شهر شیشه‌ای

ارسال ها
8
لایک ها
9
امتیاز
0
#1
شهر شیشه‌ای
معرفی بلندترین آسمان‌خراش اروپا؛ برج شارد
دوازده سال بعد از روزی که رنزو پیانو، طرح اولیه‌ی برج شارد را روی منوی رستورانی در برلین کشید، این برج سرانجام و در روز ۵ جولای ۲۰۱۲ رسما افتتاح شد. . برجی که پیانو آن را «شهر عمودی» می‌خواند و به نظر می‌رسد نوک آن در میان ابرها گم است. ۳ سال بعد از شروع ساخت شهر شیشه ای، با تمام حرف و حدیث‌ها و مشکلات، بالاخره روبان نمادین افتتاح به دست رنزو پیانو معمار، ایروین سلار سازنده و شیخ حامد قطری، سرمایه‌گذار پروژه بریده شد. «بلندترین آسمانخراش اروپا» با ۳۱۰ متر ارتفاع و ۷۷۰ میلیون دلار هزینه، خط آسمان لندن را برای همیشه تغییر داد و همسایه‌ی نام‌های آشنای لندنی، رودخانه‌ی تایمز و کلیسای سنت‌پل شد. شارد با ۸۷ طبقه به لندن پیوست و به قول بوریس جانسون شهردار لندن، «چیزی کاملا متفاوت از هرچه هست» را به شهر اضافه کرد.
طراحی و معماری و بازده اقتصادیرنزو پیانو به گفته‌ی خودش برای طراحی شارد از راه آهن مجاور محوطه، نقاشی‌های مارپیچی نقاش قرن هجدهم «کانالتو» و شکل دکل کشتی الهام گرفته تا نهایتا برج را به شکل مخروط پیچ‌خورده و غول‌پیکری از شیشه طراحی کند. طرحی که البته چندان به مذاق خاندان متعصب سلطنتی خوش نیامده و شارد را خنجری شیشه‌ای توصیف کرده‌اند که به قلب شهر قدیمی لندن نشسته است. اما این نمای شیشه‌ای و مورب، شهر را زخمی نکرده است. به گفته‌ی پیانو ‌شارد آینه‌ی لندن است. سطح شیشه‌ای برج کل شهر را در خود منعکس می‌کند و نمای برج در هر فصلی آب و رنگ همان فصل را به خودش می‌گیرد.

ادامه مطلب و مشاهده تصاویر بیشتر و جذاب تر در لینک زیر:
http://ccop.ir/ViewText.aspx?Id=2697&%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C

 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Hosein.D

New Member
ارسال ها
662
لایک ها
862
امتیاز
0
#2
پاسخ : شهر شیشه‌ای

واقعا برج زیبایی هس!!!
 

H sahar H

New Member
ارسال ها
212
لایک ها
457
امتیاز
0
#3
پاسخ : شهر شیشه‌ای

وای چه قشنگ...کاش تو ایران بود:43:
 

Helma@

New Member
ارسال ها
8
لایک ها
7
امتیاز
0
#4
پاسخ : شهر شیشه‌ای

Wow !!!! چه خوشکله !!!!!:13: :41: ولی یه سوال!!! به نظر شما اگه یه روز تو لندن یه زلزله ی 6 ریشتری بیاد چی به سر این برج میاد؟؟؟؟!!:39: من فکر میکنم کلا باخاک یکسن بشه!!تازه در این صورت ساختمونای اطرافش هم آسیب میبینن!!به عاقبتش فکر نکردن که اینو ساختن؟؟؟!!!:33:
 
بالا