B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#1


قبل از مطالعه این نامه بهتره بگم امسال بنا به علاقه ای که به تدریس در مدارس داشتم ،دبیر ادبیات بچه های پایه هفتم در اولین سال اجراش شدم و وقتی در مراسم دعوت از مؤلفین قرار بود حضور داشته باشم ،این نامه که چیزی جز حقیقت نبود فرستاده نشد و هیچکس جز خودم و جناب مدیر اون رو مطالعه نکرد .فرصت رو غنیمت دونستم تا شاید اینجا مجالی برای بحث باشه و کلامی برای مرور .




به نام خداوند شاهنامه های آبی


دیربازیست ادب فارسی میان پارساخویان و فارسی گویان رونق گرفته و چندین قرن است که فالِ حافظ ِ اعیاد برای ما با برکت شده است و چندین سال است که دل چیز دیگری میخواهد ، دنیایی فرای چشمان بسته.


این روز ها نوجوانان نسل جدید دیگر خواستار تعیین و تکلیف نیستند ،ما خودمان "آزادی" را به آنها یاد دادیم ، پس دیگر مجال دیکته کردن "اجبار" نیست.دیگر فرصتی برای حفظ آرمان ها و سنت های دیرینه باقی نمانده...راه را اشتباه آمده ایم و میان سنگ ریزه های کنار جاده چادر زده ایم و خیال ِ واهی ِ عبورِ هیأت ِامید را نظاره گریم.


بحث من نه شما هستید ، نه خودم . بحث من دنیای کودکانه ی فرزندان آینده ی ماست .فرزندانی که در خانواده هایی متولد میشوند که پدر در گوششان اذان میخواند و مادر زمزمه ی لالایی.چقدر ترکیب دین و ادب شاهکار بی نظیریست.


جای دوری نمیروم و من هم درست مثل شاگرد کوچک 13ساله ی ایرانی که کفش های " کالج" به پا میکند ، با شما مؤلفان چندین کلمه خودمانی حرف میزنم.


((مؤلفان گرامی ،خدا قوّت. با این 17 درس مبارک نمک گیرمان کردید. اما چرا 17 درس؟علت خاصی داشت که عدد فرد رابرای پایان انتخاب کردید؟اصلاٌ آیا میدانید چند درصد دبیران کل کشور ادبیات بومی را پاس داشتند و خطوط خالی را نگاشتند؟


عادت کرده بودم کتب مرجع تمام درس ها را هر هفته برای بچه ها بیاورم ، رسالتم را انجام دادم ،خوب بود بسیار عالی ،آن هم وقتی گلستان را دیدند.اما برای نمایش کتاب" کویر" دکتر علی شریعتی نکوهش شدم که چرا و به چه جرأت چنین گستاخی کرده ام و استدلالشان این بود:"کویر روحانیت را زیر سؤال برده است" من نمیدانم چراانسان ها همیشه دنبال حذف دیگران اند نه اصلاح خود !


چقدر خوب است گاهی اوقات تقصیر را گردن خودم بیندازم.


تقصیر من است که نشانه ی ندا را (!) میدانم و (،) نشانه جدید التأسیس شما را هنوز علامتی حساب نکرده ام ،تقصیر من است که در 8 سالگی وقتی پدرم در املاهای نخوانده ام (ی) را خط میزد و با رنگ قرمز ،درشت و بدون لرزش (ء) مینوشت ،او را بی سواد و قدیمی خطاب میکردم و معلم را اسطوره ی تمام زندگی میدانستم چرا که او به من یاد داده بود نوشتن (ء) اشتباه است.


تقصیر من است که در قسمت تاریخ ادبیات برای پدر عشق_مولانا_ 12 خط بیشتر نوشته ام تا مبادا این 4 خط صفحه 201 را بر بی حرمتی ام بگذارد.


نمیدانم ما ایرانیان چرا اینقدر اصرار داریم دلیل آفرینشمان را پنهان کنیم و هرجا سخنی از عشق در مدارس شنیدیم طردش کنیم.


چرا دانش آموز من باید تک تک غزلهای حافظ را هر شب بخواند اما کتاب ادبیاتش را گم کرده باشد؟


یادمان نرود که کنار اکثر این دختران و پسران 13 ساله خواهر یا برادری بزرگتر نشسته که میگوید: "ان" ، "ها" ، "تر و ترین" کلمه را غیر ساده نمیکند ،کتابت اشتباه نوشته" اما دانش آموز من "به بازار رفتم تا کتاب بخرم"را 2 جمله میداند چون به او یاد داده ایم برای شمارش فعل ها را ببیند و اصلا وابستگی و استقلال را در جملات نمیداند،چه برسد به زندگی واقعی اش.دانش آموزها تمام حروف اضافه را از اجزای اصلی جمله دانستند و نفهمیدند که بعضی نقش قید دارند ،اصلا تشخیص متمم قیدی و فعلی سخت ترین کار زبان شناسان بوده است و گاهی خودشان هم دچار تردید شده اند.من نمیگویم که تمام مطالب را بسیط و گسترده در ذهن یک طفل 13 ساله جا دهید ،اما یا یک تعریف را نیاورید یا اگر می آورید استثناهایش را هم بنویسید .


