پاسخ : تاپیک انتخاب رشته
سلام ...من در درجه ی اول به ریاضی علاقه دارم .. البته نه به دیفرانسیل و مشتق و این چیزا.. به هندسه و ترکیبیات و ... مبحث هایی مثل درس گسسته علاقه دارم.. اما خب رشته ای رو نمی بینم که توی این زمینه کار کرده باشه... از اونجایی که به هندسه علاقه دارم , دارم به طراحی صنعتی فکر میکنم اما اونطور که شنیدم جنبه ی هنری این رشته قوی تر از جنبه ی علمیش هست .. و من اینو نمی پسندم
رشته کامپیوتر هم برام جذابه ... اما تقریبا هیچ مهارتی توی این زمینه ندارم ... آیا به مشکل بر میخورم اگه بخوام توی این رشته تحصیل کنم؟ ( آخه اکثر ادم های موفقی که تو این رشته دیدم آدمایی بودن که قبل از این که وارد دانشگاه بشن این کاره بودن و راهشون از همون اول مشخص بوده)
سر در گمم لطفا اگه کسی تجربه ای یا اطلاعاتی داره راهنماییم کنه .. ممنون
اگر به هنر علاقه ای ندارید پیشنهاد می کنم رشته ی معماری را انتخاب نکنید چرا که ذوق هنری در آن باید داشته باشید امام در رشته ی کامپیوتر نگرانی نداشته باشید به دلیل اینکه اگر به الگوریتم ها علاقه مند هستید و درس گسسته را علاقه مند هستید برای آشنایی رشته ی کامپیوتر بخوانید :
دانش و فناوری کامپیوتر به بررسی یا تحلیل و ارزیابی فرایندها و سامانه های دریافت، نگهداری، پردازش و استخراج اطلاعات در همه ابعاد و طراحی سیستم های کارا برای انجام آن می پردازد. بخش نرم افزار آن به طراحی و تولید ابزارهای مهم نرم افزاری و نیز طراحی، تحلیل و پیاده سازی الگوریتم ها و سیستم های نرم افزاری مناسب معطوف است.
با توجه به اهمیت و رشد روز افزون این دانش و فناوری های آن، لازم است کارشناسانی تربیت شوند که بتوانند از عهده تحلیل و طراحی سیستم های نرم افزاری و الگوریتم های مربوط برای حل مسائل مختلف آن برآیند و نیز به روش های مختلف مهندسی نرم افزار و ابزارها و زبان های برنامه نویسی تسلط داشته باشند.
دوره کارشناسی کامپیوتر - گرایش نرم افزار
دوره کارشناسی کامپیوتر، نرم افزار به منظور تربیت دانش آموختگانی طراحی شده است که بتوانند با جذب در صنعت رو به رشد نرم افزار در کشور، به غنای آن کمک نمایند و هم با گذراندن دروس مختلف نظری و عملی در رشته کامپیوتر، دانش کافی برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های مختلف علم و مهندسی کامپیوتر را کسب نمایند. از این نظر، این رشته حاوی ترکیب مناسب از دروسی است که هم ابعاد نظری این رشته را می پوشاند و هم جنبه-های مهندسی آن در زمینه های مختلف طراحی سیستم های نرم افزاری را غنا می بخشد.
از ویژگی های دیگر این رشته، آشنایی دانشجویان آن به مبانی سخت افزار کامپیوتر است که به آن ها این توان را می دهد که در پروژه های مشترک مانند طراحی روبات ها و سیستم های بیدرنگ و نظایر آن با دیگر دانشجویان این رشته به صورت گروهی کار کنند.
بنابراین در دوره ی کارشناسی می توانید مهارت های لازم را به دست آورید مخصوصا با آشنایی با نرم افزار های جدید که نیاز به کار و تلاش دارد .
