aboly

New Member
ارسال ها
266
لایک ها
110
امتیاز
0
#1
سلام

لطفا تا انتهاش رو بخونید خیلی خیلی مهمه


برای المپیاد ریاضی آزمون آزمایشی کلا زیاد نیست تو تابستون و در کل امتحان در سطح مرحله 2 کمه یکی خود امتحان های مرحله 2 کشوری و یکی کتاب 11 آزمون خوشخوان برای مرحله دو.

حالا برای اینکه از این نوع آزمون ها زیاد بشه تا افراد بتونند به راحتی خودشان را بسنجند لازم نیست این آزمون ها به طور همزمان بین تعدادی زیادی المپیادی هم زمان برگزار بشه.

به همین دلیل من ایده ای رو پیشنهاد میکنم :

المپیاد ریاضی ها باید مساله زیاد حل کنند و تجربشون از این طریق زیاد بشه .افرادی مثل من که هیچی بلد نیستن:185::185:باید یه سری سوال برگزیده به صورت مرحله دو آزمایشی از خودشون چند بار

بگیرند .چون ما توانایی انتخاب سوال نداریم پس میایم به همت شما هر نفر در یک پست یه آزمون مشابه مرحله 2 میسازه و قرار میده که این سوال جالب ترین سوال هایی هست که حل کرده


و اما قوانین :

1- تعداد سوال به طور مشابه با آزمون استاندارد مرحله 2 باشه (2تا ترکیبیات و 2تا هندسه و 1 جبر و 1 نظریه اعداد مقدماتی)

2- سختی آزمون را مشخص کنید .

3-کف پیشنهادی را مشخص کنید.(عادلانه
:90:)

4- برای هندسه سوال ها چون در این 3-4 سال با مطالب 4 فصل اول کتاب هندسه مسطحه حل میشد در سطح همین 4 فصل سوال هندسه بدید.

5- از آوردن سوال تکراری یا دارای راه حل بسیار طولانی یا سوال های بسیار چرت خودداری کنید.

6-سوال در کتاب های اولیه المپیاد ریاضی نباشد(حد اقل برای این 3 تا کتاب رعایت فرمایید 1- ترکیبیات زرد فاطمی 2-ترکیبیات علیپور نشر الگو 3-مسایل کتاب صفا نظریه یا جبر که در خود متن کتاب یا مسایل پایانی هر فصل است )

7- از جواب دادن به سوال ها در این تاپیک خودداری کرده وتنها فردی که آزمون را ارسال کرده حداکثر 2 تا 3 روز بعد جواب ها را فقط خودش در همین تاپیک ارسال کند (اگه حالشو نداشت حداقل راهنمایی براش بنویسه) و نکته ای مهم اینکه برای فهمیدن نمره های همدیگر تنها از طریق پیام خصوصی (جار نزنید 42 شدم یا 0)

8-افرادی که مدت زیادی نیست دارن می خونن لطفا شرکت نکنن (برای خودشون می گم چون باعث ناامیدی آنها میشه)

9- آزمون را خلاقانه طرح کنید یعنی پر ایده جالب باشه

10-در انتها زیاد جوگیر نشید که نه یه آزمون به سختی imo بسازید و نه اینکه یه مرحله 1 بشه
:196::196:


امید وارم این کار جواب بده چون به نفع همه بچه های این سایته
 

*****

New Member
ارسال ها
214
لایک ها
120
امتیاز
0
#2
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

سلام

لطفا تا انتهاش رو بخونید خیلی خیلی مهمه


برای المپیاد ریاضی آزمون آزمایشی کلا زیاد نیست تو تابستون و در کل امتحان در سطح مرحله 2 کمه یکی خود امتحان های مرحله 2 کشوری و یکی کتاب 11 آزمون خوشخوان برای مرحله دو.