اینقدر میان برادران و خواهران خانواده ها جدال سر زبان فارسی راه نیندازیم.نمیدانید یک بیت ساده"آفرین جان آفرین پاک را /آنکه جان بخشید و ایمان خاک را" چه مباحثه ی قشنگی بین دبیران و ادیبان مشهد به راه انداخت .هرچند که این مباحثه پر حاشیه و بی جواب ماند.


من مشاعره ام را قرین موسیقی بی کلام انجام دادم . نمایش شاهنامه را بینشان رواج دادم و امروز بچه های کلاس من عاشق ادبیات شده اند ، نه به خاطر گل روی من ! نه. حرف مضحکی است ، آنها عاشق اختتام بیت ها به "د" در مشاعره شان شدند.آنها در نقش سهراب و گرد آفرید نمایششان غرق شدند،آنها به وصیت سهراب سپهری عمل کردند و شاعران باالقوه وجودشان را پیدا کردند .


فرصتی نمانده ،حتی برای حضور من .شاید همین چند ثانیه دیگر نباشم اما خیالم راحت است . کودک ِ من خداوند ِ جان و خردش را شناخت ، او دیگر از بیان خال لب یار ابایی ندارد ،حروف "عشق" را حفظ کرده است چون خودش را دوست دارد ، این را یاد گرفته است ، این بار من به او یاد نداده ام بلکه همان ابیات پر آهنگ مولانا صوفی اش کرده ...


کودک من در اخرین خطوط دفترش از شما تشکر کرده است که هر سال دستانش را با مهربانی گرفته اید و به سمتی چرخانده اید ، سپاسگزارم ، او امروز رقاص خوبی شده است.


با سپاس فراوان


دبیر جوان و بی تجربه شما
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
ارسال ها
113
لایک ها
181
امتیاز
0
#2
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

سلام استاد! بسیار زیبا و دلنشین بود! سپاس!
شوربختانه در 9 سال اخیر بی مهری های زیادی به دکتر شریعتی شده و بسیار سهل انگارانه از نقش تاثیرگذار ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی چشم پوشی شده است.
متعجبم از اینکه کسی کتاب های دکتر را خوانده باشد و عاشق طرز فکر و عقیده و سخن ایشان نشده باشد،گویی آقایان رفتارشان به رفتار بزرگان قریش شبیه شده است که قرآن را با علاقه و اشتیاق میشنیدند و با پیامبر و آیینش مخالفت میکردند تنها برای منافعشان! امیدوارم که وضع فرهنگی کشور از دیروز های افراط و امروز های تفریط خارج شود و به وضع متعادلی برسد انشاالله!
در مورد نظام آموزشی شوربختانه این جمله بهترین پی نوشت میتواند باشد که آنچه عیان است چه حاجت به بیانش است! اگر چشم نگریستن و گوش شنیدن داشتند تا کنون حتما مشکلات و درد دل ها را دیده و شنیده بودند،هزاران افسوس که نیست!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#3
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

سلام استاد! بسیار زیبا و دلنشین بود! سپاس!
شوربختانه در 9 سال اخیر بی مهری های زیادی به دکتر شریعتی شده و بسیار سهل انگارانه از نقش تاثیرگذار ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی چشم پوشی شده است.
متعجبم از اینکه کسی کتاب های دکتر را خوانده باشد و عاشق طرز فکر و عقیده و سخن ایشان نشده باشد،گویی آقایان رفتارشان به رفتار بزرگان قریش شبیه شده است که قرآن را با علاقه و اشتیاق میشنیدند و با پیامبر و آیینش مخالفت میکردند تنها برای منافعشان! امیدوارم که وضع فرهنگی کشور از دیروز های افراط و امروز های تفریط خارج شود و به وضع متعادلی برسد انشاالله!
در مورد نظام آموزشی شوربختانه این جمله بهترین پی نوشت میتواند باشد که آنچه عیان است چه حاجت به بیانش است! اگر چشم نگریستن و گوش شنیدن داشتند تا کنون حتما مشکلات و درد دل ها را دیده و شنیده بودند،هزاران افسوس که نیست!
دقیقا ،طی صحبت هایی که با اساتید تهران داشتم قرار بود طرح اموزشی جدیدشون خیییلی متفاوت تر از حالت فعلی باشه اما متاسفانه کتابایی که طراحی شد نتونست از صافی بی انصاف دولت جون سالم به در ببره و در بسیاری موارد ما فقط تغییر جلد کتاب دیدیم.
به امید فردایی روشن در فضای آموززشی
 

M_Sharifi

راهبر ریاضی
ارسال ها
1,981
لایک ها
801
امتیاز
0
#4
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

