Wizard
عضویت
لایک ها
1,253

ارسال های پروفایل آخرین فعالیت ارسال ها درباره

  • آها پس رفع شده به سلامتی:d بابا سخت نگیر محمد!
    سد و اینام اونایی که گفتی به من نمیخوره:d
    آره یر به یر میشه در هر صورت...
    ااا کجا؟! به این چیزا انقدر بها نده برادر!:d
    خواهش می کنم . امیدوارم کیفیت مطلب بهتر از کمیتش بوده باشه !

    تکامل به دو چیز باید توجه کرد 1- تولیدمثل 2- بقا !:3:
    چرا ببخشم اخه ؟؟ هر جای دیگش ابهام داشت بگیید حتما . :)
    بعضی رفتارهای تکاملی که تحت عنوان altruism یا فدا کاری نامیده میشن ، با این نظریه توجیه می شن . کلا توجیه خیلی از رفتارهای تکاملی به این صورت هست که با استفاده از فرمولیزه کردن کارهایی که یک جاندار انجام میشه به صورت ریاضی و بررسی این که سود و زیان کدام رفتار بیش تره ، یک رفتار جانوری دلیلش بررسی می شه .
    مثلا شما یک پرنده را در نظر بگیرید که برای صید خودش از جانداران دیگه (مثلا نوعی صدف ) استفاده می کنه و باید اون ها را از ارتفاع معینی به پایین پرتاب می کنه . حالا هر چه قدر صدف سخت تر باشه باید ارتفاع بیش تری طی کنه اون جاندار و هر چه قدر ارتفاع بیش تری طی کنه انرژی بیش تری مصرف می کنه . به علاوه با در نظر گرفتن این نکته که دقیقا چه ارتفاعی باعث شکسته شدن صدف میشه و چه ارتفاعی نمیشه میشه تعیین کرد ارتفاعی که غالبا پرنده استفاده می کنه اندازه شکار حدودا چه قدره ! این یک مثال ساده کاربرد ریاضی در تکامل !
    با استفاده از نظریه بازی ها میشه توجیه کرد که چرا جنسیت به نسبت 1:1 در جامعه هست . میشه دلایل رفتارهای جانوری که باعث میشه حتی دو گونه با هم درگیر بشن یا از جنگیدن با هم صرف نظر کنند را توجیه کرد . یا با این نظریه میشه توجیه کرد که چرا قلمرو فلان گونه مساحتش بیش تر از گونه رقیبش هست .
    اکثر این موارد بر اساس محاسبات ریاضی هست . یعنی سود و زیان را برای دو عمل متفاوت حساب میشن . بعد با استفاده از مقایسه و بررسی داده ها معلوم میشه که چه رفتاری و چرا بهینه هست .
    من احساس می کنم یکم شاید توضیحاتم گنگ بوده چون توضیح این نظریه قسمت زیادیش با فرمول ها و مطالب ریاضیاتی هست که الان شاید دقیق یادم نباشه !!! ولی اصل مطلب همینی بود که عرض کردم !
    ببینید در تکامل برای توجیه رفتار ها همواره باید دوتا چیز مهم را مدنظر قرار داد. هر فرد حداکثر توانایی خودش را می کنه که موفقیت تولیدمثلی و بقاش را افزایش بده . یا به عبارت دیگر هر فرد در این فکره که بیش ترین تعداد ژن هاش را به نسل بعد منتقل کنه !
    نه خواهش می کنم . خوشحال می شم بتونم کمکی بکنم !!
    اگه اشکالتی نداشته باشه من یک کاری دارم اون را انجام بدم . تا نیمه شب حتما جواب می دم !! ببخشید ! :(
    سلام محمدجان ! :)
    نه خواهش می کنم .
    اره . مربوط به استراتژی های تکاملی می شه !! در واقع بعضی وقت ها برای توجیه رفتار تکاملی جانداران بر حسب میزان سود و ضرری که یک رفتار از این نظریه محاسبه می شه ، میزان بروز این رفتار در گونه را توجیه می کنند !
    حالا اگه اطلاعات بیش تری می خوای تا بیش تر توضیح بدم ؟؟
  • بارگذاری
  • بارگذاری
  • بارگذاری
بالا