x-star

New Member
ارسال ها
176
لایک ها
243
امتیاز
0
#21
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

1.ممنون بابت جوابتون!ینی لازم نیست کتابای دیگه مثل کتاب 504رو بخونیم؟
2.من یه مشکل دیگه هم دارم...مشکلم درسی نیست..انگیزس...خیلی زودانگیزموازدست میدم...زیادی ناامیدمیشم.جوری که فکرمیکنم هدفام ازم دورن..یاخدانمیخادمن موفق شم!(رتبه های کشوری قلمچیمم اغلب زیرصدکشوریه.ینی اونقدم دانش اموزبدی نیستم) میدونم همش فکراشتباهیه..امااینجورچیزاخیلی مانع تلاش کردنم میشه...اگه اینجورحسی براشماپیش اومده راه حلتون چی بوده؟
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#22
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

ممنون از اینکه جوابم رو دادید.......
درباره روش درس خوندن بگم که قبل از اینکه این متن رو بخونم روش درس خوندن من اینطور بود و نمیگم با این روش حتما موفق میشم.......

درباره یکی در میون (؟) منظورم این بود که برای مثال برای فیزیک تست های نشر الگو رو یکی در میون میزنم یعنی برای مثال فرد ها رو میزنم و سوالم این بود حالا که فرد ها رو میزنم آیا وقتی هست که زوج ها را هم بزنم؟

درباره ی بی دقتی من اینو کشف کردم که اگه از من 10 سوال سخت حسابان امتحان بگیرن غلطی ندارماما اگه 60 سوال ساده حسابان از من بگیرند درصدم به 70 نمیرسه و این موضوع به اینکه در خانه میزنم یا سر جلسه بستگی نداره یعنی حتی تو خونه هم بی دقتی می کنم اما با نظر شما درباره اینکه وقتی با عجله میزنم درصدم بد میشه موافقم.


برای مثال کنکور ریاضی امسال رو همون روز کنکور گرفتم و بدون محدودیت زمانی از 30 سوال ریاضی (از 55 سوال ریاضی دفترچه) 28 تاشو درست زدم یا درس شیمی از 12 سوال شیمی سوم همه رو درست جواب دادم. اما مطمئنم اگه زمان می گرفتم 20 درصد اون رو هم نمی تونستم جواب بدم و همه رو بی دقتی می کردم نه اینکه وقت کم بیارم فقط بر اثر خسته شدن از یکنواختی غلط میزدم .



ببينيد قرار نيست هيچ مطلبي تا قبل كنكور كاملا بسته بشه . مثلا شما الان مكانيك فيزيك رو تست زديد ، خيلي خوب هم ياد داريد ، توي آزمون هم 100 زديد اما...

هيچكدوم از اينا دليلي بر كنار گذاشتن اين مبحث نميشه . هيچ مطلبي تا كنكور بسته نميشه . منتها هرچي توي يه مبحث قوي تر باشيد ، مي تونيد از وقت اون بزنيد و اختصاص بديد به دروس ديگه .

مثلا يه نفر مكانيكش ضعيفه و موقع درس خوندن 2 ساعت مكانيك ميخونه و 2 ساعت شيمي اما شما مياين 1 ساعت مكانيك ميخونيد و 3 ساعت شيمي.

اينا رو گفتم تا درنهايت برسم به اينجا كه قرار نيست همه چي توي تابستون تكميل شه . دروس پايه ، تست ها و ... قرار نيست همه توي تابستون تموم بشن .

اما هرچي بيشتر بزنيد خوب بديهتا توي ادامه ي سال حجم كمتري براي كار داريد . اما حواستون به كيفيت هم باشه . اينكه ميگم بيشتر بزنيد فقط ملاك شمار تست ها نيست .

مجموعا تست هايي كه عميقا بفهميد . اين از اين مورد

ببينيد شما هنوز اول راهيد و بايد علم كسب كنيد . كي گفته بايد از الان تست زماندار بزنيد ؟

در درجه ي اول بايد راه تشريحي يه سوال رو ياد بگيريد . مثلا توي مبحث حد اول بايد روش مخرج مزدوج رو ياد بگيريد به طور كاملا تشريحي.

يادتون نره كه روش هاي تستي رو بايد در اولويت هاي بعدي ياد بگيريد .ممكنه سوالي بدن كه نتونيد با روش تستي حل كنيد اما وقتي روش اصلي رو ياد داشته باشيد ، مي تونيد اونو حل كنيد .

در درجه ي دوم موقع حل تست ها به روش هاي تستي مي رسيد و مي تونيد از اونا هم استفاده كنيد .

مشكلي كه شما داريد رو 99 درصد بچه ها و خصوصا بچه هاي سمپاد دارن . خودمن هم دقيقا مثل شمام .

تست هاي فوق العاده سخت كتابهاي تستي رو حل ميكنم اما سر آزمون يا موقع حل تست هاي ساده گند ميزنم توشون .

چون انقدر باهامون سخت كار كردن كه سوال ساده از دستمون در رفته .

ترجيحا سوالات رو بطور متعادل حل كنيد . مثلا يه كتاب تست كه مي خريد همون اول نريد سر سوالات سختش .

به ترتيب و از سوالات ساده شروع كنيد و بريد جلو .

تست زماندار هم نزنيد . همون آزمون دادن خودش به تدريج اين عادت رو توي شما بوجود مياره اما توي خونه الان به هيچ وجه تست زماندار نزنيد و فقط تمركزتون روي يادگيري و

كنكاش با سوال و حل كردن اون با راه هاي مختلف باشه . تمرين حل تست زماندار مربوط به نيمسال دومه .

اگه بازم امري هست من درخدمتم.


---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

خواهش ميكنم من انجام وظيفه كردم.

1- ببينيد به نظرمن چندمنبعي بودن ، اثرات بدش بدتر از اثرات خوبشه . من اين كتابي رو كه شما مي فرماييد مطالعه نكردم و حتي اسمش رو هم نشنيدم .

قطعا كتابهاي خوب توي بازار زيادن اما وقتي من مطمئنم كه منبعي كه دستم دارم كتاب جامع و خوبيه چه اجباري هست كه برم 10 تا كتاب ديگه هم تست بزنم و بخونم ؟

مثلا من واسه شيمي مبتكران ميزدم و ميدونستم كتاب فوق العاده خوب و جامعيه ؟ و به همه هم پيشنهاد ميكنم اما آيا اين به اين معنيه كه مثلا كتاب خيلي سبز بده ؟

خب اگه بد باشه كه چاپش نميكنن اما ميگم مبتكران از خيلي سبز شيمي بهتره .

واسه همين وقتي از يه منبع خوب استفاده مي كنيد ديگه داشتن چند منبع الزامي نيست . يه چيز سليقه ايه .

