از نظر شما بهترین کتاب دین و زندگی چیست?

  • خیلی سبز

    رای 16 29.6%
  • نشرالگو

    رای 11 20.4%
  • مبتکران

    رای 1 1.9%
  • گاج

    رای 21 38.9%
  • قلم چی

    رای 3 5.6%
  • سایر

    رای 2 3.7%

  • مجموع رای دهندگان
    54

mohammadi9

New Member
ارسال ها
425
لایک ها
336
امتیاز
0
#21
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

گاج با این کتاب جدیدش عالیه! ولی باز هم معلم خوب یه چیز دیگست!

گاج خیلی خوبه! باید دقیق بخونی! با همین گاج بالای 90 هم میشه زد!
 

FMHFMH

New Member
ارسال ها
99
لایک ها
286
امتیاز
0
#22
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

من بلدم ولی مسئول این بخش نیستم...!!!
به یکی از دوستان میگم این کارو لطف کنه انجام بده...
واقعاً ممنونم
از آدمایی که یه قولی میدن عمل می کنن واقعاً خوشم می آد فقط نمی دونم کجا گذاشتن رفتن هیچ خبری ازشون نیست!!!!!!!!
آقا ما به شما امید وار بودیما.......
تا کی باید منتظر باشیم.....!!!!:167::167::167::167::167::167:
دیگه خوابم می آد....!!!:37::37::37::37::37::37:
 

sahel7

New Member
ارسال ها
17
لایک ها
17
امتیاز
0
#23
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

دبیر ما نشرالگو رو معرفی کرد گفت خوبه...ولی من خودم گاج دارم...گاج رو ترجیح میدم ولی بین این دوتا زیاد نمونید چون خیلی جاها شبیه همدیگه هستن...فقط طرز بیان متفاوته(که بچه ها هم لطف کردن توصیح دادن)
خلاصه اینکه از این دوتا هرکدوم رو داشته باشید عالیه
 
ارسال ها
31
لایک ها
38
امتیاز
0
#24
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

نکته بامزه این بحث اینه که چرا کسی تو نظر سنجی شرکت نمیکنه تا آدم مجبور نشه چند صفحه پست رو بخونه؟
 

Ayfar

New Member
ارسال ها
18
لایک ها
25
امتیاز
0
#25
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

بنظر من كتاب خيلي سبز هم خوبه (جامع كنكور) درسنامه هاش مرتب هستش و تست هاي دسته بندي شده و تاليفي خوبي هم داره
 

orion

Well-Known Member
ارسال ها
1,193
لایک ها
1,168
امتیاز
113
#26
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

بنظر من كتاب خيلي سبز هم خوبه (جامع كنكور) درسنامه هاش مرتب هستش و تست هاي دسته بندي شده و تاليفي خوبي هم داره
سلام بچه ها!!!!!!!!!!!!!!
موافقم
من خیلی سبز دارم و راضی ام.به نظر من میشه باهاش دینی رو خیلی خوب خوند.خداییش سر آزمون ۲۱ام درست و حسابی ازش خوندم درصدم از ۲۰ اومد بالا۸۰(دینی۲ رو ۱۰۰ زدم پیش۷۷)
 

FMHFMH

New Member
ارسال ها
99
لایک ها
286
امتیاز
0
#27
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

خواهش می کنم حداقل تو نظر سنجی شرکت کنین!!!:63::63:
با تشکر
 

FMHFMH

New Member
ارسال ها
99
لایک ها
286
امتیاز
0
#28
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

سلام به همه ...
پس از بررسی همه کتابها توسط خودم...
به نتیجه رسیدم شاید شما هم با من هم عقیده باشین...
بهترین کتاب دینی «خیلی سبزه»
اما دلیل:
وقتی به همه ی این کتابا نگاه می کنی کلی حجم دارن که یک دانش آموز کنکوری خیلی براش سخته بیاد همش رو بخونه :39:...(حالا اینو ولش کنین!)

اشکالات کتابای دیگه:
الگو: برای هر آیه اش 5تا پیام و مفهوم نوشته (آدم نمی دونه کدومو یاد بگیره یا کدوم مهمتره) اگه شما به سوالای کنکور نظری بندازین می بینین فقط مهمترین مفهوم موردنظر بوده...
وخیلی خیلی تستاش زیادیه...
اشکال همگامان و گاج هم همین طور...
اما تو خیلی سبز هر آیه 2 تا پیام داره و تست هاشم خیلی زیبا طبقه بندی شده و به اندازه است...
امیدوارم به دردتون خورده باشم...
با بهترین آرزو ها...:115:
 

siavash.f

New Member
ارسال ها
41
لایک ها
24
امتیاز
0
#29
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

