکنم
!!!!!
اینجا ایرانه و صدای یه المپیادی در میان صدای افراد به ظاهر المپیادی مدارس خاص تهران خفه میشه و در میان مسئولین
ببخشین تند خویی کردم چون کلا دیشبو وشب بعد اعلام نتایجو یه شبو گریه کردم !!!!:(:(:(:(:(
 

Mehran Asadi

Well-Known Member
ارسال ها
319
لایک ها
442
امتیاز
63
#2
پاسخ : بغض امکانات

خدا چرا من باید اینقد بد بخت باشم آخه بعضبا تو تهرانو وکلانشهرا کلاسایی که من ارزوشونو میکنم خدا چرا من نمیتونم امکانات داشته باشم بااین که از سه المپ قبول شدم
ولی رشتم ریاضی و توش زیدی واسه مرحله 2 اشکال درم اگه 10 20 جلسه کارکنم ینی یه ماه مطمئنم تا طلا هم میرم !!
خدا آخه من چرا بغضی بگیرم که بعضی دبیرا اصلا اهمیتی نمیدن که من المپ دارم ینی چه میخام عشقمو بیشتر کنم ولی نمیشه مخصوصا با دیدن قابلیت دوستای عزیزم که بهش ایشالا بر نمیخوره من واقعا غبطه میرم اصلا اینجا ایرانه؟؟؟؟خدا 954 نفر واسه یه شهر و 600 نفر واسه 800 شهر؟؟!!!
منم میخوام یه طلای باشم چون تو ایران از همه استعدادا استفاده نمیشه اگه شما وضعیت منو داشتین خودکشی میکردین !!
خانوادم منو درک نمیکنن تو المپ که میگم تهران ولی نه الان وضعیت جوری شده که امیدم از خودم رفته و امید به بچه ی اینده دارم که خواهم داشت و ازش دریغ امکانات میکنم
!!!!!
اینجا ایرانه و صدای یه المپیادی در میان صدای افراد به ظاهر المپیادی مدارس خاص تهران خفه میشه و در میان مسئولین
ببخشین تند خویی کردم چون کلا دیشبو وشب بعد اعلام نتایجو یه شبو گریه کردم !!!!:(:(:(:(:(
چیه حمیدجان؟؟؟؟؟؟
آروم باش برادر عزیزم
منم توشهر بی امکانات هستم(البته با تلاشهای یه سری از مسئولین آموزش و پرورشمون کمی اوضاع داره روبه بهبود میره البته درمقام مقایسه باکلان شهرها اصلا نمیشه بهش فکر کرد)
اما چاره چیه؟؟؟؟؟گریه؟؟؟؟؟غم وغصه؟؟؟؟؟؟فشار عصبی؟؟؟؟؟؟
نه بخدا راهش این نیست
باید خودتو ازاین افکار رها کنی که البته سخت خواهد بود خیلی هم سخت اما باید تلاش کنیم
بعدش توهنوز دومی واگه خودت هم بشینی بخونی وانشالله بتونی درآینده کلاس بری موفق میشی
بعدش دوچیز رو فراموش نکن
1. در آموختن راه شاهانه وجود ندارد
2.سنگ بزرگ نشانه نزدن است
زمانی در آمار قبولی ها تغییر ایجاد میشه که همه این رو بپذیرن که خواستن توانستن است هرچند نمیشه تاثیر شرایط وامکانات و شانس رو درنظر نگرفت ام بازهم خواستن توانستن است این چیزیه که در تاریخ ودر زندگی افراد بزرگ دیده شده
 

حمید آنالیز

Well-Known Member
ارسال ها
1,351
لایک ها
1,322
امتیاز
113
#3
پاسخ : بغض امکانات

چیه حمیدجان؟؟؟؟؟؟
آروم باش برادر عزیزم
منم توشهر بی امکانات هستم(البته با تلاشهای یه سری از مسئولین آموزش و پرورشمون کمی اوضاع داره روبه بهبود میره البته درمقام مقایسه باکلان شهرها اصلا نمیشه بهش فکر کرد)
اما چاره چیه؟؟؟؟؟گریه؟؟؟؟؟غم وغصه؟؟؟؟؟؟فشار عصبی؟؟؟؟؟؟
نه بخدا راهش این نیست
باید خودتو ازاین افکار رها کنی که البته سخت خواهد بود خیلی هم سخت اما باید تلاش کنیم
بعدش توهنوز دومی واگه خودت هم بشینی بخونی وانشالله بتونی درآینده کلاس بری موفق میشی
بعدش دوچیز رو فراموش نکن
1. در آموختن راه شاهانه وجود ندارد
2.سنگ بزرگ نشانه نزدن است
زمانی در آمار قبولی ها تغییر ایجاد میشه که همه این رو بپذیرن که خواستن توانستن است هرچند نمیشه تاثیر شرایط وامکانات و شانس رو درنظر نگرفت ام بازهم خواستن توانستن است این چیزیه که در تاریخ ودر زندگی افراد بزرگ دیده شده
به خدا خیلی حرفاتون تاثیر گذاشت روم منم اعتقاد به حرفاتون دارم که اگه کسی مثل ماها بره طلای جهانی بگیره اون موقع است که همه شرایط مساوی پیدا میکنن و استعدادا شکوفا میشن من خودم وقتی اولین بار مرحله 2 سال پیشو دادم واقعا اسون بود و تونستون 30 امتیاز بگیرم و امیدوار شدم و واقعا از بقیه دوستان به خاطر برخورد بدی که داشتم عذر میخواهم به نظر من اول جوانمردی و مردونگی بعد درس!:4:
 

