ضمير نيمه هوشيار، تمركز بهتر

baran

New Member
ارسال ها
17
لایک ها
40
امتیاز
0
#1
[marq=right:7ab1e0572a]استفاده از ضمير نيمه هوشيار براي ايجاد تمزكز بهتر [/marq:7ab1e0572a]

[align=justify:7ab1e0572a]اين ضمير همه نوع اطلاعات و پيشنهادات را به منزله واقعيت مي پذيرد و قبول مي‌كند چه مثبت چه منفي، هر كس مي‌تواند اين ضمير را تحت كنترل خود در آورد، اصولا اين ضمير تحت كنترل ما است و ما مي‌توانيم از اين ضمير براي رسيدن به خواسته‌هايمان كمك بگيريم. حسني كه اين ضمير دارد اين است كه نمي‌تواند بين تخيلات و واقعيات فرق بگذارد. مثلا ممكن است ما در واقعيت يك آدم ترسو، بزدل، تنبل و يا كم‌كار باشيم ولي در خيال خودمان دوست داريم كه انسان موفق وشجاع وخوبي باشيم در اينجا مي شود ازاين ضمير استفاده كرد بهتر است ما اين ضمير را از افكار مثبت به جاي افكار منفي پر كنيم.

مثلا خود را در موقعيتي تصور كنيد كه به آنچه دوست داريد رسيده‌ايد چشمانتان راببنديد و براي چند لحظه مكث كنيد؛ در اينجا هدف خيلي مهم است شما به هدف فكر كنيد لازم نيست نگران باشيد كه چگونه به اين هدف برسيم، خود بخود ابزار لازم براي رسيدن به هدف فراهم مي‌شود، همين كه شما هدفتان را انتخاب كنيد ضمير نيمه هوشيار شما احساس نياز مي‌كند و راه حل ارائه مي دهد.
از دو راه مي‌شود ضمير نيمه هوشيار را با افكار سازنده تغذيه كرد:

1- دقيقا خود را همان طور كه مي‌خواهيد باشيد تصوركنيد و ببينيد.(مثلا يك دانش آموز زرنگ و درسخوان و موفق يا يك سخنران قوي در جمع)
2- اين افكار سازنده بايد هر روز تكرار شود يعني مرتب بايد اين مساله را به ضمير نيمه هوشيار بسپاريد.

چگونه وچه زماني بايد ازاين ضمير استفاده كرد؟
بهترين زمان براي استفاده از ضمير نيمه هوشيار ، در وقت استراحت كامل است كه به فكر فرو برويد. تلقين افكار مثبت و سازنده به ضمير نيمه هوشيار بايد هم فكري باشد هم تجسمي‌، يعني هم فكر كنيد هم تجسم كنيد. اين كار را در دو نوبت 10دقيقه اي انجام دهيد:

1-شب هنگام زمان تاريكي كه آماده خواب هستيد .
2-در طي روز ،دريك اطاق خلوت، دراز بكشيد و براي 5 دقيقه استراحت كنيد؛ در اين حالت فكرتان هم مثل جسمتان نياز به سكون و استراحت پيدا مي‌كند دراين حالت شروع به تلقين كنيد از كلمه من استفاده كنيد مثلا يك ورزشكاري كه دچار اضطراب مي شود واحساس ضعف مي‌كند مي‌تواند با استفاده از روش تجسم عيني موفقيت خود را در برابر تمامي حريفان به ذهن نيمه هوشيار خود تلقين كند وجملات زير را بگويد، من تمام حريفان خود را شكست خواهم داد و يا هيچ كس نمي‌تواند در برابر من مقاومت كند، من از همه قويترم، و صحنه‌هاي پيروزي را هم براي خود تجسم كند.

اين روش كاربرد زيادي را در درمان احساس حقارت، ترس، اضطراب مانند اضطراب امتحاني و مشكلات روحي و رفتاري بسياري، دارد ومي توان براي رسيدن به هرهدفي از آن استفاده كرد بسياري از شما مي‌توانيد بدون زنگ ساعت از خواب بيدار شويد فكر بيدار شدن از خواب در ساعت معين به ضمير نيمه هوشيار مي‌رود و چون ضمير نيمه هوشيار هيچ‌گاه به خواب نمي‌رود شما را در زمان خاص بيدار مي كند، ما لبه تخت مي غلتيم اما هيچگاه نمي‌افتيم چون ازطريق فكر نيمه آگاه هميشه مواظب خود هستيم، شب هنگامي كه درخواب هستيم پوششمان كنار مي‌رود اما بدون بيدار شدن روي خود را مي‌پوشانيم چون ضمير نيمه آگاه واقعيت را ثبت مي كند.

«شما مي توانيد با استفاده از روش تجسم عيني خودرادرهر موقعيت موفق تصور كنيد»

مثلا شما تصور كنيد مجبور هستيد در مقابل جمع يا در كلاس سخنراني كنيد اما در گذشته هميشه مضطرب بوده‌ايد چه قبل از سخنراني چه درطي سخنراني، مي‌توانيد هر روز طي دو جلسه (روز _شب) تمرين ،خودتان رادر مقابل تماشاچيان آسوده احساس كنيد اگر ديديد وقتي مي‌خواهيد اين تلقين ها را به خود بدهيد به خواب مي‌رويد سعي نكنيد كه بيشتر بيدار باشيد، تلقينها تا لحظه اي كه به خواب مي‌رويد به ضمير نيمه آگاه شما راه مي يابد .

«اجازه ندهيد سادگي اين روش باعث شك شما دركارايي آن بشود»

موفقيت اين شيوه در موارد زيادي به اثبات رسيده و از اتهام غير عملي بودن وعدم كارايي مبرا شده است .

تا چه وقت اين كار را انجام دهيم ؟

پاسخ: نسبت به افراد و مشكلاتشان، زمان فرق مي كند بيشتر اشخاصي كه روش تجسم عيني را به كار مي‌گيرند، طي دو تا چهار هفته به نتايج محسوس دست مي‌يابند .
هر چه دلتان مي خواهد در ضمير وفكر خود مجسم كنيد
اين تصوير ذهني در برنامه زندگي شما اعجازمي كند.[/align:7ab1e0572a]
:wink:[hr:7ab1e0572a]
«با اراده اگر دري را بكوبي ،گشاده مي گردد»
«حضرت محمد (ص)»
 
بالا