خیلی از انتقادها به جا بود. هرچند که کلاف مشکلات، پیچیده تر و گسترده تره. یه طرف قضیه، معلمین و مولفین هستند. طرف دیگه و ریشه دار اصلاح تعلیم ادب فارسی، فرهنگ، مذهب و حتی اقتصاد هستش.
وقتی با وجود تهاجم غرب و عدم تصمیم گیری های به جای مسوولین، ذایقه ی دانش آموزها عوض میشه و مثلا یه شعر رپ که بعضا پر از الفاظ زشت، اصطلاحات کوچه بازاری کم ارزش و مفاهیم بی ارزش هست، تایید میشه و اشعار زیبای شاعران معاصر ما به فراموشی سپرده میشه، اون وقت دغدغه ی خیلی ها دیگه اصلاحات ضروری تعلیم ادبیات نیست.
وقتی سریال های تلویزیون، به جای بروز ادب بین دو تا شخصیت، بی ادبی و تندخویی رو نشون میدن و اون افراد رو از قشر بافرهنگ و تحصیل کرده نمایش میدن، الگو برداری هم غلط خواهد بود.
وقتی اقتصاد ما متلاطم میشه و همون دبیرهایی که بهشون انتقاد میشه، دغدغه ی اصلی شون میشه تامین مخارج میلیونی بچه هاشون، موضوعات مهم تر کم رنگ میشه.
ما وقتی حرف از ادبیات میزنیم، شاعر و نویسنده رو پاک و زلال میدونیم و اگه این طور باشه، جذبش میشیم. اما وقتی بستر پاکی توی خیلی از زمینه ها وجود نداره و روابط مصنوعی دیده میشه، اون دانش آموز 13 ساله هم چوبش رو میخوره.
فکر میکنم بهترین استراتژی اینه که هرکس خودش رو اصلاح کنه، پاک باشه و تلاشش رو برای حفظ درستی ها و انتقال به دیگران انجام بده.
من متوجه نشدم کسی که این متن رو نوشته، از تدریس انصراف داده یا نه. اما اگه منصرف شده باشه، به نظر من تصمیم درستی نگرفته و بدترین و راحت ترین راه حل رو انتخاب کرده.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#5
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

خیلی از انتقادها به جا بود. هرچند که کلاف مشکلات، پیچیده تر و گسترده تره. یه طرف قضیه، معلمین و مولفین هستند. طرف دیگه و ریشه دار اصلاح تعلیم ادب فارسی، فرهنگ، مذهب و حتی اقتصاد هستش.
وقتی با وجود تهاجم غرب و عدم تصمیم گیری های به جای مسوولین، ذایقه ی دانش آموزها عوض میشه و مثلا یه شعر رپ که بعضا پر از الفاظ زشت، اصطلاحات کوچه بازاری کم ارزش و مفاهیم بی ارزش هست، تایید میشه و اشعار زیبای شاعران معاصر ما به فراموشی سپرده میشه، اون وقت دغدغه ی خیلی ها دیگه اصلاحات ضروری تعلیم ادبیات نیست.
وقتی سریال های تلویزیون، به جای بروز ادب بین دو تا شخصیت، بی ادبی و تندخویی رو نشون میدن و اون افراد رو از قشر بافرهنگ و تحصیل کرده نمایش میدن، الگو برداری هم غلط خواهد بود.
وقتی اقتصاد ما متلاطم میشه و همون دبیرهایی که بهشون انتقاد میشه، دغدغه ی اصلی شون میشه تامین مخارج میلیونی بچه هاشون، موضوعات مهم تر کم رنگ میشه.
ما وقتی حرف از ادبیات میزنیم، شاعر و نویسنده رو پاک و زلال میدونیم و اگه این طور باشه، جذبش میشیم. اما وقتی بستر پاکی توی خیلی از زمینه ها وجود نداره و روابط مصنوعی دیده میشه، اون دانش آموز 13 ساله هم چوبش رو میخوره.
فکر میکنم بهترین استراتژی اینه که هرکس خودش رو اصلاح کنه، پاک باشه و تلاشش رو برای حفظ درستی ها و انتقال به دیگران انجام بده.
من متوجه نشدم کسی که این متن رو نوشته، از تدریس انصراف داده یا نه. اما اگه منصرف شده باشه، به نظر من تصمیم درستی نگرفته و بدترین و راحت ترین راه حل رو انتخاب کرده.
سلام اقای شریفی .اشاره به رسانه ها بارز ترین اشاره ای بود که متاسفانه بخش عظیمی از کج روی های امروز رو تشکیل داده . یک نمونه خیلی سادش این بود که من به دختر بچه یکی از اقوام داشتم میگفتم استفاده از یک سری کلمات که بار منفی دارن و به قولی فحاشی و زشت تلقی میشن خوب نیست و بلافاصله تلویزیون اون هم توی سریالی که مخصوص ماه رمضانه از همچین واژه ای استفاده کرد و من واقعا گیج شدم دیدم فاجعه خیلی عمیق تر از چیزیه که ما میبینیم این الگو برداری بچه ها از رسانه ها خیلی چیزا رو داغون کرده و خیلی باورای جدید شکل داده .نامه که مال خودم بود و قطعا امسال هم تدریس خواهم کرد و باز هم در همون پایه هفتم . حتی اگر یک نفر هم وجود داشته باشه که بتونه ادبیات واقعی رو درک کنه برای من کافیه . به قول شما ادما از خودشون شروع کنن بهتره و من هنوز خودم کلی کاستی دارم که برای برطرف شدنشون این دنیای بچه های 13 ساله لازمه
باز هم ممنون از نظرتون
شاد باشید
 