Mehran Asadi

Well-Known Member
ارسال ها
319
لایک ها
442
امتیاز
63
#4
پاسخ : بغض امکانات

به خدا خیلی حرفاتون تاثیر گذاشت روم منم اعتقاد به حرفاتون دارم که اگه کسی مثل ماها بره طلای جهانی بگیره اون موقع است که همه شرایط مساوی پیدا میکنن و استعدادا شکوفا میشن من خودم وقتی اولین بار مرحله 2 سال پیشو دادم واقعا اسون بود و تونستون 30 امتیاز بگیرم و امیدوار شدم و واقعا از بقیه دوستان به خاطر برخورد بدی که داشتم عذر میخواهم به نظر من اول جوانمردی و مردونگی بعد درس!:4:
از خط قرمز خیلی خوشحال شدم
موفق باشید.
 

pooya.1999

New Member
ارسال ها
119
لایک ها
46
امتیاز
0
#5
پاسخ : بغض امکانات

حمید جان حمید جان؛
بنده تو اراکم و باید بگم حتی کتاب ترکیبیات علیپور و یا نظریه اعداد میرزاخانی هم گیر نمیاد!حساب دیفرانسیل استوارت که یکی از معروفترین هاست گیر نمیاد!یه کلاس المپیادی نیست!تو شهر اراک دو تا سمپاد هست که من تو اون قدیمیترم و باید بگم اسم المپیاد بیاری 20 نفر بهت حمله می کنن که تو نمی دونم این حرفا چیه؛تو زندگیت ریسک نکن و نمی دونم فلان؛مانع سرعتت میشن!اول از همه قبولی تو المپیاد رو کلا بهش اهمیت نده؛اگه قبول نشدی اصلا ناراحت نباش چرا که المپیاد 0.1 زندگی رو هم تشکیل نمیده!!!

یه چیزی رو چند وقت پیش به یکی از دوستان گفتم اینجا دوباره بذارم:

"فکر نکنم بشه ضریب 10 به 1 تعداد قبولی های مرحله 2 تهران نسبت به شهرستان هارو اینطور توجیح کرد که نسبت پخشی استعداد و پشتکار ریاضی در تهران نسبت به شهرستان ها (اونم 29 - 28 تا شهرستان!) 10 به 1 هست!"

ببین موضوع اینه نه من و نه شما و نه دوستان شهرستانی و نه دوستان تهرانی و کرجی هیچ کدوم احتیاجی به کلاس نداریم!شما زمان پروفسور میرزاخانی یا زمان دکتر ابوالفتح بیگی رو در نظر بگیر.اون موقع نبودن امکانات که هیچ کتاب هم درست و حسابی نبود!چون بیشتر کتاب هایی که ما الان داریم استفاده می کنیم بعد اون ها نوشته شد؛اونا با منابع کم تونستن شرکت کنن و با استعداد و تلاش میومدن سر جلسه این باعث شده بود که در اون زمان خیلی هم تفاوتی بین شهرستانی ها و تهرانی ها نباشه.

برخورد شما بد بود؟چه بدی داشت عزیز من! اون حجوم ناگهانی دردی بود که من دارم از دی تا الان میکشم!!! قبل از دی من با ایریسک آشنایی نداشتم و فکر می کردم المپیاد جاییه که میتونم ثابت کنم با پشتکار به کجا می تونم برسم ولی بعدش که اومدم و وضعیت ها رو بررسی کردم دیدم حقیقت اون نبود!بلکه بین شهرستانی ها و تهرانی ها تفاوت هست؛بله!حقیقت تلخه!

شما فقط الان بچسب به درست و به هیچ چیز دیگه ای فکر نکن!قبول شدی که قبولیت خیلی والاتر از قبولی کسانی هست که با معلم قبول شدن؛قبول هم نشدی توجه کن المپیاد واقعا بخش ریزی از زندگی رو تشکیل میده!