حالا برای اینکه از این نوع آزمون ها زیاد بشه تا افراد بتونند به راحتی خودشان را بسنجند لازم نیست این آزمون ها به طور همزمان بین تعدادی زیادی المپیادی هم زمان برگزار بشه.

به همین دلیل من ایده ای رو پیشنهاد میکنم :

المپیاد ریاضی ها باید مساله زیاد حل کنند و تجربشون از این طریق زیاد بشه .افرادی مثل من که هیچی بلد نیستن:185::185:باید یه سری سوال برگزیده به صورت مرحله دو آزمایشی از خودشون چند بار

بگیرند .چون ما توانایی انتخاب سوال نداریم پس میایم به همت شما هر نفر در یک پست یه آزمون مشابه مرحله 2 میسازه و قرار میده که این سوال جالب ترین سوال هایی هست که حل کرده


و اما قوانین :

1- تعداد سوال به طور مشابه با آزمون استاندارد مرحله 2 باشه (2تا ترکیبیات و 2تا هندسه و 1 جبر و 1 نظریه اعداد مقدماتی)

2- سختی آزمون را مشخص کنید .

3-کف پیشنهادی را مشخص کنید.(عادلانه
:90:)

4- برای هندسه سوال ها چون در این 3-4 سال با مطالب 4 فصل اول کتاب هندسه مسطحه حل میشد در سطح همین 4 فصل سوال هندسه بدید.

5- از آوردن سوال تکراری یا دارای راه حل بسیار طولانی یا سوال های بسیار چرت خودداری کنید.

6-سوال در کتاب های اولیه المپیاد ریاضی نباشد(حد اقل برای این 3 تا کتاب رعایت فرمایید 1- ترکیبیات زرد فاطمی 2-ترکیبیات علیپور نشر الگو 3-مسایل کتاب صفا نظریه یا جبر که در خود متن کتاب یا مسایل پایانی هر فصل است )

7- از جواب دادن به سوال ها در این تاپیک خودداری کرده وتنها فردی که آزمون را ارسال کرده حداکثر 2 تا 3 روز بعد جواب ها را فقط خودش در همین تاپیک ارسال کند (اگه حالشو نداشت حداقل راهنمایی براش بنویسه) و نکته ای مهم اینکه برای فهمیدن نمره های همدیگر تنها از طریق پیام خصوصی (جار نزنید 42 شدم یا 0)

8-افرادی که مدت زیادی نیست دارن می خونن لطفا شرکت نکنن (برای خودشون می گم چون باعث ناامیدی آنها میشه)

9- آزمون را خلاقانه طرح کنید یعنی پر ایده جالب باشه

10-در انتها زیاد جوگیر نشید که نه یه آزمون به سختی imo بسازید و نه اینکه یه مرحله 1 بشه
:196::196:


امید وارم این کار جواب بده چون به نفع همه بچه های این سایته
سلام
ایده خوبی است
البته انتهای کتاب مسایل پیشنهادی المپیاد چهانی استرالیا حدود 70 آزمون آزمایشی مرحله دو هست
که می تواند مفید باشد.
موفق باشید:1:
 

aboly

New Member
ارسال ها
266
لایک ها
110
امتیاز
0
#3
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

سلام
ایده خوبی است
البته انتهای کتاب مسایل پیشنهادی المپیاد چهانی استرالیا حدود 70 آزمون آزمایشی مرحله دو هست
که می تواند مفید باشد.
موفق باشید:1:


اون کتاب نایابه.تو فقط میگه ایده خوبیه !!!!!!! خوب یه کم کمک کن :9::9:
 

a$hk@n

New Member
ارسال ها
618
لایک ها
440
امتیاز
0
#4
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

سلام به همه دوستان
خب شروع کنین دیگه !!! لطفا
خیلی ایده خوبیه
 

aboly

New Member
ارسال ها
266
لایک ها
110
امتیاز
0
#5
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

کسی نمی خواد شروع کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجیبه این همه مدال آور و افراد با تجربه تو این سایت هستن .