مثلا شما الان كل تست هاي مبتكران رو زديد و توي ايام مدارس دوباره ميخواين مثلا شيمي بزنيد و از مبتكران خسته شديد يا براتون تكراريه .

خب اينجا ميتونيد بريد سراغ يه كتاب ديگه .

ولي دنبال چندين منبع بودن بيشتر يه چيزي مثل وسواسه و وسواس زياد هم باعث دردسره .

اگه جايي مبهم هست تو اين قسمت بفرماييد تا دوباره بگم .

2- كسي نگفته شما دانش آموز بدي هستيد ! ببينيد اين دقيقا يه اشتباه ديگه توي شماست كه باعث بي انگيزگي شما شده .

كسي همچين حرفي زده ؟ نه ! و اين خود شما هستيد كه اين تصور اشتباه رو داريد .

ببينيد قدم اول توي مطالعه ي كنكور ، داشتن هدفه اما نه هدف كشكي و آبكي ! مثلا همه وقتي ميخوان شروع كنن ميگن " من پزشكي تهران ميخوام "

اما آيا همه بهش ميرسن ؟ نه . يه مثال ديگه ميگم . تو اين چند روز كه برگشتم آيريسك شايد حدود 40 تا پيام رديافت كردم از طرف كاربرا و همه هم ميخوان تك رقمي بشن .

اما آيا همه سال ديگه اين موقع رتبه تك شدن ؟ نه . فقط اونايي كه هدفشون رو باور دارن و هدف محكمي دارن .

كسي كه براي هدفش ارزش قائله هميشه براش تلاش ميكنه و از خيلي چيزا بخاطرش ميگذره .

منم از خيلي چيزا گذشتم بخاطر رتبه ي خوب .

تلويزيون ، سريال ، مويابل ، نت ، تفريح و ... چرا ؟ چون هدفم رو دوست داشتم و ميخواستم بهش برسم .

بله منم خيلي جاها بي انگيزه ميشدم . همه اينطورين . اما همه نمي تونن از پس اين بي اگيزگي بربيان .

منم خيلي جاها نااميد شدم ...خيلي جاها بريدم...خيلي جاها حس كردم از هدفم دورم ...خيلي جاها حس كردم خدا با من لج داره ...

اما دوباره خودم رو شارژ كردم و ادامه دادم . چون ميخواستم به هدفم برسم . من همون اول گفتم بايد تك رقمي بشم . اما توي آزمون هاي ارديبهشت رتبم 100 برابر چيزي بود كه ميخواستم .

منم خيلي از عصرهاي جمعه بخاطر نتيجه ي بد آزمون ناراحت بودم و نااميد . خيلي شبها گريه ميكردم كه چرا هنوز تك نشدم . اما بازم اين خودم بودم كه به خودم اميد ميدادم و ميرفتم جلو .

شماهم توي مسير با پستي و بلندي هاي زيادي مواجه ميشين . توي اينجور مواقع اولا گريه ميتونه كمك تون كنه اما زياد از حد نشه لطفا !

ثانيا فكر كردن به روزاي خوب بعد از رسيدن به هدف . ثالثا صحبت كردن با كسي كه بتونه بهتون انگيزه بده .

من روزاي آزمون كه گاهي بد ميدادم خانوادم انقدر بهم انگيزه ميدادن كه حد نداشت . خدا حفظ كنه خانوادمو . كلي كمكم ميكردن .

شايد من نتونستم تك رقمي بشم اما همين كه مفيدم ، همين كه به بقيه كمك ميكنم ، همين كه خانوادم بهم افتخار ميكنن برام خيلي خوشحال كنندس .

شماهم بايد همين كارها رو باور كنيد و افكار منفي و خصوصا تلقين رو از خودتون دور كنيد.

اگه نياز به توضيح بيشتر هست بفرماييد تا بگم.
 

SimFCB

New Member
ارسال ها
14
لایک ها
16
امتیاز
0
#23
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام خانوم تاج ابادی...
اول یه شرح مختصر از احوالات خودم بدم! بنده دانشجوی کارشناسی بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی ام..ورودی سال 92 .و اون سال بار دومم بود که کنکور می دادم
سال اول تقریبا میشه گفت هیچی نخوندم و تا تونستم عشق و حال کردم! رتبم هم شد 105000 کشور و 53000 منطقه ولی خب سال دوم از اخرای مهر شروع کردم به خوندن
اینو بگم دوره ی دبیرستان من به خوش گذرونی خلاصه میشه و معدل کتبی امتحان نهاییم هم 15 هست :|
با این وضعیت ضعیفی که داشتم تقریبا تو همه چی مشکل داشتم،به حجم ازمونهای کانون نمیرسدم یا سر جلسه وقت کم می اوردم از این چیزا
خلاصه رتبه کنکور من 6000منطقه 2 شد یعنی یه جورایی 9برابر خودم پیش رفت کردم...
من از عربی و فیزیک و ریاضی هیچی نمی فهمیدم(البته از ریاضی همین الان هم چیزی نمی فهمم!!) عربی رو از 10- درصد و فیزیک رو از 3- درصد در ازمونها شروع کردم

برای این دو درس به معنای واقعی کلمه زحمت کشیدم و خون دل خوردم و یکی از ازمونهای کانون رو عربی 100 زدم و ترازم 8900 شد در درس عربی
فیزیک رو هم تونستم به درصد 60 خودمو برسونم اما چون دیگه وقت کم اوردم نتونستم سینماتیک و دینامیک رو خوب بخونم و توی کنکور هم نتونستم فیزیک رو بیشتر از 60 بزنم...عربی رو هم با وجود اینکه وقت کم اوردم 70 زدم ولی درصد درسای دیگم جز دینی همه بین 30 تا 50 بود توی کنکور !
این همه گفتم که بگم علاقه به رشته پزشکی(و علاقه به خوندن فیزیک و درسای کنکور!!!)اجازه نفس کشیدن برام نذاشته و چون توی دو درس تونستم به موفقیت برسم باعث شده که به خودم بگم اگه وقت داشته باشم تک رقمی هم می تونم بشم!!
من به خاطر علاقه ایی که به فیزیک داشتم از این تابستون شروع کردم به خوندن فیزیک برای المپیاد که بعد از این که فهمیدم شرایط شرکت در المپیاد دانش اموز سال پایه متوسطه بودن هست،مثل پتکی بود که بر سر من فرود اومد،اگه واقعا راهی برای ثبت نام هست بهم بگید

به هر حال تا موقعی فارغ التحصیل شم و اجازه شرکت در کنکور پیدا کنم حدودا سه سال زمان می بره...حرف های دیگران و سن و سال و حذف کنکور و اینا هیچی حالیم نیست....تنها چیزی که برام مهمه رسیدن به هدفمه،حالا تو 70 سالگی هم باشه عیب نداره!