ولی من درسنامه الگو رو ناقص نمیدونم!!!
گاج واسه درصد 70 تا 80 خوبه...البته بازم به دانش اموزش بستگی داره.
ولی با نشرالگو میشه راحت 90 زد.بعضی تستاش کنکورو هم میخوره...!!!
عزیزم دین و زندگیه، ریاضیات گسسته نیست که بخواد کنکور و بخوره!!!!!!
من خودم نشر الگو دارم به نظرم خیلی چرت توضیح داده!گاج خیلی خیلی خوبه مخصوصا چاپ جدیدش که آخرش خلاطه داره که فوق العادست.تستای تالیفی نشر الگو واقعا بیخوده
 

Hosein.D

New Member
ارسال ها
662
لایک ها
862
امتیاز
0
#30
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

با سلام به شما دوست عزیز... این موضوع شما تکراری هس! اگه شما تو تالار جست و حو کنین حتما می تونین انتخاب خوبی داشته باشین!
 

امیر75

New Member
ارسال ها
27
لایک ها
30
امتیاز
0
#31
پاسخ : دین و زندگی چی بخونم؟؟؟؟

بررسی دین و زندگی جامع میکرو

مؤلف : زهرا سمیعی عارف
دین و زندگی را می توان مفهومی ترین درس حفظی در کنکور دانست! دین و زندگی درسی است که احتیاج به استدلال و بررسی دقیق و کلمه به کلمه متن کتاب درسی دارد. این کتاب نیز متن کتاب را در قالب درسنامه ارائه داده است و نکات مهم علامت گذاری شده اند. و داوطلبان می توانند با استفاده از این کتاب ، کتاب درسی را کنار بگذارند و فقط این کتاب را به عنوان منبع استفاده کنند چرا که درسنامه ها همان متن کتاب درسی هستند .
تست های تالیفی این کتاب شباهت زیادی به تست های کنکور دارند و در واقع مدل سازی شده بر اساس تست های کنکور هستند . در این کتاب از تست های سنجش و سراسری نیز استفاده شده است. که منبع اصلی برای کنکور دین و زندگی می باشند چرا که سوالات دین و زندگی اکثرا مشابه تست های سال های گذشته هستند و فقط در تعدادی از تست ها نکته جدید اضافه می شود .
درسنامه های این کتاب سطح نسبتا بالایی دارند و پیام های آیات تقریبا کامل هستند و سوالات قبلی کنکور که از آیات مطرح شده اند در قالب پیام ارائه شده اند و با مطالعه آنها می توان ادعا کرد که تست های قبلی کنکور نیز بررسی شده اند.
اکثر داوطلبان کنکور از کتاب میکروطبقه بندی گاج استفاده می کنند ولی طبق آمار و بررسی ما برتر هایی که درصد دینی بالایی زده اند و یا توانسته اند دینی و زندگی را ۱۰۰ بزنند از کتاب نشر الگو به عنوان منبع استفاده کرده اند . و دلیل این موضوع نیز این است که آن کتاب کتاب سخت تر از گاج است و احتیاج به مرور های بیشتری دارد ولی آمادگی بیشتری در داوطلبان ایجاد می کند که می توانند درصد بهتری را بزنند. همچنین تست های تالیفی آن کتاب نیز بهتر از گاج به داوطلبان در یادگیری متن کتاب درسی کمک می کنند.
اگر می خواهید با صرف وقت کمتر درصد بالاتری داشته باشید این کتاب برای شما مناسب است.
خلاصه درس هایی که در قالب ستون ارائه شده اند برای مرور بسیار مناسب هستند و داوطلبان می توانند از آنها هنگامی که فرصت کمی دارند استفاده کنند .
اگر بار اول تست های این کتاب را اشتباه زدید نا امید نشوید اکثر داوطلبان اینگونه هستند مطمئن باشید در مرور های بعدی پیشرفت خواهید کرد.
پاسخنامه تشریحی این کتاب بسیار قوی است و به داوطلبان کمک بسیاری در فهم مطالب خواهد کرد و به انها قدرت استدلال بالایی می دهد و این یک برتری منحصر به فرد است.
تست های این کتاب گلچین شده هستند و از ارائه تست های بی ارزش پرهیز شده است. .البته این تست ها نکته اضافی نسبت به کنکور های سراسری را شامل نمی شوند .
بروز رسانی سریع یک ویژگی عالی این کتاب است که هر ساله کتاب مورد ویرایش قرار می گیرد و فقط به اضافه کردن تست های کنکور بسنده نمی شود.
به طور کلی مزایا و معایب این کتاب را به صورت زیر خلاصه می کنیم :
مزایا:نکته برداری درست . درسنامه ها و پیام های مناسب. بروز رسانی سریع . مورد تایید برتر ها
معایب: پایین بودن سطح تست های تالیفی و کم بودن سوالات خلاقانه
امتیاز ما به این کتاب از ۱۰ : ۹.۴