sabdeyazdan

New Member
ارسال ها
338
لایک ها
750
امتیاز
0
#6
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

درود بر شما خانم میکانیکی...حقیقتا لذت بردم وقتی دیدم هنوزم کسایی هستن که دغدغه ی فرهنگ و ادبیات دارن...اون هم نه فقط با شعار و لفظ....
منم با شما هم عقیده ام...در واقع جنایتی که کتاب های درسی و رسانه های خودمون در حق ادبیات این مملکت می کنن از کاری که تیمور و چنگیز کردن هم بدتره...و حتی از اون دغدغه ای که ازش با نام تهاجم فرهنگی یاد می کنن هم مخرب تره...در واقع اگه ما و نسل های قبل و بعد از ما با جان کلام حافظ و مولانا آشنا بشیم،دیگه هرگز برای پر کردن خلاهای روحی مون به چیزی مث رپ رو نمیاریم....و اگه هزار و یک شب و هفت پیکر تو خونه هامون باشه،دیگه برای پر کردن اوقات بیکاری مون چه نیازی به تماشای سریال های بی مایه و بدمایه داریم....
منتها مشکل اینجاست که یه عده ای قراره برای دسترسی ما به معادن فرهنگی خودمون تعیین تکلیف کنن....تازه اونم کسایی که تنها دغدغه ی ادبی شون فارسی کردن واژه های دخیله!!
 

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#7
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

درود بر شما خانم میکانیکی...حقیقتا لذت بردم وقتی دیدم هنوزم کسایی هستن که دغدغه ی فرهنگ و ادبیات دارن...اون هم نه فقط با شعار و لفظ....
منم با شما هم عقیده ام...در واقع جنایتی که کتاب های درسی و رسانه های خودمون در حق ادبیات این مملکت می کنن از کاری که تیمور و چنگیز کردن هم بدتره...و حتی از اون دغدغه ای که ازش با نام تهاجم فرهنگی یاد می کنن هم مخرب تره...در واقع اگه ما و نسل های قبل و بعد از ما با جان کلام حافظ و مولانا آشنا بشیم،دیگه هرگز برای پر کردن خلاهای روحی مون به چیزی مث رپ رو نمیاریم....و اگه هزار و یک شب و هفت پیکر تو خونه هامون باشه،دیگه برای پر کردن اوقات بیکاری مون چه نیازی به تماشای سریال های بی مایه و بدمایه داریم....
منتها مشکل اینجاست که یه عده ای قراره برای دسترسی ما به معادن فرهنگی خودمون تعیین تکلیف کنن....تازه اونم کسایی که تنها دغدغه ی ادبی شون فارسی کردن واژه های دخیله!!
کسایی که دغدغه ادبیشون فارسی کردن واژه های دخیله خیلی خوب بود j
دقیقا همینطوره که گفتید اما اصلا متوجه علت این بزرگان برای تغییر نظام اموزشی نمیشم اگه قرار بود کتابا همین باشه که دیگه این چینش هفتم هشتم چی بود ؟!!تازه این تغییرات باز هم قابل قبولتر از حرف اون فردیه که گفت شعرهای عاشقانه باید از کتاب درسی حذف بشه ، به هر حال توقع من بهبود اوضاست . چون فضای علمی کشور نسبتا داره با رکود همراه میشه نظام اموزشی جدید اون کارایی لازم رو نداشته و اصلا کیفیت بخشی انجام نشده. اگه نسل ما اینطوری بزرگ شد حداقل بچه های ما دوباره کلیله و دمنه رو تو مدرسه ها بخونن .
 

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#8
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

[MENTION=4753]B.mikaniki[/MENTION]

سلام ، اول از همه بگم خيلي خوشحالم كه دوباره فعاليت شمارو مي بينم (خيلي وقت بود اصلا اينجا نيومده بوديد ! :) )
و اينكه :
هر مطلب و هر كلمه اي كه از تو نوشته ها يا گفته هاي يه نفر وجود داره و اينكه خود اون فرد از انتخاب چه كلمات و اوصافي استفاده مي كنه تا يه مطلبي رو بنويسه يه جورايي درون مايه ي خود اون فرد رو نشون ميده..
و وقتي اين نامه تونو و اصلا اين سبك نوشتاري تونو خوندم كه به اين لطافت و ظرافت يه مشكل چندين ساله (قرن بگم ؟ ;) ) رو با يه زبون خودموني اما دركمال احترام و ادب بيان كردين خيلي لذت بردم ، نه انصافا فصاحت كلام خوبي داريد !

