- ارسال ها
- 265
- لایک ها
- 1,190
- امتیاز
- 0
این طرح به نوعی بی همتا است که در آن خودرو از 4 بخش اصلی تشکیل شده است که در هر کدام از آن بخش ها یک نفر قرار می گیرد. در هر بخش یک موتور وجود دارد که نیروی مورد نیاز آن بخش را تامین کرده و در نهایت کل نیروها در یک باطری مرکزی جمع شده و اتومبیل را به حرکت در می آورد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد مسلمی فر ، طراح ایرانی یک خودروی نمونه برای شرکت خودرو سازی پژو فرانسه طراحی کرده است که به نام " پژو گلبول" شناخته می شود.
این طرح به نوعی بی همتا است که در آن خودرو از 4 بخش اصلی تشکیل شده است که در هر کدام از آن بخش ها یک نفر قرار می گیرد. در هر بخش یک موتور وجود دارد که نیروی مورد نیاز آن بخش را تامین کرده و در نهایت کل نیروها در یک باطری مرکزی جمع شده و اتومبیل را به حرکت در می آورد.
جالب ترین خصوصیت این خودرو قابلیت انعطاف پذیری آن است. این خودرو به مانند یک موجود زنده می تواند بدنه خود را حرکت داده و تغییر وضعیت بدهد. این خودرو می تواند جمع شده و در فضایی به مساحت 130 در 130 سانتی متر مربع پارک شود. قطعات مختلف این خودرو از ماده انعطاف پذیر پلیمر ساخته شده است و می توان بخش های دیگری را نیز به آن اضافه کرده و در نتیجه ظرفیت حمل سرنشین آن را افزایش داد. این کانسپت با حذف بسیاری از اتصالات که در خودروهای رایج دیده میشوند، هزینه تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
چراغهای جلو و عقب نیز همانند بدنه قابلیت تغییر شکل را دارند. جالب آنکه میتوان در صورت نیاز یک کابین به «گلبول» اضافه کرد و از آنجایی که هر یک از این کابینها، از نیروی محرکه مستقلی از دیگری بهره میبرند، از نظر نیروی حرکت مشکلی نخواهد داشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد مسلمی فر ، طراح ایرانی یک خودروی نمونه برای شرکت خودرو سازی پژو فرانسه طراحی کرده است که به نام " پژو گلبول" شناخته می شود.
این طرح به نوعی بی همتا است که در آن خودرو از 4 بخش اصلی تشکیل شده است که در هر کدام از آن بخش ها یک نفر قرار می گیرد. در هر بخش یک موتور وجود دارد که نیروی مورد نیاز آن بخش را تامین کرده و در نهایت کل نیروها در یک باطری مرکزی جمع شده و اتومبیل را به حرکت در می آورد.
جالب ترین خصوصیت این خودرو قابلیت انعطاف پذیری آن است. این خودرو به مانند یک موجود زنده می تواند بدنه خود را حرکت داده و تغییر وضعیت بدهد. این خودرو می تواند جمع شده و در فضایی به مساحت 130 در 130 سانتی متر مربع پارک شود. قطعات مختلف این خودرو از ماده انعطاف پذیر پلیمر ساخته شده است و می توان بخش های دیگری را نیز به آن اضافه کرده و در نتیجه ظرفیت حمل سرنشین آن را افزایش داد. این کانسپت با حذف بسیاری از اتصالات که در خودروهای رایج دیده میشوند، هزینه تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
چراغهای جلو و عقب نیز همانند بدنه قابلیت تغییر شکل را دارند. جالب آنکه میتوان در صورت نیاز یک کابین به «گلبول» اضافه کرد و از آنجایی که هر یک از این کابینها، از نیروی محرکه مستقلی از دیگری بهره میبرند، از نظر نیروی حرکت مشکلی نخواهد داشت.