اینا رو گفتم که بگم من مثل داوطلبی هستم که سه سال برای کنکور وقت داره...ایا به نظر شما موفق میشم؟ البته باید بشممممااا!
و اینکه من به معلم و جزوه و اینا هیچ چیز دسترسی ندارم و از رو کتابهای کمک اموزشی می خونم و ایا با خوندن اینا میشه موفق شد؟

چند تا سوال در مورد درسها دارم و بعدا ازتون می پرسم ولی برای سوال اخر می خوام بدونم با زمانی که من دارم و با ضعفی که من دارم میشه خوند و تک رقمی شد؟ نمی خوام بگم می تونم یا می خوام تک رقمی شم فقط می خوام بدونم با این زمان و هدف و انگیزم چه میشه کرد

ممنون اگه جواب ابنا رو بدید..یه نکته هم بگم که انگیزم فوق العاده بالاست و 3 هفته اس دارم فیزیک می خونم و قراره درسهای دیگه هم شروع کنم

 
آخرین ویرایش توسط مدیر

BIOSAM

New Member
ارسال ها
304
لایک ها
804
امتیاز
0
#24
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام به همه(حتی شما دوست عزیز!)

بابت موفقیتتون تبریک میگم،
یه سوال فنی:
گفتید معدل 19/57 تو رتبه شما تاثیر سوء داشت،
میخواستم بدونم دقیقا تاثیر معدلتون چطوری بوده؟
با تشکر
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#25
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

واقعا قدر نشناسید . . . بنده خدا اومدن کلی وقت گذاشتن واسه شما .شما هم اینطوری ؟؟؟
.................................خانوم تاج آبادی من از طرف همه عذر میخوام ................................
اینا واسه سرگرمی میان اینجا شما توجه نکنید .


سلام .

ممنون از لطف شما . من انجام وظيفه ميكنم .

اتفاقي افتاده ؟


---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

دوستان ظاهرا اينجا ديروز اتفاقاتي افتاده .

ظاهرا يه نفر اومده گفته كه من رتبه 1 سبزوار نيستم . نميدونم بر چه اساسي اين حرف رو زدن . من بين تجربي ها ، رياضي ها ، انساني ها و زبان رتبه 1 رو كسب كردم .

يه آقاي حسن پور تو تجربي هستن كه رتبه 700 كشور شدن و با اعمال 2 تا سهميه شدن رتبه 7 ايثارگران .

يه آقاي محمدعلي زرقي هستن كه با سهميه ي شاهد شدن رتبه 14 انساني .

يه آقاي بقايري هستن كه شدن 39 هنر منتها فكر نميكنم رشته ي هنر اصلا با رشته هاي تجربي و رياضي قابل مقايسه باشه چون تعداد افراد خيلي كمتره و

حتي كساني كه تو شهر خودمون رتبه هاي كنكورشون از 4000 هم رفته اونورتر ، تو كنكور هنر رتبه زير 1000 آوردن .

خب كجاي حرف من دروغه ؟ خواهشا اگه كسي با شخص من مشكلي داره بياد به خودم بگه نه اينكه سر بي اطلاعي بياد يه تاپيك رو بهم بريزه .

ضمنا حرفاي من بي سند و مدرك نيست و توي سايت كانون ، صفحهي رتبه هاي برتر 93 كاملا نتايج واضح و روشنه .

اگه هنوز كسي ترديدي داره بگه تا برطرف كنم.

موفق باشيد


---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

سلام خانوم تاج ابادی...
اول یه شرح مختصر از احوالات خودم بدم! بنده دانشجوی کارشناسی بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی ام..ورودی سال 92 .و اون سال بار دومم بود که کنکور می دادم
سال اول تقریبا میشه گفت هیچی نخوندم و تا تونستم عشق و حال کردم! رتبم هم شد 105000 کشور و 53000 منطقه ولی خب سال دوم از اخرای مهر شروع کردم به خوندن
اینو بگم دوره ی دبیرستان من به خوش گذرونی خلاصه میشه و معدل کتبی امتحان نهاییم هم 15 هست :|
با این وضعیت ضعیفی که داشتم تقریبا تو همه چی مشکل داشتم،به حجم ازمونهای کانون نمیرسدم یا سر جلسه وقت کم می اوردم از این چیزا
خلاصه رتبه کنکور من 6000منطقه 2 شد یعنی یه جورایی 9برابر خودم پیش رفت کردم...
من از عربی و فیزیک و ریاضی هیچی نمی فهمیدم(البته از ریاضی همین الان هم چیزی نمی فهمم!!) عربی رو از 10- درصد و فیزیک رو از 3- درصد در ازمونها شروع کردم

برای این دو درس به معنای واقعی کلمه زحمت کشیدم و خون دل خوردم و یکی از ازمونهای کانون رو عربی 100 زدم و ترازم 8900 شد در درس عربی
فیزیک رو هم تونستم به درصد 60 خودمو برسونم اما چون دیگه وقت کم اوردم نتونستم سینماتیک و دینامیک رو خوب بخونم و توی کنکور هم نتونستم فیزیک رو بیشتر از 60 بزنم...عربی رو هم با وجود اینکه وقت کم اوردم 70 زدم ولی درصد درسای دیگم جز دینی همه بین 30 تا 50 بود توی کنکور !
این همه گفتم که بگم علاقه به رشته پزشکی(و علاقه به خوندن فیزیک و درسای کنکور!!!)اجازه نفس کشیدن برام نذاشته و چون توی دو درس تونستم به موفقیت برسم باعث شده که به خودم بگم اگه وقت داشته باشم تک رقمی هم می تونم بشم!!
من به خاطر علاقه ایی که به فیزیک داشتم از این تابستون شروع کردم به خوندن فیزیک برای المپیاد که بعد از این که فهمیدم شرایط شرکت در المپیاد دانش اموز سال پایه متوسطه بودن هست،مثل پتکی بود که بر سر من فرود اومد،اگه واقعا راهی برای ثبت نام هست بهم بگید

به هر حال تا موقعی فارغ التحصیل شم و اجازه شرکت در کنکور پیدا کنم حدودا سه سال زمان می بره...حرف های دیگران و سن و سال و حذف کنکور و اینا هیچی حالیم نیست....تنها چیزی که برام مهمه رسیدن به هدفمه،حالا تو 70 سالگی هم باشه عیب نداره!