اما درمورد خود موضوع نامه ، جداً با كويريات دكتر شريعتي مخالفت كردن ؟؟؟
واقعا مي خوان كلا شعر هايي با مضمون عشق رو Shift+Delete كنن ؟؟
مگه مولانا و حافظ و اينا دارن راجع به عشق هاي هويجي و اصلا عشق هاي زميني صحبت مي كنن ؟؟؟
كلا كنفيوزد شدم :))))
يعني چي ؟!! داستان چيه ؟!! من تاحالا كتب ادب بچه هاي ابتدايي و راهنمايي (الان شده هفتم هشتم نه ؟ ;)) هم نديدم كلا از مرحله پرتم ! كتاب ادب دوم و سوم دبيرستانم تازه يه ماهه كه ديدم.. :4:
الان دقيقا چي كار كردن با كتاباي ادب ؟؟

و اينكه من يادمه زمان كنكور شما ، فاطمه عليزاده كه وكالت رفت ، پگاه فرخي هم يكي از رشته هاي تجربي، فك كنم پزشكي شما هم اگه خاطرم باشه حقوق مي خونديد، درسته ؟
چي شد يهو سر از تدريس اونم پايه هفتم دراورديد ؟ يعني تربيت معلم رفتيد و به استخدام دولت دراومدين ؟؟
 

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#9
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

@b.mikaniki

سلام ، اول از همه بگم خيلي خوشحالم كه دوباره فعاليت شمارو مي بينم (خيلي وقت بود اصلا اينجا نيومده بوديد ! :) )
و اينكه :
هر مطلب و هر كلمه اي كه از تو نوشته ها يا گفته هاي يه نفر وجود داره و اينكه خود اون فرد از انتخاب چه كلمات و اوصافي استفاده مي كنه تا يه مطلبي رو بنويسه يه جورايي درون مايه ي خود اون فرد رو نشون ميده..
و وقتي اين نامه تونو و اصلا اين سبك نوشتاري تونو خوندم كه به اين لطافت و ظرافت يه مشكل چندين ساله (قرن بگم ؟ ;) ) رو با يه زبون خودموني اما دركمال احترام و ادب بيان كردين خيلي لذت بردم ، نه انصافا فصاحت كلام خوبي داريد !

اما درمورد خود موضوع نامه ، جداً با كويريات دكتر شريعتي مخالفت كردن ؟؟؟
واقعا مي خوان كلا شعر هايي با مضمون عشق رو shift+delete كنن ؟؟
مگه مولانا و حافظ و اينا دارن راجع به عشق هاي هويجي و اصلا عشق هاي زميني صحبت مي كنن ؟؟؟
كلا كنفيوزد شدم :))))
يعني چي ؟!! داستان چيه ؟!! من تاحالا كتب ادب بچه هاي ابتدايي و راهنمايي (الان شده هفتم هشتم نه ؟ ;)) هم نديدم كلا از مرحله پرتم ! كتاب ادب دوم و سوم دبيرستانم تازه يه ماهه كه ديدم.. :4:
الان دقيقا چي كار كردن با كتاباي ادب ؟؟

و اينكه من يادمه زمان كنكور شما ، فاطمه عليزاده كه وكالت رفت ، پگاه فرخي هم يكي از رشته هاي تجربي، فك كنم پزشكي شما هم اگه خاطرم باشه حقوق مي خونديد، درسته ؟
چي شد يهو سر از تدريس اونم پايه هفتم دراورديد ؟ يعني تربيت معلم رفتيد و به استخدام دولت دراومدين ؟؟
اول از همه سلام
دوم اینکه بابت فصاحت و صراحت بیانی گفتین سپاس فراوان
سوم اینکه بله درمورد کویر عینا این جمله رو یکی از اساتید در دوره کلاس های اموزش و پرورش به بنده گفتند k
چهارم در مورد عشق بود که از نظر من تمام عشق های معنوی هم از یک عشق مادی شروع شدند و انکار این موضوع مثل پنهان کردن ابی بودن اسمونه و توی یک سایت خبری معتبر و چندین روزنامه این مطلب رو خوندم که عملی شدن به حتم غیر ممکنه اما بعید نیست.
پنجم اینکه کتابای پایه هفتم و هشتم البته بهتره بگم کتاب های واقعی خیلی متفاوت تر از دوره من و شما بود اما نشد دیگه دوباره همون کتاب قدیم اومد ،منظورم از کتاب قدیم کتابیه که فک کنم چندسال پیش تغییرات خودش رو اعمال کرده بود .و پایه هفتم هشتم اومدن تا یه جورایی دوباره بشه مثل زمان پدرمادرای ما .
ششم اینکه در مورد من ، بله درسته من الانشم حقوق میخونم اما در کنارش هم مشاور آموزشی کنکورم هم مدرس ادبیات . اینکه چه جوری رفتم تدریس هم جریانش نسبتا طولانیه ولی مختصرا میشه گفت که با گذروندن دوره مهارت های تدریس اموزش پرورش به عنوان نیرو آزاد توی مدارس غیرانتفاعی کار میکنم
حسن ختام این نظر هم این باشه که بابت کمرنگ شدن حضورم عذر میخوام دیگه درگیر درس و کار شدن ادمو از زندگی عادی دور میکنه j
موفق باشید
 

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#10
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

اول از همه سلام
دوم اینکه بابت فصاحت و صراحت بیانی گفتین سپاس فراوان
سوم اینکه بله درمورد کویر عینا این جمله رو یکی از اساتید در دوره کلاس های اموزش و پرورش به بنده گفتند k
چهارم در مورد عشق بود که از نظر من تمام عشق های معنوی هم از یک عشق مادی شروع شدند و انکار این موضوع مثل پنهان کردن ابی بودن اسمونه و توی یک سایت خبری معتبر و چندین روزنامه این مطلب رو خوندم که عملی شدن به حتم غیر ممکنه اما بعید نیست.
پنجم اینکه کتابای پایه هفتم و هشتم البته بهتره بگم کتاب های واقعی خیلی متفاوت تر از دوره من و شما بود اما نشد دیگه دوباره همون کتاب قدیم اومد ،منظورم از کتاب قدیم کتابیه که فک کنم چندسال پیش تغییرات خودش رو اعمال کرده بود .و پایه هفتم هشتم اومدن تا یه جورایی دوباره بشه مثل زمان پدرمادرای ما .
ششم اینکه در مورد من ، بله درسته من الانشم حقوق میخونم اما در کنارش هم مشاور آموزشی کنکورم هم مدرس ادبیات . اینکه چه جوری رفتم تدریس هم جریانش نسبتا طولانیه ولی مختصرا میشه گفت که با گذروندن دوره مهارت های تدریس اموزش پرورش به عنوان نیرو آزاد توی مدارس غیرانتفاعی کار میکنم
حسن ختام این نظر هم این باشه که بابت کمرنگ شدن حضورم عذر میخوام دیگه درگیر درس و کار شدن ادمو از زندگی عادی دور میکنه j
موفق باشید

خب توضيح شون و علت اينكه مي خوان اينكارو كنن چيه ؟!!
اون وقت ريكشن دكتر اسلامي ندوشن و دكتر شفيعي كدكني و بقيه صاحب نظران دراين مورد چي بود ؟؟
الان اين كار يعني يه شورش بين اساتيد ادب :))))

درمورد خودتون : حرفي جز ارزوي موفقيت و تشكر ندارم ..:)
 

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#11
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

خب توضيح شون و علت اينكه مي خوان اينكارو كنن چيه ؟!!
اون وقت ريكشن دكتر اسلامي ندوشن و دكتر شفيعي كدكني و بقيه صاحب نظران دراين مورد چي بود ؟؟
الان اين كار يعني يه شورش بين اساتيد ادب :))))

درمورد خودتون : حرفي جز ارزوي موفقيت و تشكر ندارم ..:)
اگر توضیحی برای بقیه کارای غیر منطقی کشورمون پیدا کردین برای اینم پیدا میکنین. اینکه جبهه روحانیت نسبت به علما و دانشمندان تو کشور ما قدرت بیشتری داره که مبرزه . پس مسلما دکتر شفیعی هم به نوعی سخت مخالف خواهند بود اما همنطور که گفتن فعلا در حد حرف بود و عملی شدنش باز هم به مراتب همه چیز رو سخت تر میکنه چون ادبیات بدون عشق یعنی کتاب خالی .من هم برای شما ارزوی روزهای پر از موفقیت رو دارم
 

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#12
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

اگر توضیحی برای بقیه کارای غیر منطقی کشورمون پیدا کردین برای اینم پیدا میکنین. اینکه جبهه روحانیت نسبت به علما و دانشمندان تو کشور ما قدرت بیشتری داره که مبرزه . پس مسلما دکتر شفیعی هم به نوعی سخت مخالف خواهند بود اما همنطور که گفتن فعلا در حد حرف بود و عملی شدنش باز هم به مراتب همه چیز رو سخت تر میکنه چون ادبیات بدون عشق یعنی کتاب خالی .من هم برای شما ارزوی روزهای پر از موفقیت رو دارم
ادب فرق مي كنه به چند دليل كه اينها جزئي از دلايلشه :
نفعي برا كسي نداره اگه اينا حذف بشه كه بخوان مقاومت كنن
و اينكه ايران كلا به شعر و ادب و تاريخ شه كه مي شناسن ، يعني اساتيد ادب بخوان شورش كنن دولت جلودارشون نيست :)))
و اينكه هميشه ملت با تغيير مخالفن و يه روند ثابت رو ترجيح ميدن ! (قصيه چاه و بيمارستانو كه شنيدي ؟ :3:)
و...
پس اجرابي شدن ش... فك نكنم حالا خودم مشتاق شدم ببينم اصلا محتواي اين كتب راهنمايي و ابتدايي چي شده الان و اصلا موضوعاتش چي هست + علت كارشون !! (ببينيد براي تغيير يه چيز به اين مهمي و بنيادي بايد اون قدر دليل داشته باشن تا دهن ملت ادبي رو ببندن :3:)