باور کنید وقت زیادی از شما نمی گیره
 

math

New Member
ارسال ها
1,129
لایک ها
1,096
امتیاز
0
#6
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

خوب با عرض شرمندگی من این رو میگم ( من یه دور پستم رو که خوندم دیدم میشه برداشت تندی ازش کرد ولی منظور خواسی ندارم و فقط برای پیشرفت میگم )

ببینید یکی از دلایلی که باعث شده یکم بخش ریاضی ضعیف بشه ( پست کم داده بشه مشارکت کم باشه و....) اینه که به تاپیک های زده شده دقت نمیشه و ....


الان تقریبا ماراتن 4 درس همین کار رو انجام میده ولی به جای فکر کردن به مسائلی که گذاشته میشه تاپیک های زیادی با موضوع مشابه در حال زده شدن هستش بهتره اگر قرار تاپیکی زده شه با موضوع های متفاوت و با ایده های جدید باشه .

اینکه یه نفر امتحان بگیره چه فرقی داره با این که سوال بذاره ؟؟:4:


لطفا ایده های جدید بزنید و در بخش های مختلف شرکت کنید

من سعی میکنم ماراتن 4 درس رو امروز جواب چند سوالش رو بزارم و با همکاری شما دو باره راه بیافته .
 

aboly

New Member
ارسال ها
266
لایک ها
110
امتیاز
0
#7
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

خوب با عرض شرمندگی من این رو میگم ( من یه دور پستم رو که خوندم دیدم میشه برداشت تندی ازش کرد ولی منظور خواسی ندارم و فقط برای پیشرفت میگم )

ببینید یکی از دلایلی که باعث شده یکم بخش ریاضی ضعیف بشه ( پست کم داده بشه مشارکت کم باشه و....) اینه که به تاپیک های زده شده دقت نمیشه و ....


الان تقریبا ماراتن 4 درس همین کار رو انجام میده ولی به جای فکر کردن به مسائلی که گذاشته میشه تاپیک های زیادی با موضوع مشابه در حال زده شدن هستش بهتره اگر قرار تاپیکی زده شه با موضوع های متفاوت و با ایده های جدید باشه .

اینکه یه نفر امتحان بگیره چه فرقی داره با این که سوال بذاره ؟؟:4:


لطفا ایده های جدید بزنید و در بخش های مختلف شرکت کنید

من سعی میکنم ماراتن 4 درس رو امروز جواب چند سوالش رو بزارم و با همکاری شما دو باره راه بیافته .
ماراتن 4 درس در کنار این باشه مشکلی نداره .در اون تاپیک سوال ها جداگانه مطرح میشه بنابرین شبیه امتحان نمیشه

مثلا وقتی شما روی یه سوال در جوی خارج از امتحان فکر میکنی همه حواست رو اونه .ولی سر مرحله2 هم باید مواظب وقتت باشی هم سوال ها ی دیگه و ....

یعنی نمیتونی قدرت تنظیم وقت رو داشته باشی . من خودم باید رو بعضی سوال های3-4 ساعت فکر کنم که حل بشه پس نمیتونم اونها را تو مرحله دو حل کنم

بنابرین به روش امتحانی افراد بسیار قوی از قوی غربال می شوند

ماراتن 4 درس هم همراه این پیش بره مشکلی نیست که .مثلا اونجا سوالاتی رو بذار که وقت زیادی برای حل کردن نیاز دارن
 

math

New Member
ارسال ها
1,129
لایک ها
1,096
امتیاز
0
#8
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

ماراتن 4 درس در کنار این باشه مشکلی نداره .در اون تاپیک سوال ها جداگانه مطرح میشه بنابرین شبیه امتحان نمیشه

مثلا وقتی شما روی یه سوال در جوی خارج از امتحان فکر میکنی همه حواست رو اونه .ولی سر مرحله2 هم باید مواظب وقتت باشی هم سوال ها ی دیگه و ....