اینا رو گفتم که بگم من مثل داوطلبی هستم که سه سال برای کنکور وقت داره...ایا به نظر شما موفق میشم؟ البته باید بشممممااا!
و اینکه من به معلم و جزوه و اینا هیچ چیز دسترسی ندارم و از رو کتابهای کمک اموزشی می خونم و ایا با خوندن اینا میشه موفق شد؟

چند تا سوال در مورد درسها دارم و بعدا ازتون می پرسم ولی برای سوال اخر می خوام بدونم با زمانی که من دارم و با ضعفی که من دارم میشه خوند و تک رقمی شد؟ نمی خوام بگم می تونم یا می خوام تک رقمی شم فقط می خوام بدونم با این زمان و هدف و انگیزم چه میشه کرد

ممنون اگه جواب ابنا رو بدید..یه نکته هم بگم که انگیزم فوق العاده بالاست و 3 هفته اس دارم فیزیک می خونم و قراره درسهای دیگه هم شروع کنم





سلام . راستش من تا الان هرچي كه گفتم از تجربيات خودم بوده . و تا حالا تجربه اي مشابه شما نداشتم . بهرحال تا جايي كه بلد باشم راهنمايي تون ميكنم .

ممنون كه منو لايق كمك كردن به خودتون دونستيد .

پيشرفتي كه طي دوبار كنكور دادن كسب كرديد ، قابل توجهه . اما يه چيزي رو درنظر داشته باشيد.

سال 92 كه شما كنكور داديد ، تاثير معدل فقط مثبت بوده اما امسال تاثير مستقيم 25 درصدي داشت .

يعني اگه بيان معدل شما رو توي نتيجه ي كنكورتون تاثير بدن ، حتي اگه همه ي درصدهاتون هم 100 باشه فكر نميكنم به رتبه ي خوبي برسيد .

من علاقه و انگيزه و تلاش شما رو تحسين ميكنم اما بذاريد يه نكته رو هم بگم . تو اين چند روز كه من اومدم آيريسك ، افراد زيادي به من پيام دادن كه قراره بخونن واسه كنكور .

الان صندوقم 180 تا پيام داره و جالب اينجاست كه همه هم ميخوان تك رقمي بشن . ولي آيا همه ميشن ؟

اينو گفتم كه بدونيد خيلي ها هستن مثل شما . خيليا هستن كه شروع ميكنن واسه تك رقمي اما خيليا هم وسط راه جا ميزنن از طرفي خيليا هم وسط راه پيشرفت ميكنن.

پس بدونيد شما تنها نيستيد . مطمئنيد كه حاضريد براي پزشكي اين مسير رو بريد ؟ مطمئنيد كه وسط راه خسته نميشيد ؟ مطمئنيد كه مي تونيد از پس حرفاي ديگران بر بياين ؟

حالا فرضا بريد پزشكي... بعدش بايد حداقل 11 سال بخونيد براي تخصص . شما همه ي جوانب رو سنجيديد ؟

اگه كاملا از تصميم تون مطمئن هستيد ، با اين پيشرفتي كه داشتيد قطعا مي تونيد به جاهاي خوب برسيد به اميدخدا . ولي خب تلاش زياد لازم داره چون بالاخره نسبت

به يه دانش آموز سال سوم كه ميخواد بره پيش ، چند سالي هست كه از دروس دبيرستان فاصله گرفتيد .

در مورد المپياد هم ، شما مثل من شديد ! منم 7 ماه ميخوندم واسه فيزيك و بعد فهميدم كه نميتونم شركت كنم . هيچ راهي براي شركت در المپياد دانش آموزي وجود نداره اما

فكر ميكنم بتونيد توي المپياد دانشجويي شركت كنيد كه توصيه نميكنم ( اگه ميخواين دلايلش رو بدونيد تو صفحه م بگيد تا باهاتون صحبت كنم ، اينجا جاي المپياد ينست و نميخوام تاپيك بره به بيراهه )

به نظر من هيچ چيزي غيرممكن نيست اما رويايي هم نبايد فكر كرد . بايد بدونيد كه هرسال كنكور سخت تر ميشه و سطح داوطلبا هم بالاتر ميره پس به همون ميزان بايد تلاش تون رو چندبرابر كنيد .

بله منم هيچ كلاسي نمي رفتم و فقط مدرسه بودم ، حتي المپيادم هم هيچ كتاب و دبيري نداشتم . پس نبود دبير مشكلي ايجاد نميكنه اما زحمت تون رو يه خورده بيشتر ميكنه.

ببينيد من ميگم هيچ چيزي غيرممكن ينست . ولي اينوهم بدونيد كه آدم به هرچي قانع بشه به چيزي كمتر از اون ميرسه . پس شما هدفتون رو بذاريد روي تك رقمي كه

ان شاء الله يا تك بشيد يا دورقمي زير 50 .

اگه بازم هر سوالي داريد بفرماييد تا پاسخ بدم ، من در خدمتم .

ان شاء الله موفق باشيد.


---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

سلام به همه(حتی شما دوست عزیز!)

بابت موفقیتتون تبریک میگم،
یه سوال فنی:
گفتید معدل 19/57 تو رتبه شما تاثیر سوء داشت،
میخواستم بدونم دقیقا تاثیر معدلتون چطوری بوده؟
با تشکر


سلام . ممنون از لطف شما .

متاسفانه الان به كارنامم دسترسي ندارم كه با شواهد مستقيم و عيني پاسخ تون رو بدم .

مثلا من نمره ي زيست كتبي نهاييم شده 18/5 . خب اگه اين نمره رو توي درصد كسب شده ي كنكورم تاثير نميدادن ، قطعا تراز بالاتري ميگرفتم .

اما چون نمره بد شده ، ترازم رو هم به نسبت كم كرده . از طرفي ممكنه يكي زيستش رو از من پايين تر زده باشه اما توي نهايي 20 شده باشه .

اين فرد با اين تاثير ميتونه ترازش از من بزنه بالاتر و بالتبع رتبه ش .

امسال سازمان سنجش يه نمونه كارنامه روي سايتش گذاشته بود كه رتبه ي 245 كشوري با اعمال معدل 19/84 شده رتبه ي 95 كشوري .

خب بديهيه كه منم اگه مثل ايشون معدلم خوب ميشد الان قطعا زير 80 ميشد رتبه ي كشوريم اما چون شدم 19/57 در مقايسه با كسي كه تراز كنكورش با من يكي شده اما

معدلش شده 20 ، رتبه ي بدتري گرفتم .

دقيقا به همين خاطر به همه ي بچه هاي سوم توصيه ميكنم كه شديدا براي امتحانات نهايي تون تلاش كنيد و مهم بگيريدشون و سعي كنيد بهترين نمره ها رو بياريد.

چون شديدا مؤثره .

اميدوارم منظورمو خوب رسونده باشم .

