اثرات افزایش قیمت بنزین بربازار مسکن چیست؟!

وضعیت
موضوع بسته شده است.
ارسال ها
8
لایک ها
9
امتیاز
0
#1

اثرات افزایش قیمت بنزین بربازار مسکن چیست؟!​
بی شک افزایش قیمت سوخت بر قیمت تمامی بخش ها تاثیرخواهد گذاشت و این تاثیر به صورت زنجیر وار است. یکی از این بخش ها بخش مسکن است.
افزایش قیمت سوخت در راه است. با فرا رسیدن سال جدید، قیمت سوخت نیز در ایران رختی نو بر تن خواهد کرد. رختی که گرچه برای بنزین شادانه است اما باری جدید است بر دوش مردم.

بی شک افزایش قیمت سوخت بر قیمت تمامی بخش ها تاثیرخواهد گذاشت و این تاثیر به صورت زنجیر وار است. یکی از این بخش ها بخش مسکن است. درهمین خصوص، مصطفی قلی خسروی، رئيس اتحاديه املاک کشوری در مورد تاثیر افزایش قیمت سوخت بر بازار مسکن می گوید: «به دنبال افزایش قیمت انرژی بحث انرژی و حمل و نقل پیش می آید. تمام مصالح ساختمانی ما از طریق حمل و نقل و انرژی جا به جا می شود، از سویی دیگر بحث کارگر و دستمزد او به میان می آید. تمامی این موارد به قیمت انرژی وابسته است.»

وی ادامه می دهد: «مجلسی ها نیز در تلاشند تا قیمت بنزین افزایش آنچنانی نداشته باشد. چرا که می دانند تبعات این مسئله در کجا ها تاثیرگذار است. ولی اثر افزایش قیمت سوخت آنچنان زیاد نیست و تاثیر بسیار بسیار کمی دارد. با این حال افزایش قیمت بنزین بر قیمت مسکن بی تاثیر نخواهد بود. افزایش قیمت بنزین از یکسو و افزایش شاخص تورمی بانک مرکزی در سال اینده از سویی دیگر بر قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود. به دنبال موضوعات گفته شده، تا پایان سال جاری افزایش قیمت را نخواهیم داشت. در نیمه اول سال ۹۳ نیز مسکن به همین روند خود ادامه داده و شاهد جهش تند قیمت ها در بخش مسکن نخواهیم بود.»

مصطفی قلی خسروی، تاکید می کند که حتی در صورت افزایش قیمت بنزین نیز شاهد تغییرات آنچنانی نخواهیم بود.

وی در مورد درصد تغییرات ایجاد شده در اثر افزایش قیمت بنزین معتقد است: »برای این تغییرات نمی توان درصدی را معین کرد فقط می توانم بگویم در حدود نیم درصد ولی از من درصد نپرسید. می توانم بگویم که میزان افزایش قیمت مسکن بعد از افزایش قیمت سوخت، از شاخص تورم عبور نخواهد کرد.»

وی در مورد وضعیت کنونی بازار مسکن نیز می گوید: «هنوز این بازار وارد دوران رونق خود نشده است. تسهیلات ۳۵میلیون تومانی که دولت برای مسکن درنظر گرفته برای کلان شهرها به خوبی کفایت نمی کند. دولت باید این تسهیلات را به صورت درصدی از قیمت ملک تخصیص می داد، آن هم به سازنده ها تا به تقویت سازندگی کمک شود و هم قابلیت انتقال به خریدار را داشته باشد. همانند کاری که کشورهای منطقه انجام می دهند.»






اثرات افزایش قیمت بنزین بربازار مسکن چیست؟!!
 

Hosein.D

New Member
ارسال ها
662
لایک ها
862
امتیاز
0
#2
پاسخ : اثرات افزایش قیمت بنزین بربازار مسکن چیست؟!

بحث های علمی تو آیریسم داره به بحث های اقتصادی کشیده می شه!!!
 

Wizard

Moderator
ارسال ها
534
لایک ها
1,253
امتیاز
93
#3
پاسخ : اثرات افزایش قیمت بنزین بربازار مسکن چیست؟!

به نام خداوند دانا و توانا​

سلام بر همگى

بحث قيمت مسكن تو تالار المپياد هاي علمي ايران فكر نكنم مربوط باشه، چناچه ما هرگز المپياد اقتصاد هم نداريم.
لطفا از آقاي خلينا براي اينگونه اخبار اجازه بگيريد لطفا، تا كسب اجازه از آقاي خلينا يا توجيح چرايي گذاشتن اين تاپيك، اين تاپيك
بسته مي شود

ببخشيد اگر خللي ايجاد كردم





 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا