انبساط جهان

ارسال ها
62
لایک ها
31
امتیاز
0
#1
می دانیم جهان در حال انبساط است حلا سوال من اینه که این انبساط با سرعت ثابته یا شتابدار کند شونده است و یا شتابدار کند شونده؟:216:
 

لیلی 93

New Member
ارسال ها
9
لایک ها
3
امتیاز
0
#2
ﭘﺎﺳﺦ : ﺍﻧﺒﺴﺎﻁ ﺟﻬﺎﻥ

فک میکنم در سال 1916 انشتین همراه با نظریه نسبیت عام نظریه انبساط جهان و سرعت اونرو که تندشوندس رو ارائه داد که دانشمندا رو درگیر این موضوع کرد!آخر سرهم بعداز چندین سال دانشمندان انگلیسی این نظریه رو تایید کردن..
 

bayanlou

New Member
ارسال ها
21
لایک ها
15
امتیاز
0
#3
پاسخ : انبساط جهان

مجموعه کیهانی شامل چند صد هزار میلیون کهکشان است که هر کدام محتوی چند صد هزار میلیون ستاره است و تقریبا همه آنها در حا دور شدن از ما هستند
دانشمندی به نام «هابل» در سال 1929 اعلام کرد که این دور شدن ستارگان به صورت منظم است یعنی کهکشانی که در فاصله یک میلیون سال نوری از ما قرار دارد با سرعت 186کیلومتر در ثانیه و آنکه در فاصله دو میلیون سال نوری است دو برابر این سرعت از ما دور می شوند.
برای مثال ستاره عیوق در هر طپش قلب 30 کیلومتر از ما دور می شو و کهکشان شجاع در هر ثانیه حدود 60 هزار کیلومتراز ما فاصله می گیرد که این نشان میدهد جها با سرعت مشخصی منبسط می شود.:205:
 
ارسال ها
202
لایک ها
314
امتیاز
0
#4
پاسخ : انبساط جهان

قانون انبساط هابل رو یه سرچ بزنین میاره . رابطش سادست . یه پارامتر hظاهر میشه که بهش میگن ثابت هابل ولی واقعا ثابت نیست ولی خیلی کند تغییره . اگه یه سرچ دیگه هم بزنین ثابت هابل کنونی رو میتونین با ثابت هابل چندهزار سال پیش مقایسه کنین.
 

iranikia

New Member
ارسال ها
131
لایک ها
235
امتیاز
0
#5
پاسخ : انبساط جهان

اونطوری که من می دونم کند شونده هستش و در نهایت تبدیل به انقباض خواهد شد .
 
بالا