اگه بازم سوالي هست من در خدمتم .

ان شاء الله موفق باشيد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

SimFCB

New Member
ارسال ها
14
لایک ها
16
امتیاز
0
#26
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

ممنون که جواب دادید....والا مطمئن که هستم ادامه بدم چون تو دانشگاه خیلی موقع ها هست که بیکارم! لااقل درس خوندن سرگرم می کنه
در مورد معدل من تا اونجایی که اطلاع دارم می گن اگه تاثیر معدل روی رتبه داوطلب تاثیر مثبت داشته باشه اعمال میشه اگه نداشته باشه اعمال نمیشه...سال 89 توی رشته تجربی 7000 تا فقط معدل 20 داشتیم دیگه بقیه نمره ها بماند.....

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

ممنون که جواب دادید....والا مطمئن که هستم ادامه بدم چون تو دانشگاه خیلی موقع ها هست که بیکارم! لااقل درس خوندن سرگرم می کنه
در مورد معدل من تا اونجایی که اطلاع دارم می گن اگه تاثیر معدل روی رتبه داوطلب تاثیر مثبت داشته باشه اعمال میشه اگه نداشته باشه اعمال نمیشه...سال 89 توی رشته تجربی 7000 تا فقط معدل 20 داشتیم دیگه بقیه نمره ها بماند.....

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

آها منظورتون رو گرفتم...از امسال. تاثیر مستقیم شده...ولی چون دیپلم من واسه سال 89 هست می تونم ترمیم معدل کنم یعنی دوباره دیپلم رو امتحان بدم پس راه بسته نیست...یه چیز دیگه هم بگم....من توی بیمارستان ها شاید بیشتر از ده متخصص می شناسم که بعد از 25-30 سالگی شروع کردن واسه پزشکی خوندن....پس هیچ وقت دیر نیست....یکی از آشناهای خودمون هم توی زمان کارشناسی ارشدش خوند برای پزشکی و الان هم برای تخصص آلمان بورسیه شده....جدا از همه این چیزا الان که دانشگاه و اینا شروع نشده واقعا خوندن من رو از بیکاری در میاره و سرگرمم می کنه
 

haniye1996

New Member
ارسال ها
20
لایک ها
16
امتیاز
0
#27
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام زهره جان.تبریک میگم بابت رتبه ی عالیت.خوش ب حالت:196:
من هدفم داروئه ولی متاسفانه هنوز شروع نکردم.کتبیم شده19.17منطقه2/بنظرت چیکارکنم؟؟وقتم خیلی کمه؟؟ازچی و ازکجاشروع کنم؟؟:176::7:
 

eve66

New Member
ارسال ها
2
لایک ها
0
امتیاز
0
#28
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام
تبریک میگم بخاطر رتبه تون و مرسی بخاطر راهنمایی های خوبتون
من فارغ التحصیل کامپیوتر هستم و رشته ام ریاضی بوده از اول مرداد شروع به خوندن کردم ،کلاس نمیتونم برم،چندین سال از کتاب و درس دور بودم ،من جز دوره ای هستم که معدل تاثیری نداره، صحبت های شما رو خوندم و فهمیدم تو برنامه ریزیم اشتباه کردم چند تا سوال داشتم امید وارم بتونین راهنمایم کنید
من با درس زیست تا الان مشکلی نداشتم ، فیزیک و شیمی باید کار کنم اما ریاضی بیشتر فراموش کردم که روش دارم کار میکنم
عمومی که کلا مشکل دارم اونم توی منبع خوب چون با خوندش راه میافتم بخصوص لغات زبان وگرامر
منابع شمارو دیدم اگر باز منبع دیگه ای با توجه به وضعیت من پیشنهاد میکنید ممنون میشم
کلا برای من ازمون قلم چی را پیشنهاد میکنید
من برام فقط قبولی توی کنکور 94 مهم و میخوام 1 ساله قبول شم رتبه تک رقمی نمیخوام و هدفم مشخص
بازم تکرار میکنم چون از محیط های کنکوری دور بودم با فضای کنکور این سالها اشنا نیستم اگر نکته خاصی بود خواهش میکنم بگید
باتشکر
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#29
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام زهره جان.تبریک میگم بابت رتبه ی عالیت.خوش ب حالت:196:
من هدفم داروئه ولی متاسفانه هنوز شروع نکردم.کتبیم شده19.17منطقه2/بنظرت چیکارکنم؟؟وقتم خیلی کمه؟؟ازچی و ازکجاشروع کنم؟؟:176::7:


سلام . ممنون شما لطف داريد .

معدل تون نستبا خوبه . نه هنوز دير نشده . خيلي ها هستن كه ديرتر از شما شروع ميكنن . من خودم از نيمه ي شهريور شروع كردم.

خيلي از المپيادي ها از مهر شروع ميكنن و ...

اما اينا دليل بر اين نميشن كه فرضت باقيمونده رو هدر بديد . از همين امروز شروع كنيد به مطالعه.

اگه كانون ميريد يا هرجاي ديگه هرچي كه زا برنامه گذشته رو ول كنيد و از اينجا به بعد طبق برنامه پيش بريد .

و توي آزمونها نقاط ضعف و قوت خودتون رو شناسايي كنيد.

اگه بازم امري هست من در خدمتم .


---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

سلام
تبریک میگم بخاطر رتبه تون و مرسی بخاطر راهنمایی های خوبتون
من فارغ التحصیل کامپیوتر هستم و رشته ام ریاضی بوده از اول مرداد شروع به خوندن کردم ،کلاس نمیتونم برم،چندین سال از کتاب و درس دور بودم ،من جز دوره ای هستم که معدل تاثیری نداره، صحبت های شما رو خوندم و فهمیدم تو برنامه ریزیم اشتباه کردم چند تا سوال داشتم امید وارم بتونین راهنمایم کنید
من با درس زیست تا الان مشکلی نداشتم ، فیزیک و شیمی باید کار کنم اما ریاضی بیشتر فراموش کردم که روش دارم کار میکنم
عمومی که کلا مشکل دارم اونم توی منبع خوب چون با خوندش راه میافتم بخصوص لغات زبان وگرامر
منابع شمارو دیدم اگر باز منبع دیگه ای با توجه به وضعیت من پیشنهاد میکنید ممنون میشم
کلا برای من ازمون قلم چی را پیشنهاد میکنید
من برام فقط قبولی توی کنکور 94 مهم و میخوام 1 ساله قبول شم رتبه تک رقمی نمیخوام و هدفم مشخص
بازم تکرار میکنم چون از محیط های کنکوری دور بودم با فضای کنکور این سالها اشنا نیستم اگر نکته خاصی بود خواهش میکنم بگید
باتشکر


سلام . ممنونم شما لطف داريد .