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

بررسی دین و زندگی جامع سفیر خرد

مولف:مسلم بهمن آبادی

این کتاب تا امسال توسط نشر الگو به چاپ می رسید اما به دلیل افزایش حجم این کتاب بخاطر افزودن تست های قلم چی به این کتاب و همچنین اضافه شدن آزمون های جامع به پایان کتاب فروش این کتاب در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ نصف شد و از این رو نشر الگو از چاپ این کتاب خودداری کرد و این کتاب هم اکنکو توسط انتشارت سفیر خرد به چاپ می رسد. پس از بررسی ما متوجه شدیم که چاپ امسال این کتاب مشابه سال گذشته است و فقط کنکور های جدید ضمیمه این کتاب شده اند. لذا بررسی سال ۹۳ این کتاب را که بر اساس چاپ سال ۹۳ (کتاب نشر الگو ) بود را تغییر ندادیم
یک کتاب عالی و جامع که منبع بسیاری از رتبه های برتر کنکور در این درس می باشد . این کتاب واقعا بی نظیر است و سطح بسیار بالایی دارد.
همانطور که میدانید درس دین و زندگی سوالاتی مفهومی دارد که از بخش های جزئی کتاب درسی و آیات کتاب استخراج می شوند لذا نیاز دارد که داوطلبان متن کتاب های درسی را به طور کامل فرا بگیرند و مولف این کتاب تست های قدم به قدم طراحی کرده است که کمک می کند که داوطلبان با چگونگی استخراج سوالات از کتاب درسی آشنا شوند . تعدادی از تست ها واقعا ارزش ندارند ولی برای یادگیری متن کتاب درسی کمک بسیار بزرگی هستند.
سوالات گزینه ۲ و قلم چی و سنجش به صورت گلچین شده نیز در این کتاب وجود دارند که داوطلب می تواند از آنها به عنوان تست های تالیفی استاندارد استفاده کند و در پایان پس از سوالات تالیفی و آزمایشی تست های سراسری اخیر که منبع بزرگی برای هر درس محسوب می شوند قرار داده شده است.
اکثر داوطلبان کنکور از کتاب میکروطبقه بندی گاج استفاده می کنند ولی طبق آمار و بررسی ما برتر هایی که درصد دینی بالایی زده اند و یا توانسته اند دینی و زندگی را ۱۰۰ بزنند از این کتاب به عنوان منبع استفاده کرده اند . و دلیل این موضوع نیز این است که این کتاب سخت تر از گاج است و احتیاج به مرور های بیشتری دارد ولی آمادگی بیشتری در داوطلبان ایجاد می کند که می توانند درصد بهتری را بزنند. همچنین تست های تالیفی این کتاب نیز بهتر از گاج به داوطلبان در یادگیری متن کتاب درسی کمک می کنند.
تعدادی از تست های این کتاب در پاسخنامه کلیدی اشتباه پاسخ داده شده بودند که داوطلبان را اذیت می کرد اما با ارائه پاسخنامه تشریحی این مشکل برطرف شد .
درسنامه های این کتاب سطح بالایی دارند لذا ممکن است چند ساعت را صرف یادگیری فقط یک صفحه بکنید اما باید توجه داشته باشید که این فقط بار اول مطالعه دقیق است و این زمان در مرور های بعدی بسیار کاهش می یابد.
ارائه آزمون های پایان کتاب سبب شده است که داوطلبان احتیاج به تهییه منبع جمع بندی نداشته باشند و در دوران جمع بندی از این تست ها به عنوان منبع برای جمع بندی استفاده کنند (این تست ها نیز گلچین شده هستند)
بروز رسانی سریع یک ویژگی عالی این کتاب است که هر ساله کتاب مورد ویرایش قرار می گیرد و فقط به اضافه کردن تست های کنکور بسنده نمی شود.
اگر بار اول تست های این کتاب را اشتباه زدید نا امید نشوید اکثر داوطلبان اینگونه هستند مطمئن باشید در مرور های بعدی پیشرفت خواهید کرد
مولف سعی کرده است که هر نقطه از متن کتاب درسی را به یک آیه از آیات اول هر درس وصل کند که اخیرا این گونه تست ها در کنکور های سراسری مطرح می شوند .
به طور کلی مزایا و معایب این کتاب را به صورت زیر خلاصه می کنیم:
مزایا: درسنامه های عالی. سطح بالای تست ها. گلچین بودن تست ها.بروز رسانی سریع. مورد تایید برتر ها
معایب: غیر استاندارد بودن بعضی از تست های تالیفی
امتیاز ما به این کتاب از ۱۰ : ۹.۶