یعنی نمیتونی قدرت تنظیم وقت رو داشته باشی . من خودم باید رو بعضی سوال های3-4 ساعت فکر کنم که حل بشه پس نمیتونم اونها را تو مرحله دو حل کنم

بنابرین به روش امتحانی افراد بسیار قوی از قوی غربال می شوند

ماراتن 4 درس هم همراه این پیش بره مشکلی نیست که .مثلا اونجا سوالاتی رو بذار که وقت زیادی برای حل کردن نیاز دارن

:4::4:

من فرقی توش نمیبینم هدف اصلی حل مساله و قوی شدن هستش


راستی شما تا به حال مرحله دو یا امتحان شبیه به اون شرکت کردید ؟
 

Mostafa_

New Member
ارسال ها
527
لایک ها
445
امتیاز
0
#9
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

ماراتن 4 درس در کنار این باشه مشکلی نداره .در اون تاپیک سوال ها جداگانه مطرح میشه بنابرین شبیه امتحان نمیشه

مثلا وقتی شما روی یه سوال در جوی خارج از امتحان فکر میکنی همه حواست رو اونه .ولی سر مرحله2 هم باید مواظب وقتت باشی هم سوال ها ی دیگه و ....

یعنی نمیتونی قدرت تنظیم وقت رو داشته باشی . من خودم باید رو بعضی سوال های3-4 ساعت فکر کنم که حل بشه پس نمیتونم اونها را تو مرحله دو حل کنم

بنابرین به روش امتحانی افراد بسیار قوی از قوی غربال می شوند

ماراتن 4 درس هم همراه این پیش بره مشکلی نیست که .مثلا اونجا سوالاتی رو بذار که وقت زیادی برای حل کردن نیاز دارن

ببین دوست عزیز این که شما میگی یکی بیاد سوال های ایده دار م 2 رو بهتون بده و اون سوال هایی که راه حل طولانی دارن رو نده یعنی شما داری سوال دستچین می کنی .... اگه می خوای دقیقا دقیقا دقیقا عینه شرایط م 2 باشه باید همه جور سوالی تو امتحانت باشه چه سخت چه آسون چه قشنگ چه با راه حل زیاد و .... شما تو جلسه م 2 نمیشه بگید برای من سوال هایی بیارید که زیاد سخت نباشه و ایده هاش هم قشنگ باشه و سوال خیلی سخت نیارید ..... خوب شاید بگید بعضی ها سطحشون هنوز در حد م 2 نیست .... خیلی راحت یه سوال از تو کتاب میرزاخانی (تمرینات تکمیلیش نه) 2 تا از تو کتاب علیپور 2 تا از هندسه احمد پور و یه سوال جبر یا از کتاب صفا یا از سوال های انگلیسی اینترنت روی کاغذ بنویسید و روز بعدش از خودتون امتحان بگیرید ..... (چون بعضی سوال های توی این کتابا سطحش از م 1 بالاتر و از م 2 پایین تره) اگرم هم میگید که صورت سوال رو میبینید و ناخودآگاه روش فکر می کنید میتونید بدید که برادر یا خواهر یا رفیقتون برایتون اینکارو بکنه ..... یا اگه مباحث م 2 رو خوندید از م 2 های سال پیش بگیرید ...... چون شما سره جلسه م 2 با هر نوع سوالی ممکنه مواجه بشید و باید سعی کنید از اون ها هم یه نمره بگیرید
 

msaeids

New Member
ارسال ها
83
لایک ها
44
امتیاز
0
#10
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