همين اول يه نكته رو گوشزد كنم . من تاحالا هرچي كه گفتم از تجربياتم بوده و اگه دقت كرده باشيد مي بينيد كه من توي اكثر پستهام گفتم " نظر من اينه ... توصيه ي من اينه .."

و هيچ وقت نگفتم كار من و برنامم كاملا درسته و "بايد" اين كار رو بكنيد پس فكر نكنيد هرجا كه برنامه تون مغاير بود راه شما اشتباهه و راه من درست !!!

روش هاي مطالعه ي افراد باهم متفاوتن و صرفا نبايد همه مون مثل هم بخونيم . اگه روشي كه داريد مناسبه و باهاش جواب ميگيريد نيازي نيست روش و برنامه ي منو دنبال كنيد.

عمومي به مرور خوب ميشه منم اول تراز عموميم 6500 بود ولي به مرور از نيمسال دوم به بعد خداروشكر شدم نزديك 8000 و برتر كشور .

الان نياز نيست روي عمومي ها تمركز كنيد . 99 درصد تلاش تون رو بذاريد روي اختصاصي هاي پايه . ترجيحا طبق برنامه ي كانون پيش بريد . و فعلا روي دوم و سوم تون كار كنيد .

اما 3 تا مبحث هست از عمومي ها كه بايد از الان روش وقت بذاريد شامل آرايه + قواعد عربي + زبان فارسي ( جز تكواژ و واژه )

نه همون منابع خوبن . براي زبان هم گفتم چطور بايد مطالعه كنيد ( توي چندتا پست قبل تر )

بله قلم چي رو پيشنهاد ميكنم براتون .

ترجيحا هدف تون رو بذاريد روي تك رقمي يا رتبه ي زير 50 كه در بدترين حالت رتبه ي زير 1000 بگيريد ان شاء الله .

ان شاء الله طي چند روز آينده كه سرم خلوت تر بشه يه سري توصيه ي ايمني (!) ميذارم براتون تو همين تاپيك .

براي آشنايي بيشتر با جو كنكور ترجيحا آزمون شركت كنيد تا فضاي رقابتي رو ببينيد به چشم تون.

اگه جايي بي جواب مونده يا سوال ديگه اي داريد من در خدمتم .

ان شاء الله موفق باشيد.


---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

بابت پاسخ تون تشکر
امکان خصوصی فعلا برام قطع شده
به همین دلیل اینجا تشکر کردم

بخاطر اينه كه تعداد پستهاي ارسالي تون كمتر از 10 تاست .

يه كوچولو فعاليت كنيد تا امكان ارسال پ.خ براتون بوجود بياد .

اگه سوالي هست همينجا يا تو صفحه ي شخصيم بفرماييد تا جواب تون رو بدم .

ان شاء الله موفق باشيد
 

SimFCB

New Member
ارسال ها
14
لایک ها
16
امتیاز
0
#30
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

خانم تاج ابادی یه منبع خوب برای. آموزش ریاضی می خوام...طوری که از پایه بهم آموزش بده و همه چی رو پوشش بده....مهر و ماه رو قبلا خوندم اما زیاد نه....دیگه چی پیشنهاد می کنید....جزوه معلم و این چیزا هم ندارم
 

saeed1kt94

New Member
ارسال ها
9
لایک ها
0
امتیاز
0
#31
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

زهرا خانوم به نظرتون برای زیست فقط با کتاب میشه سوالات کنکور رو جواب داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی نظرتون دربازه آبی ریاضی و زیست پایه چیه؟
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#32
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

خانم تاج ابادی یه منبع خوب برای. آموزش ریاضی می خوام...طوری که از پایه بهم آموزش بده و همه چی رو پوشش بده....مهر و ماه رو قبلا خوندم اما زیاد نه....دیگه چی پیشنهاد می کنید....جزوه معلم و این چیزا هم ندارم


سلام . مهرو ماه عاليه از چند جهت .

يكي اينكه درسنامه ي خوبي داره .

يكي اينكه تعداد سوالات هر فصلش كافيه .

يكي اينكه هر فصل حدود 2 آزمون جامع داره .

يكي اينكه اكثر تست هاش مال كنكوره و به نسبت تاليفي كمتر داره .

البته از سري معايبش اينه كه يه سري غلط علمي هم داره .

براي شروع خيلي خوبه .

يه كتاب ديگه هم هست ، ميكروطبقه بندي گاج . ببينيد من اين كتاب رو تا حالا نديدم و نخوندم واسه همين نميتونم توصيه ي مستقيم بكنم كه بخريد يا نخريد اما تعريفش رو

از چند نفر شنيدم . كتاب فيزيك و دينيش كه خيلي خوب بود . اگه رياضيش هم همينطور باشه خييل خوبه ولي من خودم شخصا نخوندمش.

اگه امر ديگه اي هست من در خدمتم.
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#33
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

زهرا خانوم به نظرتون برای زیست فقط با کتاب میشه سوالات کنکور رو جواب داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی نظرتون دربازه آبی ریاضی و زیست پایه چیه؟


زهره هستم آقاي خرسند نه زهرا !

نه به هيچ وجه .

ترجيحا در درجه ي اول سوالات كنكور رو يه بررسي بكنيد تا نحوه ي طرح تست و محور مطالعه دست تون بياد و ببينيد كه چطور سوال ميدن .

سوالات آزمونهاي سال قبل كانون هم خوبن .

من امروز توي نت يه كتابي ديدم ، "زيست نشرالگو " كه يه سري سوال از كتابش رو گذاشته بود .

عالي بود و تقريبا شبيه ترين سوالات رو به كنكور داشت . شمارشي ، جاخالي ، مفهومي ، ژنتيك و ...

يكي ديگه از كاربراهم تعريف كردن از اين كتاب .

فكر ميكنم كتاب خيلي خوبي باشه اگه استفاده كنيد .

من از هيچ كتاب كانون استفاده نكردم و هيچكدومش رو هم تاييد نميكنم . ( تنها كتاب كانوني كه استفاده كردم زبان ( 4 درس 4 كتاب ) بود و كتابي كه سوالات كنكورها رو داشت ( زرد اختصاصي ))

كتاباي كانون بيشتر جنبه ي تجارتي دارن تا يادگيري .

بازم از چند نفر ديگه بپرسيد ولي من اصلا از كتاباي كانون استفاده نكردم.

اگه بازم امري هست من در خدمتم.

ان شاء الله موفق باشيد.
 

saeed1kt94-2

New Member
ارسال ها
10
لایک ها
2
امتیاز
0
#34
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام . مهرو ماه عاليه از چند جهت .