به کسانی هم که با زور کلاس و معلم دارن میان بالا بخند.... می دونی چرا؟ چون اونا نمی دونن تو زندگی تو همه جا نمیشه به کمک دیگران تکیه کرد؛پس بخند بهشون!این کمک ها همیشه پایدار نیست؛تو دانشگاه مثلا خیلی کم میشه و اغلب افراد باید به تواناییای خودشون تکیه کنن و یا اگه علوم پایه بخونی تو زندگی آینده ات که به کل حذف میشه و واسه یه پژوهش خودتی و استعدادت و اگه بخوای کمک هم تیمی هات که بازم اونا نمی تونن زیاد بهت کمک کنن؛چون مثلا واسه کشف یه پدیده جدید و یا گسترش یه علم و نظریه دادن تو اولین نفری که اون مرز رو داری گسترش می دی! :)

+اگه المپیاد هم قبول نشدی دو تا مزیت داری نسبت به اونایی که کلا المپیاد شرکت نکردن:1.ریاضی خیلی قوی داری و ذهنت هم خیلی بازه واسه فراگیری مطالب دیگه ای مثل فیزیک و شیمی و تو دانشگاه هم وضعیتت بهتره 2.تو همین جریانات و سختی هایی که تو راه المپیاد کشیدی خب بالاخره مرد تر از قبل شدی و تحملت تو سختی و زحمت کشیدن و پشتکارت بیشتر شده.

+شما هم که تازه دومی و کلی وقت داری واسه تقویت نقاط ضعفت...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

~PanteA ~

New Member
ارسال ها
137
لایک ها
147
امتیاز
0
#6
پاسخ : بغض امکانات

آقا من همتونو درک میکنم ... :20:
من یکی رو میشناسم تو مدرسمون 8ملیون پول کلاس خصوصی المپیادش شد
کل دوره های کلاس المپیاد تهران و اینا رو هم شرکت میکرد
بعد کلا مدرسه هم نمیومد و همش غایب بود
بعد که قبول شد میگفت این نتیجه ی هوش و استدلال من بود :|||
دوسدان به نظره شما اگر یک الاغ رو این همه هزینه و زمان خرجش کنیم دیپلم نمیگیره ؟:| وجدانا ؟ :|

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

اصن اصل المپیاد اینه که دانش آموز خودش بخونه خودشو بکشه بالا ، حالا هرکی کشش بیشتر داشد مدال میگیره :4: ( جمله ثقیل بود چه قدر :| )
ولی خب یه سری بچه ی چیز ( جای چیز هر چی دلتون میخواد بزارید :| ) با کلاسای چند ملیونی رفتن گند زدن به روند المپیاد :| حرومشان باد اگر مدال گرفدن :|
 

pooya.1999

New Member
ارسال ها
119
لایک ها
46
امتیاز
0
#7
پاسخ : بغض امکانات

آقا من همتونو درک میکنم ... :20:
من یکی رو میشناسم تو مدرسمون 8ملیون پول کلاس خصوصی المپیادش شد
کل دوره های کلاس المپیاد تهران و اینا رو هم شرکت میکرد
بعد کلا مدرسه هم نمیومد و همش غایب بود
بعد که قبول شد میگفت این نتیجه ی هوش و استدلال من بود :|||
دوسدان به نظره شما اگر یک الاغ رو این همه هزینه و زمان خرجش کنیم دیپلم نمیگیره ؟:| وجدانا ؟ :|

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

اصن اصل المپیاد اینه که دانش آموز خودش بخونه خودشو بکشه بالا ، حالا هرکی کشش بیشتر داشد مدال میگیره :4: ( جمله ثقیل بود چه قدر :| )
ولی خب یه سری بچه ی چیز ( جای چیز هر چی دلتون میخواد بزارید :| ) با کلاسای چند ملیونی رفتن گند زدن به روند المپیاد :| حرومشان باد اگر مدال گرفدن :|
می دونی مشکل اینه اون بچه های چیز حالا ول کنید معلما باید فهمیده عمل کنن و کلاس نذارن!مصحح ها نباید کلاس بذارن!نویسنده های کتاب های المپیاد که خیلی با معلوماتن نباید کلاس بذارن (خطاب به کسی نیست لطفا به کسی بر نخوره!)
اگه دبیران و سازمان ها توجه می کردن که المپیاد نباید انحصاری بشه و قطب بندی بشه مشکلی ایجاد نمیشد...
 

joomine.com

New Member
ارسال ها
112
لایک ها
70
امتیاز
0
#8
پاسخ : بغض امکانات

بسه دیگه.
کمتر تهران و شهرستان کنید.
کی گفته هر کی تو تهرانه امکانات داره؟؟
شهرستانیا شورشو در نیارن لطفا.
چی فک کردید در مورد تهران؟؟
درسته توی تهران امکانات خیلی بیشتره اما این جوری حرف زدن خوب نباشه فک کنم.
اقایی که میگی تو اراک کتاب گیر نمیاد،
والا تو تهران که گیر میاد،
من بزور میخرم.
کلاس؟؟
من الان تهرانم ولی اگه بخدا یکی در حد یه سوال کمکم کرده باشه.
شماها هم به جای بهم ریختن جو بهتره خودتون یه فکری به حال خودتون بکنید و با شرایط کنار بیاید.