ببین دوست عزیز این که شما میگی یکی بیاد سوال های ایده دار م 2 رو بهتون بده و اون سوال هایی که راه حل طولانی دارن رو نده یعنی شما داری سوال دستچین می کنی .... اگه می خوای دقیقا دقیقا دقیقا عینه شرایط م 2 باشه باید همه جور سوالی تو امتحانت باشه چه سخت چه آسون چه قشنگ چه با راه حل زیاد و .... شما تو جلسه م 2 نمیشه بگید برای من سوال هایی بیارید که زیاد سخت نباشه و ایده هاش هم قشنگ باشه و سوال خیلی سخت نیارید ..... خوب شاید بگید بعضی ها سطحشون هنوز در حد م 2 نیست .... خیلی راحت یه سوال از تو کتاب میرزاخانی (تمرینات تکمیلیش نه) 2 تا از تو کتاب علیپور 2 تا از هندسه احمد پور و یه سوال جبر یا از کتاب صفا یا از سوال های انگلیسی اینترنت روی کاغذ بنویسید و روز بعدش از خودتون امتحان بگیرید ..... (چون بعضی سوال های توی این کتابا سطحش از م 1 بالاتر و از م 2 پایین تره) اگرم هم میگید که صورت سوال رو میبینید و ناخودآگاه روش فکر می کنید میتونید بدید که برادر یا خواهر یا رفیقتون برایتون اینکارو بکنه ..... یا اگه مباحث م 2 رو خوندید از م 2 های سال پیش بگیرید ...... چون شما سره جلسه م 2 با هر نوع سوالی ممکنه مواجه بشید و باید سعی کنید از اون ها هم یه نمره بگیرید
من یه مقدار با این روشی که شما برای امتحان گرفتن پیشنهاد میکنید مخالفم
این روش واسه تمرین کردن خوبه ولی نه واسه امتحان دادن
چون که مرحله دو یه آزمون استاندارده و با این کار آزمون دیگه استاندارد نیست
(یعنی ممکنه خیلی آسون یا خیلی سخت باشه)شاید بگید طبیعی تره ولی من مخالفم
ولی خوب سوال ها رو خودتون نباید انتخاب کنید حتی
یعنی من خودم همیشه اگه میخواستم از یه مجموعه سوال سوال حل کنم یه ماشین حساب میذاشتم کنارم و با اون رندوم میگرفتم:4:
و خیلی هم خوبه

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

ببین دوست عزیز این که شما میگی یکی بیاد سوال های ایده دار م 2 رو بهتون بده و اون سوال هایی که راه حل طولانی دارن رو نده یعنی شما داری سوال دستچین می کنی .... اگه می خوای دقیقا دقیقا دقیقا عینه شرایط م 2 باشه باید همه جور سوالی تو امتحانت باشه چه سخت چه آسون چه قشنگ چه با راه حل زیاد و .... شما تو جلسه م 2 نمیشه بگید برای من سوال هایی بیارید که زیاد سخت نباشه و ایده هاش هم قشنگ باشه و سوال خیلی سخت نیارید ..... خوب شاید بگید بعضی ها سطحشون هنوز در حد م 2 نیست .... خیلی راحت یه سوال از تو کتاب میرزاخانی (تمرینات تکمیلیش نه) 2 تا از تو کتاب علیپور 2 تا از هندسه احمد پور و یه سوال جبر یا از کتاب صفا یا از سوال های انگلیسی اینترنت روی کاغذ بنویسید و روز بعدش از خودتون امتحان بگیرید ..... (چون بعضی سوال های توی این کتابا سطحش از م 1 بالاتر و از م 2 پایین تره) اگرم هم میگید که صورت سوال رو میبینید و ناخودآگاه روش فکر می کنید میتونید بدید که برادر یا خواهر یا رفیقتون برایتون اینکارو بکنه ..... یا اگه مباحث م 2 رو خوندید از م 2 های سال پیش بگیرید ...... چون شما سره جلسه م 2 با هر نوع سوالی ممکنه مواجه بشید و باید سعی کنید از اون ها هم یه نمره بگیرید
من یه مقدار با این روشی که شما برای امتحان گرفتن پیشنهاد میکنید مخالفم
این روش واسه تمرین کردن خوبه ولی نه واسه امتحان دادن
چون که مرحله دو یه آزمون استاندارده و با این کار آزمون دیگه استاندارد نیست
(یعنی ممکنه خیلی آسون یا خیلی سخت باشه)شاید بگید طبیعی تره ولی من مخالفم
ولی خوب سوال ها رو خودتون نباید انتخاب کنید حتی
یعنی من خودم همیشه اگه میخواستم از یه مجموعه سوال سوال حل کنم یه ماشین حساب میذاشتم کنارم و با اون رندوم میگرفتم:4:
و خیلی هم خوبه
 