يكي اينكه درسنامه ي خوبي داره .

يكي اينكه تعداد سوالات هر فصلش كافيه .

يكي اينكه هر فصل حدود 2 آزمون جامع داره .

يكي اينكه اكثر تست هاش مال كنكوره و به نسبت تاليفي كمتر داره .

البته از سري معايبش اينه كه يه سري غلط علمي هم داره .

براي شروع خيلي خوبه .

يه كتاب ديگه هم هست ، ميكروطبقه بندي گاج . ببينيد من اين كتاب رو تا حالا نديدم و نخوندم واسه همين نميتونم توصيه ي مستقيم بكنم كه بخريد يا نخريد اما تعريفش رو

از چند نفر شنيدم . كتاب فيزيك و دينيش كه خيلي خوب بود . اگه رياضيش هم همينطور باشه خييل خوبه ولي من خودم شخصا نخوندمش.

اگه امر ديگه اي هست من در خدمتم.
من برا ریاضی خیلی سبز دارم
ولی تست های تالیفی زیاد داره و خیلی به کنکور بها نداده
به نظرتون کتابم رو عوض کنم؟

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

بابت اشتباهم ببخشید
تشکر
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#35
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

من برا ریاضی خیلی سبز دارم
ولی تست های تالیفی زیاد داره و خیلی به کنکور بها نداده
به نظرتون کتابم رو عوض کنم؟

---- دو نوشته به هم متصل شده است ----

بابت اشتباهم ببخشید
تشکر



من براي سال كنكور هيچ كتابي رو از انتشارات خيلي سبز توصيه نميكنم .

خيلي سبز براي پايه اي كه توش قرار داريد ميتونه خوب باشه اما براي سال كنكور نه.

مثلا وقتي سوم هستيد اگه خيلي سبز بزنيد ايرادي نداره چون خوب ميتونيد ياد بگيريد اما براي اين برهه بايد كتابي استفاده كنيد كه كنكوري باشه .

بله عوض كنيد .

خواهش ميكنم ، اختيار داريد .

اگه بازم امري هست من در خدمتم.

ان شاء الله موفق باشيد.
 

SimFCB

New Member
ارسال ها
14
لایک ها
16
امتیاز
0
#36
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد



من براي سال كنكور هيچ كتابي رو از انتشارات خيلي سبز توصيه نميكنم .

خيلي سبز براي پايه اي كه توش قرار داريد ميتونه خوب باشه اما براي سال كنكور نه.

مثلا وقتي سوم هستيد اگه خيلي سبز بزنيد ايرادي نداره چون خوب ميتونيد ياد بگيريد اما براي اين برهه بايد كتابي استفاده كنيد كه كنكوري باشه .

بله عوض كنيد .

خواهش ميكنم ، اختيار داريد .

اگه بازم امري هست من در خدمتم.

ان شاء الله موفق باشيد.
فکر کنم به خاطر اینکه حجم خیلی سبز زیاده شما می گید....من فعلا فیزیک رو از روی خیلی سبز می خونم که واقعا یادگیری خیلی خوبی میده
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#37
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

فکر کنم به خاطر اینکه حجم خیلی سبز زیاده شما می گید....من فعلا فیزیک رو از روی خیلی سبز می خونم که واقعا یادگیری خیلی خوبی میده


خير . من كاري به حجم ندارم . نمونه ش مبتكران شيمي كه اون همه حجم داره رو من به همه توصيه ميكنم .

خيلي سبز كتاب كنكوري نيست . ببينيد شما 3 سال وقت داريد براي خوندن . اما بقيه فقط 1 سال .

و بايد تو اين يه سال از كتابايي استفاده كنن كه كنكوري تره .

منم سال سوم فيزيك و رياضي خيلي سبز داشتم اما سال كنكور اصلا نرفتم سراغ شون.

براي يادگيري در زمان خودشون خوبن اما براي كنكور توصيه نميكنم.

من صرفا نظر خودم و تجربم رو ميگم و به كسي چيزي رو تحميل نميكنم و تصميم گيري نهايي به عهده ي خود فرده.

اگه بازم امري هست من درخدمتم.

ان شاء الله موفق باشيد.
 
ارسال ها
2
لایک ها
1
امتیاز
0
#38
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام زهره جان.
تو درس زبان ضعیف ام من به خاطر همین میخوام لغتشو تا تابستون تموم نشده دوره کنم البته به خاطر پزشکی پشتم الان.به نظرت ظرر نمیکنم؟
همچنین میخوام یه توضیحی درمورد نحوه مطالعه زیست بگی/فرضا دوهفته دیگه قراره آزمون بدی که از زیست1 فصل 1و2واز زیست 2 فصل 1و2میاد.چطوری شروع میکنی؟چند دور کتابو میخونی؟وچند روز بعد مطالعه تیت کار میکنی؟و مطالعه و نکته برداری چقدر زمان ازت میگیره؟ مثلا من امروز1.5 ساعت طول کشید فصل اول زیست2 رو تا ایمنی سلولی بخونم.به نظرم خیلی کند میخونم ولی یه پاراگرافو چند بار میخونم . نکته هاشو مینویسم.اگه فرضا از 9 ساعت روزی مطالعه 4 ساعتشو رو زیست بزارم بااین کندی نه زیست نموم میشه و نه درسای دیگه رو تموم میکنم.یکمم در مورد مدریت زمان تو سر جلسه آزمون توضیح بدی خیلی خوب میشه چون من تو 15دیقه از بیست تا سوال زیست نهایت 15 تاشو جواب میدادم که 5 تاشم غلط میشد.مرسی:96:
 

only physics

New Member
ارسال ها
2,196
لایک ها
2,386
امتیاز
0
#39
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام زهره جان.
تو درس زبان ضعیف ام من به خاطر همین میخوام لغتشو تا تابستون تموم نشده دوره کنم البته به خاطر پزشکی پشتم الان.به نظرت ظرر نمیکنم؟
همچنین میخوام یه توضیحی درمورد نحوه مطالعه زیست بگی/فرضا دوهفته دیگه قراره آزمون بدی که از زیست1 فصل 1و2واز زیست 2 فصل 1و2میاد.چطوری شروع میکنی؟چند دور کتابو میخونی؟وچند روز بعد مطالعه تیت کار میکنی؟و مطالعه و نکته برداری چقدر زمان ازت میگیره؟ مثلا من امروز1.5 ساعت طول کشید فصل اول زیست2 رو تا ایمنی سلولی بخونم.به نظرم خیلی کند میخونم ولی یه پاراگرافو چند بار میخونم . نکته هاشو مینویسم.اگه فرضا از 9 ساعت روزی مطالعه 4 ساعتشو رو زیست بزارم بااین کندی نه زیست نموم میشه و نه درسای دیگه رو تموم میکنم.یکمم در مورد مدریت زمان تو سر جلسه آزمون توضیح بدی خیلی خوب میشه چون من تو 15دیقه از بیست تا سوال زیست نهایت 15 تاشو جواب میدادم که 5 تاشم غلط میشد.مرسی:96:



سلام . راستش من توصيه نميكنم پشت كنكور بمونيد .