---- دو نوشته به هم متصل شده است ----
[TABLE="align: center"]
[TR]
[TH]یف[/TH]
[TH]نام درس[/TH]
[TH]ردیف[/TH]
[TH]نام درس[/TH]
[TH]ردیف[/TH]
[TH]نام درس[/TH]
[TH]ردیف[/TH]
[TH]نام درس[/TH]
[TH][/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]۱[/TD]
[TD]ریاضی(۱)[/TD]
[TD]۲[/TD]
[TD]ریاضی(۲)[/TD]
[TD]۳[/TD]
[TD]معادلات دیفرانسیل[/TD]
[TD]۴[/TD]
[TD]آمار و احتمالات مهندسی[/TD]
[TD]۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۶[/TD]
[TD]زبان تخصصی[/TD]
[TD]۷[/TD]
[TD]اندیشه اسلامی(۱)[/TD]
[TD]۸[/TD]
[TD]اندیشه اسلامی(۲)[/TD]
[TD]۹[/TD]
[TD]آشنایی با منابع اسلامی[/TD]
[TD]۱۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۱۱[/TD]
[TD]تاریخ اسلام[/TD]
[TD]۱۲[/TD]
[TD]انقلاب اسلامی و ریشههای آن[/TD]
[TD]۱۳[/TD]
[TD]اخلاق و تربیت اسلامی[/TD]
[TD]۱۴[/TD]
[TD]کنترل جمعیت و تنظیم خانواده[/TD]
[TD]۱۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۱۶[/TD]
[TD]فیزیک(۲)[/TD]
[TD]۱۷[/TD]
[TD]آزمایشگاه فیزیک(۱)[/TD]
[TD]۱۸[/TD]
[TD]آزمایشگاه فیزیک(۲)[/TD]
[TD]۱۹[/TD]
[TD]کارگاه عمومی[/TD]
[TD]۲۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۲۱[/TD]
[TD]مبانی کامپیوتر و برنامه سازی[/TD]
[TD]۲۲[/TD]
[TD]برنامه سازی پیشرفته[/TD]
[TD]۲۳[/TD]
[TD]ساختمانهای گسسته[/TD]
[TD]۲۴[/TD]
[TD]زبان ماشین و برنامه سازی سیستم[/TD]
[TD]۲۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۲۶[/TD]
[TD]مدارهای الکتریکی(۱)[/TD]
[TD]۲۷[/TD]
[TD]آزمایشگاه مدارهای الکتریکی(۱)[/TD]
[TD]۲۸[/TD]
[TD]مدارهای منطقی[/TD]
[TD]۲۹[/TD]
[TD]آزمایشگاه مدارهای منطقی[/TD]
[TD]۳۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۳۱[/TD]
[TD]طراحی الگوریتم ها[/TD]
[TD]۳۲[/TD]
[TD]معماری کامپیوتر[/TD]
[TD]۳۳[/TD]
[TD]آزمایشگاه معماری کامپیوتر[/TD]
[TD]۳۴[/TD]
[TD]سیستمهای عامل[/TD]
[TD]۳۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۳۶[/TD]
[TD]طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی[/TD]
[TD]۳۷[/TD]
[TD]ریزپردازنده(۱)[/TD]
[TD]۳۸[/TD]
[TD]آزمایشگاه ریزپردازنده(۱)[/TD]
[TD]۳۹[/TD]
[TD]مدارهای الکترونیکی[/TD]
[TD]۴۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۴۱[/TD]
[TD]شبکههای کامپیوتری[/TD]
[TD]۴۲[/TD]
[TD]شیوه ارائه مطالب علمی و فنی[/TD]
[TD]۴۳[/TD]
[TD]ذخیره و بازیابی اطلاعات[/TD]
[TD]۴۴[/TD]
[TD]هوش مصنوعی[/TD]
[TD]۴۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۴۶[/TD]
[TD]مهندسی نرم افزار(۱)[/TD]
[TD]۴۷[/TD]
[TD]اصول طراحی پایگاه داده ها[/TD]
[TD]۴۸[/TD]
[TD]مهندسی نرم افزار(۲)[/TD]
[TD]۴۹[/TD]
[TD]آزمایشگاه سیستم عامل[/TD]
[TD]۵۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۵۱[/TD]
[TD]الکترونیک دیجیتال[/TD]
[TD]۵۲[/TD]
[TD]آزمایشگاه الکترونیک دیجیتال[/TD]
[TD]۵۳[/TD]
[TD]مدارهای الکتریکی(۲)[/TD]
[TD]۵۴[/TD]
[TD]سیگنالها و سیستم ها[/TD]
[TD]۵۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۵۶[/TD]
[TD]انتقال داده ها[/TD]
[TD]۵۷[/TD]
[TD]سیستمهای کنترل خطی[/TD]
[TD]۵۸[/TD]
[TD]آزمایشگاه شبکههای کامپیوتری[/TD]
[TD]۵۹[/TD]
[TD]برنامه نویسی همروند[/TD]
[TD]۶۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۶۱[/TD]
[TD]طراحی مدارهای واسط[/TD]
[TD]۶۲[/TD]
[TD]آزمایشگاه مدارهای واسط[/TD]
[TD]۶۳[/TD]
[TD]مهندسی اینترنت[/TD]
[TD]۶۴[/TD]
[TD]طراحی و پیاده سازی سیستمهای بی درنگ[/TD]
[TD]۶۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۶۶[/TD]
[TD]اصول طراحی واسط کاربر[/TD]
[TD]۶۷[/TD]
[TD]برنامه نویسی توصیفی[/TD]
[TD]۶۸[/TD]
[TD]برنامه نویسی همروند[/TD]
[TD]۶۹[/TD]
[TD]گرافیک کامپیوتری(۱)[/TD]
[TD]۷۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۷۱[/TD]
[TD]سیستمهای خبره[/TD]
[TD]۷۲[/TD]
[TD]گرافیک کامپیوتری(۲)[/TD]
[TD]۷۳[/TD]
[TD]شبیه سازی کامپیوتری[/TD]
[TD]۷۴[/TD]
[TD]معماری سیستمهای کامپیوتری[/TD]
[TD]۷۵[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۷۶[/TD]
[TD]مدارهای منطقی پیشرفته[/TD]
[TD]۷۷[/TD]
[TD]کارآموزی[/TD]
[TD]۷۸[/TD]
[TD]پروژه[/TD]
[TD]۷۹[/TD]
[TD]آزمایشگاه مهندسی نرم افزار[/TD]
[TD]۸۰[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]۸۱[/TD]
[TD]سیستم عامل شبکه[/TD]
[TD]۸۲[/TD]
[TD]طراحی صفحات وب[/TD]
[TD]۸۳[/TD]
[TD]نصب و راه اندازی شبکه[/TD]
[TD]۸۴[/TD]
[TD]مباحث ویژه[/TD]
[TD]۸۵[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
درسهای رشته ی کامپیوتر در دوره ی کارشناسی