aboly

New Member
ارسال ها
266
لایک ها
110
امتیاز
0
#11
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

:4::4:

من فرقی توش نمیبینم هدف اصلی حل مساله و قوی شدن هستش


راستی شما تا به حال مرحله دو یا امتحان شبیه به اون شرکت کردید ؟
من میرم دوم .فقط امسال که اول بودم مر حله 2 ریاضی و کامپیوتر شرکت کردم

یه چیز دیگه

اگه واقعا این ایده استقبال نمیشه رسما قفلش کنن راهبرا

ولی واقعا تعداد خیلی خیلی زیادی بودند که استقبال می کردند ولی تو ماراتن 4 درس بیش از 10-20 نفر فعال نیستد
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

math

New Member
ارسال ها
1,129
لایک ها
1,096
امتیاز
0
#12
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

من میرم دوم .فقط امسال که اول بودم مر حله 2 ریاضی و کامپیوتر شرکت کردم

یه چیز دیگه

اگه واقعا این ایده استقبال نمیشه رسما قفلش کنن راهبرا

ولی واقعا تعداد خیلی خیلی زیادی بودند که استقبال می کردند ولی تو ماراتن 4 درس بیش از 10-20 نفر فعال نیستد

من فکر میکنم شما از حرف من برداشت اشتباهی داشتید :224:


توی بخش ریاضی فکر میکنم کلا 10-20 نفر فعال باشه :4:


به ره حال من نمیگم قفل بشه و .... من منظورم این بود که فرقی بین این دو ایده وجود نداره
 

a$hk@n

New Member
ارسال ها
618
لایک ها
440
امتیاز
0
#13
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

حالا شروع کنین دیگه لطفا
فک کنم که دیگه اختلافات تموم شد؟؟!!!
 

ash1374

New Member
ارسال ها
253
لایک ها
422
امتیاز
0
#14
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

با سلام

به نظر من ایده ی خوبیه. البته با کمی اصلاح( اما نمی دونم چرا احساس میکنم استقبال نخواهد شد)

اون موقع ها که توی اهواز المپیاد می خوندیم به غیر از کتاب های معروف المپیاد ریاضی و سایت بچه های 26 و اینجا ، منبع خاص دیگه ای نداشتیم. خیلی دنبال سوال هایی میگشتیم که شبیه آزمون از خودمون بگیریم ولی نمی تونستیم آزمون استانداردی از توشون دربیاریم. بعد همون دو نفری که جدی می خوندیم تصمیم شد هر کدوم از سوال هایی که حل کردیم و احتمال دیگری حل نکرده و استاندارد هم هستن یک آزمون درست کنیم و به اون یکی بدیم. گر چه باز هم آزمون ها کاملا استاندارد نبودن ولی خوب بود و مفید.

نکته ی دیگه این که به وضوح این تاپیک با تاپیک هایی مثل ماراتن ها خیلی فرق داره. درسته که باید سوال حل کنیم و قوی بشیم ولی بالاخره باید تمام این توانایی های کسب کرده رو توی دو روز و مجموعا نه ساعت بکار ببندید. و جو آزمون خیلی با سوال حل کردن فرق داره. و هدف از آزمون دادن فقط سوال حل کردن و قوی شدن نیست. بلکه مستقل از این که توی المپیاد ریاضی چقدر آدم قدری هستین، خوب آزمون دادن هم خودش یک هنره. این هنر رو اصلا دست کم نگیرید.