خوب هم نیس ادم از زندگیش بناله و ناراضی باشه.
بالاخره خیلی چیزا دست ما نیست.اگه بخوایم از همه‌چیز ناراضی باشیم نه خدا خوشش میاد نه خودمون به نتیجه ای میرسیم.
پس به جای این حرفای الکی پاشید برید به درستون برسید که اگه قبول نشیم فقط مقصر خودمونیم نه هیچ کس دیگه.
همگی موفق باشید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

pooya.1999

New Member
ارسال ها
119
لایک ها
46
امتیاز
0
#9
پاسخ : بغض امکانات

والا من یه شهرستانی پا میشم میام تهران خیلی سر راست میام ایستگاه مترو میدان انقلاب خیلی هم سریع تمام کتاب هایی که می خوام حتی اونایی هم که دیگه چاپ نمیشن رو میگیریم؛هفته پیش تهران بودم 1 ساعت و نیم بیشتر وقتم رو نگرفت! رفتم انتشارات خوشخوان تک تک کتاب هایی که می خواستم رو از انبار اورد؛انتشارات فاطمی هم نزدیکشه و 12 تا جلد از نظریه اعداد میرزاخانی فقط جلوی دید داشت تو انبارشو نمیدونم!پس بهتره بدلیل عدم توانایی خودتون ما رو مقصر ندونید...

در مورد کلاس هم بهتره صحبت نکنم که چه افرادی کلاس گذاشتند و این افراد چه کسانی هستند چون بعضیاشون اینجا عضو هستند.

تو اگه به ما بگی کی از زندگیش نالید شخصا خودم باهاش دعوا می کنم؛من که خیلی هم از زندگیم راضیم و اهدافم اونقدر بزرگ هست که یه المپیاد که چه عرض کنم مشکلات وخیم و حادی هم تاثیر نذاره؛بله این که من اراک به دنیا اومدم و شما تهران هستی دست ما نیست ولی همونطوری که تو پست اولم تو تاپیک گفتم بعضی جاها از زندگی نه به سکونت ربط داره؛نه به کلاس رفتن و معلم گرفتن و نه به جایی که بدنیا اومدی و دسترسی که به امکانات داری.


+پ.ن:اگه قبول نشیم فقط 50 درصدش ممکنه بخاطر خودمون باشه ولی 50 درصد دیگه اش بدلیل رقابت مسخره ای هست که وارد جو عالی المپیاد کرده اند؛حدودا از سال 80 به بعد...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

joomine.com

New Member
ارسال ها
112
لایک ها
70
امتیاز
0
#10
پاسخ : بغض امکانات

ببخشیدا ولی مشکل شماست که نمی تونید از امکانات تهران استفاده کنید!مشکل بنده نیست!

والا من یه شهرستانی پا میشم میام تهران خیلی سر راست میام ایستگاه مترو میدان انقلاب خیلی هم سریع تمام کتاب هایی که می خوام حتی اونایی هم که دیگه چاپ نمیشن رو میگیریم؛هفته پیش تهران بودم 1 ساعت و نیم بیشتر وقتم رو نگرفت! رفتم انتشارات خوشخوان تک تک کتاب هایی که می خواستم رو از انبار اورد؛انتشارات فاطمی هم نزدیکشه و 12 تا جلد از نظریه اعداد میرزاخانی فقط جلوی دید داشت تو انبارشو نمیدونم!پس بهتره بدلیل عدم توانایی خودتون ما رو مقصر ندونید...

در مورد کلاس هم بهتره صحبت نکنم که چه افرادی کلاس گذاشتند و این افراد چه کسانی هستند چون بعضیاشون اینجا عضو هستند.

تو اگه به ما بگی کی از زندگیش نالید شخصا خودم باهاش دعوا می کنم؛من که خیلی هم از زندگیم راضیم و اهدافم اونقدر بزرگ هست که یه المپیاد که چه عرض کنم مشکلات وخیم و حادی هم تاثیر نذاره؛بله این که من اراک به دنیا اومدم و شما تهران هستی دست ما نیست ولی همونطوری که تو پست اولم تو تاپیک گفتم بعضی جاها از زندگی نه به سکونت ربط داره؛نه به کلاس رفتن و معلم گرفتن و نه به جایی که بدنیا اومدی و دسترسی که به امکانات داری.