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

اگر توضیحی برای بقیه کارای غیر منطقی کشورمون پیدا کردین برای اینم پیدا میکنین. اینکه جبهه روحانیت نسبت به علما و دانشمندان تو کشور ما قدرت بیشتری داره که مبرزه . پس مسلما دکتر شفیعی هم به نوعی سخت مخالف خواهند بود اما همنطور که گفتن فعلا در حد حرف بود و عملی شدنش باز هم به مراتب همه چیز رو سخت تر میکنه چون ادبیات بدون عشق یعنی کتاب خالی .من هم برای شما ارزوی روزهای پر از موفقیت رو دارم
ادب فرق مي كنه به چند دليل كه اينها جزئي از دلايلشه :
نفعي برا كسي نداره اگه اينا حذف بشه كه بخوان مقاومت كنن
و اينكه ايران كلا به شعر و ادب و تاريخ شه كه مي شناسن ، يعني اساتيد ادب بخوان شورش كنن دولت جلودارشون نيست :)))
و اينكه هميشه ملت با تغيير مخالفن و يه روند ثابت رو ترجيح ميدن ! (قصيه چاه و بيمارستانو كه شنيدي ؟ :3:)
و...
پس اجرابي شدن ش... فك نكنم حالا خودم مشتاق شدم ببينم اصلا محتواي اين كتب راهنمايي و ابتدايي چي شده الان و اصلا موضوعاتش چي هست + علت كارشون !! (ببينيد براي تغيير يه چيز به اين مهمي و بنيادي بايد اون قدر دليل داشته باشن تا دهن ملت ادبي رو ببندن :3:)
 

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#13
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

ادب فرق مي كنه به چند دليل كه اينها جزئي از دلايلشه :
نفعي برا كسي نداره اگه اينا حذف بشه كه بخوان مقاومت كنن
و اينكه ايران كلا به شعر و ادب و تاريخ شه كه مي شناسن ، يعني اساتيد ادب بخوان شورش كنن دولت جلودارشون نيست :)))
و اينكه هميشه ملت با تغيير مخالفن و يه روند ثابت رو ترجيح ميدن ! (قصيه چاه و بيمارستانو كه شنيدي ؟ :3:)
و...
پس اجرابي شدن ش... فك نكنم حالا خودم مشتاق شدم ببينم اصلا محتواي اين كتب راهنمايي و ابتدايي چي شده الان و اصلا موضوعاتش چي هست + علت كارشون !! (ببينيد براي تغيير يه چيز به اين مهمي و بنيادي بايد اون قدر دليل داشته باشن تا دهن ملت ادبي رو ببندن :3:)

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----



ادب فرق مي كنه به چند دليل كه اينها جزئي از دلايلشه :
نفعي برا كسي نداره اگه اينا حذف بشه كه بخوان مقاومت كنن
و اينكه ايران كلا به شعر و ادب و تاريخ شه كه مي شناسن ، يعني اساتيد ادب بخوان شورش كنن دولت جلودارشون نيست :)))
و اينكه هميشه ملت با تغيير مخالفن و يه روند ثابت رو ترجيح ميدن ! (قصيه چاه و بيمارستانو كه شنيدي ؟ :3:)
و...
پس اجرابي شدن ش... فك نكنم حالا خودم مشتاق شدم ببينم اصلا محتواي اين كتب راهنمايي و ابتدايي چي شده الان و اصلا موضوعاتش چي هست + علت كارشون !! (ببينيد براي تغيير يه چيز به اين مهمي و بنيادي بايد اون قدر دليل داشته باشن تا دهن ملت ادبي رو ببندن :3:)
عذاب وجدان گرفتم که شما اینقدر نگران شدی چون باید بگم بهرحال مولفین نمیتونن توی کتابا تغیر اساسی ایجاد کنن و حداکثر کاری که برای سانسور کتابای ادبیات انجام بشه شاید حذف لیلی و مجنون نظامی باشه. ادبیات درسته که نفع چندانی نداره اما همونطور که گفتی ایران با ادبیاتش شناخته میشه پس عملا نقش داره .. هرچند سال یک بار میشنویم که شعرای عاشقانه کتاب درسی فلانن ولی جدی گرفته نمیشن . من باز هم اگه در مورد این خبر اطلاعی به دستم برسه حتما توی سایت میذارم .فعلا امیدوارم اشتباهات همین کتاب کتاب هفتم امسال اصلاح بشه بعد حالا نگران بقیش میشیم j
 

bh2ao

Well-Known Member
ارسال ها
1,549
لایک ها
2,014
امتیاز
113
#14
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