یک چیز دیگه هم اینه که این طور نیست که سر مرحله دو باید منتظر هر نوع سوالی باشید. بلکه بالاخره یک چهاچوب داره. ولی این چهرچوب صرفا از نظر مباحثی هست که برای آزمون نیازه و نه از نظر سختی سوال ها یا ایده یا ... . پس یک آزمون استاندارد آزمونی است که سوال های آسون و سخت داشته باشه، سوال ایده دار و سوال محاسباتی داشته باشه، سوال زیبا و سوال معمولی داشته باشه و ... ولی در چهارچوب مباحث مرحله دو

در آخر هم چند چیز که به نظرم بهتره تاپیک این شکلی باشه، ولی در نهایت تصمیم با شماهاست:

1. اول اینکه آزمون ها تعدادش زیاد نشه. مثلا هر هفته یک بار یا هر دو هفته یک بار گذاشته بشه. چون همونطور که گفتم بیشتر از اینکه هدف حل سوال باشه، هدف نفس آزمون دادنه. برای تمرین میتونید از کتاب های فراوانی که هست و تاپیک هایی مرتبط(مثل ماراتن ها) استفاده کنید.


2. توی زمان آزمون بدید


3. راه حل هاتون رو حتما بنویسید . بعد از چند روز خودتون دو باره بخونیدشون. اون وقت می فهمید که چقدر بد نوشتین! و به مصحح های مرحله دو کمی حق میدین و احتمالا با خودتون میگین اگر مصحح بودم به این برگه صفر میدادم با این خطش!:4:


4. نتیجه ی این آزمون ها رو جدی نگیرید. اما روند پیشرفت یا پس رفتتون رو جدی بگیرید.


5. درستی راه حل هاتون رو جویا شین. از معلم هاتون یا از راهبر های همین جا


6. نیکو تر اینه که صبح ها آزمون بدید
بهتره یک روز مشخص در هفته رو همه انتخاب کنند و هر هفته یا هر دو هفته یک روز قبلش یک نفر (بهتره از راه بر ها باشه اگر میتونن یا اینکه یکی از بچه ها که بقیه قبول دارند) اعلام آمادگی کنه و فرداش آزمون رو بگذاره.


الان با اجازه ی همه من اگر چه نه راهبرم و نه کسی قبولم داره و هنوز هم روزی انتخاب نشده، محض اینکه تاپیک صرفا شروع به کار کنه طی ساعات آتی یک آزمون میگذارم.

( باز هم میگم گرچه کار خوبیه ولی حس میکنم به آزمون سوم هم نمیرسه و میخوابه. امید است اینگونه نشود)

موفق باشید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

msaeids

New Member
ارسال ها
83
لایک ها
44
امتیاز
0
#15
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

من 6 تا سوال میذارم فعلن
ببینیم که چه بازخوردی داره
1-در مثلث قایم الزاویه
دایره ی
بر ارتفاع
و پاره خط
و دایره ی محیطی
به ترتیب در
مماس است.
الف)ثابت کنید
همخطند
ب)ثابت کنید

2) فرض کنید
اعدادی طبیعی باشند
ثابت کنید:

3) اعداد 1 تا 2010 دور یک دایره چیده شده اند به طوریکه اگر در جهت حرکت عقربه های ساعت اعداد روی دایره را بخوانیم اعداد به طور متناوب کم و زیاد میشوند
ثابت کنید دو عدد متوالی داریم که تفاضلشان زوج است
4)یک جدول 5*5 داریم .در هر مرحله یک خانه از آن را انتخاب میکنیم و رنگ آن خانه به همراه مجاور ضلعی هایش را از سفید به سیاه و یا بالعکس تغییر میدهیم.
در ابتدا همه ی خانه ها سفیدند و در انتها فقط یک خانه سیاه است
این خانه سیاه کدام خانه ها میتواند باشد؟
5) تمام توابع
را بیابید که