+پ.ن:دورا دور تو رو میشناسم بهتره یکم بهتر صحبت کنی و یکم منطقی تر باشی؛هنوز اون حرکتتو تو تاپیک کف بینی ریاضی یادم نرفته دوست عزیز :)

+پ.ن2: من تشویقت هم نکردم بری از امکانات استفاده بکنی و اگه واقعا خودت داری المپیاد می خونی،اگه به جایی هم برسی خیلی هم قابل تقدیره؛ولی شما تو اقلیت هستی.

+پ.ن3:اگه قبول نشیم فقط 50 درصدش ممکنه بخاطر خودمون باشه ولی 50 درصد دیگه اش بدلیل رقابت مسخره ای هست که وارد جو عالی المپیاد کرده اند؛حدودا از سال 80 به بعد...
خوب نیست بحثو ادامه بدم،
ولی همینو بگم که اگه اینکه من به هر دلیلی نمیتونم کلاس برم یا هر وقت که نیازم شد،برم کتابی رو از انقلابی که شما گفتید تهیه کنم ، به شما ربطی نداره،
اینم که بعضیا تو شهرستانن و امکانات ندارن ،
نه به من‌و نه حتی به کسی که ۱۰ میلیون پول کلاس میده ربطی نداره.
اگه شما میای تهران و کتاب میخری و به نظرت کارت درسته و منی که اینجا وایستادم مهم نیستم،
پس اونی هم که کلاس میره و غیرجوانمردانه به قول شما میاد مدال میگیره،کارش درسته و مدالشم نوش جونش.
به همه چیز اینقدر سطحی نگاه نکنید،
نمیخوام بگم من خیلی گندم اما زندگی فقط اینا نیس.خیلی چیزای دیگه هم داره که شاید حالا حالا ها تجربش نکنید.
نمیخواستم جوابتونو بدم،ببخشید اما باید میزدم این حرفارو.
الان هم خواهش میکنم دیگه جواب ندید،چه حق با شما بود،چه با من و چه هیچ کدوم!!
منم میرم و دیگه ایریسک نمیام،
همین جا از همه ی دوستانی که اینجا کمکم کردن از جمله sa_1378 عزیز تشکر میکنم.
بقیه دوستانم به بزرگی خودشون ببخشند.
خداحافظ همگی.
 
ارسال ها
145
لایک ها
306
امتیاز
0
#11
پاسخ : بغض امکانات

من جواب این تاپیک رو یجا دیگه دادم ولی انگار باید ب بقیه هم ی چیزایی گفت!!

ی نکته اینه که ک ی سری از ما امکانات نداریم حالا چ بخاطر شهرمون چ بخاطر مدرسمونه چ بخاطر وضع مالیه یا هر چیز دیگری!!

ی نکته دیگم اینه ک ی سری از ما امکانات دارن!!حالا یا شهرشونه یا مدرسشونه یا وضع مالیشونه یا هر چیز دیگه ای!!

ی نکته دیگم اینه که خیلی از اونایی ک امکانات نداشتن مثل یک سریمون قبول شدن در تاریخ و مدال هم گرفتن!!

حالا نکته ای که باید در بین این نکات توجه کرد اینه که با ناراحتی مایی که امکانات نداریم امکانات از رو هوا یهو جلومون سبز نمیشه!!پس اون نکته مهمه چیه??اینه که ما باید ب هم انگیزه بدیم,روحیه بدیم,بهم کمک کنیم و مهمتر از همه این که باید تمام تلاش خودمون رو بکنیم!!
اونایی ک امکانات زیاد دارن شاید عده ی زیادشون حتی در سطح شما نباشن ولی فقط جو رو طوری می کنن ک ماها دلمون می لرزه!!
و مطمئن باشید که همه چیز دست خداس و خدا هم خوبی ما رو می خواد!!البته فکر نکنید این جمله معنیش اینه که من الان تو این حالتم ک هر اتفاقی بیفته با خوشحالی می پذیرم چون خواست خدا بود!!نه فقط می گم باید ب خواست خدا اعتماد کنیم و خودمون رو نبازیم....چون همیشه شرایط می تونه سخت تر از شرایط الان باشه!!
 