ببينيد كنكور هر سال داره سخت تر ميشه . به نظرتون كنكور پارسال و امسال تجربي باهم قابل مقايسه بودن ؟

از طرفي سطح بچه ها هرسال ميره بالاتر . مثلا سال قبل توي شهرما آقاي كياني مهر با تراز 7800 ميشدن رتبه 40-50 كشور ولي من امسال با تراز 8000 شدم رتبه 70 كشور.

از طرفي آيا شما حاضريد يه سال بشينيد درساي تكراري رو بخونيد ؟ تازه بايد تلاش تون مضاعف باشه ضمن اينكه بگم خستگي تون هم بيشتره .

از طرفي اگه خداي نكرده سر كنكور حالتون بهم بخوره ميخواين چيكار كنيد ؟ خيلي ها امسال اينطوري كنكورشون رو از دست دادن .

يا مثلا اگه سر بي دقتي يه سوال رو جابجا بزنيد و بعد حدود 50 تا تست جابجا بشه ميخواين چيكار كنيد ؟ اون موقع چي ميمونه براتون ؟

يه سال عمر هدر رفته + يه رتبه خراب

شما فقط داريد به يه چيز نگاه مي كنيد . " پزشكي " اما حواستون بايد به اين موارد باشه بايد عاقلانه تصميم بگيريد نه به صرف اينكه چون پزشكي رو دوست داريد ،

اينا رو نديده بگيريد . يه بار ديگه با در نظر گرفتن همه چيز تصميم گيري كنيد و ببينيد كدوم به نفع تونه ؟ رفتن يا موندن ؟

شما با آزمون جايي پيش ميريد ؟ اگه طبق آزمون ميريد جلو كه بايد طبق برنامه ي همون بخونيد . مثلا اگه الان بشينيد لغتاي زبان پيش رو مرور كنيد به چه دردتون ميخوره؟

بايد طمابق برنامه ي آزمون تون بريد جلو .

طبق همون لغت ها و گرامر رو كار كنيد . يه كتابي هست تحت عنوان " نترسيم از متن " دكتركياسالار كه شامل كلوز و ريدينگ هست و بسيار خوبه.

اونو هم تهيه كنيد و روزي حدود 2-3 متنش رو بزنيد و كار كنيد تا ترفندها دست تون بياد .

در مورد زيست... من از اوني شروع ميكنم كه بيشتر ازش اشكال دارم و بيشتر ازش بدم مياد ! يعني مثلا از زيست 1 شروع ميكنم به خوندن .

ببينيد تعداد دفعات دور كردن بستگي به سختي درس ، حجمش ، سطح خودتون داره . مثلا وقتي مي بينيد توي فصل قلب اشكال داريد بايد طي 2 هفته بيشتر مرورش كنيد .

اما مثلا يه مبحثي مثل ژنتيك شايد بخاطر حجمش طي 2 هفته نشه مرورش كرد . ولي زيست رو هرشب بخونيد .

معمولا با فاصله ي 1 و حداكثر 3 روز بايد تست زيست رو بزنيد .

اشتباه تون اينجاست كه همه ي كارها رو باهم انجام ميدين ! مگه آدم چندتا قابليت داره ؟ اگه كامپيوترهم همزمان چندتا برنامه ش باهم باز باشن هنگ ميكنه .

آدم كه ديگه جاي خود داره .

يكي از دلايل كندشدن تون هم همينه . اينكه مطالعه و خلاصه و نكته برداري رو همزمان انجام ميديد .

1-3 روز اول بايد فقط مطالعه كنيد و نهايتا تست بزنيد . نكته برداري بايد بعد از يادگيري انجام بشه نه در حين مطالعه .

يكي ديگه از دلايل كند بودن تون نداشتن تمركزه . ظاهرا شما حين مطالعه از موبايل استفاده مي كنيد چون طبق تجربه اي كه من تو اين يه سال

بدست آوردم ، اين حالت وقتي رخ ميده كه با موبايل كار كنيد . يا به عبارتي ذهن تون درگير كار ديگه اي باشه .

موبايل ، نت و تلويزيون رو بايد كم كم بذاريد كنار . موبايل در درجه ي اول بايد تعطيل بشه .اينكه ميگين بايد يه پاراگراف رو چندبار بخونيد بخاطر نداشتن تمركزه .

( اگه اشتباه ميگم بفرماييد حتما )

سرعت مطالعه تون كه بره بالا خود به خدو سرعت تست زني تون هم زياد ميشه . براي افزايش سرعت تست زني تون بايد زياد تست كار كنيد .

يه سوال پيش مياد اينجا ... اين سرعت كم توي تست زني تون فقط مربوط به زيست تونه يا توي درساي ديگه هم همين طور هستيد ؟

ممنون ميشم پاسخ بديد تا بهتر بتونم راهنمايي تون كنم.

اگه بازم امري هست من در خدمتم.
 
ارسال ها
1
لایک ها
0
امتیاز
0
#40
پاسخ : زهره تاج آبادي( رتبه 59 منطقه) پاسخ مي دهد

سلام خانم تاج ابادی عزیز. من یک سال از شما بزرگتر هستم و در واقع این دومین سالی بود که کنکور میدادم. اما به دلیل اینکه بسیار تنبلی کردم و اصلا درس نخوندم یه رتبه افتضاح اوردم در حالیکه خیلی ها ازم انتظار رتبه خوب داشتن ولی رتبه ام 5 رقمی شد. من خیلی فکر کردم و از جاییکه استعداد فوق العاده دارم اما تنبل بودم و اراده نداشتم نمیتونم شکستم رو باور کنم و تصمیم گرفتم یه سال دیگه هم بمونم یعنی برای سومین سال. و به هیچ عنوان خسته نیستم چون هدفم رو دوست دارم و توی تصمیمم هم جدی و محکم هستم. ازشما میخوام من رو راهنمایی بفرمایید که به نظرتون میتونم موفق بشم یا نه؟در ضمن در هیچ ازمونی هم نمیتونم شرکت کنم. ولی با برنامه ازمونای سال گذشته میخوام بخونم. امیدوارم بهم کمک کنید که بتونم به ارزوی خودم برسم. از محبتهای بی دریغ و بدون چشم داشتتون ممنونم.
 
بالا