عذاب وجدان گرفتم که شما اینقدر نگران شدی چون باید بگم بهرحال مولفین نمیتونن توی کتابا تغیر اساسی ایجاد کنن و حداکثر کاری که برای سانسور کتابای ادبیات انجام بشه شاید حذف لیلی و مجنون نظامی باشه. ادبیات درسته که نفع چندانی نداره اما همونطور که گفتی ایران با ادبیاتش شناخته میشه پس عملا نقش داره .. هرچند سال یک بار میشنویم که شعرای عاشقانه کتاب درسی فلانن ولی جدی گرفته نمیشن . من باز هم اگه در مورد این خبر اطلاعی به دستم برسه حتما توی سایت میذارم .فعلا امیدوارم اشتباهات همین کتاب کتاب هفتم امسال اصلاح بشه بعد حالا نگران بقیش میشیم j

مي دوني بدبختيِ ما از كجا نشأت مي گيره ؟
يه چيز مي گم تا تهش برو ، هر هشت سال نظام اموزش يه تغييري مي كنه چون ............. :3:

مي دوني چرا حرص خوردم ؟ چون ايران منهاي ادب و تاريخ و فرهنگ ش مساويه جنگ هشت سال دفاع مقدس :)))))
ممنون برا اطلاع رساني تون ..
با بهترين ارزوها.. 
 

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#15
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

مي دوني بدبختيِ ما از كجا نشأت مي گيره ؟
يه چيز مي گم تا تهش برو ، هر هشت سال نظام اموزش يه تغييري مي كنه چون ............. :3:

مي دوني چرا حرص خوردم ؟ چون ايران منهاي ادب و تاريخ و فرهنگ ش مساويه جنگ هشت سال دفاع مقدس :)))))
ممنون برا اطلاع رساني تون ..
با بهترين ارزوها..
پس باید نتیجه بگیریم عدد 8 در تعیین تحولات تاریخی ایران خیلی سرنوشت سازه .هشت سال دفاع مقدس .هشت سال ....و بقیه اش با خودت j
خواهش میکنم وظیفه بود
شاد باشی
 

M_Sharifi

راهبر ریاضی
ارسال ها
1,981
لایک ها
801
امتیاز
0
#16
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

سلام اقای شریفی .اشاره به رسانه ها بارز ترین اشاره ای بود که متاسفانه بخش عظیمی از کج روی های امروز رو تشکیل داده . یک نمونه خیلی سادش این بود که من به دختر بچه یکی از اقوام داشتم میگفتم استفاده از یک سری کلمات که بار منفی دارن و به قولی فحاشی و زشت تلقی میشن خوب نیست و بلافاصله تلویزیون اون هم توی سریالی که مخصوص ماه رمضانه از همچین واژه ای استفاده کرد و من واقعا گیج شدم دیدم فاجعه خیلی عمیق تر از چیزیه که ما میبینیم این الگو برداری بچه ها از رسانه ها خیلی چیزا رو داغون کرده و خیلی باورای جدید شکل داده .نامه که مال خودم بود و قطعا امسال هم تدریس خواهم کرد و باز هم در همون پایه هفتم . حتی اگر یک نفر هم وجود داشته باشه که بتونه ادبیات واقعی رو درک کنه برای من کافیه . به قول شما ادما از خودشون شروع کنن بهتره و من هنوز خودم کلی کاستی دارم که برای برطرف شدنشون این دنیای بچه های 13 ساله لازمه
باز هم ممنون از نظرتون
شاد باشید
سلام. خب پس نامه ی خودتون بوده. امیدوارم توی مسیر تدریس، با همون معیارهای خوبی که مدنظرتونه، موفق باشید.
در ضمن این نامه ها یه مقدار باید با احتیاط منتقل بشه. چون ممکنه به مذاق بعضی ها سازگار نباشه و نتیجه ی عکس داشته باشه.
براتون آرزوی موفقیت دارم.
 

B.mikaniki

New Member
ارسال ها
275
لایک ها
567
امتیاز
0
#17
پاسخ : تغییرات نظام آموزشی و نامه ای که هیچوقت به گوش مولفان نرسید

سلام. خب پس نامه ی خودتون بوده. امیدوارم توی مسیر تدریس، با همون معیارهای خوبی که مدنظرتونه، موفق باشید.
در ضمن این نامه ها یه مقدار باید با احتیاط منتقل بشه. چون ممکنه به مذاق بعضی ها سازگار نباشه و نتیجه ی عکس داشته باشه.
براتون آرزوی موفقیت دارم.
بله چشم .منم امیدوارم بتونم حداقل یکی از ارزوهامو ر مقطع تدریس عملی کنم.
ممنون
همیشه شاد باشید
 
بالا