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

دین و زندگی جامع خیلی سبز
بررسی بر اساس چاپ سال ۹۴
مؤلفان : دکتر شبنم مصطفوی, دکتر مریم سخایی, محمد حسن فضلعلی, مهندس محمد کشوری
[COLOR=#0000FF ! important]دین[/COLOR]​
و زندگی را می توان مفهومی ترین درس حفظی در کنکور دانست! دین و زندگی درسی است که احتیاج به استدلال و بررسی دقیق و کلمه به کلمه متن کتاب درسی دارد. این کتاب نیز متن کتاب را در قالب درسنامه ارائه داده است و نکات مهم علامت گذاری شده اند. و داوطلبان می توانند با استفاده از این کتاب ، کتاب درسی را کنار بگذارند و فقط این کتاب را به عنوان منبع استفاده کنند چرا که درسنامه ها همان متن کتاب درسی هستند .
منابع مختلف درس دین و زندگی شباهت بسیار زیادی به هم دارند و تفکیک آنها واقعا دشوار است چرا که بر اساس سوالات کنکور منبع اصلی و در واقع تنها منبع طرح سوال مولفانت متن کتاب درسی است و داوطلبان احتیاج به بررسی متن کتاب درسی دارند و مولفان مختلف نیز از این موضوع غافل نبوده اند و تقریبا درسنامه های تمام کتاب ها همان متن کتاب درسی است تفاوئت در چگونگی چینش متن کتاب درسی است که اگر بخواهیم این کتاب را در آن زمینه مورد بررسی قرار دهیم ، کتاب میکرو طبقه بندی و الگو (الگو را از این به بعد یه ناشر دیگر چاپ می کند ) نسبت به این کتاب بهتر عمل کردند .
بخش دوم درسنامه ها که تفاوت ها را ایجاد می کند پیام آیات است که مهم ترین بخش معارف کنکور را تشکیل می دهد. پیام های این کتاب شامل پیام های کتاب درسی و گلچینی از پیام هایی است که در سوالات کنکور مطرح شده اند و احتمال طرح سوال از آنها بسیار بالا است. و پیام جدیدی در این کتاب وجود ندارد و بر خلاف کتاب نشر الگو متن کتاب درسی زیر ذره بین قرار نگرفته است. در درس معارف احتیاج دارید که خط به خط کتاب درسی را بلد باشید لذا توصیه می شود که در تست های تالیفی متن کتاب درسی در قالب تست بررسی شود و داوطلبان پس از تسلط کامل به سراغ تست های کنکور و سنجش بروند (که در این کتاب گنجانده شده اند ) . اما تست های تالیفی این کتاب نیز مشابه سوالات کنکور هستند و داوطلبان ممکن است از برخی از بخش ها که در تست ها مورد توجه واقع نشده اند غافل شوند.
این کتاب امسال دست خوش ویرایش کلی در تست ها شد که نسبت به کتاب قبلی بهبود پیدا کرد . و همچنین برای این کتاب پاسخ نامه تشریحی ایجاد شده است که به صورت مجزا از این کتاب به فروش می رسد (طبق گفته ناشر پاسخنامه در شهریور ماه به بازار می آید )
تست های این کتاب گلچین شده هستند و از ارائه تست های بی ارزش پرهیز شده است. .البته این تست ها نکته اضافی نسبت به کنکور های سراسری را شامل نمی شوند . (البته این کار باعث شده است که تست های هر درس کم باشند )
اگر بار اول تست های این کتاب را اشتباه زدید نا امید نشوید اکثر داوطلبان اینگونه هستند مطمئن باشید در مرور های بعدی پیشرفت خواهید کرد.
این کتاب از نظر بروز رسانی مشکلی ندارد و معمولا سریع بروز رسانی می شود و داوطلبان از این نظر مشکل خاصی نخواهند داشت .
به طور کلی مزایا و معایب این کتاب را به صورت زیر خلاصه می کنیم:
مزایا: درسنامه های نسبتا مناسب. تست های گلچین شده. بروز رسانی سریع
معایب: به درستی موشکافی نکردن کتاب های درسی در قالب تست
امتیاز ما به این کتاب از ۱۰ : ۹.۳

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

اینا بهترین کتابای دین و زندگی بازاره بررسی هارو بخون براساس اینا کتاب مورد نظرتو انتخاب کن
 
بالا