تا کنکور کدام مباحث را بخوانم؟

f-alizadeh

New Member
ارسال ها
375
لایک ها
693
امتیاز
0
#1





هرچه به کنکور نزديک تر مي شويم زمان باقي مانده اهميت بيشتري پيدا مي کند و بايستي استفاده از اين زمان بهينه باشد. يعني حداکثر استفاده و کسب حداکثر نتيجه از مدت باقي مانده. از اين روست که اولويت بندي مباحث در اين روزها از اهميت فراواني برخوردار است. مباحثي در اولويت اند که:
1- نيمه کاره و ناتمام هستند.
2- مطالب اساسي تري هستند.
3- مطالب ساده فهم تري هستند درنتيجه زمان کمي براي وقت گذاشتن نياز دارند
4- بودجه بندي بيشتري در کنکورهاي سالهاي گذشته داشته اند.
5- مباحث مطمئن

در توضيح مورد اول: (مباحث نيمه کاره)
شما در طول سال بعضي مباحث را به طور کامل مطالعه کرده ايد بعضي را به طور ناقص و بعضي را اصلا مطالعه نکرده ايد. دسته اول نياز به جمع بندي و مرور دارند دسته دوم بايستي سريع تر تکميل شوند و مطمئنا زماني را که صرف تکميل مباحث ناقص خواهيد کرد خيلي کمتر از مباحث دست نخورده مي باشد. اما چطور اين مباحث را شناسايي کنيم؟ شما در آزمون هاي کانون يک کارنامه مبحثي دريافت مي کنيد که مي تواند شما را در شناسايي اين مباحث کمک کند. به طور خلاصه اينکه مطالبي را که غلط بيشتري در آنها داشته ايد زمان کمتري براي تکميل مطالعه از شما مي گيرند تا مباحثي که به کلي سفيد زده ايد در نتيجه در زمان کمتري به نتيجه ي بيشتري ميرسيد.

در توضيح مورد دوم: (اساسي تر)
منظور مباحثي است که ديگر مباحث بر روي دانش آنها سوار مي شوند مانند مثلاً يادگيري مشتق نه تنها در انتگرال مورد نياز است بلکه يادگيري مباحثي از درس فيزيک نيز به اين مبحث وابسته است.
در توضيح مورد سوم: (ساده تر)
اين مباحث براي شما سبک تر هستند و پيش بيني مي کنيد در زمان کمتري آنها را به نتيجه برسانيد. ممکن است يک مبحث براي شما اين ويژگي را داشته باشد اما براي دوستتان مطلب سبکي نباشد. مثلاً مباحث فيزيک 3 براي دانش‌آموزي به دليل پيگير بودن دبير آن درس، آسان شده است يا شايد به دليل علاقه دانش آموز به مباحث الکترونيک، اين درس را برايش آسان شده است.

در توضيح مورد چهارم: (بودجه بندي بيشتر)
يکي از مهمترين آيتم‌هاي اولويت بندي مباحث، «بودجه بندي» است. يعني در سال‌هاي قبل در کنکور، چند سوال از اين مبحث آمده است. شما به اين اطلاعات در برنامه راهبردي دسترسي داريد. همچنين با کليک بر روي لينک زير مي‌توانيد اطلاعات مربوط به بودجه‌بندي کنکور را ببينيد.
بودجه‌بندي کنکور

در توضيح مورد پنجم: (مباحث مطمئن)
بعضي از مباحث هستند که اگر آنها را فرابگيريد، به احتمال بيشتري به تست‌هاي آنها پاسخ صحيح مي‌دهيد. برعکس مباحثي وجود دارند که با اينکه آسان به نظر مي‌رسند ولي امکان پاسخ صحيح شما به آنها کم است. مثلاً براي بعضي دانش‌آموزان سوالات شمارشي درس ادبيات، مباحث پر اشتباهي است. يعني احتمال اينکه دانش‌آموز بتواند پاسخ صحيح را انتخاب کند، پايين است برعکس مبحث تاريخ ادبيات از مباحثي است که به نظر مطمئن مي‌رسد.

در اولويت بندي مباحث، همه موارد بالا را در نظر بگيريد. اگر بخواهيد يک بعدي فقط به يک آيتم توجه کنيد، از زمان باقيمانده حداکثر استفاده را نبرده‌ايد. اما اولويت اصلي، ماندگاري آموخته‌هاست. اگر شما نتوانيد آنچه را که تا کنون آموخته‌ايد ماندگار کنيد، تضميني نيست که هر چه را از امروز مي‌آموزيد، ماندگار بماند. با حفظ نقاط قوت به استقبال نقاط ضعف برويد.
 
بالا