M_Sharifi

راهبر ریاضی
ارسال ها
1,981
لایک ها
801
امتیاز
0
#12
پاسخ : بغض امکانات

خدا چرا من باید اینقد بد بخت باشم آخه بعضبا تو تهرانو وکلانشهرا کلاسایی که من ارزوشونو میکنم خدا چرا من نمیتونم امکانات داشته باشم بااین که از سه المپ قبول شدم
ولی رشتم ریاضی و توش زیدی واسه مرحله 2 اشکال درم اگه 10 20 جلسه کارکنم ینی یه ماه مطمئنم تا طلا هم میرم !!
خدا آخه من چرا بغضی بگیرم که بعضی دبیرا اصلا اهمیتی نمیدن که من المپ دارم ینی چه میخام عشقمو بیشتر کنم ولی نمیشه مخصوصا با دیدن قابلیت دوستای عزیزم که بهش ایشالا بر نمیخوره من واقعا غبطه میرم اصلا اینجا ایرانه؟؟؟؟خدا 954 نفر واسه یه شهر و 600 نفر واسه 800 شهر؟؟!!!
منم میخوام یه طلای باشم چون تو ایران از همه استعدادا استفاده نمیشه اگه شما وضعیت منو داشتین خودکشی میکردین !!
خانوادم منو درک نمیکنن تو المپ که میگم تهران ولی نه الان وضعیت جوری شده که امیدم از خودم رفته و امید به بچه ی اینده دارم که خواهم داشت و ازش دریغ امکانات میکنم
!!!!!
اینجا ایرانه و صدای یه المپیادی در میان صدای افراد به ظاهر المپیادی مدارس خاص تهران خفه میشه و در میان مسئولین
ببخشین تند خویی کردم چون کلا دیشبو وشب بعد اعلام نتایجو یه شبو گریه کردم !!!!:(:(:(:(:(
هیچوقت همه ی شرایط ایده آل نمیشه.
خیلی خوبه که توزیع امکانات عادلانه (تر) بشه ولی به هرحال این طبیعت زندگی اجتماعیه که شرایط افراد با هم متفاوته.
شاید یه دانش آموزی توی تهران امکانات کلاس و ... رو هم داشته باشه ولی خونوادش مخالفت کنند که المپیاد بخونه و در عوض یه دانش آموز از شهر دیگه خونوادش مشوقش بشن و موفق بشه. آیا دانش آموز اول حق داره گله مند بشه به شرایط؟ نه، معلومه که نه. چون موفقیت ساده به دست نمیاد و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، لازمه ی تکامله.
یا شاید یه نفر هزار جور امکانات داشته باشه ولی مثلا بیماری داشته باشه که مانع بشه که از امکاناتش به بهترین نحو استفاده کنه.
سعی کنید داشته های خودتون رو ببینید نه کمبودها. باید متناسب با شرایط برنامه ریزی کرد و از شرایط موجود بهترین استفاده رو کرد و موانع رو در حد توان از پیش رو برداشت.
 

pooya.1999

New Member
ارسال ها
119
لایک ها
46
امتیاز
0
#13
پاسخ : بغض امکانات

@M_Sharifi

بله اقای شریفی حرف شما خیلی هم درست ادم باید انعطاف پذیر باشه.مطمئنا هیچ راهی برای رسیدن به هدفی بزرگ هموار نیست و از مخالفت ها گرفته تا مشکلات دیگه ای جلوی ادم سبز میشه.

ولی من کلا میگم اگه المپیاد برای شناسایی استعداد های ریاضی بوجود اومده،خب باید بگم استعداد و پشتکار ریاضی نیازی به معلم نداره که شناسایی بشه؛از این حرکت هایی که تو جامعه انجام میشه من گله دارم.

اقای ابوالفتح بیگی هستن که مصاحبه شون تو وبسایت کمیته هم هست؛خبرنگار در مورد یکی از مضرات المپیاد گفت و ایشون به نکته خیلی قشنگی اشاره کردن:تک بعدی شدن!
من از این موضوع گله دارم که چرا جو المپیاد قدیمی رو انقدر بد کردن؛شما خودتون زمان قدیمی تری المپیاد دادین و می دونین من چی میگم.متاسفانه جو المپیاد طوری شده که اگه من بخوام حتی در یک زمینه دیگه مطالعات کنم نمی تونم!باید بپذیرم که تک بعدی بشم چون اگه تک بعدی نشم قبول هم نخوام شد!من از این گله دارم...

یا یکی از المپیادی ها که خیلی وقت پیش المپیاد دادن گفتن متاسفانه بعضی اوقات تو المپیاد شاهد سرکوب استعداد هستیم تا پرورش استعداد.
@M.Mohammadian

بله کاملا حق با شماست و برای غلبه به این مشکلات باید این چرت و پرت ها رو بندازیم دور و فقط به تلاشمون ادامه بدیم و من بازم اینجا تاکیید میکنم اگه شهرستانی تو المپیاد موفق نشد اصلا نشانه ضعفش نیست!

بله خیلی ها بدون امکانات قبول شدن ولی اونا خیلی زود المپیاد رو شروع کردن.انتقاد دیگه ای که من به المپیاد تو ایران دارم اینه که اصلا بچه هارو آشنا نمیکنن من خودم اول دبیرستان تو اسفند بود که آشنا شدم (مدرسه نقش زیادی نداشت و من تو راهنمایی اصلا فکر نمی کردم المپیاد دبیرستان چطوریه،هیچ ایده ای واسش نداشتم و اصلا آشنا نبودم) و تا تصمیم گرفتم به خوندن از اردیبهشت شد خوندنم در صورتیکه خیلی ها زود تر آشنا شدن و مثلا اقای حاج علیخانی که هم تو مدرسه ما بود و طلای کامپیوتر گرفت از راهنمایی شروع کرده بود.