6) در مثلث
،
نیمسازند
نقطه ی
به گونه ای است که

اگر
مرکز دایره محاطی داخلی باشد ثابت کنید:
 

a$hk@n

New Member
ارسال ها
618
لایک ها
440
امتیاز
0
#16
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

من 6 تا سوال میذارم فعلن
ببینیم که چه بازخوردی داره
1-در مثلث قایم الزاویه
دایره ی
بر ارتفاع
و پاره خط
و دایره ی محیطی
به ترتیب در
مماس است.
الف)ثابت کنید
همخطند
ب)ثابت کنید

2) فرض کنید
اعدادی طبیعی باشند
ثابت کنید:

3) اعداد 1 تا 2010 دور یک دایره چیده شده اند به طوریکه اگر در جهت حرکت عقربه های ساعت اعداد روی دایره را بخوانیم اعداد به طور متناوب کم و زیاد میشوند
ثابت کنید دو عدد متوالی داریم که تفاضلشان زوج است
4)یک جدول 5*5 داریم .در هر مرحله یک خانه از آن را انتخاب میکنیم و رنگ آن خانه به همراه مجاور ضلعی هایش را از سفید به سیاه و یا بالعکس تغییر میدهیم.
در ابتدا همه ی خانه ها سفیدند و در انتها فقط یک خانه سیاه است
این خانه سیاه کدام خانه ها میتواند باشد؟
5) تمام توابع
را بیابید که

6) در مثلث
،
نیمسازند
نقطه ی
به گونه ای است که

اگر
مرکز دایره محاطی داخلی باشد ثابت کنید:
ممنون
فقط 1 سوال الان این سوال ها بیشتر از سطح مرحله 2 نیست؟؟ هندسه و اون سوال تابعشو میگم
خیلی ممنون:53::53:
 

ash1374

New Member
ارسال ها
253
لایک ها
422
امتیاز
0
#17
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

خوب یک آزمون گذاشته شد. اگر همه موافقند من دیگه آزمون نگذارم.

موفق باشید
 

msaeids

New Member
ارسال ها
83
لایک ها
44
امتیاز
0
#18
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

ببخشید
من پست آقای شاولی رو نخونده بودم و مثله اینکه پریدم وسط

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

نه همش سطح مرحله دوه
بازهم از آقای شاولی عذر میخوام
دیگه قول بدید که آزمون بعدی رو خودتون بذارید
 

math

New Member
ارسال ها
1,129
لایک ها
1,096
امتیاز
0
#19
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

ممنون
فقط 1 سوال الان این سوال ها بیشتر از سطح مرحله 2 نیست؟؟ هندسه و اون سوال تابعشو میگم
خیلی ممنون:53::53:

سوال تابعی در سطح مرحله یک هستش ( بدون ایده !!!!) .
 

sima98

New Member
ارسال ها
95
لایک ها
39
امتیاز
0
#20
پاسخ : آمادگی برای مرحله 2 به روشی جالب (المپیاد ریاضی ها ببینند)

سلام
من این تاپیک رو که خوندم یه ایده زد به ذهنم.
بهتره این کار رو به این شکل انجام بدیم.(یه نظر البته)
تو یه روز مشخص و در یه ساعت مشخص(با نظر سنجی البته) یکی از راهبر ها یا بچه های المپیادی رو راضی کنیم تا برامون سه سوال در حد مرحله 2و ...بذاره و هر کس برای خودش یه دوست پیدا کنه و جواباشو به صورت اسکن شده و یا عکس براش بفرسته و طرف مقابل مصحح باشه.حالا یه آزمون شبیه ساز داریم.
نظرتون چیه؟؟؟
 
بالا