+ از اینجا هم من تو جمع بگم که من به کاربر joomine.com من هیچ گونه قصد توهینی نداشتم و شما هر کاری بکنید نه به من و نه به هیچ کسی مربوط نیست.بله بهتره ما جو دوستانه رو با این جبهه گیری ها خراب نکنیم :)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
ارسال ها
145
لایک ها
306
امتیاز
0
#14
پاسخ : بغض امکانات

@M_Sharifi

بله اقای شریفی حرف شما خیلی هم درست ادم باید انعطاف پذیر باشه.مطمئنا هیچ راهی برای رسیدن به هدفی بزرگ هموار نیست و از مخالفت ها گرفته تا مشکلات دیگه ای جلوی ادم سبز میشه.

ولی من کلا میگم اگه المپیاد برای شناسایی استعداد های ریاضی بوجود اومده،خب باید بگم استعداد و پشتکار ریاضی نیازی به معلم نداره که شناسایی بشه؛از این حرکت هایی که تو جامعه انجام میشه من گله دارم.

اقای ابوالفتح بیگی هستن که مصاحبه شون تو وبسایت کمیته هم هست؛خبرنگار در مورد یکی از مضرات المپیاد گفت و ایشون به نکته خیلی قشنگی اشاره کردن:تک بعدی شدن!
من از این موضوع گله دارم که چرا جو المپیاد قدیمی رو انقدر بد کردن؛شما خودتون زمان قدیمی تری المپیاد دادین و می دونین من چی میگم.متاسفانه جو المپیاد طوری شده که اگه من بخوام حتی در یک زمینه دیگه مطالعات کنم نمی تونم!باید بپذیرم که تک بعدی بشم چون اگه تک بعدی نشم قبول هم نخوام شد!من از این گله دارم...

یا یکی از المپیادی ها که خیلی وقت پیش المپیاد دادن گفتن متاسفانه بعضی اوقات تو المپیاد شاهد سرکوب استعداد هستیم تا پرورش استعداد.
@M.Mohammadian

بله کاملا حق با شماست و برای غلبه به این مشکلات باید این چرت و پرت ها رو بندازیم دور و فقط به تلاشمون ادامه بدیم و من بازم اینجا تاکیید میکنم اگه شهرستانی تو المپیاد موفق نشد اصلا نشانه ضعفش نیست!

بله خیلی ها بدون امکانات قبول شدن ولی اونا خیلی زود المپیاد رو شروع کردن.انتقاد دیگه ای که من به المپیاد تو ایران دارم اینه که اصلا بچه هارو آشنا نمیکنن من خودم اول دبیرستان تو اسفند بود که آشنا شدم (مدرسه نقش زیادی نداشت و من تو راهنمایی اصلا فکر نمی کردم المپیاد دبیرستان چطوریه،هیچ ایده ای واسش نداشتم و اصلا آشنا نبودم) و تا تصمیم گرفتم به خوندن از اردیبهشت شد خوندنم در صورتیکه خیلی ها زود تر آشنا شدن و مثلا اقای حاج علیخانی که هم تو مدرسه ما بود و طلای کامپیوتر گرفت از راهنمایی شروع کرده بود.


+ از اینجا هم من تو جمع بگم که من به کاربر joomine.com من هیچ گونه قصد توهینی نداشتم و شما هر کاری بکنید نه به من و نه به هیچ کسی مربوط نیست.بله بهتره ما جو دوستانه رو با این جبهه گیری ها خراب نکنیم :)
ببخشیدولی من خودم کسانی ک میشناسم همه دوم دبیرستان شروع کردن و مدال هم گرفتن!!خیلیا هم راهنمایی شروع کردند دوره نرفتن!!n تا دلیل تو قبول شدن موثر اینطوری نیس ک هرکی زودتر شروع کرد یا بیشتر خوند حتما قبوله!!
 

pooya.1999

New Member
ارسال ها
119
لایک ها
46
امتیاز
0
#15
پاسخ : بغض امکانات

بله البته اگه از دوم هم شروع کرد و با برنامه خوبی جلو رفت شانس طلا گرفتن تو سال سوم هم بالاست!

در حالت کلی من این حرف رو زیاد زدم ولی دوباره هم میگم:اگه قبول نشدید فکر نکنید ضعیف هستید!!! متاسفانه اخبار خوبی نیست...بعضیا که المپیاد قبول نشدن به رشته ریاضی محض خیلی علاقه داشتن ولی چون قبول نشدن نرفتن ریاضی محض بخونن؛چون مثلا فکر کردن شاید پتانسیلشو ندارن!توجه نکردن که مسیر المپیاد به کل متفاوته.من که خیلی از شنیدن این خبر ناراحت شدم.متاسفانه اگه به این افکار دامن بزنید همین فردا رشته های علوم پایه هم مثل المپیاد بومی سازی می کنید ! :d یه طوری میشه که فقط المپیادیا میرن علوم پایه؛اگه واقعا علوم پایه دوست دارید اصلا نذارید چیزی به علاقه تون خدشه وارد کنه؛چون خودم می خوام علوم پایه بخونم خیلی به این موضوع تاکیید می کنم چون واقعا مسخره است به خاطر دلیلی مثل المپیاد بخواد ادم منصرف بشه.
 

love star

Moderator
ارسال ها
556
لایک ها
942
امتیاز
93
#16
پاسخ : بغض امکانات

در مورد این موضوع زیاد بحث شده زدن یه تاپیک دیگه جز اینکه بحث و جدل بین شهرستانیا و تهرانیا بیشتر کنه فایده ای نداره!
چون با غم و غصه چیزی عوض نمیشه و سالهاست که همینوطر بوده اما آدمای موفق شهرستانیم کم نبودن...چه تو کنکور چه المپیاد ... شاید از نظر روجی آزاد دهنده باشه اما چیزیه که هست نمیشه عوضش کرد...شاید بعدها خوب شه...که اونم بعیده...به هر حال...
بسته شد...!
 

love star

Moderator
ارسال ها
556
لایک ها
942
امتیاز
93
#17
پاسخ : بغض امکانات

بنا به درخواست کاربران مجددا باز شد!
 

MGH000

New Member
ارسال ها
209
لایک ها
219
امتیاز
0
#18
پاسخ : بغض امکانات

خدا چرا من باید اینقد بد بخت باشم آخه بعضبا تو تهرانو وکلانشهرا کلاسایی که من ارزوشونو میکنم خدا چرا من نمیتونم امکانات داشته باشم بااین که از سه المپ قبول شدم
ولی رشتم ریاضی و توش زیدی واسه مرحله 2 اشکال درم اگه 10 20 جلسه کارکنم ینی یه ماه مطمئنم تا طلا هم میرم !!
خدا آخه من چرا بغضی بگیرم که بعضی دبیرا اصلا اهمیتی نمیدن که من المپ دارم ینی چه میخام عشقمو بیشتر کنم ولی نمیشه مخصوصا با دیدن قابلیت دوستای عزیزم که بهش ایشالا بر نمیخوره من واقعا غبطه میرم اصلا اینجا ایرانه؟؟؟؟خدا 954 نفر واسه یه شهر و 600 نفر واسه 800 شهر؟؟!!!
منم میخوام یه طلای باشم چون تو ایران از همه استعدادا استفاده نمیشه اگه شما وضعیت منو داشتین خودکشی میکردین !!
خانوادم منو درک نمیکنن تو المپ که میگم تهران ولی نه الان وضعیت جوری شده که امیدم از خودم رفته و امید به بچه ی اینده دارم که خواهم داشت و ازش دریغ امکانات میکنم
!!!!!
اینجا ایرانه و صدای یه المپیادی در میان صدای افراد به ظاهر المپیادی مدارس خاص تهران خفه میشه و در میان مسئولین
ببخشین تند خویی کردم چون کلا دیشبو وشب بعد اعلام نتایجو یه شبو گریه کردم !!!!:(:(:(:(:(
هرگامی که بخوای برای خودت برداری خودت هستی که بر میداری دبیر تنها کاری که میکنه اینه که یه جهت گیری شاید برات ایجاد کنه و مسیرو نشونت بده که اینم خودت بدون نیاز به معلم با خوندن کتابا و حل تمرین به دست میاد که چجوری پیش بری که موفق شی...همه چی خودتی *فقط*
 

oosmori

New Member
ارسال ها
82
لایک ها
44
امتیاز
0
#19
پاسخ : بغض امکانات

این پیام من به تمام بچه های شهرستانه.
همه میدونیم توتهران امکانات زیاده مثلا کتاب ترکیبیات آقای علیپور هر سه جلدش تو تهران هست ولی تو شهر ما جلد یکش رو هم به سختی میشه پیدا کرد.
تنها کاری که ما شهرستانیا میتونیم برا همدیگه انجام بدیم اینه که به هم کمک کنیم مثلا اگه کسی جزوه خوبی از یه استاد خوب داره برا بقیه بفرسته یا اگه کسی کتاب خوبی میشناسه به بقیه معرفی کنه. یا اینکه به سوالات همدیگه پاسخ بدیم و ...
از نظر من این مفید ترین راهیه که باهاش میتونیم خلا دبیر تو شهرمون رو جبران کنیم.:3::3::3:
 
بالا